Gå til innhold

Ms. Sommerfugls ønskedagbok om baby i 2022


Ms.Sommerfugl

Anbefalte innlegg

Jeg tenker at du gjør dette helt riktig! Ta èn EL-test på ettermiddagene, på så konsentert urin som mulig. Så lenge streken er svak så fortsetter du med det. Kan begynne å snakke om en ekstra test i døgnet om streken blir merkbar sterkere og nærmer seg positiv. Er nok bare å være tålmodig og fortsette med og teste. Er maaange som må over CD20 før det blir noe positiv test, spesielt hvis det er kort tid siden prevensjonslutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for at du beroliger litt @Amatariel ❤️ Det er fint for en førstegangsprøver å få litt råd. Jeg skal på jobb i morgen, tirsdag og onsdag før det bærer avgårde til enda en hyttetur på onsdag, men da skal jeg ta med el - testene! Selv om vi ikke blir alene da heller, så har samboeren min gått med på å prøve og legge inn aksjer dersom jeg får eggløsning 😁 Jeg tenker å ta testene på ca samme tid som i dag, altså på ettermiddagen og med konsentrert urin. Forhåpentligvis får jeg eggløsning i løpet av de neste ukene 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Ms.Sommerfugl said:

Takk for at du beroliger litt @Amatariel ❤️ Det er fint for en førstegangsprøver å få litt råd. Jeg skal på jobb i morgen, tirsdag og onsdag før det bærer avgårde til enda en hyttetur på onsdag, men da skal jeg ta med el - testene! Selv om vi ikke blir alene da heller, så har samboeren min gått med på å prøve og legge inn aksjer dersom jeg får eggløsning 😁 Jeg tenker å ta testene på ca samme tid som i dag, altså på ettermiddagen og med konsentrert urin. Forhåpentligvis får jeg eggløsning i løpet av de neste ukene 🤞

Ettermiddagen var eigentlig eit godt tips, viste mykje sterkare for meg enn på morgonurin. Sikkert greitt å legga inn aksjer før eggløsning også :). Då kan det henda svømmarane venter på egget når det kjem 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar alltid EL test på ettermiddagen og når den blir over 0,50, så tar jeg den oftere fordi jeg har en kort peak dessverre, så det er noe du må finne ut av sånn at du ikke går "glipp" av peaken din, kun et råd ;)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD16

Kort oppdatering, jeg har helt tydelig ikke eggløsning og kommer ikke til å ha det på en liten stund tror jeg. Testen var helt blendahvit i dag, selv på konsentrert ettermiddagsurin, og premom lurte på om testen var feil og om jeg ville legge inn manuelle tall 🙄 Jeg begynner å lure på om "mensen" jeg fikk for to uker siden egentlig var noe helt annet, og ikke kan kategoriseres som en del av en normal syklus. Jeg tror kroppen min prøver å komme i "rutine" igjen, selv om det kanskje ikke var så veldig stabilt i utgangspunktet (uregelmessig menstruasjon)...

Æsj, det er faktisk litt mer skuffende å få blendahvit eggløsningstest enn jeg trodde 😂 Men jeg vil prøve å starte med temping, da. Det er visstnok litt mer pålitelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror absolutt det er det at kroppen din må inn i en rytme her ja. Helt normalt at det er litt krøll i starten, er nesten mer vanlig det enn at man går rett i syklus har jeg inntrykk av.

Temping er et flott verktøy til å bli ekstra kjent med kroppen sin, spesielt om man ønsker full kontroll. For det er via temping man får bekreftet at EL har vært. Men for å få et forvarsel på det så er det EL-tester som må til. Så vil sterkt anbefale deg å fortsette akkurat slik du gjør med èn strimmel hver dag. Kan ta mange dager/uker ja, men til slutt vil du se økning og få positiv test :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var dumt å høre at det ikke var mensen og bare kroppen som må komme i rytmen igjen 😔 Snart kommer EL skal du se, bare gi det litt tid 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (8 minutter siden):

Tror absolutt det er det at kroppen din må inn i en rytme her ja. Helt normalt at det er litt krøll i starten, er nesten mer vanlig det enn at man går rett i syklus har jeg inntrykk av.

