Gå til innhold

Wit sin vei til bedre helse


Wit

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Glemte jo helt cm målene mine i dag, og det må jeg jo ikke glemme 😄 Selv om jeg ikke alltid ser så stor forskjell selv, så ser jeg jo at jeg har gått ned totalt 29 cm siden 13. februar ;) 

 

13.02.2021 - 112,1 kg. Livvidde 102 cm, hofte 131 cm, bryst 119 cm.

16.02.2021 - 111,8 kg

19.02.2021 - 111,3 kg. Livvidde 101 cm, hofte 131 cm, bryst 114 cm

24.02.2021 - 110,5 kg. Livvidde 101 cm, hofte 129 cm, bryst 114 cm

03.03.2021 - 110,1 kg. Livvidde 100 cm, hofte 129 cm, bryst 114 cm.

11.03.2021 - 108,1 kg. Livvidde 99 cm, hofte 126 cm, bryst 114 cm

16.03.2021 - 107,3 kg. Livvidde 97 cm, hofte 125 cm, bryst 112 cm

06.04.2021 - 104,9 kg. Livvidde 96 cm, hofte 124 cm, bryst 110 cm

09.04.2021 - 104,5 kg.

11.04.2021 - 103,0 kg

15.04.2021 - 102,6 kg

20.04.2021 - 102,4 kg

23.04.2021 - 101,6 kg. Livvidde 96 cm, hofte 120 cm, bryst 109 cm

Totalt ned så langt 11,3kg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! For en fremgang!! Utrolig lurt å ta mål, man kan jo fort bli blind på egen fremgang hvis man bare tar det på øyemål. Tror jaggu jeg skal finne frem målebåndet selv også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helga over og det er tilbake til hverdagen. I helga har jeg fått til et par fine turer i skogen. Fredag var jeg ute og gikk i en time og 20 minutter, og lørdag gikk på helt ukjente stier i to timer og 40 minutter.

Så får vi se ut over uka hvordan dette gir utslag på vekta :) 

Jeg veier meg ikke på mandager siden jeg "har lov" til å skeie litt ut på lørdager, og jeg da ofte har samme vekt som fredag. Så ser vi hvordan det går utover uka. 

Jeg kjenner ihvertfall at formen er MYE bedre enn den var i februar når jeg startet opp med prosjektet mitt. Det er deilig å kjenne at jeg ikke blir helt utslitt av kun korte turer. Og så må det jo sies at det å veie over 11 kg mindre også gjør at jeg har mindre vekt å drasse på når jeg går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (8 timer siden):

Jeg kjenner ihvertfall at formen er MYE bedre enn den var i februar når jeg startet opp med prosjektet mitt. Det er deilig å kjenne at jeg ikke blir helt utslitt av kun korte turer. Og så må det jo sies at det å veie over 11 kg mindre også gjør at jeg har mindre vekt å drasse på når jeg går.

Smak godt på den følelsen 😄 Jeg synes sånn type fremgang er den beste! Å se et bra tall på vekta er jo også fint, men det er noe spesielt med det å virkelig kjenne at man er lettere, synes jeg. Det er en følelse som det er lettere å kjenne på de dagene man også gir litt f i vekta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (10 timer siden):

Smak godt på den følelsen 😄 Jeg synes sånn type fremgang er den beste! Å se et bra tall på vekta er jo også fint, men det er noe spesielt med det å virkelig kjenne at man er lettere, synes jeg. Det er en følelse som det er lettere å kjenne på de dagene man også gir litt f i vekta. 

Jo jeg kjenner på det også 😅

Men nå ser det ut til at jeg er inne i en ny uke med vekt platå.... De ukene er bare utrolig kjedelige.... særlig siden jeg nå håpet å komme på 2-sifret vekttall 😄

Allikevel, så nærmer det seg jo, og det er en god følelse.

Ellers hadde jeg en ny tur i skogen i går. Turen jeg tidligere har brukt minst en time på gikk nå på 58 minutter 👍 Det til tross for at jeg hadde en dag i går der jeg syns turen var tung. Det er ca 100 høydemeter opp på den første kilometeren, så det merkes godt i beina. I tillegg er det tungt å gå på grunn av mye røtter og hopping fra sted til sted for ikke å bli våt på beina 😄 Får virkelig brukt muskulatur i bein og rumpe på den turen.

Intensjonen er å komme i gang igjen med styrketrening også etterhvert, men foreløpig nyter jeg dagene ute når været er OK 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dristet meg på vekta igjen idag. Blir frustrert hver gang den stopper, men jammen hadde den tatt et hopp nedover 🙂

10.02.2021 - 112,9 kg.

13.02.2021 - 112,1 kg. Livvidde 102 cm, hofte 131 cm, bryst 119 cm.

16.02.2021 - 111,8 kg

19.02.2021 - 111,3 kg. Livvidde 101 cm, hofte 131 cm, bryst 114 cm

24.02.2021 - 110,5 kg. Livvidde 101 cm, hofte 129 cm, bryst 114 cm

03.03.2021 - 110,1 kg. Livvidde 100 cm, hofte 129 cm, bryst 114 cm.

