Gå til innhold

Wit sin vei til bedre helse


Wit

Anbefalte innlegg

En uke har gått siden operasjonen og jeg har gått en tur på 3,5 kilometer i dag 👍 Formen er veldig god så det blir godt å komme tilbake i vanlig rutine igjen snart.

Ingen smerter i det hele tatt og magen fungerer egentlig forholdsvis greit. Litt forstoppet i perioder, men det er vanlig. Tåler all mat jeg har spist så langt, men det romler mer i magen enn tidligere. Det er visstnok også vanlig og vil roe seg etterhvert.

Idag var også vekta under 82 kilo igjen, så dette går den riktige veien 😊

Så nå er det bare å fortsette fokuset på riktig kosthold. Så når jeg målet etterhvert. Ser at jeg har stabilisert vekta nå i 2,5 måned så nå håper jeg at jeg klarer å bli kvitt de siste 6-7 kiloene til målet mitt 👍 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flott at det går så bra etter operasjonen! Krysser fingrene for at de siste kiloene forsvinner snart. 😊👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det har gått så fint etter operasjonen! ☺️
Da er det innspurten igjen :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre at operasjonen har fått bra og at du er på vei tilbake til deg selv! 😄 Håper at du får en fin helg. ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen :) 

Idag er først dag på jobb igjen, og formen er egentlig helt fin igjen. Reagerer ikke på noe mat så langt ihvertfall 🙂 Og har ingen smerter, selv om jeg kjenner litt i sårene når "vanlige" klær skal på igjen 😜

Vekta viser at jeg igjen er under 82 kilo, så det går i riktig retning 👍 Blir noen litt "anderledes" uker nå, så om jeg klarer å gå ned mer disse ukene er jeg litt usikker på, men håper på det beste.

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er en fantastisk flott 17. mai over og jeg må innrømme at jeg nok spiste litt mer enn jeg tenkte på forhånd 😜 MEN, det går nok fint dette også 😉

Vi hadde en flott dag med strålende sol og mange mennesker som endelig var samlet igjen for å feire nasjonaldagen.  Mange folk i bunad, så jeg savnet min litt, men neste år skal den på igjen. Må få sydd den inn nå etter 17. mai, sånn at den passer meg igjen ved neste anledning.

Neste uke har jeg fri, og skal på hytta. Det blir nok ikke den beste uka sånn matmessig, men tenkte å legge inn noen turer i skogen som gjør at jeg får "litt" bedre samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Har ikke skrevet så mye her inne i det siste, men det er vel fordi jeg ikke har hatt samme fokus på vektnedgangen. Har fortsatt de samme 7 kiloene igjen å gå ned, men vekten har stabilisert seg fint på 81-82 kilo ihvertfall. Jeg spiser innimellom helt andre ting enn planlagt, men det virker som at det har stabilisert seg og jeg går ikke opp til tross for dette.

De siste ukene har jeg ikke vært veldig aktiv særlig fordi jeg skulle ta det med ro etter operasjonen. Nå kan jeg egentlig begynne litt igjen, men så har været vært dritt de siste ukene. Men nå får jeg snart ta meg skikkelig sammen og komme igang. Planen er at jeg skal sykle til jobben igjen fra neste uke. Det vil hjelpe litt på 👍

Ellers så har den siste uka vært veldig stressende. Mamma kom på besøk på søndag fordi hun ville reise en tur og følte seg litt bedre. For å gjøre en lang historie kort endte det på mandag kveld med at vi etter telefon fra hennes kreftlege straks måtte reise på legevakt og akuttmottak på sykehus. Hun ble akutt innlagt om natta og sendt hjem til sitt sykehus igjen på tirsdag for videre behandling. Jeg sov derfor ikke fra mandag morgen til tirsdags kveld. Var på jobb på tirsdag også med "tåke-hode" etter 0 søvn. Men fikk gjennomført en del møter før jeg måtte skynde meg til sykehuset med kofferten hennes sånn at den ble med henne hjem igjen.

