Gå til innhold

Wit sin vei til bedre helse


Wit

Anbefalte innlegg

Jepp, dette går jo virkelig opp og ned. Sleit skikkelig med å komme under 90 kg, men nå har det løsnet litt igjen. De siste ukene har jeg jobbet MYE. Maten blir derfor litt anderledes enn andre uker. Har allikevel prøvd å hele tiden ta de "sunne" valgene når det kommer til overtidsmat og andre ting jeg stapper i munnen gjennom dagen 😊 Har to skikkelige hektiske uker til på jobb, så håper jeg at det roer seg litt. Da får jeg ta opp igjen tur-vanene mine.

I helga skal jeg bare kose meg. På lørdag skal vi feire 20-års bryllupsdag (den var i august) og slutten på korona sammen med våre gode venner. Har bestilt tapas via catering og vi skal ha 14 gjester 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fantastisk godt jobba!! 👏🏼👏🏼 
Kos deg med tapas i morgen. Og gratulerer med bryllupsdagen som var. Absolutt god grunn til å feire. 
Livet håndterer du godt for tiden 👍🏼👍🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dundre skrev (16 minutter siden):

Fantastisk godt jobba!! 👏🏼👏🏼 
Kos deg med tapas i morgen. Og gratulerer med bryllupsdagen som var. Absolutt god grunn til å feire. 
Livet håndterer du godt for tiden 👍🏼👍🏼

Takk @Dundre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så god du og nå får du skikkelig uttelling etter en tråere periode 💪👏 Kos deg masse i helgen, høres ut som det blir en skikkelig fin feiring ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig imponerende å gå ned 2 kg på 2 uker nå etter å allerede ha gått ned så mye fra før 👏🏻 Og det i en hektisk periode i tillegg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk alle sammen 😊

Feiringa i helga var helt topp 👍 Godt å kunne slappe litt av sammen med gode venner. 

Nå er jeg tilbake til en uke med veldig mye jobbing. Blir uregelmessig spising, og litt annen mat fortsatt enn vanlig. Håper allikevel jeg klarer å holde meg her jeg er nå. Etter neste uke vil ting gå litt tilbake til det normale, og jeg kan slappe litt mer av.

I går jobbet jeg fra kl 0700-2330. På igjen kl 0730 idag. Blir veldig sliten av sånne dager, men klarer å holde meg unna sjokolade og snacks som de andre spiser ut over kveldene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo å skrive det viktigste 😅 Vinterjakkene mine er ALT for store. Så jeg var innom Cubus for å kjøpe meg en litt tykkere jakke nå når det har kommet snø. Og jeg kunne kjøpe str. M (!). Det kan jeg ikke huske sist skjedde. Den er IKKE for trang, måtte til og med snøre den litt inn nederst..... Det å kunne kjøpe klær i vanlige størrelser er veldig deilig egentlig. Skal kjøpe meg en litt finere jakke også, men vil liksom vente til jeg er der jeg ønsker å være.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (12 minutter siden):

Glemte jo å skrive det viktigste 😅 Vinterjakkene mine er ALT for store. Så jeg var innom Cubus for å kjøpe meg en litt tykkere jakke nå når det har kommet snø. Og jeg kunne kjøpe str. M (!). Det kan jeg ikke huske sist skjedde. Den er IKKE for trang, måtte til og med snøre den litt inn nederst..... Det å kunne kjøpe klær i vanlige størrelser er veldig deilig egentlig. Skal kjøpe meg en litt finere jakke også, men vil liksom vente til jeg er der jeg ønsker å være.....

For en deilig følelse ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Bokdamen og @Luka_S 😊

Ja, det er en deilig følelsen når "normale" størrelser passer og jeg ikke lenger trenger å lete etter nok X-er på klærne. Bruker fortsatt L i bukser, men det er jo også forholdsvis "normalt" i forhold til tidligere størrelser.

Klær har vært en stor utfordring for meg tidligere. Syns liksom aldri jeg fant noe jeg syns satt fint. Det meste gjorde at jeg så ut som en bolle syns jeg 😅 Den følelsen har blitt litt borte. Når jeg plutselig får øye på speilbildet mitt i et vindu får jeg ikke like mye "sjokk" som tidligere. Og ikke minst det å gå inn i en klesbutikk og vite at her kommer jeg faktisk til å finne noe som passer. Den følelsen er fantastisk 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer nok en stressende jobbuke seg slutten. Blir lang dag i dag, og så håper jeg på en mer normal dag i morgen. På lørdag er meningen (og håpet) at jeg skal komme meg ut på en ny tur i skogen. Det er meldt fint vær og jeg har ikke vært i aktivitet på veldig lenge. Orker ingen ting når jeg kommer hjem veldig sent på kvelden fra jobb. Da er det egentlig bare å komme seg i senga for å orke å stå opp igjen kl 0600 neste morgen.

Denne uka blir nok ikke den store når det gjelder vekt, men det er helt OK. Det har blitt mye hurtigmat på jobben, og jeg føler meg skikkelig oppblåst. Trenger å komme meg tilbake i normalt gjenge igjen. Det håper jeg skjer etter neste uke.