11.03.2021 - 108,1 kg. Livvidde 99 cm, hofte 126 cm, bryst 114 cm

16.03.2021 - 107,3 kg. Livvidde 97 cm, hofte 125 cm, bryst 112 cm

06.04.2021 - 104,9 kg. Livvidde 96 cm, hofte 124 cm, bryst 110 cm

09.04.2021 - 104,5 kg.

11.04.2021 - 103,0 kg

15.04.2021 - 102,6 kg

20.04.2021 - 102,4 kg

23.04.2021 - 101,6 kg. Livvidde 96 cm, hofte 120 cm, bryst 109 cm

28.04.2021 - 100,9 kg

Totalt ned så langt 12 kg

Så da håper jeg virkelig at neste uke vil bli den uka jeg ser et to-sifret tall på vekta 👍🤞

Endret av Wit
Første linje hadde falt ut
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

addict skrev (Akkurat nå):

Ææh snart under 100! Heia heia! 

Takk 😎 Ja, det er deilig å se at jeg snart er under det "forhatte" tallet. Det å være to-sifret i vekt istedenfor tre-sifret er en deilig følelse 😊

Skal selvsagt en god del mer ned, men her må hver milepæl feires 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (10 minutter siden):

Takk 😎 Ja, det er deilig å se at jeg snart er under det "forhatte" tallet. Det å være to-sifret i vekt istedenfor tre-sifret er en deilig følelse 😊

Skal selvsagt en god del mer ned, men her må hver milepæl feires 🤪

Herregud JA! Det er jo enormt 🥰🥰

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg og fikk første vaksine, så ettermiddagen ga ikke tid til mer trening. I dag skal jeg ut og teste el-sykkelen er planen :) Spennende. Har aldri syklet på el-sykkel før, så håper jeg får det til og ikke blir liggende i en grøft borti her 😂

Ellers så står vekta veldig stille for tiden. Kjedelig, men det er vel bare sånn det er innimellom.  Kjenner at det tærer litt på motivasjonen, men det er i disse tunge periodene det er viktig å holde ut vet jeg......

Ellers er jeg sliten og trøtt i hodet etter en lang dag med møter på hjemmekontor. Blir skikkelig sliten av Teams-møter hele tiden, og jeg får jo nesten ikke rørt på meg når jeg blir sittende i disse lange møtene.

Har eget kontor i huset og må ned noen etasjer for å hente mat og drikke, så normalt sett får jeg litt trappetrim iløpet av en dag. I dag har jeg nok ikke beveget meg mye opp og ned, men det betyr jo at jeg heller ikke har spist så veldig mye ;) 

Nei, nå skal jeg jobbe litt mer, og så komme meg ut. Så håper jeg vekta viser enda litt mer ned i morgen som er "offisiell" veiedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offisiell veiedag :) Var veldig spent idag. Vekta viste 100,3 så jeg er 301 gram unna to-sifret tall på vekta 😜 Da håper vi jeg er der i starten av neste uke 🤞  Har gått ned 1,3 kg siste uke, og det trodde jeg ALDRI kom til å skje siden vekta har stått bom-stille noen dager. MEN, det er jo sånn at jeg noen dager har mye vann i kroppen, og denne uka har vel vært en av de.

Ellers fikk jeg testet ny el-sykkel i går :) Har aldri syklet på sånn før, og det var litt uvant siden den er ganske tung. Men fy søren det var hjelp i bakkene 😄 Jeg må jo tråkke for å få den til å gå fremover, men det krever mindre krefter. Denne skal jeg bruke frem og tilbake til jobb om vår/sommer når kontoret mitt åpner opp for fysisk fremmøte igjen. Har ca 1 mil hver vei, og må innrømme at jeg nok aldri hadde giddet å sykle hvis jeg måtte bruke vanlig sykkel. MEN, med denne så får jeg litt trening, pluss at jeg slipper utgifter til tog.

Eneste er at det er VELDIG lenge siden jeg har sykla så rumpa er skikkelig vond 😄 

Endret av Wit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt jobba 👏🏼👏🏼
 

Drømmer om elsykkel jeg også, men har ikke kommet dit på prioriteringslista enda - desverre 😕 men et fantastisk fremkomstmiddel ja 👍🏼

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dundre skrev (7 minutter siden):

Godt jobba 👏🏼👏🏼
 

Drømmer om elsykkel jeg også, men har ikke kommet dit på prioriteringslista enda - desverre 😕 men et fantastisk fremkomstmiddel ja 👍🏼

Ja, det gjør det litt mer gøy å sykle, og du må faktisk tråkke allikevel ;)

