Gå til innhold

Wit sin vei til bedre helse


Wit

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er jeg endelig hjemme igjen, og i dag blir det ingen middag her siden lunsjen var en full middag. Syns det er litt dumt at det ikke var buffet til lunsj også for da er det enklere å spise seg mett på det sunne.

Til frokost var jeg kjempeflink syns jeg og tok en grov brødskive med speilegg, og et knekkebrød med kalkunfilet + masse grønt. Drakk vann ved siden av for å spare der jeg kunne 😂

Så om vekten ikke går noe særlig ned i morgen får jeg være fornøyd allikevel. For dette var virkelig ingen slanke leir......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det veiedag og vekta er låst på 90,5 kg. Ikke helt uventet denne uka siden jeg føler meg at kroppen bandt litt vann disse to dagene på seminar. Maten ble anderledes enn normalt og jeg hadde ikke samme kontroll på kaloriene siden maten ble ferdig servert på tallerken.

Så 80-tallet lar vente på seg. Er nok på et vektplatå også som jeg har vært tidligere. Får smøre meg med tålmodighet for det må jo bare løsne en gang........

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Bokdamen og @Luka_S 😊

Jeg er ikke like frustrert denne uken siden jeg så det komme. Det har vært en ekstraordinær uke, og får vel være glad for at jeg ikke gikk opp 😉

Har jo til og med jogget 2 dager denne uka også, så hvis jeg klarer dette i fortsettelsen så MÅ det jo bare gå nedover til slutt.

Har jo tidligere hatt like platåer der vekta bare står heeeeelt stille. Plutselig løsner det og jeg går ned mer enn det jeg normalt går ned en uke. Håper det samme skjer nå 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne helga har vært en skikkelig planlagt "sprekk" hvis jeg kan kalle det for det. Har vært på hyttetur med venner og det ble nok litt for mye både drikke og mat. MEN, jeg hadde det veldig bra, så det får veie litt opp ;) 

Får prøve en skikkelig streng uke så ser vi hva som skjer. Har også blitt skikkelig forkjøla siden datteren min var syk forrige uke. Ser hvor enkelt slike virus smitter selv om dette "bare" er et forkjølelsesvirus. Det gjør at jeg nok sliter litt med trening de første dagene. Skulle vært fysisk på jobb idag, men det måtte jeg jo bare droppe. Er ikke syk, men er snørrete og da skal man jo ikke gå på jobb. Får kose meg på hjemmekontor i stedenfor ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en deilig helg du har hatt! God bedring, kjenner følelsen av hjemmekontor og ikke kunne trene. Men det er godt å kjenne på at man savner begravelse og å kunne ta seg ut etterpå 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen 😊 Må innrømme at jeg virkelig trengte denne helga også selv om den ikke ble så slankende 😂

Det gir meg inspirasjon til å fortsette, og jeg må ha noen pusterom innimellom hvis jeg skal klare å holde ut helt til målstreken.

Idag har vært en lang dag på hjemmekontor med mye møter. Litt snørrete og sliten, men ellers bra 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt snørrete og hoster, så det har ikke blitt noe trening denne uka. Har vært flink med maten, men hadde jo litt å ta igjen etter forrige helg 🤪

Ukene går stort sett veldig greit når det gjelder mat, men jeg kjenner litt på det at hverdagen begynner å komme litt tilbake etter korona. Det skjer mer i helgene nå enn det gjorde når jeg startet denne reisen. Vennene mine/våre har også mer behov for å være litt mer sosial, og det går selvsagt ut over min vektnedgang. For jeg er ganske så sosial av meg, og klarer liksom ikke helt å si nei når jeg blir invitert på hyttetur med god mat og drikke, eller god middag med vin en lørdags kveld. Blir ikke helt det samme å bare drikke vann og spise salat da......

MEN, som jeg har skrevet mange ganger, så er jo ikke dette en slankekur, men en livsstilsendring. Så da vil det komme sånne helger, og jeg må bare lære hvordan jeg unngår å bare gå opp igjen alt jeg har klart å gå ned. Og jeg skal jo videre ned også, så helt løs kan jeg ikke slippe meg.

Var kjempedeprimerende de tidligere ukene når jeg hadde vært flink, men ikke gikk ned. Nå har jeg hatt en skikkelig planlagt utskeielse, og vet at uka nok ikke ender med nedgang (kanskje heller litt opp.....). Det er litt ekstra irriterende siden jeg er så kort fra å se 8-tallet først på vekta, men dette måtte jeg bare regne med.