Heldigvis er hun ikke så dårlig som i høst, men prøvene er ikke veldig bra. Håper virkelig ikke dette går fort feil vei ❤ Men heldigvis gjør ikke dette stresset at jeg faller helt av matplanen, så jeg spiser ikke mye godteri og snacks som trøst lenger. Det får være det positive oppi alt dette.

Nå nærmer det seg helg og jeg skal på hytta 👍

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av @Bokdamen sitt bilde av buksene før og nå så fant jeg frem shortsene jeg kjøpte i fjor og sammenlignet disse med de nye jeg kjøpte i går. Og jammen er det forskjell der også selv om jeg selv syns det har stått rimelig i ro :) Da tør jeg ikke tenke på hvordan shortsen jeg brukte før dette ville sett ut 😂

Så jo, det går jo fortsatt i riktig retning 👍

 

Bilde.jpg

Endret av Wit
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra! Skikkelig motiverende med slike bilder! 🤩👏🏻  
 

Håper det går bra med mamman din❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whiiiii 🙌 jeg digger slike motiverende buksebilder!! Håper jeg også kan ta slike en gang i fremtiden👍

Håper det går bra med moren din. Min mor har hatt 2 runder med kreft på ulike steder med påfølgende operasjoner i løpet av de siste 2 1/2 året. Det er så vondt å se sine nærmeste ha det vondt😥

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Bolla! og @Lunalu 😘 Og shortsen fra i fjor var jo de jeg kjøpte etter at jeg allerede hadde gått ned en del kilo 😂

Joda, mamma har det forsåvidt bra på sykehuset. Hun har en veldig aggressiv uhelbredelig krefttype. Så de sliter litt med å holde det i sjakk. Må nå inn i et 3. forsøk med nye metoder for å prøve å unngå at det skal gå feil vei for fort. Heldigvis tåler kroppen hennes behandlingene så langt.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til mammaen din, @Wit❤️

Artig å se forskjellen på klærne, tror jaggu jeg skal se om det er noe forskjell på buksene mine fra i fjor også! Men jeg går nesten ikke i jeans lenger, har fått helt avsmak av en eller annen grunn. Nå går det mest i turbukser eller kjole. 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så kult å se forskjellen, @Wit. Og du hadde jo allerede gått ned mye på denne tiden i fjor også. 

Min vekt har også stabilisert seg. Jeg gjør omtrent det samme som jeg gjorde i fjor da jeg gikk ned 1-2 kg i måneden i snitt, men den rikker seg ikke, og selv om jeg har gått bittelitt ned på noen veiinger så er det i bunn og grunn snakk om 6 måneder uten noen særlig forskjell. Hvis jeg skal mer ned i vekt så må jeg nok gå enda hardere og mer systematisk til verks og det har jeg ikke helt motivasjonen til akkurat nå. Føles faktisk fint å anerkjenne det også, for det frigjør meg for den frustrasjonen som jeg tidligere har følt hvis jeg har trent litt og passet kosten uten at vekta har rikket seg. Jeg har så mye jeg vil oppnå innenfor trening og jeg prøver å nyte at kroppen min er sterkere, har bedre balanse og utholdenhet uten at jeg hele tiden skal jage etter neste nivå. 

Håper at behandlingen til moren din funker som den skal. ❤️ Det er himla tøft å være pårørende, og enda vanskeligere å ta vare på seg selv når man er pårørende, men håper at du får en fin pinsehelg. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Nå har jeg kommet hjem fra en fantastisk helg i London 🌞 Flott vær og veldig mye shopping. Ble litt mye god mat også, men det får jeg heller oppveie for denne uka.

Deilig å kjøpe mye nye klær, og særlig den følelsen av å gå inn i en helt vanlig butikk og faktisk passe alle klærne de har der. Så det ble mye nye bukser, jakke, bluser osv. Brukte litt penger, men det var verdt det 👍

Ser at det blir vanskeligere å fortsette vektnedgangen nå i sommer, men håper jeg ihvertfall klarer å holde meg her jeg er nå. Ikke gå opp igjen så jeg må gå ned en gang til i høst.

Før jul er planen at målet skal være nådd. Da har jeg brukt nesten 2 år på nesten 40 kilo. Og det uten å føle at jeg "slanker" meg. I tillegg virker det som at en rolig nedgang gjør at jeg klarer å stabilisere vekta der den er nå uten for mange grep.

