Gå til innhold

Wit sin vei til bedre helse


Wit

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en dame som nå må ta fatt i kosthold og trening for å få helsa tilbake. Blodsukker nærmer seg diabetes-2 og jeg sliter med litt høyt blodtrykk. I tillegg er vekta alt for høy.

Må ned i hvert fall 30 kg.

Sliter skikkelig med vektnedgang. Spiser max 1.200 kcal hver dag og går turer hver dag. Allikevel er det så vidt det går nedover. Håper kroppen til slutt skjønner at den må begynne å forbrenne litt.

For å klare å holde fokuset oppe bruker jeg målbåndet, og det gir meg mye mer motivasjon :) 

Har også fått Mysimba av legen som skal hjelpe meg med vektreduksjonen. Startet med denne mandag denne uka, og har heldigvis foreløpig ingen bivirkninger.

 

Tallene så langt har vært:

Start 09.02.2021 - 112,9 kg (startet litt tidligere og gikk nok ned en kilo før dette også, men har ikke dette i logg). Livvidde 105 cm, hofte 136 cm, bryst 120 cm

13.02.2021 - 112,1 kg. Livvidde 102 cm, hofte 131 cm, bryst 119 cm.

16.02.2021 - 111,8 kg

19.02.2021 - 111,3 kg. Livvidde 101 cm, hofte 131 cm, bryst 114 cm

24.02.2021 - 110,5 kg. Livvidde 101 cm, hofte 129 cm, bryst 114 cm

03.03.2021 - 110,1 kg. Livvidde 100 cm, hofte 129 cm, bryst 114 cm.

Totalt ned så langt 2,8 kg.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tid for ny oppdatering. Går ikke fort men går fremover ;) 

 

13.02.2021 - 112,1 kg. Livvidde 102 cm, hofte 131 cm, bryst 119 cm.

16.02.2021 - 111,8 kg

19.02.2021 - 111,3 kg. Livvidde 101 cm, hofte 131 cm, bryst 114 cm

24.02.2021 - 110,5 kg. Livvidde 101 cm, hofte 129 cm, bryst 114 cm

03.03.2021 - 110,1 kg. Livvidde 100 cm, hofte 129 cm, bryst 114 cm.

10.03.2021 - 109,3 kg. Livvidde 99 cm, hofte 126 cm, bryst 114 cm

Totalt ned så langt 3,6 kg

Jeg har et ganske strengt matregime og er ute på tur hver dag. Håpet det skulle gå litt raskere, men får vel bare være tålmodig :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke gå på vekta hver dag, men har vært frustrert fordi vektnedgangen har vært så liten. Jeg spiser ca 1000-1200 kcal pr dag og går turer på minimum 40 minutter med rask puls hver dag.

Valgte derfor å ta en ny tur på vekta i dag tidlig og ble skikkelig overrasket :) Vekten viste 108,1 kg. Så da blir det mitt nye "uketall"

13.02.2021 - 112,1 kg. Livvidde 102 cm, hofte 131 cm, bryst 119 cm.

16.02.2021 - 111,8 kg

19.02.2021 - 111,3 kg. Livvidde 101 cm, hofte 131 cm, bryst 114 cm

24.02.2021 - 110,5 kg. Livvidde 101 cm, hofte 129 cm, bryst 114 cm

03.03.2021 - 110,1 kg. Livvidde 100 cm, hofte 129 cm, bryst 114 cm.

11.03.2021 - 108,1 kg. Livvidde 99 cm, hofte 126 cm, bryst 114 cm

Totalt ned så langt 4,8 kg

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å legge inn litt hva mine måltider består av også.

En typisk dag starter med frokost kl 0730. Da spiser jeg ca 35-40 gram havregryn med bittelitt lettmelk (sånn blå som tidligere het ekstra lett).

Lunsj har jeg ca. kl. 1100 og da spiser jeg enten en salat som består av vanlig salat, paprika, agurk, purreløk, hvite bønner, evt. litt avocado og bittelitt ren skinke i små biter. På toppen har jeg også chia frø. Eller jeg lager meg en omelett bestående av 2 egg, paprika, purreløk og bittelitt skinke. Til dette drikker jeg vann.

