Gå til innhold

Wit sin vei til bedre helse


Wit

Anbefalte innlegg

Takk @MissMaryan Nei, det ble ikke fullt så ille som jeg trodde selv om det stoppet litt opp denne uka. Det er jo ganske normalt da. Særlig med en litt usunn helg i forkant ;) Så er fornøyd med ukas tall allikevel. Det ble ingen endring fra forrige uke. Altså +/- 0 kg.

10.02.2021 - 112,9 kg.

13.02.2021 - 112,1 kg. 

16.02.2021 - 111,8 kg

19.02.2021 - 111,3 kg. 

24.02.2021 - 110,5 kg.

03.03.2021 - 110,1 kg. 

11.03.2021 - 108,1 kg. 

16.03.2021 - 107,3 kg. 

06.04.2021 - 104,9 kg. 

09.04.2021 - 104,5 kg.

11.04.2021 - 103,0 kg

15.04.2021 - 102,6 kg

20.04.2021 - 102,4 kg

23.04.2021 - 101,6 kg. 

28.04.2021 - 100,9 kg

21.05.2021 - 99,2 kg

28.05.2021 - 98,1 kg

04.06.2021 - 96,6 kg

11.06.2021 - 96,2 kg

18.06.2021 - 95,4 kg

25.06.2021 - 94,5 kg

02.07.2021 - 93,4 kg

09.07.2021 - 93,4 kg

Totalt ned så langt 19,5 kg.

Siden jeg starter ferien på onsdag neste uke blir det en veiing på en litt annen dag før jeg drar, sånn at jeg har et "før ferie" tall å forholde meg til :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ryggen er fortsatt kjempevond, så jeg sliter med å sitte. Heldigvis klarer jeg å gå, så jeg har fått meg flere skogsturer denne uka allikevel. Det gjør faktisk ikke så vondt når jeg går. Kjenner det litt i de bratteste nedoverbakkene, men når jeg går opp de samme stigningene kjenner jeg ingen ting 😉 Tenker at bevegelse er bra selv om ryggen krangler litt.

Denne helga skal jeg ut og spise med venner på lørdag. Det blir en utfordring for å finne sunn mat, men det finner jeg ut av 😊 Det er også noe jeg bare må lære meg. Nemlig å finne sunn mat og ta riktige valg når jeg går ut for å spise.

Uka har vært litt tung, men kjenner det lysner litt nå på motivasjonen. Særlig fordi jeg trodde jeg kom til å gå opp i vekt denne uka, men faktisk klarte å unngå det. Det å klare å holde den på samme nivå er også en motivasjon i seg selv. Har enda ikke *bank i bordet* gått opp i vekt en uke siden jeg startet, men jeg vet jo at det kan skje det også. 

I tillegg til ryggen sliter jeg med en mage som er litt treg og forstoppet. Tror det har sammenheng med de smertestillende pillene jeg spiser for ryggen. Det gjør jo ikke akkurat at jeg føler meg noe slankere 😅 Men det slipper vel plutselig, og så ser jeg nye positive tall.

God sommer til alle som har tatt ferie 😎🌞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritt at ryggen skaper så mye problemer for deg, men bra at du klarer å gå tur alikevell da. 
Og du holder vekta stabil, du skal se at når magen blir bedre, så slipper det plutselig masse vekt også.

Det med restaurantbesøk kjenner jeg til. Kjempevanskelig! 
Jeg har alltid endt opp med å spise veldig få kalorier resten av dagen, for å kunne forsvare de kaloriene jeg ikke har hatt kontroll på i det måltidet. Eller jeg har ofte endt opp med en salat, eller noe med kylling og mye grønnsaker. 
Nå drømmer jeg om pizza, så det tror jeg faktisk at det blir i helga når jeg skal på hyttetur. Viktig å leve også - vi må gjøre noe som fungerer i det lange løp…

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at jeg klarer å "beherske" meg på restaurant i morgen @Dundre 😊 Og normalt på lørdager så spiser jeg ganske lite først på dagen. Så det blir litt å gå på 😉

Ja, den ryggen er noe dritt, men er glad jeg klarer å få gått turer allikevel. Går ikke de lengste turene for da kjenner jeg at jeg får vondt, men har faktisk allerede vært ute i 50 minutter i skogen i dag også 😎🌞

Normalt ville jeg gått en lang tur i morgen når det er lørdag, men det er meldt regn så det spørs om det blir noe av. Får se når dagen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøket på restaurant gikk faktisk ganske bra. Spiste blåskjell og det var kjempegodt 👍 Var inne og sjekket menyen på nett før vi dro sånn at jeg var litt forberedt. Det ble litt vin etterpå lørdagskvelden, men helga under ett har gått fint.

