Gå til innhold

Benedicte Haugaard

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Møffins skrev (5 timer siden):

Ekkelt å se hun sitte å filme «reaksjonen» sin hele bilturen! Fytti, for en utspekulert dame. Det er helt sykt, hun har et hus og hjem og dra tilbake til, men HUN skal sitte og melke dette for alt det er verdt! At folk ikke forstår dette er også like sykt. 

Det er helt ufattelig om man ikke skjønner at dette gjøres for klikk og penger , altså tjene på andres ulykker . Det er til å spy av 

Endret av Orly
  • Liker 2
  • Nyttig 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg hadde vært enig i kritikken dersom hun ikke hadde gjort noe for å hjelpe. Det å filme seg selv gråte er i ALLE sammenhenger helt uforståelig for meg, uansett hva det gjelder. Så det velger jeg å overse her 😅 Men hun hjelper til. Hun er en ressurs for ofrene, for kattene, og alle berørte. Hun sitter ikke bare og filmer seg selv og melker det for alt det er verdt uten å gi tilbake. Så jeg velger å se forbi den "se på meg, jeg er lei meg og gråter", og ser heller på det hun faktisk gjør. For det er jammen meg fantastisk på alle måter, og svært ulikt andre influensere som halvhjertet heller hadde delt en link eller to til spleis og fortsatt med dagen sin.

Endret av Armarillo
Typo
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Armarillo skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde vært enig i kritikken dersom hun ikke hadde gjort noe for å hjelpe. Det å filme seg selv gråte er i ALLE sammenhenger helt uforståelig for meg, uansett hva det gjelder. Så det velger jeg å overse her 😅 Men hun hjelper til. Hun er en ressurs for ofrene, for kattene, og alle berørte. Hun sitter ikke bare og filmer seg selv og melker det for alt det er verdt uten å gi tilbake. Så jeg velger å se forbi den "se på meg, jeg er lei meg og gråter", og ser heller på det hun faktisk gjør. For det er jammen meg fantastisk på alle måter, og svært ulikt andre influensere som halvhjertet heller hadde delt en link eller to til spleis og fortsatt med dagen sin.

Hun hjelper jo til KUN FOR Å VÆRE RELEVANT!!! Det er nettopp det som er med selveste heltinnen, superwoman, businesswoman, løvemammaen, gründerwoman, karierrekvinnen; Benedicte Isabell Haugaard! Hun er tvers igjennom utspekulert og det er helt ubegripelig at ingen kjenner igjen mønstrene hennes! Bare se på det hun delte nå nylig på snap; «jeg ga lunsjen min til en tigger fordi jeg er så god». Jeg har aldri sett en tigger ha et skilt «i am hungry» i Drammens gater. Løgn og bedrag alt sammen. 

• Liker 9
  • Nyttig 8
Skrevet
Armarillo skrev (30 minutter siden):

Går det an å se forbi alle de minuttene med gråting og kun henne i monitor lenge før hun i det hele tatt så noe av branntomtene, som ble delt av henne i går? Hadde det vært 10-20 sekunder hadde det vært en ting. Men det var minutt på minutt på minutt på minutt med gråtende Benedicte i monitor, i bil eller gående.

Jeg hadde ikke reagert om det var et halvt minutt, men det der i går var drøyt å se..... 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Armarillo skrev (42 minutter siden):

Hva er det hun gjør for å hjelpe til?

• Liker 2
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (4 minutter siden):

Hva er det hun gjør for å hjelpe til?

