Gå til innhold

Wit sin vei til bedre helse


Wit

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk alle sammen ❤ Reiser til mamma i dag, og i morgen skal vi til legen.

Jeg har hatt lite fokus på vekta i det siste, og når jeg sjekket i dag står den på samme sted som sist (under skapet 😂😂) Neida, mener at jeg veier det samme som jeg har gjort leeeeeenge nå. Går ikke opp og ikke ned. Nå skal jeg snart ha en påskeferie også, og da har jeg tenkt å bare slappe av for å samle litt krefter. Har vært veldig mye i det siste på grunn av dette med mamma, og så har jeg hatt utrolig mye å gjøre på jobb. Det har vært mye stress og lite tid til andre ting. Så derfor tenker jeg at en lang påskeferie er godt for kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke være sammen med mamma i påskeferien. Da blir jeg sammen med familien min. Jeg skal kun være sammen med henne ikveld og i morgen. Men det blir nok fint det også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sånn da var påskeferien over og jeg er tilbake til vanlig hverdag. I påsken har jeg egentlig ikke brydd meg så mye om hva jeg har spist. Måtte bare ha en periode der jeg ikke tenkte kalorier etter over ett år med litt strengt regime. Har ikke vært på vekta heller, tenkte å vente med det til fredag som er vanlig veiedag. Har kanskje gått opp litt, men jeg tror ikke det er veldig mye.

Så hva har skjedd siden sist:

Besøket hos mamma der jeg var med hos legen gikk vel egentlig hverken veldig bra eller veldig dårlig. Jeg hadde forberedt meg på det verste, men heldigvis skal de nå prøve ut nye behandlinger for å se om de klarer å stoppe den negative utviklingen på prøvene hennes igjen. Tror egentlig ikke hun selv skjønner hvor alvorlig det er, men det er kanskje greit også. Veldig glad for at jeg var med, for jeg fikk stilt mange spørsmål som jeg hadde.

Så har jeg fått dato for operasjon 🙂 5. mai skal jeg endelig fjerne galleblæra. Har hatt flere anfall i det siste, og jeg blir helt gal av smertene. Det påvirker også formen min i forhold til det å spise riktig. Vet snart ikke lenger hva jeg kan spise og ikke for å unngå anfallene. Heldigvis hadde jeg ingen så lenge jeg var på hytta i påska (og da spiste jeg ihvertfall ikke bare sunt....).

Så da starter kampen mot de siste kiloene opp igjen, så håper jeg bare det går raskt i riktig retning.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Så starter jeg opp igjen med veiing og skal ned de siste kiloene til 75 kilo. Ser jeg har gått opp en hel kilo siden sist gang jeg registrerte vekta, men det er jeg egentlig veldig godt fornøyd med etter at vekta sto bom fast mellom 81,6 og 82 kilo før påske. Og i påska spiste jeg helt som vanlig og vel så det 😜 Har vært litt mye i det siste, så akkurat vektnedgang har vært nedprioritert.

Så her er status:

Startvekt 112,9 kg (februar 2021)

Siste veiing før jul: 

17.12.2021 - 85,2 kg

2022:

07.01.2022 - 83,8 kg (- 1,4 kg) 
14.01.2022 - 83,0 kg (- 0,8 kg)
21.01.2022 - 83,3 kg (+ 0,3 kg)
28.01.2022 - 83,1 kg (- 0,2 kg)
04.02.2022 - 81,7 kg (- 1,4 kg)
11.02.2022 - 82,2 kg (+0,5 kg)
18.02.2022 - 82,0 kg (- 0,2 kg)
25.02.2022 - 81,6 kg (- 0,4 kg)

22.04.2022 - 82,7 kg (+1,1 kg)

Totalt ned så langt 31,2 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dato for operasjon! :) Da er det bare å starte nedtelling. Det blir sikkert godt å bli kvitt smertene og ikke minst frykten for anfall. 