Nå har jeg noen dager igjen før ferien starter. På onsdag reiser vi til min mor og da starter ferien. Fra søndag til neste søndag er det hotell overnattinger i Norge og reising i bil. Det betyr "ute-mat" hver dag og mindre turer. Håper ikke det ødelegger alt, så jeg skal prøve å være litt "flink" allikevel. Utskeielser vil det bli, men har tenkt å ta de "sunne" valgene når det gjelder mat. Denne uka tenkte jeg å ta en veiedag på onsdag sånn at jeg har et utgangspunkt fra ferien starter. Så ser vi hvordan det går 👍😎

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å sjekke menyen på forhånd!  😄 Jeg synes ofte det er lett å gå for det som virker mest "mettende" der og da, for er jo som regel småsulten (eventuelt veldig sulten) når man først er på plass og klar for å spise. 😄 

Lykke til med ferie! 😄 Er jo hva man gjør mellom feriene som helt klart teller mest i det store bildet (er det jeg trøster meg med i alle fall), men er jo ulike nivå av utskeielser også. Satser på at du finner en fin balanse som funker for deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk @KaBom :)

Ser ut som at jeg har havnet på et vektplatå nå når jeg skal ut i ferie. Vekta rikker seg ikke hverken opp eller ned. Håper det er positivt, for normalt etter et slikt platå så går jeg ned en god del. Jeg har veid akkurat det samme nå i snart 2 uker.

Fikk gått tur i går også. Med 26 grader i skyggen ble det en veldig varm fornøyelse 😎 Det viktigste var allikevel at jeg gjorde det.

Har planlagt 2 turer i fjellet på Vestlandet også denne uka, så håper jeg at jeg får gjennomført disse. Da har jeg gjort det jeg kan så langt ihvertfall.

Satser på max 2 kg opp gjennom ferien. Alt under det er innenfor. Jeg VET det blir litt anderledes med mat og drikke og det blir mindre trening, så jeg får bare akseptere at det kan bli sånn.

Uansett bør litt av disse gå raskt ned igjen etter ferien når jeg er tilbake til "normalen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Etter to uker ferie viser vekta en nedgang på 1,5 kilo 😊👍 Helt utrolig. Regnet med noen kilo opp men vekta viste tydelig 91,9 kg. Ikke langt igjen til 8-tallet 👍

Har vært ganske aktiv i ferien og blant annet gått opp og ned Gaustatoppen i 25 grader. Har en uke igjen nå og håper jeg klarer å holde meg her resten av tiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba 👏🏼👏🏼 Fin-fint ferie-resultat det der! 
Nå når du 8-tallet i rasende fart, tenker jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende med nedgang i ferien! Kos deg videre og nyt så lenge det varer med god samvittighet :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en innsats du har gjort denne våren, og godt jobbet med nedgang i ferien 👏👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg ferdig med ferien, og det ser ut som at jeg har klart å holde vekten den siste perioden av ferien også 👍 Har min faste veiing på fredag, så da kommer tallet.

Jeg var VELDIG usikker på forhånd med tanke på ferien, og det er derfor deilig å se at jeg ikke har gått opp igjen i samme tempo som jeg har klart å gå ned (eller enda mer.......). For jeg har prøvd å holde meg til de riktige valgene når det angår mat, men må jo innrømme at det ikke alltid er enkelt når man er på reisefot og bor på hotell. Har holdt meg unna snacks, men det har blitt litt alkohol og måltider som kanskje ikke alltid har vært de sunneste. Allikevel har det vært mye bevegelse med to fjellturer og mye gåing i byene vi har vært i. 

Kanskje har kroppen hatt godt av litt stabilisering også, men det vil tiden fremover vise.

Nå er det tilbake til vanlig hverdag med de sunne valgene til alle måltider. Og det er litt godt det også 😎

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag syklet jeg med el-sykkelen min på min fysiske jobb. Helt OK med dag borte fra hjemmekontoret, og jeg har jo spart opp til denne sykkelen med penger jeg har spart på toget under koronaen. Derfor må jeg bruke den for å fortsatt kunne spare penger ;) 

Til jobb er det mye nedover og bortover så jeg blir ikke så veldig svett heldigvis. Verre når jeg skal hjem i ettermiddag for da er alle nedoverbakkene gjort om til oppoverbakker 😂 Selv med el-sykkel krever det litt.

MEN, da får jeg både trim, frisk luft og jeg kommer meg til ut til mine andre kollegaer. Så alt i alt er dette en fin dag :) 

Jeg skal fysisk på jobb litt oftere nå fremover selv om jeg egentlig kan velge å jobbe hjemmefra så mye jeg vil. Men har en del møter og andre ting som gjør at det er mer praktisk å møte på kontoret. Så da håper jeg på godt vær så jeg får brukt sykkelen 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom meg hjem igjen i går også på el-sykkelen, og det som er litt rart er at jeg ikke bruker noe særlig lenger tid hjem enn til jobb selv om jeg nesten bare har oppover bakker. Jeg blir selvsagt mer svett og sliten, men holder bra fart. Tror det har en sammenheng med at jeg er skikkelig pyse i nedoverbakker på sykkelen og dette kjenner jeg ikke noe til når det går oppover 😂

Tok nye mål på livvidde, hofte og bryst i dag og har gjennom sommeren ikke endret på livvidde (fortsatt 92 cm), men gått ned fra 116 til 114 cm over hofter og fra 109 til 106 cm over brystet. Så da "krymper" jeg fortsatt 🙂 Litt irritert over at livvidden ikke går mer ned, men tror egentlig jeg krymper mer over lår og armer (som jeg ikke har målt) og andre steder på magen.