Middagen består av halv tallerken med grønnsaker (minst) og et lite stykke kyllingfilet, et stykke fisk eller lignende. Evt. en liten potet ved siden av. Hvis vi har pasta så har jeg hjemmelaget pastasaus og tar kun en spiseskje med fullkornspasta. I tillegg lager jeg strimler av gulrot som jeg så vidt freser i panna. Dette sammen med pastasaus og de får pastaskruene blir skikkelig digg :) 

Til kvelds spiser jeg to knekkebrød (de groveste jeg finner) med magerost og noe magert kalkunpålegg. Har litt paprika, purreløk eller agurk oppå. Til dette tar jeg et lite glass med lettmelk (samme som til frokost).

I tillegg går jeg som tidligere skrevet turer hver eneste dag.

Jeg har lov å skeie bittelitt ut med litt snacks eller lignende på lørdager. Velger da ofte popkorn som ikke inneholder så mye kalorier. Uten denne "utskeielsesdagen" hadde jeg nok ikke klart det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, og ny måling. Det går sakte men sikkert nedover....

13.02.2021 - 112,1 kg. Livvidde 102 cm, hofte 131 cm, bryst 119 cm.

16.02.2021 - 111,8 kg

19.02.2021 - 111,3 kg. Livvidde 101 cm, hofte 131 cm, bryst 114 cm

24.02.2021 - 110,5 kg. Livvidde 101 cm, hofte 129 cm, bryst 114 cm

03.03.2021 - 110,1 kg. Livvidde 100 cm, hofte 129 cm, bryst 114 cm.

11.03.2021 - 108,1 kg. Livvidde 99 cm, hofte 126 cm, bryst 114 cm

16.03.2021 - 107,3 kg. Livvidde 97 cm, hofte 125 cm, bryst 112 cm

Totalt ned så langt 5,6 kg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte prøve meg på vekta igjen i dag, og det var et godt valg :) Nå er jeg nede i 106,3 kg og har gått ned totalt 6,6 kg. Dette går fremover, og jeg er glad det løsnet litt nå. 

Jeg lever med et ganske strengt matregime, og følte det ikke hjalp noe. Men nå plutselig går det faktisk nedover ;) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne uka er jeg skikkelig frustrert. Vekta rikker seg ikke i noen retning. Jeg har ikke spist mer enn jeg skal, men allikevel går det ikke nedover.

Kjenner at dette er skikkelig slitsomt, og håper det løsner igjen snart...

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (På 24.3.2021 den 7.45):

Denne uka er jeg skikkelig frustrert. Vekta rikker seg ikke i noen retning. Jeg har ikke spist mer enn jeg skal, men allikevel går det ikke nedover.

Kjenner at dette er skikkelig slitsomt, og håper det løsner igjen snart...

Kjenner til deg følelsen!

Men kroppen stritter imot og vil holde på vekta, fortsett i de rutinene du har, så løsner det ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

261010 skrev (2 timer siden):

Kjenner til deg følelsen!

Men kroppen stritter imot og vil holde på vekta, fortsett i de rutinene du har, så løsner det ❤️

Tusen takk ❤

Det er bare innmari frustrerende. Har vært på vekta hver eneste morgen denne uka, og den er limt på akkurat det samme som i forrige uke. I dag rista jeg til og med på vekta for å se om det var noe galt 😂 men den kom tilbake med 106,3 uansett hva jeg gjorde.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg "overlevd" påsken og vekta har faktisk beveget seg nedover 👍 Det trodde jeg ikke, for jeg har faktisk skeiet litt ut, men allikevel holdt meg på et "underskudd" når det gjelder kalorier. Var på vekta i dag og var veeeeeldig spent, men det gikk jo fint :) 

Her er nye tall:

13.02.2021 - 112,1 kg. Livvidde 102 cm, hofte 131 cm, bryst 119 cm.

