Gå til innhold

Wit sin vei til bedre helse


Wit

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da har jeg bestilt meg ny badevekt..... Den jeg har viser forskjellige tall alt etter hvor jeg plasserer den virker det som, så den er ikke helt til å stole på.

Får den nye i kveld, så håper jeg den ikke plutselig viser mange kilo mer enn den gamle 😜

Nå nærmer det seg helg og neste uke er det vinterferie. Skal, ha fri noen dager i slutten av uka, og gleder meg til noen dager på hytta. Er dritsliten for tiden etter veldig  mye jobbing, så da skal det bli godt å bare slappe av noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter ny badevekt, er så frustrerende når man ikke kan stole på den man har. Jeg kjøpte meg Fitbit Aria, og jeg er godt fornøyd med den. 

Skal bli godt med vinterferie, håper du får slappet godt av og kommet deg til hektene. ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en Soehnle Shape Sense Control 200 (hos Jernia). Den får gode tilbakemeldinger, så håper vi den er litt mer stabil 😉

Får den levert på døra i kveld, så det blir spennende å teste den i morgen tidlig 😜 Litt redd for at den plutselig skal vise flere kilo mer enn den gamle, men, men 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurt med ny badvekt, de lever ikke for alltid så. Og når de begynner å tulle så er det ikke noe særlig. Ofte pleier det å være en differanse i overgang mellom to vekter, men får håpe det blir den positive veien for deg :klem3:

Så deilig å ha noen dager vinterferie å se frem til! Ikke lenge igjen nå da ❄️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (4 timer siden):

Lurt med ny badvekt, de lever ikke for alltid så. Og når de begynner å tulle så er det ikke noe særlig. Ofte pleier det å være en differanse i overgang mellom to vekter, men får håpe det blir den positive veien for deg :klem3:

Så deilig å ha noen dager vinterferie å se frem til! Ikke lenge igjen nå da ❄️

Ja, håper den plutselig viser 5 kg lavere 😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det første veiing med ny vekt:

Startvekt 112,9 kg (februar 2021)

Siste veiing i september 2022: 

01.09.2022 - 87,7 kg

2023:

06.01.2023 - 89,8 kg (Startvekt 2023) 
13.01.2023 - 89,8 kg
03.02.2023 - 89,5 kg
10.02.2023 - 89,6 kg
17.02.2023 - 89,6 kg (ny vekt)

 

Totalt ned så langt i 2023 - 0,2 kg

Jeg er ihvertfall flink til å holde vekta 😂😜

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at den nye vekten virker lik som den gamle da - det er greit å vite! Men skjønner du blir lei av den stillstansen altså... Kanskje det bare er sånn at du må være på "hold vekten" en stund for at kroppen skal legge bort alle de kiloene virkelig for godt. Og så er den helt sikkert klar for en vektnedgang snart igjen! 🤞 Det viktigste er helt klart å ikke gi opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Greit at den nye vekten virker lik som den gamle da - det er greit å vite! Men skjønner du blir lei av den stillstansen altså... Kanskje det bare er sånn at du må være på "hold vekten" en stund for at kroppen skal legge bort alle de kiloene virkelig for godt. Og så er den helt sikkert klar for en vektnedgang snart igjen! 🤞 Det viktigste er helt klart å ikke gi opp.

Vel, den forrige kunne som sagt variere med opptil 3-4 kilo alt etter hvor jeg plasserte den. Denne er mer stabil uansett hvor den står 😜

Vel ja, mulig kroppen bare tilvenner seg, men det har den gjort ganske lenge nå. Skal prøve å komme igang igjen med mer regelmessig trening/aktivitet og se om det hjelper.

Hvis ikke, så får jeg bare la være å stresse og se om det skjer noe helt av seg selv 😉

Men uansett, så er jo denne vekta MYE bedre enn det som var utgangspunktet 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (4 minutter siden):

😑😑😑 - føler virkelig med deg.

Håper virkelig det løsner snart! 

Ja, det håper virkelig jeg også. Vet at jeg gjør de riktige tingen, men det er som om kroppen min bare har låst seg litt.

MEN, det må jo løsne, og så er jeg jo utrolig glad for at jeg faktisk stabiliserer vekta og ikke går opp igjen ;) 

Jeg var en tur på et senter i går for å handle litt småting, og da impuls kjøpte jeg meg en ny bukse. Den følelsen er fortsatt utrolig deilig når jeg tenker på at tidligere var buksekjøp det VERSTE jeg gjorde. Det å klemme seg inn på et lite prøverom med mange forskjellige bukser, der jeg håpet noen faktisk passet var en frustrerende og slitsom følelse. Nå er ikke det noe problem i det hele tatt lenger, og jeg syns faktisk det er morsomt å shoppe igjen.

