Gå til innhold

Wit sin vei til bedre helse


Wit

Anbefalte innlegg

Høres ut som en veldig fornuftig strategi ❤️ Ha en aldeles strålende helg og nyt livet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bokdamen skrev (1 time siden):

Høres ut som en veldig fornuftig strategi ❤️ Ha en aldeles strålende helg og nyt livet!

Tusen takk @Bokdamen- ❤

Ja, skal nyte helge med sol og gode venner. Ønsker deg også en flott helg, og håper formen er bra ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig lurt ut, @Wit 🥰

Jeg tror det er helt naturlig å ikke ønske å pushe like hardt på for de siste seks kiloene som de første kiloene. Du nærmer deg jo vedlikehold av vekten, og da er det jo viktigere å kunne stå i livsstilen over tid og ikke bare pushe på/gjennom.

Jeg har forresten lurt på selv om det kanskje kan være på tide for meg å logge vekt annenhver uke fremfor hver uke. Jeg går jo så mye opp og ned, og jeg vil heller konsentrere meg om de større tendensene enn om kroppen har samlet litt ekstra væske fordi jeg trente litt hardt, spiste litt saltmat etc. Og slike marginer får jo større utslag jo lengre ned i vekt man kommer, og det er jo slitsomt å skulle forholde seg til alle sånne svinginger. 

Kos deg på hyttetur. Nyt finværet og våren! ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @KaBom ❤

Jeg hadde en kjempefin helg på hytta sammen med gode venner. Vi nøt god mat og god drikke, og det var masse latter og morro 🤣

Jeg tenkte egentlig lite på hva jeg spiste, men holdt meg unna snacks og godteri. Det fikk være det jeg gjorde denne helga.

Så får vi se hvor lang tid jeg bruker på disse siste kiloene. De går nok av til slutt de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg ut på tur i skogen i går, og har tenkt å få til en tur i dag også. Det er veldig mye is, men jeg har pigger på skoene, så da går det greit. Må få inn turene mine igjen for å klare disse siste kiloene tror jeg. 

Ellers venter jeg bare på telefon fra legen angående svaret på MR-undersøkelsen. Håper jeg fort får litt gode nyheter og beskjed om at alt er klart for operasjon. Det er slitsomt å hele tiden være redd for nye anfall. Heldigvis er det snart to uker siden sist anfall nå, så det har vært en litt roligere periode. Og det til tross for at jeg IKKE har vært like flink i forhold til mat 😜

Så nå håper jeg bare våren er skikkelig på vei, så jeg får den energien jeg trenger til å fullføre dette løpet 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med tur, da! 😄 Blir godt med vår nå, ja! 

Krysser fingrene for at du snart får operasjon. Må være veldig slitsomt og gå rundt og vente på anfall på den måten... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KaBom skrev (På 8.3.2022 den 20.55):

Deilig med tur, da! 😄 Blir godt med vår nå, ja! 

Krysser fingrene for at du snart får operasjon. Må være veldig slitsomt og gå rundt og vente på anfall på den måten... 

Ja kjempedeilig 😎 Fikk meg en tur på tirsdag også. I går og i dag jobber jeg fysisk på kontoret, så da blir det mindre tid igjen til turer på ettermiddag/kveld. Men satser på en tur ut igjen i morgen 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det endelig helg, og det skal bli godt. Dette har vært en utrolig hektisk uke på jobb. Veldig mye å gjøre og mye stress. Vekta står helt i ro der den har gjort de siste ukene, så det blir ingen vektoppdatering. Fokuset får heller være på andre ting.

Sykehuset ringte meg i går og sa at jeg nå ble satt opp til operasjon av galleblæra. MR bildene viste at det ikke satt noe i galleganger, men at blæra var full at steiner, så en operasjon ble ansett som nødvendig. Så er det bare å vente på time til det......