Heier på deg i siste innspurt ned til 75! 💪 Du er ikke alene om å ha nedprioritert den biten. Jeg skal også prøve å finne tilbake til det fokuset nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @KaBom :) 

Nå har jeg kun fokus på operasjonen som er torsdag neste uke. Før det gjør jeg ikke så veldig mye mer, bare holder meg her jeg er kilomessig. Så kommer siste innspurt når dette problemet er borte 😉 Fikk fremskyndet oppmøte torsdag fra kl 0815 til kl 0700 så antar jeg blir forholdsvis tidlig ferdig denne dagen. Nå bare gleder jeg meg til å få det gjort.

Ellers har ukene vært ganske stressende på jobben. Ikke så mye tid til andre ting akkurat. Har vært mye fysisk på jobb også, og dette tar flere timer av dagen som jeg ellers kunne brukt til andre ting. Fordelen er at det da er enkelt å kun spise det jeg skal.

Så når operasjonen er over og formen er tilbake, så starter den virkelig kampen for å gå ned de siste kiloene. Kanskje er galleblæra kjempetung også 😂😂 Neida, men det blir nok forsiktig spising i starten for å la kroppen venne seg til at den ikke lenger er der. Så jeg tar det litt rolig og ser hva som skjer.

Nå er det heldigvis snart helg igjen, har bare en stappfull jobbdag foran meg først 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har hatt en god helg, nå er det endelig uken for operasjon 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Bokdamen og ja jeg har hatt en fin helg 😊 Har nok spist litt som jeg kanskje ikke burde spist siden jeg må være veldig forsiktig med kostholdet etter operasjonen, og det var noen ting jeg bare MÅTTE spise 😂 Har vært og tatt blodprøver i dag, så er klar for operasjon på torsdag 👍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut, @Wit Jeg ville gjort det samme (angående å spise litt greier før man må slutte 😄). Vet du noe om hva slags form du kan forvente etter operasjonen? Er det kikkhull? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er kikkehull @KaBom. Det står i papirene jeg har fått at jeg nok må være forsiktig med fet mat de første månedene etter operasjonen. Det kan føre til smerter og diare hvis jeg spiser dette. Ellers kan de fleste etterhvert spise vanlig kosthold, men noen må holde seg unna enkelte matvarer resten av livet. Håper dette ikke gjelder meg 😉

Ellers er det normalt med en ukes sykemelding for at kroppen skal kunne venne seg litt til den nye situasjonen. Skal inn og ut av sykehuset samme dag, så det er ganske raskt gjort 👍 Ellers skal jeg være i bevegelse, så turer er bare bra.

Gleder meg nå til å bli ferdig med dette sånn at jeg slipper de smertene jeg innimellom (ganske ofte) har hatt frem til nå. Og kanskje disse steinene er kjempetunge 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Takk for alle hyggelige hilsener 😊 Jeg ble operert på torsdag morgen og alt gikk kjempefint 👍 Var uforskammet sprek som de sa etter operasjonen og dro hjem etter to timer. Har egentlig lite smerter selv om jeg de første to døgnene tok smertestillende regelmessig. Nå tar jeg ingen ting. Har vært ute og gått korte turer hver eneste dag, og i dag gikk jeg en litt lenger tur. Er fortsatt oppblåst i hele mageområdet og er litt øm. Midjemålet er 5 cm mer enn før operasjonen 🤪 og veier to kilo mer. Antar dette er mye vann og hevelse som gir seg nå de første ukene. Spiser som tidligere, altså lite fet mat, og merker ikke noe særlig forskjell når jeg har spist. Spiser fem små måltider om dagen istedenfor fire etter anbefaling fra kirurgen.

Så alt er veldig bra her, og jeg gleder meg til et liv uten smerter 👍 Når formen er bra igjen om noen uker er det å få de siste kiloene av. Da kan jeg trene igjen og trenger ikke være like forsiktig 😊

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre @Wit ❤️ Vær ekstra god med det selv nå i rekonvalesensen, så er du fit for fight når sommermånedene starter 💪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at det gikk så bra! Da håper jeg at du får en fin tid framover uten mer plager. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...