Så her er det å ta med seg og kjenne på de gode tingene som har skjedd så langt, så kommer vel sluttspurten også etterhvert 😉

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wit skrev (6 timer siden):

Jeg var en tur på et senter i går for å handle litt småting, og da impuls kjøpte jeg meg en ny bukse. Den følelsen er fortsatt utrolig deilig når jeg tenker på at tidligere var buksekjøp det VERSTE jeg gjorde. Det å klemme seg inn på et lite prøverom med mange forskjellige bukser, der jeg håpet noen faktisk passet var en frustrerende og slitsom følelse. Nå er ikke det noe problem i det hele tatt lenger, og jeg syns faktisk det er morsomt å shoppe igjen.

Åå så herlig! Den følelsen altså... den overgår bare så utrolig mye! (derav 'ordtaket' jeg liker: ingenting smaker så godt som slank føles). Gir virkelig håp! Gleder meg til å komme dit at jeg kan kjøpe en bukse fordi den er fin, ikke fordi det er den eneste som passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (21 timer siden):

Er litt uenig i at "ingenting smaker så godt som slank føles", ass. Mat er så alt for godt... 😅

:ler: Jeg er enig med deg. Men det er vel derfor jeg er overvektig ;) Mat er godt, sunn og kalorifattig mat også. Så har jeg heller aldri vært slank, så har jo ikke den følelsen å sammenligne med.

Var det ikke Kate Moss som sa det? Nothing taste as good as skinny feels? Mulig jeg misforstår meningen, men jeg får litt anoreksiavibber av det ordtak jeg. Liker ikke å tilegne dårlige følelser til mat. Fordi mat må man spise resten av livet hvis man skal leve sunt. Det riktige, viktige, og dritvanskelige, er å finne rett balanse mellom kosthold, trening og nytelse 😉

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Luka_S skrev (På 17.2.2023 den 21.54):

Mat er så alt for godt... 😅

Ja det er egentlig jeg også enig i. Men jeg liker litt det sitatet likevel, fordi jeg kan (så vidt) huske den slanke følelsen. Spesielt en periode - må ha vært i 2008 - da gikk jeg ned ganske mange kilo og følte meg fantastisk. Husker godt at jeg prøvde klær i prøverommet og kjente på gleden over at det passet. Og at jeg brukte klærne på jobben og rett og slett følte meg utrolig bra. Jeg følte meg slank, og akkurat den følelsen er det lite som har toppet i ettertid, inkludert mat. Men det er klart, når tiden går så svinner jo denne følelsen hen... nå kan jeg nesten ikke huske hvordan det var. Og som Kepaløk nevner så er det ikke alle som har hatt den slankefølelsen, og da er det klart at sitatet ikke vil føles riktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at mat er så alt for godt 😂

Denne helga har vært litt sosial og litt avslappende. I går var jeg på MR av nakken. Siden jeg har klaustrofobi er det aldri en morsom opplevelse. Må dopes ned med litt Vival, og i går måtte jeg stoppe en gang i den 10 minutter lange undersøkelsen. Da fikk jeg rett og slett ikke puste..... Helt grusomt. Men etter en liten tur "ut i det fri" og uten den hodebøyla over, så klarte jeg siste del også. Fokuserte på å telle sekunder og det skulle være 6 minutter igjen. Når jeg trodde det hadde gått 4 minutter, så var jeg heldigvis ferdig 😜 Så får vi se hva legen sier når svaret fra undersøkelsen kommer. Har operert for prolaps tidligere, og vet at jeg må ha en opersjon til før eller senere. Så får vi se om jeg er der nå.......

Denne uka skal jeg jobbe til og med i morgen. Deretter blir det vinterferie på hytta 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det hørtes ikke noe særlig ut med klaustrofobien og MR-undersøkelsen. Flink du var som gjennomførte! (skjønner man kanskje ikke har så mange valg, men) :klem3:

Høres såå deilig ut med vinterferie! Du må kose deg masse! Noen dager fri blir vel etterlengtet nå som det begynner å bli en stund siden jul. Jeg har absolutt ingen fridager nå, men nå har jeg jo vært hjemme i foreldrepermisjon nylig, så får gjøre en innsats på jobb også 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...