16.02.2021 - 111,8 kg

19.02.2021 - 111,3 kg. Livvidde 101 cm, hofte 131 cm, bryst 114 cm

24.02.2021 - 110,5 kg. Livvidde 101 cm, hofte 129 cm, bryst 114 cm

03.03.2021 - 110,1 kg. Livvidde 100 cm, hofte 129 cm, bryst 114 cm.

11.03.2021 - 108,1 kg. Livvidde 99 cm, hofte 126 cm, bryst 114 cm

16.03.2021 - 107,3 kg. Livvidde 97 cm, hofte 125 cm, bryst 112 cm

06.04.2021 - 104,9 kg. Livvidde 96 cm, hofte 124 cm, bryst 110 cm

Totalt ned så langt 8,0 kg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (19 timer siden):

Så flink du er! Jeg heier på deg! :hoppe:

Tusen takk 🥰 Trenger litt motivasjon noen dager siden det ikke alltid går like raskt. Innimellom syns jeg at jeg stamper i motbakker, men så plutselig løsner det litt igjen.

Jeg går jo mye turer nå, og lurte på om jeg snart skulle prøve meg på en lett joggetur igjen. Jeg er egentlig veldig glad i å jogge, men de siste årene har det vært for tungt og formen har vært for dårlig. Nå kjenner jeg jo på kroppen at formen er mye bedre, så det er fristende å teste dette litt ut igjen.

Burde også kommet i gang med styrketrening igjen, men dette er tungt å gjøre så lenge alle treningssenterene er stengt. Så kanskje litt nærmere sommeren ;) 

Måtte innom vekta igjen i dag for å se at det ikke bare var innbildning i går at jeg hadde gått ned. Men vekta viste det samme som i går, så da stemmer det nok :) 

Og ja, jeg heier på deg også :hoppe:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så inspirerende å lese dette! :) du har jommen gått ned 8 kg på under 2 mnd! SÅ bra! Det er jo i gjennomsnitt mer enn 1 kg i uka, jo! 

Og så flink du er til å ut å gå turer! :) 

Du skrev at du har fått Mysimba av legen. Hvordan syns du dette funker? Er det slik at du får mindre appetitt eller hvordan hjelper den egentlig? og tenker du at den er med på å hjelpe til med vektnedgangen din? 

Mon tro om jeg er innafor til å få den....må høre med legen :) 

Ønsker deg så lykke til, du er kjempeflink!! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oopsie skrev (6 timer siden):

Er så inspirerende å lese dette! :) du har jommen gått ned 8 kg på under 2 mnd! SÅ bra! Det er jo i gjennomsnitt mer enn 1 kg i uka, jo! 

Og så flink du er til å ut å gå turer! :) 

Du skrev at du har fått Mysimba av legen. Hvordan syns du dette funker? Er det slik at du får mindre appetitt eller hvordan hjelper den egentlig? og tenker du at den er med på å hjelpe til med vektnedgangen din? 

Mon tro om jeg er innafor til å få den....må høre med legen :) 

Ønsker deg så lykke til, du er kjempeflink!! 

Jeg kan jo skrive om min erfaring så langt med Mysimba. Jeg har brukt de nå i 4 uker. 

Jeg har hatt endel bivirkninger, særlig de første par ukene med småkvalme, urven i magen og svimmel. Dette har nesten forsvunnet. Men jeg sliter med søvnløshet, våkner i 3 tiden hver natt lys våken.

Men, jeg slipper å være fysen på noe hele tiden. Jeg blir stapp mett av halv porsjon middag og jeg holder meg mett inntil jeg går til sengs. Jeg spiser stort sett kun to måltider om dagen, frokost/lunsj og middag. I starten tellet jeg ikke kalorier i det hele tatt. Nå prøver jeg å være mer bevist hva jeg spiser. Jeg ligger under 1500 kcal gjennomsnittlig. 

Har tatt av 5 kg så langt. Min bmi var på litt over 30 dag jeg startet og målet er 20 kg ned. 