Denne helga skal vi være hjemme så jeg håper på noen fine turer i forhåpentligvis fint vær 😎

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du hørte fra sykehuset! Håper det ikke tar for lang tid før du får operasjonen. Ønsker deg en strålende helg ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (Akkurat nå):

Så godt at du hørte fra sykehuset! Håper det ikke tar for lang tid før du får operasjonen. Ønsker deg en strålende helg ❤️

Takk @Bokdamen og god helg til deg også ❤

Jeg skal slappe av og kose meg i helga, for det trenger jeg nå. Blir fortsatt fort sliten etter koronaen for en måned siden. Så denne helga skal jeg sove og slappe av. Lade litt batterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helga kom jeg meg ut på en fin tur igjen 😎 Været var nydelig og jeg måtte bare få litt luft. Til fredag logger jeg vekt igjen, så da får vi se hvordan de siste ukene har gått.

Planen denne er uka er å være flink med maten og komme meg ut på noen turer. Så får vi se hva status er når fredagen kommer 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vekta igjen idag, og den har rett og slett ikke rikket seg. Ingen veier. Går ikke opp og ikke ned....... Utrolig frustrerende siden jeg har vært flink med maten i det siste. MEN, jeg får bare fortsette. Ikke gi opp, for jeg SKAL ned de siste kiloene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er demotiverende. Men du får se det positive i at det iallfall ikke går opp! Krysser fingrene for at det løsner snart! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luka_S skrev (På 18.3.2022 den 14.10):

Uff, det er demotiverende. Men du får se det positive i at det iallfall ikke går opp! Krysser fingrene for at det løsner snart! 😊

Ja, jeg er litt lei nå. Det er liksom så kort vei igjen til målet, men veien føles så uendelig lang....... Uansett, kiloen SKAL av, så får det bare ta den tiden det tar.

I dag kom jeg meg ut på en tur igjen i skogen. Har hatt mange møter siden veldig tidlig i dag, så litt frisk luft og sol var kjempedeilig. Akkurat nå gleder jeg meg til det blir varmere sånn at jeg kan sykle til jobb igjen. Da får jeg litt jevnere trim gjennom uka. Nå er det liksom hele tiden mye annet som skjer, så jeg sliter med å få tiden til å strekke til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt opp den vekta litt akkurat nå. Den rikker seg ikke i noen retning, så jeg har funnet ut at jeg vet hvor den er, men nå skal jeg teste den litt sjeldnere. Mulig den også er sliten 😉

Ellers så har det vært litt tunge meldinger i det siste. Mamma har fått beskjed om å ta med seg en av barna sine på sykehuset til legen i neste uke. Hun vil ha meg med, så da måtte jeg bare kaste meg rundt og ordne fri på jobb og bestille flybilletter. Sånne meldinger bruker ikke å være av de bra meldingene, så jeg kjenner litt på følelsen av at jeg nok ikke får høre så mye positivt..... Når jeg kommer hjem igjen starter påskeferien, og jeg tror nok jeg har godt av litt sammenhengende fri da. Jeg blir sliten av all usikkerheten rundt hennes situasjon, og jeg kjenner at mye av overskuddet mitt forsvinner. Heldigvis klarer jeg å holde meg til det jeg skal i matveien, men det hjelper ikke så mye.

I tillegg går jeg jo og venter på time til egen operasjon. Jevnlige anfall gjør jo ikke at energien stiger liksom.....

Har tenkt mange tanker nå de siste dagene om hvor lenge jeg kommer til å ha mamma her. Forbereder meg på det verste, men håper på det beste.....

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, håper dere ikke får alt for dårlige nyheter. Varme klemmer fra meg, vet hva dere går igjennom nå. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å @Wit det var ikke noe kjekt å lese.... Så heldig din mor er som har deg som kaster deg rundt og er der for henne. Godt at det er ferie når du kommer hjem, så håper jeg mann og barn tar godt vare på deg ❤️ Og ikke minst at det etter forholdene er greie meldinger dere får 🤞🤞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...