I tillegg må jeg bare komme igang igjen med treningen. Det har vært veldig lite av det i det siste. Mange unnskyldninger for hvorfor jeg ikke får tid 😜

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med Londontur da🤩 sist jeg var i London var for ca 30 kg siden. Om jeg klarer å gå ned 20 kg så blir det nok shoppetur på meg også☺️ Enn at du har gått ned nesten 40 kg! Det er bare så utrolig godt jobba👏👏🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunalu skrev (På 14.6.2022 den 18.26):

Så herlig med Londontur da🤩 sist jeg var i London var for ca 30 kg siden. Om jeg klarer å gå ned 20 kg så blir det nok shoppetur på meg også☺️ Enn at du har gått ned nesten 40 kg! Det er bare så utrolig godt jobba👏👏🎉

Ja det var deilig med mye nye klær :) 

Foreløpig har jeg "bare" gått ned 30 kilo (litt i overkant), men målet er totalt 37 kilo som jeg skal ha gått ned før jul. Innser at jeg nok ikke klarer å ta så mye av i sommer, så målet er å holde meg her jeg er nå. Så tar jeg de siste senere. 

Jeg har nå holdt vekta stabil siden februar/mars. Deilig å se at det faktisk er mulig å holde meg her også selv om jeg innimellom skeier ut en god del. Så da vet jeg litt hvordan jeg må gjøre det for å ikke rase opp igjen alt jeg har tatt av. For det har jeg lovet meg selv at aldri skal skje. Skal aldri tilbake til de tallene jeg hadde før jeg startet denne livsstilsendingen.

Har dårlig samvittighet for at jeg ikke har hatt tid til trening de siste 5-6 ukene. Har vært innmari mye å gjøre både på jobb og fritid. Kroppen har vært sliten og jeg har brukt energien min på familien min og venner. Men, dette skal jeg snart få gjort noe med igjen. Vil tilbake til de gode vanene jeg hadde fått på plass.

Inspirert av flere her vil jeg prøve å komme igang med litt jogging også i tillegg til turene mine i skogen/åsen.

Jeg har jo klart å få på plass gode matvaner i ukedagene, så da må jeg klare å opprettholde treningen også 👍 Det er en investering i egen helse som jeg ikke har råd til å la være. Jeg skulle starte med sykling til jobben igjen også (en mil hver vei), men det har regnet mye i det siste, og jeg orker rett og slett ikke sykle i sånt vær. Ikke morsomt å komme gjennomvåt på jobb. Men fra neste uke skal jeg færre dager på jobb fysisk, og været er meldt å være bedre, så da blir det minimum 2 dager på sykkelsetet. Det er løftet mitt til meg selv 😊

Ønsker alle en flott helg 🌞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres veldig hyggelig ut med en helg i London 😄 Jeg har også tenkt å shoppe litt nye klær fremover og gleder meg. Selv om jeg har gått ned en størrelse i jeans allerede og kjøpt inn litt nytt så må jeg rett og slett innse at jeg må enda en størrelse ned, for flere av buksene som jeg kjøpte i vinter etter å ha gått ned i vekt begynner å bli løse. Jeg har forøvrig også holdt en helt stabil vekt i det siste og verken klart å gå opp eller ned, men har utrolig nok fortsatt å gå ned i kles-størrelse, så det er tydelig at antall kilo ikke er viser all fremgang i kroppen. 

Høres deilig ut å kunne sykle til jobb 🤩 Selv har jeg hjemmekontor i hele sommer pga. oppussing på jobb, men trøsten er at jeg kan bruke spart reisetid til å få inn noen morgenøkter og kanskje få litt mer struktur i treningen, som har vært veldig sporadisk i det siste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (25 minutter siden):

Høres veldig hyggelig ut med en helg i London 😄 Jeg har også tenkt å shoppe litt nye klær fremover og gleder meg. Selv om jeg har gått ned en størrelse i jeans allerede og kjøpt inn litt nytt så må jeg rett og slett innse at jeg må enda en størrelse ned, for flere av buksene som jeg kjøpte i vinter etter å ha gått ned i vekt begynner å bli løse. Jeg har forøvrig også holdt en helt stabil vekt i det siste og verken klart å gå opp eller ned, men har utrolig nok fortsatt å gå ned i kles-størrelse, så det er tydelig at antall kilo ikke er viser all fremgang i kroppen. 

