Gå til innhold

Wit sin vei til bedre helse


Wit

Anbefalte innlegg

KaBom skrev (4 timer siden):

Grattis med pers, @Wit 😄 Gøy å høste resultater av innsatsen man gir. 

@Moonbeam Jeg synes det er veldig gøy å lese andres dagbøker i alle fall. :)  Gir motivasjon å se at de som har holdt på med dette lengre enn meg får resultater av livsstilsendringen. Og som du er inne på så forplikter det å skrive litt også. I tillegg så synes jeg det hjelper meg med å holde fokus. Hvis jeg må skrive om det jeg har gjort og skal gjøre er det lettere å huske på å ta de gode valgene hver dag. 

Veldig sant og helt enig! 👍🏼 😊 smart egentlig, å kunne se tilbake på hva som funket el ikke... Og lære av andre! 👍🏼👍🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tittet raskt innom dagboken din i går, men har tatt meg tiden til å lese ordentlig i dag. 

Altså, jeg bøyer meg i hatten og tar av meg støvet! Det du har fått til er ikke mindre en skikkelig imponerende! Du skrev i HI at du skulle iallfall ned 30 kg. Etter kun 3 små måneder er du sørenmeg halvveis! :hakeslepp: 

Jeg gleder meg skikkelig til å se hva tiden fremover bringer for deg. :5:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprinkle skrev (28 minutter siden):

Jeg tittet raskt innom dagboken din i går, men har tatt meg tiden til å lese ordentlig i dag. 

Altså, jeg bøyer meg i hatten og tar av meg støvet! Det du har fått til er ikke mindre en skikkelig imponerende! Du skrev i HI at du skulle iallfall ned 30 kg. Etter kun 3 små måneder er du sørenmeg halvveis! :hakeslepp: 

Jeg gleder meg skikkelig til å se hva tiden fremover bringer for deg. :5:

Takk :) Ja, deilig å være faktisk over halvveis til det som var et minimumsmål. Vet at jeg kanskje kommer til å gå litt opp i ferien, så jeg jobber meg jevnt og trutt nedover til den starter. Planen er da å kunne ta litt "ferie" men prøve å tenke litt på hva jeg spiser uten å telle kalorier. Etter ferien er det tilbake til vanlig hverdag igjen sånn som den er nå.

Så får vi se hvor pilen stopper på vektnedgangen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirius skrev (1 time siden):

Gøy å følge deg og for en formidabel jobb du har gjort - heia heia!

Tusen takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt spent på vekta idag. Har vært en uke uten noe særlig aktivitet og skogsturer på grunn av varme, torden og vaksine (mange gode grunner altså 😁) MEN, jeg har fortsatt gått ned. Syns jo enkelte uker at det går veldig sakte, men jeg vet jo også at neste uke kan komme med helt andre tall. Nå nærmer jeg meg 95 kg som er mitt viktigste mål før sommerferien, og det ligger jeg an til å klare 😎

10.02.2021 - 112,9 kg.

13.02.2021 - 112,1 kg. 

16.02.2021 - 111,8 kg

19.02.2021 - 111,3 kg. 

24.02.2021 - 110,5 kg.

03.03.2021 - 110,1 kg. 

11.03.2021 - 108,1 kg. 

16.03.2021 - 107,3 kg. 

06.04.2021 - 104,9 kg. 

09.04.2021 - 104,5 kg.

11.04.2021 - 103,0 kg

15.04.2021 - 102,6 kg

20.04.2021 - 102,4 kg

23.04.2021 - 101,6 kg. 

28.04.2021 - 100,9 kg

21.05.2021 - 99,2 kg

28.05.2021 - 98,1 kg

04.06.2021 - 96,6 kg

11.06.2021 - 96,2 kg

Totalt ned så langt 16,7 kg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt jobba 👏🏼👏🏼
Kroppen slipper det ikke jevnt og trutt nei, så det er bare å holde ut og vente. 

God helg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren du er god! Jevnt og trutt ned - og over 16 kg! klart du klarer sommer-målet ditt! Snart der! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Dundre og @Moonbeam 😊

Denne helga har vi vært på hytta. Fikk en fin tur i skogen på lørdag. Deilig å være ute når været er så bra. Har vært ganske flink med kaloriene denne helga også, så håper det vises på fredag med at jeg fortsatt går ned.

Idag skal jeg ut og handle meg litt nye sommerklær. Veldig mye av det jeg har passer ikke lenger eller sitter veldig dårlig på 😄 Så da må jeg bruke litt penger for at jeg i det hele tatt skal ha noe å ha på meg.

