Gå til innhold

Wit sin vei til bedre helse


Wit

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Da var ferien over og jeg har allerede jobbet 2 dager. Vekta gikk litt opp disse 4 ukene, men ikke mer enn at jeg nok er tilbake til utgangspunktet i løpet av noen uker. Veier vel 3-4 kilo mer i dag enn for 5 uker siden, men mye er nok vann og ting som forsvinner ut av kroppen igjen.

Jeg har kost meg masse med gode venner, god mat og god drikke. Disse ukene har gitt meg overskudd til å ta fatt på videre nedgang nå i høst 😎

Så da bretter jeg opp ermene og fortsetter arbeidet 👍

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake! :D Godt å høre at du har brukt ferien på å samle overskudd, det er deilig. Og enig med deg, man skal alltid ta vekten med en klype salt rett etter ferie. Ikke bare mat, men søvn, dagsrytme og alt mulig kan påvirke. Uansett så har vi jo noen gode uker før jula kommer og tar oss 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (5 minutter siden):

Velkommen tilbake! :D Godt å høre at du har brukt ferien på å samle overskudd, det er deilig. Og enig med deg, man skal alltid ta vekten med en klype salt rett etter ferie. Ikke bare mat, men søvn, dagsrytme og alt mulig kan påvirke. Uansett så har vi jo noen gode uker før jula kommer og tar oss 😂

Ja mange uker igjen til jul 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese at du har kost deg masse og samlet overskudd, det er viktig🥰 om noen uker er du nok tilbake der du var🙌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja all erfaring tilsier vel at kilo sånn raskt på blir ganske raskt borte igjen. Mye vann/salt. Så du er nok straks tilbake der du var :klem:  Gleder meg til å føle deg utover høsten her - gram for gram ned ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk @Lunalu og @Amatariel :klem3:

Det går nedover, så jeg er ikke så veldig stresset egentlig. Føler ikke at jeg "starter igjen" før jeg er der jeg var før sommerferien. Foreløpig så er det viktig å bli kvitt feriekiloene, etter det starter den videre veien nedover 😊

Ferien var noe jeg virkelig trengte, for jeg har vært utrolig sliten det siste halve året. Håper jeg nå fortsatt har energi til å holde ut over høsten, og at jeg får redusert arbeidsmengden på jobb litt. For jeg kan egentlig ikke fortsette sånn som det har vært i vår. Da er jeg redd for at jeg går på en skikkelig smell. Long-covid sammen med mye stress på jobb var ingen god kombo, men jeg tror at jeg er på vei tilbake fra perioden med dårlig hukommelse/konsentrasjon/energi. Føles ihvertfall bedre nå 👍

Akkurat nå så fortsetter jeg å faste 18:6 i ukedagene, og så slipper jeg litt opp i helgene for å "overleve". Det virker som at det fungerer for meg nå, så da er det bare å fortsette med det. Jeg spiser første gang til lunsj og så spiser jeg middag. Utover det drikker jeg kaffe og vann..... Prøver å få i meg riktig sammensatt mat de måltidene jeg spiser og det blir veldig mye grønnsaker sammensatt med proteiner. Må gi kroppen noe å jobbe med 😊

Nei, nå får jeg kanskje starte dagen litt her, ønsker alle en fin uke 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du må huske å ta vare på deg selv :klem3: Travelt på jobb kan man jo klare en periode, men nettopp viktig at det da bare blir en periode, og ikke normen.

Du vet hva som fungerer nå, og da er det greit å følge det 👍 Lykke til med feriekiloene her først og fremst :duskedame:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det fredag igjen og jeg kjenner at begynner å komme tilbake til hverdagen igjen etter ferien. Vekta har minket med 1 kilo denne uka, så heldigvis forsvinner feriekiloene igjen 👍

Jeg holder meg til 18:6 fasting og da merker jeg ihvertfall at det går nedover uten at jeg er veldig sulten gjennom dagen. Magen min venner seg til nye måter å spise på heldigvis 😊 Jeg gjør kun dette i ukedagene, og det virker ihvertfall på mine kilo. Jeg måtte jo finne på nye ting i sommer for å få vekten til å bevege seg nedover igjen, og dette virker foreløpig. Planen er å fortsette med dette til jul for å se hva vekten da er.