Mysimba er ingen quick fix. Den øker ikke forbrenningen, den suger ikke til seg fett og gjør ikke noe med vekta i seg selv. Enkelt og greit føler jeg meg bare forsynt største delen av dagen og da er det enklere å ta gode valg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oopsie skrev (8 timer siden):

Er så inspirerende å lese dette! :) du har jommen gått ned 8 kg på under 2 mnd! SÅ bra! Det er jo i gjennomsnitt mer enn 1 kg i uka, jo! 

Og så flink du er til å ut å gå turer! :) 

Du skrev at du har fått Mysimba av legen. Hvordan syns du dette funker? Er det slik at du får mindre appetitt eller hvordan hjelper den egentlig? og tenker du at den er med på å hjelpe til med vektnedgangen din? 

Mon tro om jeg er innafor til å få den....må høre med legen :) 

Ønsker deg så lykke til, du er kjempeflink!! 

Jeg måtte slutte med Mysimba i starten av påsken. Jeg var kjempesvimmel og det gikk ikke over selv om jeg nå hadde gått på full dose en uke. Det gjorde at det var slitsomt med turene mine, og det gikk ut over livet mitt i hverdagen. I tillegg fikk jeg VELDIG store humørsvingninger. Mannen min mente jeg nesten endret personlighet totalt. Så dette turte jeg ikke bruke mer. Jeg syns heller ikke det hjalp noe på det at jeg ble fortere mett. Nå etter at jeg har sluttet er svimmelheten borte, humøret er vanlig igjen (unngår plutselig aggresjon - noe som IKKE er meg) og jeg spiser det samme som når jeg gikk på pillene. Vektene går også ned i samme tempo som den har gjort hele tiden.

Jeg har funnet ut at det meste sitter i hodet, så jeg måtte bare jobbe med å spise andre ting enn det jeg spiste tidligere, og ikke minst mindre porsjoner og heller spise jevnt 4 måltider gjennom dagen.

En helt typisk dag her består av følgende:

Frokost - ca 30 gram havregryn med ekstra lett melk (den blå med tilsatt D-vitamin)

Lunsj - her har jeg to alternativer. Enten en omelett bestående av to egg med purreløk, paprika og litt mager skinke (uten brød og annet ved siden av), eller en salat med hjertesalat, purreløk, paprika, avocado eller hvite bønner, litt mager skinke og chia frø.

Middag - en liten potet (hvis vi har det) evt. en spiseskje pasta eller ris, en liten kyllingfileet, et stykke fisk eller det vi har av mat (alltid magre alternativer) og drøssevis med grønnsaker. Hvis vi har pasta så lager jeg strimler med gulerøtter som jeg freser forsiktig i panna i litt olje til de blir myke og søte. Dette blander jeg med den bittelille porsjonen med pasta jeg spiser og hjemmelaget pastasaus bestående av kun grønnsaker og magre kyllingboller (ca 4-5 stk).

Kveldsmat - 2 knekkebrød med magert pålegg og enten purre eller agurk på med et glass ekstra lett melk.

I tillegg drikker jeg veldig mye vann eller vann tilsatt kullsyre gjennom dagen. Drikker ikke sukkerfri brus eller saft siden jeg tror dette gjør noe med mitt blodsukker sånn at jeg blir fortere sulten.

Spiser vitaminpille ved siden av.

Så prøver jeg minimum 5 dager pr uke å trene eller gå en tur. Dette skal variere minimum 40 minutter, så turene har blitt lengre og hardere enn i starten 😊.

Jeg har lov å skeie litt ut på lørdager. Da kan jeg spise litt popcorn og ta en pils (lite-øl) eller et glass vin. Dette kompenserer jeg med lenger tur/trening denne dagen. Uten denne utskeielsen hadde jeg ikke klart det tror jeg. Jeg kan også spise to taco-skjell på fredager hvis vi har taco.

Det som også er viktig er at jeg prøver å gjøre sånn at jeg egentlig spiser det samme som resten av familien bare i MYE mindre porsjoner enn tidligere. Og mye at maten består av grønnsaker.