Temping er et flott verktøy til å bli ekstra kjent med kroppen sin, spesielt om man ønsker full kontroll. For det er via temping man får bekreftet at EL har vært. Men for å få et forvarsel på det så er det EL-tester som må til. Så vil sterkt anbefale deg å fortsette akkurat slik du gjør med èn strimmel hver dag. Kan ta mange dager/uker ja, men til slutt vil du se økning og få positiv test :klemmer:

Det er jo egentlig ganske rart dette med krøll etter prevensjonbruk, for hormonene fra p - staven bør vel være ute av kroppen for lengst? Samtidig gir det jo mening at dette er mer avansert enn jeg helt sikkert kan forstå, så jeg gir bare kroppen min tid til å justere seg til og ikke ha masse ekstra hormoner fra staven 😄 

Skal bestille fra farmasiet.no, ser de har termometer med to desimaler der! 😊 Jeg får fortsette å ta el - tester så lenge det tar før jeg får en positiv test, også tempe ved siden av sånn at jeg kan sjekke OM det faktisk har vært en el. Jeg er så takknemlig for alle dere fine folk som tar dere tida til å svare en noe hysterisk og nysgjerrig førstegangsprøver ❤️ 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten sidenote, jeg har lest litt om dette med EL - slim. For de av dere som kanskje syns dette er ekkelt å lese om, så er dere advart! Legger beskrivelsen inn i spoilerboks.

Spoiler

Jeg sjekket i stad, og syns jeg har blank utflod med masse hvite, små prikker om det gir mening? Altså kunne jeg nesten synes det så ut som bittesmå, hvite egg. Noen som kan tyde hva dette vil si? Muligens starten på mer tykk utflod kanskje..?

Det var i alle fall ikke noe EL - slim slik jeg har hørt om det, og hvordan det bør være.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger igjen spor her - jeg har også tidligere hatt P-stav, men fjernet den i begynnelsen av januar. Jeg hadde en rar første "syklus", og deretter en normal en med bekreftet EL (temp). Tror det nok kan variere litt. 

Jeg håper du snart får EL! Det har hjulpet mye for meg å tempe, for det gir en følelse av kontroll. Det er også interessant for meg å følge med på hva kroppen holder på  med. 

Endret av Vevkjerring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at du la igjen et spor @Vevkjerring 😊 Artig at vi har samme utgangspunkt når det gjelder p - stav. Hvor lang tid gikk det fra du tok den ut, til du fikk første menstuasjon?

Jeg har lagt inn bestilling fra farmasiet.no på to digitale termometere 😁
Har allerede en plan om å tempe under tunga, ettersom man "kun" er ute etter temperaturstigning og det kan man vel måle om den tas under tunga? Jeg vet at vaginalt er best, men er mer usikker på den. Får for meg at jeg vil våkne mer av det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (5 minutter siden):

Har allerede en plan om å tempe under tunga, ettersom man "kun" er ute etter temperaturstigning og det kan man vel måle om den tas under tunga? Jeg vet at vaginalt er best, men er mer usikker på den. Får for meg at jeg vil våkne mer av det? 

Det er en vanesak :) Jeg har aldri tempet noe annet enn vaginalt, syns det er veldig enkelt. Jeg temper i søvne omtrent, og har faktisk mange ganger bare sovet videre etter å ha puttet det inn (kjenner det ikke så) og våknet senere 😅 Termometeret har minne, så ingen problem avlesningsmessig. Ser for meg at jeg vil være veldig obs og bli mer våken om jeg har noe liggende i munnen 🙈 Men det er jo helt supert at det finnes flere måter!! Så finner man sin måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke termometer har du gått for? 😊

Jeg driver fortsatt og tester litt oralt vs vaginalt, og personlig syns jeg det er lettest å sove videre når man temper vaginalt. Termometerne ligger sjeldent godt i munnen 🙈 Så jeg har hvertfall våknet litt mer av det. Mens vaginalt kan jeg nesten sovne mens den er i, merker den jo ikke noe særlig 🤷‍♀️

Jeg ønsker å kunne tempe i overgangen mellom ny og gammel syklus nå, så derfor kjører jeg oral temping nå. Stopper opp tempingen mens jeg har mensen når jeg temper vaginalt.