Jeg lager ikke lenger oversikt over vekt hver uke, for nå har jeg holdt på så lenge at jeg tenker det er viktigere å dokumentere nedgangen med å skrive et innlegg om dette hver fredag. Mulig jeg endrer på dette igjen senere, men akkurat nå føles dette mest riktig for meg. 

Håpet mitt er at jeg innen neste sommer ihvertfall nærmer meg målet mitt på 75 kilo, og så håper jeg at jeg er der før det.

I helga skal jeg reise bort og hilse på venner og familie. Det blir en travel helg med hektisk program 😜 og det blir nok både litt god mat og god drikke. Dette har vært planlagt noen måneder nå, så jeg gleder meg 👍 Skal også få med meg en re-union fra ungdomsskolen og hilse på folk jeg ikke har sett på veldig mange år (!). Det blir spennende, og særlig om jeg kjenner igjen disse menneskene jeg ikke har sett på veldig lenge 😜

Så håper jeg alle får en god helg, og har en god fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en superfin helg happy2.gif.6e5fc6ed44ec61f77888c257931c29bd.gif Blir koselig å hilse på venner og familie da, selv om det ofte blir travelt på slike helger. Men man trenger de innimellom. Og så gøy med reunion da! Det har jeg faktisk aldri vært på, men alltid ønsket. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fant jeg noen av de fine grunnene til å være tynnere enn 100+. Tidligere på flyet var det ikke så veldig mye igjen på sikkerhetsbeltet før jeg måtte bedt om forlenger. Har heldigvis sluppet unna foreløpig men har hatt lite å gå på.
 

I tillegg har jeg fått bordet helt innpå magen så det har vært umulig å bruke. Har ikke tenkt på det de siste gangene jeg har flydd, men i dag traff det meg. Det er god sånne ting glemmer man fort…. Men det er faktisk mer behagelig å ha god plass i et flysete….

IMG_4571.jpeg

Endret av Wit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er litt godt å få slike påminnelser om hvor langt man har kommet! Lett å glemme i hverdagen hvor mye tyngre man var før...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (På 9.9.2023 den 22.51):

Ja det er litt godt å få slike påminnelser om hvor langt man har kommet! Lett å glemme i hverdagen hvor mye tyngre man var før...

Ja, det glemmer jeg faktisk ganske fort. Har jo fortsatt et stykke igjen til mål, så det er lett å se seg selv akkurat som jeg var når jeg startet....

MEN, det er en forskjell. Det ser jeg jo på klær, og ikke minst på flyet 😉

I helga har jeg kost meg med en re-union med klassen min. De fleste hadde jeg ikke sett på veldig mange år, så det var bare kjempegøy 👌 Det ble jo selvsagt god mat, god drikk og ikke minst mye dansing. Så denne uka er det bare å skjerpe seg igjen 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og veiing, og 0,5 kilo ned fra forrige uke. Dette til tross for en helg som ikke akkurat var kalorifattig 😂

Vekten nå er 91,9 kg og jeg skal raskt ned til under 90 igjen der jeg var før sommerferien. Ser nå at det ihvertfall går nedover, så får trøste meg med det. Neste uke håper jeg på et bra tall igjen 👍

Det jeg sliter mest med å få til er turer ut i løpet av uka. Her klarer jeg liksom ikke helt å komme inn i rytmen min igjen, men håper dette endrer seg nå i løpet av høsten. 