Jeg krydrer også ofte maten med f. eks. chili og annet krydder uten for mye salt for å få litt smak på det jeg spiser.

Dette er nok ingen "quick-fix" men det fungerer greit for meg ihvertfall 😊

I tillegg er jeg klar over at vekten plutselig stopper nedgangen en uke på grunn av lavt kalori inntak, og jeg vet at nedgangen vil bli mindre etter hvert som jeg går ned.

Planen nå er å ha gått ned 20 kg til sommerferien, så får vi se hvordan det går 😊

Ønsker deg også lykke til - man klarer det man VIRKELIG har bestemt seg for å klare ❤

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linazer skrev (1 time siden):

Jeg kan jo skrive om min erfaring så langt med Mysimba. Jeg har brukt de nå i 4 uker. 

Jeg har hatt endel bivirkninger, særlig de første par ukene med småkvalme, urven i magen og svimmel. Dette har nesten forsvunnet. Men jeg sliter med søvnløshet, våkner i 3 tiden hver natt lys våken.

Men, jeg slipper å være fysen på noe hele tiden. Jeg blir stapp mett av halv porsjon middag og jeg holder meg mett inntil jeg går til sengs. Jeg spiser stort sett kun to måltider om dagen, frokost/lunsj og middag. I starten tellet jeg ikke kalorier i det hele tatt. Nå prøver jeg å være mer bevist hva jeg spiser. Jeg ligger under 1500 kcal gjennomsnittlig. 

Har tatt av 5 kg så langt. Min bmi var på litt over 30 dag jeg startet og målet er 20 kg ned. 

Mysimba er ingen quick fix. Den øker ikke forbrenningen, den suger ikke til seg fett og gjør ikke noe med vekta i seg selv. Enkelt og greit føler jeg meg bare forsynt største delen av dagen og da er det enklere å ta gode valg. 

Du er heldig som ble kvitt bivirkningene med Mysimba. Det ble ikke jeg. Og som du sier, så gjør den ingen ting utenom å gjøre deg mindre fysen. Dette klarer jeg heldigvis selv uten disse pillene, så da tør jeg ikke prøve på andre alternativer heller som kan gi de samme bivirkningen.

Du har vært kjempeflink så langt 👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wit skrev (4 timer siden):

Jeg måtte slutte med Mysimba i starten av påsken. Jeg var kjempesvimmel og det gikk ikke over selv om jeg nå hadde gått på full dose en uke. Det gjorde at det var slitsomt med turene mine, og det gikk ut over livet mitt i hverdagen. I tillegg fikk jeg VELDIG store humørsvingninger. Mannen min mente jeg nesten endret personlighet totalt. Så dette turte jeg ikke bruke mer. Jeg syns heller ikke det hjalp noe på det at jeg ble fortere mett. Nå etter at jeg har sluttet er svimmelheten borte, humøret er vanlig igjen (unngår plutselig aggresjon - noe som IKKE er meg) og jeg spiser det samme som når jeg gikk på pillene. Vektene går også ned i samme tempo som den har gjort hele tiden.

Jeg har funnet ut at det meste sitter i hodet, så jeg måtte bare jobbe med å spise andre ting enn det jeg spiste tidligere, og ikke minst mindre porsjoner og heller spise jevnt 4 måltider gjennom dagen.

En helt typisk dag her består av følgende:

Frokost - ca 30 gram havregryn med ekstra lett melk (den blå med tilsatt D-vitamin)

Lunsj - her har jeg to alternativer. Enten en omelett bestående av to egg med purreløk, paprika og litt mager skinke (uten brød og annet ved siden av), eller en salat med hjertesalat, purreløk, paprika, avocado eller hvite bønner, litt mager skinke og chia frø.

Middag - en liten potet (hvis vi har det) evt. en spiseskje pasta eller ris, en liten kyllingfileet, et stykke fisk eller det vi har av mat (alltid magre alternativer) og drøssevis med grønnsaker. Hvis vi har pasta så lager jeg strimler med gulerøtter som jeg freser forsiktig i panna i litt olje til de blir myke og søte. Dette blander jeg med den bittelille porsjonen med pasta jeg spiser og hjemmelaget pastasaus bestående av kun grønnsaker og magre kyllingboller (ca 4-5 stk).