Da skal jeg ihvertfall ikke jobbe 15-16 timer hver dag lenger er planen ;) 

Det jeg ER fornøyd med er at jeg har klart å holde meg unna godteri og snacks når vi sitter der og jobber ut over kveldene. Har prøvd å være forsiktig med mat, men når det som bestilles er pizza må jeg jo spise jeg også. Prøver å heller holde meg til mindre porsjoner.

Får trøste meg med at pengene jeg tjener på overtid kan brukes på nye klær 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en uke med feiring og mye god mat pluss uregelmessig og ikke alltid like sunn mat på grunn av jobbing får jeg bare akseptere at det har gått litt opp igjen 😉 Føler meg skikkelig oppblåst for tiden, så tror kroppen min reagerer litt på at jeg spist mye jeg vanligvis ikke spiser. Uansett, depper ikke av 400 gram 😉

10.02.2021 - 112,9 kg.
19.02.2021 - 111,3 kg. 
24.02.2021 - 110,5 kg.

03.03.2021 - 110,1 kg. 
11.03.2021 - 108,1 kg. 
16.03.2021 - 107,3 kg. 
06.04.2021 - 104,9 kg. 
11.04.2021 - 103,0 kg
20.04.2021 - 102,4 kg
28.04.2021 - 100,9 kg
21.05.2021 - 99,2 kg
28.05.2021 - 98,1 kg
04.06.2021 - 96,6 kg
11.06.2021 - 96,2 kg
18.06.2021 - 95,4 kg
25.06.2021 - 94,5 kg
02.07.2021 - 93,4 kg
09.07.2021 - 93,4 kg
13.08.2021 - 92,7 kg
20.08.2021 - 91,9 kg
27.08.2021 - 90,5 kg
03.09.2021 - 90,5 kg
17.09.2021 - 90,0 kg
24.09.2021 - 89,9 kg
01.10.2021 - 88,9 kg
15.10.2021 - 86,9 kg
22.10.2021 - 87,3 kg

Totalt ned så langt 25,6 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes dette ser ut som et veldig fint tall etter hvordan du har hatt det de siste ukene. :) 400 gr er jo nesten ingenting, og hvis du i tillegg føler deg oppblåst og vet at du har spist etter unntak så vet du jo at det blir enkelt å gå ned igjen med en gang andre omstendigheter går mer tilbake til normalen.  :) Ha en fin helg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (6 minutter siden):

Synes dette ser ut som et veldig fint tall etter hvordan du har hatt det de siste ukene. :) 400 gr er jo nesten ingenting, og hvis du i tillegg føler deg oppblåst og vet at du har spist etter unntak så vet du jo at det blir enkelt å gå ned igjen med en gang andre omstendigheter går mer tilbake til normalen.  :) Ha en fin helg! 

Takk @KaBom 😊 Ja, totalen disse siste ukene er jo ned 1,6 kilo så jeg er fornøyd. Jeg vet at dette går fort rette veien igjen. Har en uke til med mye jobbing og uregelmessig spising før jeg er helt tilbake til normalen. Så jeg er ikke deppa for dette 😉

Har hjemmekontor idag, så det blir en dag med normal spising.

Målet mitt i tråden om vektnedgang før jul er 85 kilo, og det skal jeg klare greit 😉

I tillegg har jeg minket 2 cm til rundt midjen siden sist og måler nå 88 cm. Er innenfor målet jeg satte meg som skulle være 88 cm eller mindre 😉

Endret av Wit
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er helt imponert over hvor godt du holder kursen sånn som det har vært for deg i det siste. Og utrolig godt jobbet med å stå imot snacksingen! Håper du får en flott dag på hjemmekontor og en strålende helg, og deretter kan gå over i en mer vanlig rytme snart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg endelig ferdig med maraton jobbingen. Denne uka har vært helt utmattende så langt og veldig uforutsigbar på matfronten.

Det endte med en mindre hyggelig opplevelse etter at jeg kom hjem fra jobb i går. Når jeg dro hjem hadde jeg veldig vondt øverst i magen på høyre side og bak mot ryggen. Men jeg dro hjem og håpet det ville gi seg. Kl 2400 måtte jeg "kaste inn håndkleet" og dra på legevakta. Smertene var intense og ingen ting hjalp.

Det viste seg at jeg nok har hatt et gallesteins anfall. Det er noe som kan komme når en person går veldig mye ned i vekt over kort tid (og det gjelder visstnok meg). Kan ha mange andre årsaker også som mat, kolestreol osv, men legen antok at hovedårsaken var vektnedgangen. Det har noe med at jeg da når jeg ikke spiser like magert som vanlig plutselig kan få problemer med intense smerter. Fikk en smertestillende sprøyte i rumpa og heldigvis forsvant smertene da. Kunne endelig få sove og ligge rolig i senga. Skremmende opplevelse som kan skje igjen, men neste gang drar jeg raskere til legen for å få smertestillende. Venter ikke 4-5 timer som i går. Må ta det opp med fastlegen også når jeg har time der i slutten av november.

Men, nå er jeg helt tilbake til kun vanlig spising igjen, og det skal bli godt å få tilbake de gode vanene. Jobbing fra kl 0700-0000 blir litt mye over tid, så nå er kroppen sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herlighet så ekkelt! Godt at du ikke har flere maratondager igjen, men kan roe ned og ta vare på kroppen ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...