Men det er lenge igjen til jul - for i jula tar jeg igjen en liten pause fra det strenge uke-regimet jeg har nå. Det blir som en sommerferie på en måte. Og jeg tenker da at jeg trener litt på hvordan livet blir når jeg har kommet dit jeg vil vektmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig det du sier der, @Wit. Man må finne en måte å leve med dette som man kan opprettholde over tid. For meg er det å være ganske streng i ukedagene, og så heller slakke litt i helgene. Problemet mitt var jo at helgekosen strakk seg gjennom hele uka til slutt, så det var mye å spare på bare å kutte ut søppelmat hver eneste dag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10.02.2021 - 112,9 kg.
19.02.2021 - 111,3 kg. 
24.02.2021 - 110,5 kg.

03.03.2021 - 110,1 kg. 
11.03.2021 - 108,1 kg. 
16.03.2021 - 107,3 kg. 
06.04.2021 - 104,9 kg. 
11.04.2021 - 103,0 kg
20.04.2021 - 102,4 kg
28.04.2021 - 100,9 kg
21.05.2021 - 99,2 kg
28.05.2021 - 98,1 kg
04.06.2021 - 96,6 kg
11.06.2021 - 96,2 kg
18.06.2021 - 95,4 kg
25.06.2021 - 94,5 kg
02.07.2021 - 93,4 kg
09.07.2021 - 93,4 kg
13.08.2021 - 92,7 kg
20.08.2021 - 91,9 kg
27.08.2021 - 90,5 kg
03.09.2021 - 90,5 kg
17.09.2021 - 90,0 kg

Totalt ned så langt 22,9 kg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, det gikk nedover selv om jeg faktisk trodde det skulle gå opp denne uka 😊👍Litt kjedelig å mangle 100 gram på å se 8-tallet først, men nå må jeg se det hvis jeg ikke går opp neste uke håper jeg 🤞

Litt deilig å se at det jeg gjør i ukene faktisk betyr noe. Og det til tross for at jeg ikke har fått trent noe denne uka pga kraftig forkjølelse......

Men, nå er jeg bare glad :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Luka_S skrev (16 timer siden):

Viktig det du sier der, @Wit. Man må finne en måte å leve med dette som man kan opprettholde over tid. For meg er det å være ganske streng i ukedagene, og så heller slakke litt i helgene. Problemet mitt var jo at helgekosen strakk seg gjennom hele uka til slutt, så det var mye å spare på bare å kutte ut søppelmat hver eneste dag. 

Sånn holdt jeg også på @Luka_S. Plutselig ble det snacks på tirsdag og onsdag også. For jeg "skulle bare" kose meg. Har nå jobbet med forskjellene mellom uke og helg. I tillegg spiste jeg jo alt for mye mat til hvert måltid. Dette er totalt anderledes nå. Har også kuttet ut alle de "usynlige" kaloriene som masse majones, fete salater osv. Enkle små knep som gjør at jeg faktisk går ned i vekt uten å sulte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med nedgang igjen, @Wit 😀 Snart ser du 80-tallet ☺️😊

 

Kjenner meg forøvrig igjen i det dere nevner @Wit og @Luka_S 😬Jeg hadde alltid en unnskyldning til å kose meg ekstra før, og merket ikke at de unnskyldningene ble dummere og dummere. Eneste grunn til at jeg holdt meg nogenlunde normalvektig i 20-åra var at jeg satte meg selv på en «hestekur» innimellom, noe som selvfølgelig førte til at vekten ble høyere mellom hver kur. 

Å finne en bærekraftig balanse der jeg både har tydelige rutiner, men samtidig ikke trigger behovet for å overspise har vært så viktig ☺️ Har lært så mye om meg selv og hva jeg egentlig trenger for å føle meg tilfreds i denne prosessen. 

God helg 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nok en helg over. Hadde en kjempehyggelig hyttetur med 3 tidligere kollegaer. Søndagen ble det 5 km gåtur langs svaberg :) 

Så får vi se hvordan denne uka blir. Er på jobb fysisk idag siden forkjølelsen har sluppet taket. Det gjør at jeg håper å få til noen treningsturer også.

Det ble IKKE sykkel til jobb siden det var såpass kaldt ute. Orket rett og slett ikke å kle på meg så mye som jeg måtte gjort for å ta den turen. For heller satse på fine skogsturer ;) OG kanskje litt jogging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...