Gå til innhold

Wit sin vei til bedre helse


Wit

Anbefalte innlegg

Ja det må man si er et innafor resultat! Virkelig, på over en hel påskeuke.

Kos deg masse i bursdag i morgen! Riktig god helg :skya:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk begge to 🙂

Helgen var kjempefin. Morsom fest på lørdag og en litt slapp søndag 😂

I dag skinner solen her, og jeg kom meg ENDELIG ut på en tur igjen. Var skikkelig deilig å gå tur i skogen selv om det var veldig råtten snø flere steder. Uansett, jeg gikk og det var utrolig godt for hodet og kroppen 👍🌞

Målet er å i hvertfall få til 3 turer denne uka. Helst flere, men setter et mål som er realistisk 👌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig med fint vær på denne årstiden. Kontrastene blir liksom så store når snørestene ligger i kriker og kroker samtidig som sola varmer godt. :)  håper det blir flere finværsturer på deg denne uka (her skal været snu neste uke, og jeg gruer meg litt allerede, for man blir så godt vant når sola og varmen først har kommet litt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor muligens på samme kant av landet @KaBom, for det skal snu her også på søndag 😊 Er meldt sludd på mandag 😜

Kom meg faktisk på tur etter jobb på tirsdag, og gikk fra toget og hjem i går (35 minutter med bare oppover). Så jeg har rørt meg litt allerede. Håper å få til et par turer til 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (19 timer siden):

Vi bor muligens på samme kant av landet @KaBom, for det skal snu her også på søndag 😊 Er meldt sludd på mandag 😜

Samme her 😑 Meldt skikkelig kjipt i neste uke. Bare å være masse ute og nyte nå ja!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei @KaBom 😊

Joda, her er det som vanlig vil jeg nesten si. Har akkurat vært en langhelg i Madrid og virkelig fått tråkket i vei 😂 Mye gåing i en fantastisk by.

Nå håper jeg på fint vær her hjemme også, så blir det mange turer i skogen. Starter bra i dag i hvert fall 👍 Ble hjemmekontor i dag siden jeg ikke var hjemme før kl ett i natt. Det ble litt lite søvn, så vi får se hvordan dagen går.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

OK. Jeg er ikke ofte her inne, men det er litt hektisk for tiden. Vekta holder seg stabil, og egentlig er det helt OK. For de siste ukene har det vært mye "utenom" med reiser der det spises og drikkes litt anderledes enn hverdagene hjemme. Skal reise bort i dag igjen på langhelg med venninner, så det blir nok ikke den sunneste helga ;) 

MEN, jeg holder meg der jeg har vært hele tiden, så det er jo bra ihvertfall. 

Så ingen vektoppdatering nå altså.

MEN, jeg har vært flink til å gå turer, og fra neste uke starter jeg opp med sykling til jobben igjen. Da får jeg inn litt mer hverdagsaktivitet (ca. 35 minutter på sykkel hver vei), og det blir bra.

Syns dere alle er så utrolig flinke, så får nesten litt dårlig samvittighet her for at jeg har stoppet opp selv om jeg enda er et stykke fra målet mitt. Tenker at jeg får starte opp litt mer aktivt igjen når hverdagene kommer tilbake og det ikke skjer noe hele tiden. Denne perioden får jeg heller bruke energien på å holde meg her jeg er og ikke gå opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du er så flink Wit..! Altså, tenk hvor mange som går opp kiloene med det samme de har gått dem ned. Som bare slipper alt, og lever slik som før endringen sin. Mens du holder deg så flott og stabil! Jeg har all tro på at dette er nøkkelen. Kanskje det beste er å gå ned masse slik du har gjort, og så ha et år med stillstans/stabilisering før kroppen er klar for å gå ned resten. At du kan leve så fint med din travle hverdag, hytteturer, reiser, feiringer osv. uten å gå opp alle kiloene igjen er en kjempebragd! 💪 Og det viser at inni deg så har du lært masse. Og alle de endringene du har gjort tar du med deg mentalt, som gjør at du tar mange riktige valg hver eneste dag - som du kanskje ikke tok før. Du er en skikkelig inspirasjon! :duskedame:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk @Amatariel 💕 Ja, jeg prøver jo å la hverdagen bli som den må bli fremover. Altså akseptere at valgene nå ikke er de samme som for noen år siden. Og egentlig er ikke det så veldig vanskelig, for jeg har liksom blitt vant til det nå 😉 Har blitt veldig glad i sunne alternativer og det er mye smak i sunn mat også 👍

De gangene jeg "skeier" litt ut, så frister det liksom ikke å gjøre det hver eneste dag. Den maten/snacksen smaker godt der og da, og så er det lenge til neste gang. Da syns jeg faktisk jeg nyter det mer også enn jeg gjorde tidligere.

Jeg syns dere alle her inne er kjempeflinke, og jeg er sikker på at du også får dette til 👍👌🥇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, du er flink! :)
Jeg føler meg jo bare som en "impostor", går opp og ned som en jojo. 😂
Men trenden går forhåpentligvis sakte men sikkert nedover, så da får man bare smøre seg med tålmodighet. Man skal jo leve mens man driver med dette også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (12 minutter siden):

Enig, du er flink! :)
Jeg føler meg jo bare som en "impostor", går opp og ned som en jojo. 😂
Men trenden går forhåpentligvis sakte men sikkert nedover, så da får man bare smøre seg med tålmodighet. Man skal jo leve mens man driver med dette også!

Du har vært kjempeflink du også @Luka_S 🏆👌 Det går nedover, og så er det helt greit at det ikke går for fort. Jeg er imponert over treningen din. Husker hvordan du syns det var i starten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Har hatt en langhelg med MYE utskeielser.... MEN, jeg har kost meg da 😉 Fått inn noen turer, men også bare slappet av på hytta. Utrolig sliten i kroppen og hodet for tiden, så jeg føler jeg egentlig kunne sove hele dagen. 

Vekta har jeg valgt å ikke gå på akkurat denne uka, men vi blir nok venner igjen etterhvert 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre fra deg, og fint at du har fått kost deg masse i helga. Man av og til trenger man å fylle på med kos og hygge for å kunne holde på motivasjonen. :) Håper at du får en fin uke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (54 minutter siden):

Hyggelig å høre fra deg, og fint at du har fått kost deg masse i helga. Man av og til trenger man å fylle på med kos og hygge for å kunne holde på motivasjonen. :) Håper at du får en fin uke! 

Takk @KaBom :) 

Jeg har ikke falt av lasset altså, bare prioritert andre ting denne langhelgen 👍 Og ja, det trenger jeg innimellom, for dette er jo en varig livsstilsendring og ikke en sprint. Da vil det komme perioder der det skjer litt andre ting også.

Nå skal jeg komme meg gjennom sommeren også, så er jeg nok tilbake for fullt håper jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Sånn, da er været bra og jeg har ingen unnskyldning for ikke å komme meg ut på turene i skogen her. Har faktisk vært på tur hver dag denne uka, og skal snart ut igjen 🌞😎 Det er det jeg elsker mest å gjøre egentlig, men har slitt med energi det siste halve året. Føler denne begynner å komme litt mer tilbake nå så lenge jeg klarer å balansere jobben opp mot tiden til å gjøre andre ting.

Legger ved noen bilder fra en av de faste turene mine 🌞

Bilde skogen 2.jpg

Bilde skogen.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (18 minutter siden):

Åå ser herlig ut! Her har det regnet nonstop i nesten tre uker....

Her er det motsatt. Har ikke regnet på flere uker, så det er så tørt at det ekstremt stor fare for skogbrann....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...