Ser ihvertfall det på den buksa jeg kjøpte som var alt for liten. Får den fint på nå, men skal litt mer ned før den sitter som jeg vil.

Ny dag på hjemmekontor idag, så håper jeg kommer meg ut på en liten tur i skogen i ettermiddag 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom jeg meg ut på den faste turen min i åsen her jeg bor, og utrolig nok perset jeg med over 2 minutter 🏃‍♂️ Vet ikke hvor mye raskere jeg klarer å gjøre det, for i går gikk det utrolig raskt. Det er litt krevende terreng å gå i med en god del bratt stigning og stier med mye røtter som gjør det vanskelig å gå veldig fort enkelte steder. 

Har kommet meg inn i vanlige matrutiner igjen etter ferien, men akkurat i går ble det sushi til middag siden vi hadde bryllupsdag. Så middagen ble nok litt mer kaloririk enn den skulle. Pytt, pytt. Det går nok fint 👍

Hadde egentlig lyst å ta meg en sykkeltur i tillegg til gåturen i går, men droppet det siden vi holder på å pusse opp gangen. Hjalp heller mannen min med dette. Blir været OK i ettermiddag får jeg se om jeg heller tar en tur da, og kanskje får jeg mannen min med på det også 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått bryllupsdag 🥂Og så godt jobbet med ny pers 💪💪Nå vet jeg ikke hvordan turløypen din er, men hvis du ikke klarer gå fortere kan du kanskje prøve å jogge på enkelte strekk? Trenger ikke være mer enn et minutt her og der 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bokdamen skrev (12 minutter siden):

Gratulerer med overstått bryllupsdag 🥂Og så godt jobbet med ny pers 💪💪Nå vet jeg ikke hvordan turløypen din er, men hvis du ikke klarer gå fortere kan du kanskje prøve å jogge på enkelte strekk? Trenger ikke være mer enn et minutt her og der 

Takk 😊

Det er en ganske vanskelig løype å jogge. Dessuten er jeg utrolig dårlig på å jogge 😜 Jeg småløper allerede nedover bakker der jeg kan (kaller det ikke jogging) og småløper også korte strekninger opp bakkene. 

Når jeg startet å gå denne løypa brukte jeg 1:22 på runden min. En og en halv måned etter at jeg startet å gå mye brukte jeg 1:16. Nå bruker jeg 1:01 og er rimelig fornøyd 😊 Skal nok komme under en time også, men stresser ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake fra ferie! 😄 Synes det er veldig motiverende å lese at du både har kost deg i ferien, samtidig som du holder progresjonen på både vekt og trim. 

Har forresten samme erfaring som deg angående mål av kroppen. Synes det sitter seigt rundt både mage og liv. Men jeg ser jo tydelig at det er en del ekstra fett der, så på ett tidspunkt må det jo løsne litt, så lenge jeg fortsetter. 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var veiedagen her, og resultatet ble ganske bra. Hadde en veiing midt i ferien som viste 91,9 kg og har gått opp siden det (0,8 kg) men totalt gjennom ferien har jeg faktisk gått ned 👍 Det er jeg kjempefornøyd med, for siste del av ferien skeiet jeg nok en del mer enn ut enn i starten.

10.02.2021 - 112,9 kg.

13.02.2021 - 112,1 kg. 

16.02.2021 - 111,8 kg

19.02.2021 - 111,3 kg. 

24.02.2021 - 110,5 kg.

03.03.2021 - 110,1 kg. 

11.03.2021 - 108,1 kg. 

16.03.2021 - 107,3 kg. 

06.04.2021 - 104,9 kg. 

09.04.2021 - 104,5 kg.

11.04.2021 - 103,0 kg

15.04.2021 - 102,6 kg

20.04.2021 - 102,4 kg

23.04.2021 - 101,6 kg. 

28.04.2021 - 100,9 kg

21.05.2021 - 99,2 kg

28.05.2021 - 98,1 kg

04.06.2021 - 96,6 kg

11.06.2021 - 96,2 kg

18.06.2021 - 95,4 kg

25.06.2021 - 94,5 kg

02.07.2021 - 93,4 kg

09.07.2021 - 93,4 kg

13.08.2021 - 92,7 kg

Totalt ned så langt 20,2 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...