Jeg har spart alle pengene jeg ville brukt på månedsbillett for å komme meg på jobb siden 13. mars 2020. De har gått rett inn på egen konto. Det var disse pengene jeg nå brukte på el-sykkel :)  Jeg sitter jo på hjemmekontor, så egentlig har jeg "spart" disse pengene på grunn av korona. Veldig greit å kunne bruke de på noe som gjør at jeg fortsatt kan spare penger på offentlig kommunikasjon når verden åpner litt igjen 😎

Nå har jeg akkurat tatt ut en time med "trening i arbeidstiden" og vært 52 minutter ute i skogen på tur (på beina). Masse stigning oppover, så får opp god puls. Deilig vær, og kjempefint å gå der nå på formiddagen. Da har jeg også unnagjort ukas 4. treningsøkt. Med en økt i morgen også, så har jeg nådd ukemålet på 5 ganger 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med el-sykkel! 😄 Høres ut som smart bruk av sparte pendlemidler :) Har veldig lyst på en selv, er bare litt usikker på om behovet er stort nok da jeg bare har 4 km til jobb og selv om det er litt opp og ned, så er det ikke de verste bakkene. 

Blir spennende å se når du er på tosifret vekt, da! Høres ut som om det er rett rundt hjørnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

KaBom skrev (På 1.5.2021 den 7.48):

Grattis med el-sykkel! 😄 Høres ut som smart bruk av sparte pendlemidler :) Har veldig lyst på en selv, er bare litt usikker på om behovet er stort nok da jeg bare har 4 km til jobb og selv om det er litt opp og ned, så er det ikke de verste bakkene. 

Blir spennende å se når du er på tosifret vekt, da! Høres ut som om det er rett rundt hjørnet!

Takk :)

Ja, jeg håper virkelig på tosifret vekt denne uka. Normalt skal jeg gå ned mer enn 0,3 kg på en uke, så får virkelig ikke håpe dette blir den uka jeg ikke går ned 😜

El-sykkel kan brukes utenom jobbturer også da. Du får faktisk litt trim uansett, for du må tråkke for å få den til å gå fremover. Må bare skaffe meg en sykkelbukse eller polstret sete for at jeg ikke skal bli så innmari øm når jeg sykler 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg ute på ny tur i skogen og perset med 4 minutter 👍 Jeg går mye raskere i de bratte stigningene, og langer også mer ut på stien ellers. Prøver å småløpe litt når det er kortere bakker jeg skal opp for å få opp pulsen.

I tillegg så oppdaget jeg i går at pulsklokka sier jeg nå er i "very good" form for min alder 👍 For å si det sånn så var jeg farlig nær "poor" før jeg startet i februar 😅

Siden det regner her i dag prøvde jeg også regntøyet mitt i sted. Tror aldri buksa har passa meg siden jeg kjøpte den 😜 og jakka var blitt alt for trang.

Nå passet begge deler fint, så da er det ingen unnskyldninger for å ikke gå skogstur i dag også 🏃‍♂️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en vektstabiliseringsuke tror jeg. Vekta er ca det samme som forrige uke. Kjedelig, men jeg vet jo at det innimellom er sånn. Fredag er den "offisielle" veiedagen, så jeg håper det er gått litt ned før det.

Ellers var jeg på samme tur i går. Det kunne komme litt regn, men det var bare å kle på seg.

Nå fokuserte jeg på at jeg skulle gå den samme ruta enda raskere, og perset på nytt med ca 3 og et halvt minutt :) Morsomt å se hvor mye raskere jeg går nå.

Dette betyr at der jeg tidligere (les i starten av februar) brukte over 1 og en halv time på ruta som jeg den gangen definerte som "lang" bruker jeg nå 1 time og 8 minutter og dette er blitt en "normal" tur :) 

Siden jeg har økt på jevnt og trutt både i lengde og hastighet så har jeg heller ikke hatt noen smerter i knær og hofter. Kjempedeilig, og ikke minst så vet jeg at dagen i dag er en "hviledag" fra turene. Da skal jeg ut og shoppe litt for første gang på veldig lang tid (siden butikkene endelig har åpnet igjen). Skal også hente noen nye klær jeg har bestilt meg på postkontoret. Da krysser vi fingre for at disse passer og sitter som de skal :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 gram ned 🤦‍♀️😒 Håper virkelig at den er enda litt lavere i morgen. Mangler 200 gram for å være under 100.....

I går var jeg ute og handlet litt i butikker som endelig hadde åpnet igjen 😊 Har egentlig traume mot å gå i vanlig klesbutikk for å kjøpe bukse, men i går var det anderledes 😊 Var på Cubus og kjøpte en bukse i mindre størrelse som faktisk passet perfekt :) 

Kroppen går sakte men sikkert innover, selv om jeg akkurat nå føler meg som der jeg var når jeg startet. Målbåndet og vekta sier noe annet, men hodet er ikke helt med.

Det er litt frustrerende på sånne uker når vekta nesten står helt i ro, og det er nesten så jeg bare gir opp. MEN, jeg vet jo at det vil fortsette nedover. Jeg må bare ha bittelitt tålmodighet 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...