Kveldsmat - 2 knekkebrød med magert pålegg og enten purre eller agurk på med et glass ekstra lett melk.

I tillegg drikker jeg veldig mye vann eller vann tilsatt kullsyre gjennom dagen. Drikker ikke sukkerfri brus eller saft siden jeg tror dette gjør noe med mitt blodsukker sånn at jeg blir fortere sulten.

Spiser vitaminpille ved siden av.

Så prøver jeg minimum 5 dager pr uke å trene eller gå en tur. Dette skal variere minimum 40 minutter, så turene har blitt lengre og hardere enn i starten 😊.

Jeg har lov å skeie litt ut på lørdager. Da kan jeg spise litt popcorn og ta en pils (lite-øl) eller et glass vin. Dette kompenserer jeg med lenger tur/trening denne dagen. Uten denne utskeielsen hadde jeg ikke klart det tror jeg. Jeg kan også spise to taco-skjell på fredager hvis vi har taco.

Det som også er viktig er at jeg prøver å gjøre sånn at jeg egentlig spiser det samme som resten av familien bare i MYE mindre porsjoner enn tidligere. Og mye at maten består av grønnsaker.

Jeg krydrer også ofte maten med f. eks. chili og annet krydder uten for mye salt for å få litt smak på det jeg spiser.

Dette er nok ingen "quick-fix" men det fungerer greit for meg ihvertfall 😊

I tillegg er jeg klar over at vekten plutselig stopper nedgangen en uke på grunn av lavt kalori inntak, og jeg vet at nedgangen vil bli mindre etter hvert som jeg går ned.

Planen nå er å ha gått ned 20 kg til sommerferien, så får vi se hvordan det går 😊

Ønsker deg også lykke til - man klarer det man VIRKELIG har bestemt seg for å klare ❤

Så gøy å høre! Syns du er utrolig flink! Og lurt å droppe de pillene, har hørt av flere at bivirkningene kan være intense - og de koster visst flesk? Ikke ok, spør du meg. Kjente at jeg ikke fikk lyst å spørre legen om det nå likevel ;) 

 

20 kg innen sommerferien, fy søren, det er kanonbra! og det klarer du helt sikkert, du er på god vei! Det føles så bra når man finner noe som funker for å ned i vekt. Er dietten din litt sånn egenkomponert? Uansett så funker det jo...

Jeg holdt lenge på, før jeg gikk over til Dukan, med sånn der "omad" (one meal a day) og legen min sa nei, nei nei...men jeg ble "inspirert" av youtube og tenkte dette var veien å gå. Det var ikke det . Kom ingen vei og gikk rundt og sultet meg fra morgenen av og utover ettermiddagen...nå gjør jeg som deg, spiser mye jevnere utover dagen, tror det er lurt. (selvom jeg ikke alltid orker frokost eller lunsj)....blir fryktelig mett av proteiner jeg. Men nå er det helg snart og da er jeg spent på hvordan taktikken blir....taco blir en prøvelse, men mulig jeg går over i fase to da og da går det bra (med unntak av lefsene).

Ønsker deg fortsatt lykke til, heier herfra til deg og har stor tro på at du klarer minus 20 innen sommeren. Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/7/2021 at 11:55 AM, Wit said:

Tusen takk 🥰 Trenger litt motivasjon noen dager siden det ikke alltid går like raskt. Innimellom syns jeg at jeg stamper i motbakker, men så plutselig løsner det litt igjen.

Jeg går jo mye turer nå, og lurte på om jeg snart skulle prøve meg på en lett joggetur igjen. Jeg er egentlig veldig glad i å jogge, men de siste årene har det vært for tungt og formen har vært for dårlig. Nå kjenner jeg jo på kroppen at formen er mye bedre, så det er fristende å teste dette litt ut igjen.

