Gå til innhold

Wit sin vei til bedre helse


Wit

Anbefalte innlegg

Må skryte litt av meg selv denne uka (nei har ikke vært på vekta ;) ). Jeg har faktisk gått turer hver dag fra mandag og til og med i dag. Siden jeg skal bort i ettermiddag, så valgte jeg å ikke stemple meg inn på jobb så tidlig som jeg bruker og gikk faktisk heller ut på tur. Jeg startet turen sånn ca 0650 og gikk i 45 minutter. Det blir nok ingen vane altså 😂 Men ga meg en fin start på morgenen.

Nå er jeg klar for litt havregryn til frokost og skal jobbe litt. Ønsker dere alle en fin helg 🌞😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint det ser ut der du går på tur ❤️ Må si jeg savner å gå i litt mer blandet terreng. Blir lite tid til det med barnevogn på slep. Imponert over at du klarte å starte turen så tidlig! Også ligger det en god bonus i det at man får den deilige etter tur-følelsen hele dagen! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Wit😊 så fint å se at du fortsatt er her inne - og så flink du er som har holdt det gående og ikke ramla av lasset (som meg). Så fint turområde hos deg - tenker det er på tide at jeg finner veien ut i skogen igjen jeg også🌿😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt herlig ut med så mye turer! Denne årstiden er herlig altså 😍 Bare nyt, og gå så mye du kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka ble det ingen turer. Har vært så hektisk at jeg så vidt har hatt tid til å sove litt om natta....... I tillegg har det vært veldig varmt, så det er nesten ubehagelig å gå mye turer ute.

Uka har vært litt annerledes siden jeg har vært på tur med jobben fra onsdag til torsdag. Kunne ikke akkurat velge selv hva jeg skulle spise da, men prøvde å ikke overspise i hvert fall ;) 

Nå har jeg sittet inne foran PC siden 0630 idag, så snart blir det en liten tur ut i sola 😎🌞

Ønsker alle sammen en riktig god helg 🌞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Her kommer et nytt lite innlegg fra meg. Ikke at det skjer så mye altså, men jeg må jo skrive litt innimellom 😊 Vekta har låst seg fast fortsatt, men trøster meg med at jeg ikke går opp heller.

Nå prøver jeg å kutte enda mer ned på matinntaket i ukene for å se om det hjelper litt. Følger sånn ca. 16:8 fasting i tillegg til at jeg passer på hva jeg spiser. Må se om det er noe jeg kan gjøre for å starte nedgangen igjen......

Har ikke vært så mange turer heller, for det har vært veldig hektisk på jobb. Skal jobbe hele juli også, så har litt tid på meg til å fortsette dette jeg nå prøver før det er ferie 😎

Ellers er helgene stappet med ting som skjer fremover, så i helgene prøver jeg å holde matinntak på et OK nivå og tar de gode valgene. Selv om jeg selvsagt ikke klarer det hele tiden 😉 Men, nå skal jo dette være hverdagen fremover og ikke kun akkurat nå, så da må jeg bare finne løsninger som også fungerer i den vanlige hverdagen.

Ønsker dere alle en fin uke 👍🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du stikker innom! :klem: Så du har ikke ferie før august? Det krever noen ganger sitt å være på jobb i hele juli når alle andre flykter, men desto bedre å kunne dra på ferie når de andre kommer tilbake sikkert ;)

Er jo kjempebra at du ikke går opp i vekt da. Men skjønner at du virkelig ønsker at det skal rikke seg nedover snart. Håper litt ekstra tiltak bidrar til det nå :heiajente: Fin uke til deg også!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Amatariel :klem3:

Har troa på at dette skal hjelpe litt ja. Gir det noen uker så ser jeg hvordan det går 👍

Det blir lenge å jobbe hele juli uten ferie, men når de andre kommer tilbake og ikke har fri før jul igjen, så starter jeg med 4 uker ferie 😎🌞 Og det gleder jeg meg veldig til. 4 uker igjen nå, så er det min tur også 😉

Jeg har tenkt å bruke juli til å få unna alt som har blitt liggende på jobben. Kommer til å jobbe mye på hjemmekontor også, så det blir dager med ikke så mye stress som tidligere i sommer. Det gleder jeg meg til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er innom med en liten oppdatering. Her har jeg vært syk i over en uke nå. Med høy feber, hoste, vond hals og nå tett øre..... Blir jeg ikke bedre nå må jeg dra til legen sånn at jeg evt. får noe som hjelper før ferien starter neste uke. Veldig kjedelig å ikke kunne komme seg ut på turer de dagene det har vært fint vær, men akkurat nå klarer jeg ingen ting.......