Hun har via sitt nettverk av følgere fått tilsendt(ting er på vei) til faren sin adresse, hun bruker kanalen sin til å fronte spleis som går til organsjoner som hjelper ofte og kattereddning. Blandt annet 

Skrevet (endret)

Her her jeg helt enig i kritikken hun får - selv om hun også ender opp med å hjelpe noen på veien, så er det veldig tydelig at dette gjør hun i aller største grad for egen vinning. Hadde det vært hjelpen som hadde vært i fokus her, så kunne det vært delt på en helt annen måte enn å bruke snap på snap på snap med seg selv og gråting i fokus. Det gjør hun for å tjene penger på snap, det er jo ikke noe hun kan snakke seg fra. At hun setter fokus på dette og hjelper oppi det hele er fint og flott, men det blir med en bismak når det så tydelig melkes for hennes egen vinning

Endret av Milla29
Stavefeil
  • Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet
Mei88 skrev (7 minutter siden):

Hun har via sitt nettverk av følgere fått tilsendt(ting er på vei) til faren sin adresse, hun bruker kanalen sin til å fronte spleis som går til organsjoner som hjelper ofte og kattereddning. Blandt annet 

Så egentlig ingenting?

Det er en uting at privatpersoner/influensere driver med hjelpearbeid utenom systemet og privat. Hva er det faren får tilsendt, hvem deler det ut og hvem kvalitetssikrer prosessen?

Jeg er overbevist over at de fleste har fått med seg det som har skjedd i Drammen. De som kan og vil hjelpe klarer helt sikkert å finne en av de utallige spleisene å gi til. Eller kontakte kommunen eller en av organisasjonene for å hjelpe til med andre ting.

Realiteten er at for de aller fleste i den tragedien så er det umiddelbare hjelpebehovet nå ordnet via offentlige instanser eller de enkeltes forsikringsselskap (for de som hadde det).

For realiteten er at nå og fremover er det bare støy det som samles inn. Overskuddsleker, små klær og ting folk ikke bruker blir gitt for å være greie, men de som trenger det er i stor grad hjulpet med nytt av forsikringen. Og det som doneres nå blir til søppelhauger for organisasjonene som de sliter med å bli kvitt etterpå. Vi såg det i Lærdalen og vi såg det på Gjerdrum. Og mange andre ganger.

Dyreneskyttelsen trenger helt sikkert hjelp der nede. Eller Røde Kors. Eller mange av de andre organisasjonene som faktisk er der. Bidrar hun der?

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (15 minutter siden):

Så egentlig ingenting?

Det er en uting at privatpersoner/influensere driver med hjelpearbeid utenom systemet og privat. Hva er det faren får tilsendt, hvem deler det ut og hvem kvalitetssikrer prosessen?

Jeg er overbevist over at de fleste har fått med seg det som har skjedd i Drammen. De som kan og vil hjelpe klarer helt sikkert å finne en av de utallige spleisene å gi til. Eller kontakte kommunen eller en av organisasjonene for å hjelpe til med andre ting.

Realiteten er at for de aller fleste i den tragedien så er det umiddelbare hjelpebehovet nå ordnet via offentlige instanser eller de enkeltes forsikringsselskap (for de som hadde det).

For realiteten er at nå og fremover er det bare støy det som samles inn. Overskuddsleker, små klær og ting folk ikke bruker blir gitt for å være greie, men de som trenger det er i stor grad hjulpet med nytt av forsikringen. Og det som doneres nå blir til søppelhauger for organisasjonene som de sliter med å bli kvitt etterpå. Vi såg det i Lærdalen og vi såg det på Gjerdrum. Og mange andre ganger.

Dyreneskyttelsen trenger helt sikkert hjelp der nede. Eller Røde Kors. Eller mange av de andre organisasjonene som faktisk er der. Bidrar hun der?

De mottar klær blandt annet fra folk i hele Norge ved at det kan sendes til hennes pappa sin adresse, så fraktes dette til felles innsamlingsted, hvor det igjen sorteres og deles ut via en organisasjon. Hun har også tatt i mot en pall varer fra Sara Emilie /careless med undertøy og kjoler som hun har tatt med seg til der de samler inn klær. Hun spres ordet om hva det trengs hjelp til, siste nå var at de trenger flere plastkasser til å sortere i og frivillige til sorteringen. Bare det å nå ut til så mange som det hun gjør nå er jo ikke alle som gjør. Sara Emilie gjorde jo noe av det samme etter raset i Gjerdrum 