Har faktisk rensket ut i skapet mitt. Alt som er alt for stort nå skal bort. Det skal aldri passe igjen, og da kan jeg like godt kvitte meg med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott @Wit

Bort med det som er for stort i skapet. Ingen grunn til å spare på det! 
Jeg driver med det samme selv også, og må nok seriøst på shopping selv en dag også. Kunne jo nettshoppa dersom jeg hadde visst hvilken størrelse jeg nå bruker. Men…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var som sagt ute og skulle kjøpe klær i går @Dundre men det var ikke mye jeg kom hjem med 🤪 Undertøy (og det trengte jeg siden alt er for stort), en sommerbluse, nye tursko og en turshorts (den måtte jeg faktisk NED i størrelse på i forhold til hva jeg trodde).

Fant ingen kjoler jeg likte. De jeg så var liksom så uformelige, og det var ikke det jeg ønsket. Nei, dette er ikke enkelt..... får ta en tur til senere....

Jeg syns størrelser er litt vanskelig nå. Jeg har gått over til "vanlige" klesstativ og finner ting som passer helt fint der, men vet liksom ikke helt hva som ser bra ut...... Har kjøpt meg ny shorts tidligere, og det var også en rar opplevelse når jeg faktisk passet fint det som hang på stativet i en hvilken som helst butikk. Mitt problemområde har vært mage, hofte, lår, så det er skikkelig uvanlig å få på seg noe annet enn klær i veldig store størrelser.

Jeg trenger nok litt tid for å få på plass et riktig selvbilde av hvordan jeg ser ut, og da hjelper det sikkert med klær som passer og ikke er alt for store 😜

Ikke enkelt dette.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gode resultater også i forrige uke, Wit!

Kjenner meg veldig igjen med den størrelsesforvirringen. Da jeg gikk ned i vekt forrige gang kom jeg for første gang i voksen alder ut av "plus size"-avdelingen, og jeg ble helt overveldet og forvirret av alle valgmulighetene og å skulle kle en ny kropp. Det tar nok tid å bli vant til, men man må bare satse på at det kommer seg etterhvert ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluvia skrev (11 minutter siden):

Gratulerer med gode resultater også i forrige uke, Wit!

Kjenner meg veldig igjen med den størrelsesforvirringen. Da jeg gikk ned i vekt forrige gang kom jeg for første gang i voksen alder ut av "plus size"-avdelingen, og jeg ble helt overveldet og forvirret av alle valgmulighetene og å skulle kle en ny kropp. Det tar nok tid å bli vant til, men man må bare satse på at det kommer seg etterhvert ❤️

Takk ❤

Ja, det blir nok bedre etterhvert. Kanskje jeg neste gang kommer hjem med litt mer nye klær også 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var jeg på sommeravslutning med jobben. Vi skulle ut og spise på restaurant. Først var det lunsj med foccachia i Frognerparken. Valgte bort appelsinjuicen og hadde med egen flaske med vann. I tillegg valgte jeg kylling i foccachiaen så prøvde å få det så magert som mulig.

Til middag valgte jeg salat med kamskjell. Bare masse salat og kamskjell + bittelitt bacon. Jeg unnet meg også to små glass med tørr hvitvin.

For å utligne litt gikk jeg til togstasjonen istedenfor å ta buss. Det er litt over 3 km. Gikk også totalt over 13.000 skritt i går, så håper det jevner ut de to glassene med vin.

I morgen er det veiedag igjen, og håper jeg fortsatt går nedover 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det fredag og veie dag igjen:

10.02.2021 - 112,9 kg.

13.02.2021 - 112,1 kg. 

16.02.2021 - 111,8 kg

19.02.2021 - 111,3 kg. 

24.02.2021 - 110,5 kg.

03.03.2021 - 110,1 kg. 

11.03.2021 - 108,1 kg. 

16.03.2021 - 107,3 kg. 

06.04.2021 - 104,9 kg. 

09.04.2021 - 104,5 kg.

11.04.2021 - 103,0 kg

15.04.2021 - 102,6 kg

20.04.2021 - 102,4 kg

23.04.2021 - 101,6 kg. 

28.04.2021 - 100,9 kg

21.05.2021 - 99,2 kg

28.05.2021 - 98,1 kg

04.06.2021 - 96,6 kg

11.06.2021 - 96,2 kg

18.06.2021 - 95,4 kg

Totalt ned så langt 17,5 kg

Håpet å komme ned på 95,0 kg denne uka, men det manglet usle 400 gram 😜 Vel, håper neste uke bringer meg under dette. Håpet er å komme ned på 90 kg før jeg starter sommerferie 15. juli. Usikker på om jeg klarer det, men skal ikke være så langt unna. 