Så juli ble ikke så "bra" som jeg hadde tenkt. Men håper denne runden med sykdom nå gjør at jeg holder meg frisk i hele ferien 😉 Jeg har også testet ut et litt annerledes spisemønster med at jeg kun har spisevindu fra kl. 1100-1700 på hverdagene. Da spiser jeg egentlig kun to måltider. Må jo ned på kalorier, så dette er et desperat forsøk på å få dette til 😉 Har holdt på sånn noen uker nå, og ser kanskje en bitteliten antydning til at vekta rikker seg litt nedover. Får se på fredag, for da skal jeg veie meg før ferien starter. Har hatt en vekt på 90-91 kg ganske lenge nå, så jeg håper virkelig at jeg kan få lov til å se 8-tallet.....

Uansett, nå skal jeg jobbe litt. Så skriver jeg litt på fredag før jeg tar ferie 😎

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunalu skrev (1 time siden):

Riktig god bedring, håper du blir frisk til ferien starter🥰

Takk 😊 Det håper jeg også. Har vært hos legen i dag, og det var ørebetennelse. Crp på 40 og øredråper som skulle hjelpe. Jeg skal fly om 2,5 uke, og hun mente det burde gå helt fint 😊 Fikk også hostesaft sånn at jeg får sove litt bedre om natta. Halsen så bra ut, så hevelsen der mente hun kom av all hostingen min.

Så nå venter jeg bare på at dotten i øret skal forsvinne, og det skal bli fredags ettermiddag sånn at jeg kan reise på hytta 😎 Der starter ferien men må bare ha to dager med "hyttekontor" neste uke først 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig å bli syk midt på sommeren :klem3:Lurt å ta en tur til legen! Håper du føler deg bedre innen ferien begynner :klem:

Og du fortjener virkelig å komme ned til 80-tallet nå altså! Virkelig! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (12 timer siden):

Og du fortjener virkelig å komme ned til 80-tallet nå altså! Virkelig! 

Må innrømme at jeg har "snik veid" meg i dag bare for å se om det går riktig vei 😉 Og ja, målet er nok nådd innen jeg starter ferie på fredag 😊 Så vet jeg at det kommer noen kilo på i sommerferien, MEN da vet jeg også at disse kan jeg gå ned igjen etter ferien. For nå har jeg ENDELIG funnet noe som virker, men som jeg ikke kan gjøre over lang tid. Det blir for lite mat. Tenkte at jeg tar en ny runde på samme måte etter ferien, og så går jeg ned litt, stabiliserer, gjør det samme igjen og så håper jeg at jeg kanskje når målet til slutt 😉👍

Ellers tålte jeg IKKE Solvipect comp som jeg fikk mot hosten. Fikk skikkelig magesmerter i natt etter å ha tatt denne. Så i dag har jeg sendt melding til legen for å se om jeg kan få noe annet. For de smertene klarer jeg ikke hver natt for å unngå hoste 😒 Øret er fortsatt like tett, men det trenger vel noen dager med disse dråpene for å få det til å bli bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har funnet noe som virker! Det er så deilig når vekta kryper nedover, men jeg tror det du sier om å ta pauser og stabilisere er lurt. Kroppen blir nok litt stressa når vi kjører på med matunderskudd🙈

Huff, ikke godt med magesmerter. Håper legen har noe annet til deg. Fortsatt god bedring🥰🥰

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunalu skrev (1 time siden):

Så bra at du har funnet noe som virker! Det er så deilig når vekta kryper nedover, men jeg tror det du sier om å ta pauser og stabilisere er lurt. Kroppen blir nok litt stressa når vi kjører på med matunderskudd🙈

Huff, ikke godt med magesmerter. Håper legen har noe annet til deg. Fortsatt god bedring🥰🥰

 

Takk 🙂 Ja, nå har jeg jo holdt på med dette over lang tid og gått ned ganske mange kilo. Så jeg har funnet ut at for å unngå for lange platåer og frustrasjon er det viktig med stabilisering. Tenkte bare ikke den skulle vare 6 måneder 😂 Men nå håper jeg at jeg har funnet en måte som hjelper meg ned den siste biten også. Det har vært frustrerende når jeg ikke har gått ned selv om jeg syns jeg har vært flink hele uka.