Burde også kommet i gang med styrketrening igjen, men dette er tungt å gjøre så lenge alle treningssenterene er stengt. Så kanskje litt nærmere sommeren ;) 

Måtte innom vekta igjen i dag for å se at det ikke bare var innbildning i går at jeg hadde gått ned. Men vekta viste det samme som i går, så da stemmer det nok :) 

Og ja, jeg heier på deg også :hoppe:

Enig i at dette med motivasjon ikke alltid er det letteste. Men du har klart å gå ned over 1 kilo i uka og det er superbra! 

Går litt turer jeg også. Både fordi jeg trenger mosjonen og fordi det hjelper på humøret. 

Er jo supert at du liker å jogge. Da kommer du nok til å komme i en god sirkel. Det blir jo både lettere å jogge når du går ned i vekt i tillegg så hjelper jo jogging også med å forbrenne kalorier. 

Jeg burde drevet med styrketrening/jogging jeg også, men prioriterer gåturer og å tøye ut nå først. Jeg har ikke viljestyrken til å ha for mange prosjekter på en gang. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var tiden inne for nye veiing.

Her er nye tall:

13.02.2021 - 112,1 kg. Livvidde 102 cm, hofte 131 cm, bryst 119 cm.

16.02.2021 - 111,8 kg

19.02.2021 - 111,3 kg. Livvidde 101 cm, hofte 131 cm, bryst 114 cm

24.02.2021 - 110,5 kg. Livvidde 101 cm, hofte 129 cm, bryst 114 cm

03.03.2021 - 110,1 kg. Livvidde 100 cm, hofte 129 cm, bryst 114 cm.

11.03.2021 - 108,1 kg. Livvidde 99 cm, hofte 126 cm, bryst 114 cm

16.03.2021 - 107,3 kg. Livvidde 97 cm, hofte 125 cm, bryst 112 cm

06.04.2021 - 104,9 kg. Livvidde 96 cm, hofte 124 cm, bryst 110 cm

09.04.2021 - 104,5 kg.

Totalt ned så langt 8,4 kg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oopsie skrev (18 timer siden):

Så gøy å høre! Syns du er utrolig flink! Og lurt å droppe de pillene, har hørt av flere at bivirkningene kan være intense - og de koster visst flesk? Ikke ok, spør du meg. Kjente at jeg ikke fikk lyst å spørre legen om det nå likevel ;) 

 

20 kg innen sommerferien, fy søren, det er kanonbra! og det klarer du helt sikkert, du er på god vei! Det føles så bra når man finner noe som funker for å ned i vekt. Er dietten din litt sånn egenkomponert? Uansett så funker det jo...

Jeg holdt lenge på, før jeg gikk over til Dukan, med sånn der "omad" (one meal a day) og legen min sa nei, nei nei...men jeg ble "inspirert" av youtube og tenkte dette var veien å gå. Det var ikke det . Kom ingen vei og gikk rundt og sultet meg fra morgenen av og utover ettermiddagen...nå gjør jeg som deg, spiser mye jevnere utover dagen, tror det er lurt. (selvom jeg ikke alltid orker frokost eller lunsj)....blir fryktelig mett av proteiner jeg. Men nå er det helg snart og da er jeg spent på hvordan taktikken blir....taco blir en prøvelse, men mulig jeg går over i fase to da og da går det bra (med unntak av lefsene).

Ønsker deg fortsatt lykke til, heier herfra til deg og har stor tro på at du klarer minus 20 innen sommeren. Stå på!

Hei.

Ja, dietten er litt egenkomponert inspirert av innspill fra legen 😊 Og dette er ting jeg vet fungerer for min kropp. Det aller viktigste for meg er å spise jevnt gjennom dagen. Da unngår jeg fristelser og jeg er faktisk god og mett hele tiden. Nå har kroppen vent seg til mindre porsjoner og jeg føler ingen sult.

Takk for at du har troen på kiloene mine. Det har jeg også, så får vi se hvordan det ender 😊 Er jo snart halvveis, og selv om jeg vet at jeg ikke alltid vil gå ned like fort, så har jeg en god del uker igjen til min sommerferie i midten av juli 👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...