Har hatt to uker nå med under en kg pr uke, og det er kanskje normalt nå som vekta har blitt redusert med 17,5 kg. Det er jo bra, men jeg er bittelitt utålmodig 🤪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba 👏🏼👏🏼 
Det er kjedelig når det er bare småtteri som mangler ja, men -800g er absolutt ikke ille! Det du gjør nå fungerer tydeligvis veldig bra 👍🏼
God helg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dundre skrev (Akkurat nå):

Godt jobba 👏🏼👏🏼 
Det er kjedelig når det er bare småtteri som mangler ja, men -800g er absolutt ikke ille! Det du gjør nå fungerer tydeligvis veldig bra 👍🏼
God helg! 

Takk 😊 Jeg vet at 800 gram ikke er ille, og det går fremover. Er bare så utrolig utålmodig etter å nå nye mål 🤪

God helg til deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga hadde jeg en skikkelig runde i klesskapet mitt, og jammen ble det god plass der 😁 Alle klær som var blitt for store havnet i en sekk som gis til Fretex. Jeg skal IKKE bruke de mer i hvertfall 😉

Fikk endelig kjøpt meg en ny sommerkjole også på lørdag. Mange av kjolene i butikken er så vide (ja jeg hadde likt det tidligere), men nå ønsket jeg meg en litt nettere sommerkjole som ikke føles som et telt. Og til slutt fant jeg den 😉 Den satt kjempefint, og jeg følte meg faktisk slankere i den. Fikk kjøpt en ny jeans også som passer. Deilig å finne bukser som ikke har ørten x-er foran seg i størrelsen eller veldig høyt tall. Har alltid slitt med å finne bukser som passer, men nå var det faktisk forholdsvis enkelt. 

Har snikveid meg litt i helga og ser at denne uka kommer jeg under målet mitt for ferien som er 95 kg 😉 Håpet er å komme til 90 kg før jeg tar sommerferie i midten av juli. Da har jeg litt "å gå på" gjennom ferien siden jeg vet det er en risiko for litt oppgang igjen da.

Uka starta med regn og dårlig vær, så i kveld tenkte jeg at jeg skulle komme meg en tur på treningssenteret som jeg betaler for. Lenge siden jeg har vært der nå, og det hadde vært greit med litt styrketrening i tillegg til alle turene jeg går.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (15 timer siden):

I helga hadde jeg en skikkelig runde i klesskapet mitt, og jammen ble det god plass der 😁 Alle klær som var blitt for store havnet i en sekk som gis til Fretex. Jeg skal IKKE bruke de mer i hvertfall 😉

Fikk endelig kjøpt meg en ny sommerkjole også på lørdag. Mange av kjolene i butikken er så vide (ja jeg hadde likt det tidligere), men nå ønsket jeg meg en litt nettere sommerkjole som ikke føles som et telt. Og til slutt fant jeg den 😉 Den satt kjempefint, og jeg følte meg faktisk slankere i den. Fikk kjøpt en ny jeans også som passer. Deilig å finne bukser som ikke har ørten x-er foran seg i størrelsen eller veldig høyt tall. Har alltid slitt med å finne bukser som passer, men nå var det faktisk forholdsvis enkelt. 

Så herlig! Helt fantastisk å finne klær som man føler seg fin i! Og det er VEL fortjent at du unner deg litt nye klær!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprinkle skrev (7 timer siden):

Så herlig! Helt fantastisk å finne klær som man føler seg fin i! Og det er VEL fortjent at du unner deg litt nye klær!

Takk @Sprinkle :) 

Ja, nye klær måtte jeg unne meg, for de jeg hadde var litt store. Buksene faller ned og kjolene mine ser ikke så pene ut på. Har også investert i ny tur-shorts og hiking-sko som jeg kan bruke på turene mine. Det morsomste når jeg kjøpte shortsen var faktisk at jeg måtte få mannen min til å hente en annen størrelse. Og det var IKKE en større shorts jeg trengte ;) Så her har jeg vel gått ned ca. 3 størrelser nå. Deilig 😎 Har tidligere kjøpt meg ny turbukse også (lang) men denne er nesten for stor nå, så jeg må vel bruke litt penger på en til tror jeg..... Siden jeg går så mye i skogen er det veldig greit å ha klær som passer til dette, og ikke minst skikkelige sko. Alt blir enklere med skikkelig utstyr.

I går kom jeg meg avgårde på treningssenter siden det er dårlig vær ute. En time med litt kondisjon og en del styrketrening. Godt å variere litt, men må innrømme at jeg trives aller best ute i naturen på tur. Da slapper jeg av i hodet også og føler meg mer energisk etterpå.

Håper regnet gir seg i dag så jeg kan komme meg en tur ut i skogen igjen 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...