• Nyttig 1
Skrevet
Milla29 skrev (1 time siden):

Her her jeg helt enig i kritikken hun får - selv om hun også ender opp med å hjelpe noen på veien, så er det veldig tydelig at dette gjør hun i aller største grad for egen vinning. Hadde det vært hjelpen som hadde vært i fokus her, så kunne det vært delt på en helt annen måte enn å bruke snap på snap på snap med seg selv og gråting i fokus. Det gjør hun for å tjene penger på snap, det er jo ikke noe hun kan snakke seg fra. At hun setter fokus på dette og hjelper oppi det hele er fint og flott, men det blir med en bismak når det så tydelig melkes for hennes egen vinning

Og ikke minst når hun skriver «følg med på den gule kanalen!» for det er DER pengene ruller inn…

• Liker 2
  • Nyttig 14
Skrevet (endret)

Edit: my bad! Utifra tidligere observasjoner (kan ikke huske å ha sett opp til Stenseth fra Kiwi), som tydeligvis ikke stemmer lenger er innlegget mitt slettet. 

Endret av Møffins
Skrevet
Møffins skrev (8 minutter siden):

Her sitter henne og later som at hun kan se «åstedet» fra der bilen befinner seg når hun filmer i starten… øynene følger med på noe man ikke kan se fra der hun filmer!! Jeg vet det selv. Så til alle som mener dette ikke handler om oppmerksomhet: Dette er tatt ved KIWI Nybruveien. Google Maps viser at det er rundt fem minutters kjøretur derfra til Jupiterveien, hvor brannen startet. Bildene gir et inntrykk av at hun sitter tett på katastrofen, men realiteten er at hun befinner seg et annet sted når hun sitter og gråter og følger med på stedet med øynene… For meg blir det et eksempel på hvordan en tragedie brukes til å skape mest mulig engasjement i sosiale medier. Midt i en katastrofe der mennesker faktisk har mistet hjemmene sine, burde fokuset vært på de berørte, ikke på å lage innhold. 

IMG_0222.jpeg

IMG_0221.jpeg

IMG_0220.jpeg

Nå kan man se opp til deler av branntomta fra den Kiwi-butikken, bare sånn til info.. Om ikke du er kjent i området, så vær litt forsiktig med hva man tyter ut.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Møffins skrev (9 minutter siden):

Her sitter henne og later som at hun kan se «åstedet» fra der bilen befinner seg når hun filmer i starten… øynene følger med på noe man ikke kan se fra der hun filmer!! Jeg vet det selv. Så til alle som mener dette ikke handler om oppmerksomhet: Dette er tatt ved KIWI Nybruveien. Google Maps viser at det er rundt fem minutters kjøretur derfra til Jupiterveien, hvor brannen startet. Bildene gir et inntrykk av at hun sitter tett på katastrofen, men realiteten er at hun befinner seg et annet sted når hun sitter og gråter og følger med på stedet med øynene… For meg blir det et eksempel på hvordan en tragedie brukes til å skape mest mulig engasjement i sosiale medier. Midt i en katastrofe der mennesker faktisk har mistet hjemmene sine, burde fokuset vært på de berørte, ikke på å lage innhold. 

IMG_0222.jpeg

IMG_0221.jpeg

IMG_0220.jpeg

Det der er reelt, man ser rett opp på Stenseth fra den vinkelen. Jeg er ingen fan av denne kyniske damen, men akkurat her lyver hun ikke.

• Nyttig 1
Skrevet
Møffins skrev (23 minutter siden):

IMG_0222.jpeg

IMG_0221.jpeg

IMG_0220.jpeg

Man ser faktisk en hel del fra der hun står, for brannområdet ligger mye høyere opp, vi som bor i nærheten vet dette

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg har ikke giddet å se på grine-snappene, så hvis man (som jeg) ikke liker det spillet der, så lar man være å se på det. Hun hjelper til, får folk til å sende ting, er hos hjelpeorganisasjonen som sorterer og deler ut ting til folk, osv osv osv. Hun gjør mer enn hun er forventet å gjøre, og bra er jo det ettersom hun når ut til flere som kan bidra. 