Nei, jeg måtte jo fjerne galleblæra i fjor, så jeg visste jo hva gallesteinsanfall var. Dette var likedan, så det var innmari vondt. Heldigvis gikk det over, og jeg tar aldri mer den hostesafta 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mannen i huset kunne kanskje ta fri i morgen fra jobb, så da er det mulig vi reiser på hytta allerede i dag siden jeg jobber like godt fra hytta som hjemmefra 🌞 Måtte derfor innom vekta i dag, og jammen var den på 80-tallet når den viste 89,3 👍 Det betyr at jeg har gått ned ca. 3 kilo nå i juli fra det jeg var på det høyeste (for ja, jeg har gått litt opp i sommer). Kjempefornøyd, og fint utgangspunkt før ferien 🌞😎 Jeg vet at jeg kommer til å gå opp disse ferieukene mine, MEN jeg vet også at jeg klarer å gå disse kiloene ned igjen. Det jeg har fulgt nå i juli er et 18:6 opplegg der jeg har et spisevindu på 6 timer. Utenom dette så drikker jeg bare vann og kaffe. De to måltidene jeg har spist disse timene er også nøye gjennomtenkt. Må si at dette følger jeg 5 dager i uka. De siste to dagene spiser jeg mer.

Så nå skal jeg kose meg disse ukene jeg har ferie - ta fornuftige valg - og så skal jeg jobbe meg frem til målet mitt etter sommeren 👍 Er enda noen kilo under mitt laveste i fjor, men mye har skjedd siden det. Alt startet med at jeg fjernet galleblæra. Av en eller annen grunn gikk jeg litt opp da, og klarte ikke å gå ned igjen dette. Så ble mamma sin kreft alvorlig forverret og jeg måtte være der hos henne de siste ukene før hun døde. Da gikk matregimet mitt litt feil veil siden jeg tilbragte hele dager på sykehjemmet og spiste mer det jeg fikk kjøpt av hurtigmat der og da.

Etter disse kiloene opp også så stoppet det bare og jeg har vippet fra 90-93 leeeeeeeenge. Helt umulig å komme under 90 kilo igjen. MEN, nå er jeg der og det føles deilig før sommerferien min starter 🍸

Disse to første ukene skal jeg være på hytta, og der håper jeg å få gjennomført flere turer i tillegg til at jeg skal jobbe litt rundt hytta. Håper å få forbrent litt kalorier på dette 😉 Etterpå er det 2 uker i Hellas. Der blir det nok ikke mye trening, men skal fortsatt prøve å ta de fornuftige valgene når det gjelder mat. Så vet jeg at det blir litt vin og annen god drikke, men det får jeg bare nyte før jeg kommer hjem igjen til et stramt matregime 👍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å se at du har funnet en metode som funker for deg! :) Greit å vite at man har en rutine å komme tilbake til etter feriekos. :D 

Jeg er også tilhenger av å bruke spisevindu og synes det passer veldig godt for meg, både fordi jeg aldri har vært et frokostmenneske, men også fordi færre måltider gjør det enklere for meg å planlegge de måltidene god nok. Blir spisevinduet for stort så åpner det for mye mer småspising for min del. Må selvfølgelig ha et litt større spisevindu nå som jeg ammer, men kommer til å gå tilbake til gamle vaner når jeg er ferdig med unntakstilstanden som følger babytiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (5 minutter siden):

Så fint å se at du har funnet en metode som funker for deg! :) Greit å vite at man har en rutine å komme tilbake til etter feriekos. :D 

Jeg er også tilhenger av å bruke spisevindu og synes det passer veldig godt for meg, både fordi jeg aldri har vært et frokostmenneske, men også fordi færre måltider gjør det enklere for meg å planlegge de måltidene god nok. Blir spisevinduet for stort så åpner det for mye mer småspising for min del. Må selvfølgelig ha et litt større spisevindu nå som jeg ammer, men kommer til å gå tilbake til gamle vaner når jeg er ferdig med unntakstilstanden som følger babytiden. 

Jeg hadde tidligere god erfaring med 4 måltider som var styrt ganske strengt på kalorier. MEN, det siste året har dette ikke fungert. Så da måtte jeg jo bare prøve noe nytt ;) MEN, jeg spiser ganske strikt allikevel i dette "vinduet". Spiser lunsj og middag og ikke noe mellom dette. Det blir et lavt kalori inntak, men det jevner seg ut gjennom helga 😊

Så nå skal jeg egentlig bare slappe av og kose meg noen uker. Det blir godt det også. Særlig siden jeg har jobbet i hele sommer....... Kjenner at kroppen er sliten og trenger litt hvile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ferie..! Velfortjent :klem:

Og så gøy å se at opplegget ditt fungerer. Er helt naturlig å gå litt opp i ferien, men som du sier så vet du at du kommer til å gå ned igjen uansett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...