Høres deilig ut å kunne sykle til jobb 🤩 Selv har jeg hjemmekontor i hele sommer pga. oppussing på jobb, men trøsten er at jeg kan bruke spart reisetid til å få inn noen morgenøkter og kanskje få litt mer struktur i treningen, som har vært veldig sporadisk i det siste.

Jeg fant også ut at jeg faktisk nå må PRØVE klær siden noen av buksene jeg har kjøpt tidligere i år er litt store. BH'ene mine var alt for løse og store og t-skjortene.......... ja, de passet ikke for å si det sånn 😄 Har også skjønt at jeg faktisk kan bruke litt andre klær enn det jeg kunne for litt over ett år siden. De er faktisk veldig deilig å kunne prøve kjoler som sitter litt inntil og føle at de sitter fint :) 

Har fortsatt litt store klær med inn i prøverommet, men har nå lært å alltid ta med to størrelser. Så prøver jeg den minste først (str. M). Passer den, så er det jo greit. Passer den ikke så passer alltid den som er litt større.

Deilig å se at vi faktisk klarer å stabilisere vekta. Det betyr jo at vi faktisk har lært noe av denne prosessen.

Jeg skal nok også jobbe en del på hjemmekontor i sommer, men de dagene jeg må fysisk på jobb er det deilig å kunne sykle. Da får jeg lagt inn litt trening også i reisetiden til jobb ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig kommet meg i gang med noen turer igjen. Er ikke helt der jeg skal være, men prøver nå å ikke finne på "unnskyldninger" for å la være 😄

Det ble bom stopp etter operasjonen, og nå sliter jeg litt med å komme inn i de gode vanene igjen. I tillegg skjer det mye gjennom sommeren, så tiden strekker liksom ikke helt til. Og ja, operasjonen gjorde akkurat det den skulle 😊 Ingen smerter lenger og jeg reagerer ikke på noe mat. Så det var veldig vellykket heldigvis.

Vekta ligger der den skal heldigvis, så noe gjør jeg riktig. Var litt redd for at kiloene skulle renne på igjen, men heldigvis gjør de ikke det.

Neste helg skal jeg på besøk til mamma igjen, og det blir litt godt for egen samvittighet. Denne gangen kjører vi over på besøk både jeg og mannen. Vi tar turen nå siden resten av ferien er fylt opp med andre ting. Det går ikke veldig bra med mamma, hun har fått beskjed om at dette nok ikke går riktig vei. Uansett så må vi bare prøve å gjøre det beste ut av den tiden som igjen. Kan ikke gjøre så mye mer ❤

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo bare skryte litt av meg selv i dag 👍

Jeg har hjemmekontor etter mange lange hektiske dager fysisk på kontoret. Og dagen i dag var kjempehektisk fra jeg startet kl 0700.

Men, når jeg hadde fått unna en drøss med saker og analyser, så skimtet jeg et lite håp om en tur ca. kl. 1400. Og ut på tur kom jeg meg. Men, det var jo ikke noe å skryte av da 😂 Der jeg overrasket meg selv var det at jeg faktisk JOGGET over halve turen..... Ikke mer enn 1,5-2 km, men det er i skogsterreng på stier med stigning og mye røtter. Og det er LENGE siden sist jeg jogget. Ble utrolig overrasket over at kroppen faktisk orket joggingen. Pusten gikk fint (ble selvsagt andpusten, men ikke verre enn at det gikk helt fint). Og jeg jogget faktisk også opp en ganske bratt stigning.

Så selv om jeg ikke har vært så flink til å komme meg ut i det siste på turer, så har ikke kroppen gått helt i dvale 😉

Det fristet til gjentakelse, så neste gang prøver jeg meg kanskje på del litt lengre ruta hvis jeg har tid.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...