Du får prøve litt og se hva du trives med best! Viktigste er å holde seg til samme termometeret, målested og tidspunkt i samme syklusen, men ikke noe problem å skifte fra syklus til syklus. Heldigvis 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Amatariel Hmm, da skal jeg prøve vaginalt! Jeg lo litt av at du har sovnet med tempen i 😂 Ser for meg at det er noe jeg også kan gjøre.

@Atticmess jeg gikk for denne: https://www.farmasiet.no/catalog/feber-og-forkjolelse/termometer/termometer-digitalt-med-2-desimaler,5004875/

Kan jeg stille et litt direkte spørsmål? Hvordan er det når dere temper vaginalt, lar dere den ligge på nattbordet etterpå eller går dere og vasker av? 🙈😂 Kan ikke se for meg at det er så nøye altså, men jeg er jo nysgjerrig heheh.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den liggende på nattbordet sammen med en liten flaske dildorens og papir/vaskeklut. Bruker bare en dråpe og tørker lett av. Dog ikke alltid jeg husker dette, går helt fint :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (1 time siden):

@Amatariel Hmm, da skal jeg prøve vaginalt! Jeg lo litt av at du har sovnet med tempen i 😂 Ser for meg at det er noe jeg også kan gjøre.

@Atticmess jeg gikk for denne: https://www.farmasiet.no/catalog/feber-og-forkjolelse/termometer/termometer-digitalt-med-2-desimaler,5004875/

Kan jeg stille et litt direkte spørsmål? Hvordan er det når dere temper vaginalt, lar dere den ligge på nattbordet etterpå eller går dere og vasker av? 🙈😂 Kan ikke se for meg at det er så nøye altså, men jeg er jo nysgjerrig heheh.

Sikkert litt mer uhygienisk, men føler at sålenge man har frisk utflod så er det jo "rent" hele tiden. Lå på nattbordet og vasket den stort sett bare når jeg hadde mens for da var den ikke i bruk. Kanskje innimellom ellers også, men bare visst vi skulle ha besøk som kunne finne på å kikke inn. Da vasket jeg den og la den ned i nattbordet 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gjorde samme som Amatariel, hadde en liten søppelpose ved nattbordet også tørket jeg av og smurte på et tynt lag vibratorrens 😊 Ikke sikkert det er helt nødvendig, men jeg har sliti litt med UVI, så følte for å ha det desinfisert mellom bruk 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD19

Folkens, kan dere hjelpe meg å tolke dette? 😂 I dag fikk jeg plutselig en liten økning fra å ha null utslag i flere dager til plutselig bittelitt sterkere strek 🤔 

Vil for øvrig legge til at det er gøy å se økning 😁😂

Screenshot_20210225-175257_Premom.jpg

Endret av Ms.Sommerfugl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi se der ja! Det er gøy når man får se litt strek! Tør ikke å tolke noe av det da, da den fortsatt er negativ. Det som blir spennende er å se om den blir sterkere de neste dagene, isåfall kan det jo hende det skjer noe 😊  Den minner veldig om hvordan min ser ut dagen før den blir positiv (ish), men igjen, hver kropp er forskjellig og lh varierer stadig vekk. Blir spennende å se oppdatering i morgen! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (51 minutter siden):

Oi se der ja! Det er gøy når man får se litt strek! Tør ikke å tolke noe av det da, da den fortsatt er negativ. Det som blir spennende er å se om den blir sterkere de neste dagene, isåfall kan det jo hende det skjer noe 😊  Den minner veldig om hvordan min ser ut dagen før den blir positiv (ish), men igjen, hver kropp er forskjellig og lh varierer stadig vekk. Blir spennende å se oppdatering i morgen! 😁

Ææ så gøy 😄😂 det skal sies at testen rakk å bli litt tørr før jeg fikk tatt et ordentlig bilde med premom, men den var jo nesten som på bildet et par minutter etter jeg tok den så en økning er det uansett! Appen surra så sykt mye med å ta ordentlig bilde så derfor tok det litt tid... Samboer stod i tillegg på utsida av badet og spurte om jeg kunne bli ferdig snart fordi han måtte bæsje 😳🙄😂 ikke mye mystikk igjen etter nesten 7 år sammen heheh.

Er spent sjæl, jeg! Lurer på om jeg skal foreslå sengekos i kveld for å være litt føre var 😅 Det skader vel ikke. Typisk at vi nå er på hyttetur igjen, med folk i hytta så jeg er spent på hva samboer sier til det haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...