Målet mitt før jul er å komme nærmest mulig 85 kilo, så får vi se hvordan det går.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Luka_S skrev (1 minutt siden):

Flott med 0,5 kg ned, satser på at det blir under 90 om kort tid! 😎

Takk 😊 Ja det er jo litt kjedelig å gå ned de samme kiloene mange ganger, men har bare meg selv å takke 😜 Men som jeg ofte sier til andre: Det viktigste er at det går nedover........

Trodde egentlig at de kiloene jeg har gått opp i fjor høst skulle forsvinne fort igjen også, men det gjør de altså ikke...... Uansett så gir jeg aldri opp. Målet SKAL jeg nå om det så tar meg 10 år 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for et halvt kilo ned! :juhu: Kjempebra!
Er utrolig vanskelig å komme inn i en rytme igjen når det gjelder trim altså. Er det ikke rart... hvor vanskelig det skal være å komme inn i rytmen igjen?? - mens ut av rytmen? Neeeei det er ikke akkurat så vanskelig :roll:

Godt å høre at du er målfokusert!! Jeg kjenner at jeg har øvd mye på det selv dette året her. At jeg skal skal skal ned i vekt, uansett om det ikke går så fort. Før ble jeg lett vippet av pinnen og umotivert av alt om det butter i mot. Men da er det ikke rart man ikke klarer målene sine nei. Men dette skal vi klare!! :gruppeklem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 15.9.2023 den 10.45):

Hurra for et halvt kilo ned! :juhu: Kjempebra!
Er utrolig vanskelig å komme inn i en rytme igjen når det gjelder trim altså. Er det ikke rart... hvor vanskelig det skal være å komme inn i rytmen igjen?? - mens ut av rytmen? Neeeei det er ikke akkurat så vanskelig :roll:

Godt å høre at du er målfokusert!! Jeg kjenner at jeg har øvd mye på det selv dette året her. At jeg skal skal skal ned i vekt, uansett om det ikke går så fort. Før ble jeg lett vippet av pinnen og umotivert av alt om det butter i mot. Men da er det ikke rart man ikke klarer målene sine nei. Men dette skal vi klare!! :gruppeklem:

Ja, den rytmen med å bevege seg...... den er ganske vanskelig å komme inn igjen i 😜 MEN, jeg får prøve altså. Selv om vekta heldigvis går nedover nå.... Håper på nytt fint tall denne uka, sånn at motivasjonen holder seg fremover. 

Var innom vekta idag, og det ser ut til at jeg får et nytt tall under det forrige, men jeg har jo blitt lurt før... så ingen ting er endelig før jeg har vært innom vekta på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsket bildene fra flyet! :D Det er slike ting man må huske og ta med seg de dagene det er kjipt og surt og vanskelig å stå i livsstilsendringen. Jeg hadde en lignende opplevelse på lekeplassen med den eldste datteren min: da hun var ett år dro vi på lekeplassen og jeg satte meg, i et ubetenksomt øyeblikk, på en huske (av typen som er laget av et bildekk) og ble nesten sittende fast mellom tauene fordi det var så trangt. Holdt meg derfor langt unna den huska før jeg plutselig kom på at jeg skulle sjekke igjen da jeg hadde gått ned 3-4 kilo. På den tiden så jeg ikke nedgangen så godt på meg selv, men jeg hadde til min store overraskelse ganske god plass på huska. 

Nå er det kanskje ikke så viktig å få plass i lekeapparater beregnet på barn, men det var likevel en fin påminnelse om at det kan skje mye på kroppen, selv om man ikke merker det. Og dessverre er det jo mange plasser i offentlige rom som av en eller annen dum grunn bare er tilpasset slanke og friske folk (jeg har også et grusomt minne fra en barkrakk som knapt hadde plass til meg på lønningspils med jobben, men det er en annen historie...). 

Kjenner meg forøvrig igjen i at det er tungt å komme tilbake i rutiner for bevegelse når man først har sklidd litt ut av det. Der har jeg ingen tips å komme med, bare gjenkjennelse. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...