Og til deg/dere som spør hva nøyaktig hun gjør: gå inn på snappen hennes og trykk deg gjennom selv, sånn at du får riktig oppfatning, og ikke bare ta bruddstykker fra kvinneguiden. Og vil du ikke gi henne klikk, så har du heller ikke noen grunn for å være her inne og diskutere det (nettopp fordi du ikke vet hva du faktisk diskuterer....). 

Endret av Armarillo
Typo
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Møffins skrev (26 minutter siden):

IMG_0222.jpeg

IMG_0221.jpeg

IMG_0220.jpeg

Fortell meg at du ikke er lokalkjent og ikke har sett bilder i media uten å fortelle det... 

Bruk heller energien din på noe annet enn å prøve å ta Benedicte på ting, spesielt når du skal uttale deg om ting du virkelig ikke har peiling på

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Armarillo skrev (15 timer siden):

Så klart må hun hjelpe til. Hun ville jo blitt hetset så til de grader om hun ikke hadde gjort det. Og hvordan kan man forklare det? Jeg følger henne ikke og har ikke sett på henne på snap, men scrollet på facebook og der dukket det opp en grinevideo som jeg så på i 5 sekunder også gadd jeg ikke mer. Så ikke poenget med å se på den? Det lå en link der til røde kors, som var det mest interessante og bra med hele greia, men har hun donert noen penger selv?

Hun tjener penger på dette ja. Kanskje hun kunne donert bort pengene hun tjener på grinevideoer til de rammede? Da hadde jeg faktisk fått litt respekt for henne.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Ikke glem at alle som er uenige med hennes fremgangsmåter er psykopater, psykopater😡

Personlig så vil jeg si at å filme seg selv gråte eller å dele ut careless undertøy fra pappas bil er mer psykopatisk, men det er nå kanskje bare meg. 

• Liker 5
  • Nyttig 10
Skrevet

Jeg reagerer ikke på at hun er lei seg for at barndomshjemmet er gått tapt, og heller ikke at hun er lei seg over alle de minnene hun aldri fikk lage i det hjemmet som brant. Jeg synes det er flott at hun gjør så mye for å hjelpe til, med å dele spleiser, lete etter katter og andre dyr som er savnet og dele ut ting som er donert bort til de som har mistet alt de eier. Det er bare fint og flott at hun gjør det - men det jeg reagerer på er at absolutt alt skal dokumenteres, og vi får servert tåredryppende videoer over hvor jævlig hun har det og hvor tøft året hennes har vært hittil. Når alt slik dokumenteres, fra gråt minutt for minutt, til små videoklipp av det «veldedige» arbeidet hun gjør, til bilde av hvor fantastisk snill hun er som midt opp i det hele deler ut lunsjen sin til en uteligger i stedet for å spise den selv - da blir jeg skeptisk til henne som person. Ville hun faktisk gjort alt dette hvis hun ikke kunne dokumentere det (og derfor også tjene gode penger på andres katastrofe)? Det er også grunnen til at jeg skriver anførselstegn foran veldedige, for hun tjener penger på å legge ut arbeidet hun gjør. 

Det er i og for seg selv ikke noe galt i å ville ha penger for en jobb man gjør, men akkurat i denne sammenhengen synes jeg det blir feil å forvente det. Det nytter liksom ikke å si at det dokumenteres så folk skal bli oppmerksomme og bidra, for de fleste i landet vårt har fått med seg hva som har skjedd, helt uten hjelp fra en gråtende influenser. Hun legger ut fordi hun vet hun tjener fett på det. Ikke for noen annen grunn. 

• Liker 5
  • Nyttig 8
Skrevet

Hadde hun vært real så hadde hun skrudd av reklamen mellom snappene, for da hadde hun ikke tjent penger på andres tragedie. Men det ønsker hun nok ikke….. 

• Liker 2
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...