Gå til innhold

Ms. Sommerfugls ønskedagbok om baby i 2022


Ms.Sommerfugl

Anbefalte innlegg

Det er som du sier, det viktigste er at du får kommet i gang med pp og se fram mot baby 2022 😄

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

CD 15

2 uker siden oppdatering her. Det gikk fra 100 til 0 ganske fort for min del, mest fordi jeg kjente på skyhøye forventninger som ikke ble oppfylt og da har jeg en tendens til å gå litt i kjelleren 😂🙄 Mest fordi jeg stresset så mye første prøveperiode og hadde såpass høye forventninger. Det virker jo helt urimelig og rart å skulle reagere så kraftig, men det er dessverre sånn jeg alltid har vært. Jeg bestemte meg for å slutte med temping, om jeg i det hele tatt kan si at jeg faktisk var med på tempetoget. Det var jo kun 2 uker med temping, liksom. Det skapte dessverre mer angst og stress enn noe annet, og jeg klarte aldri å slutte og tenke på det - noe jeg aldri har opplevd før. Jeg tror egentlig hele første prøveperioden ble for intens for meg, så jeg bestemte meg for å roe ned og fokusere på noe annet, som jeg har gjort :) Nå er jeg så vidt i gang med å teste for eggløsning, og har startet å legge inn aksjer annenhver dag, men foreløpig tar jeg det med mye større ro enn forrige måned. Nå har jeg litt annen innstilling om at vi tar det litt som det kommer, og stresser ikke med det ❤️ 

Første "ordentlige" menstruasjon varte kun 2 og 1/2 dag. Blødde som en foss de to første dagene, og siste (og tredje) dagen var bare en halv dag før jeg endte med å spotte resten av dagen og ingenting dagen etter. Ganske spesielt at mensen ikke varte lenger 😂 Eggløsningstesten i går kveld ble faktisk litt sterkere enn forventet, så jeg har jo et lite håp om at eggløsning skjer før CD26 denne syklusen, men det er et forsiktig håp og ikke en forventning. Jeg har i tillegg begynt å gå tur hver dag, som bidrar til å holde meg mentalt frisk. Jeg føler jo det er litt småflaut å møte veggen på første prøveperiode, eller få en knekk, men dere skulle bare visst hvor mye jeg hauser meg selv opp noen ganger :P Jeg merker uansett en helt annen ro i kroppen nå som jeg har vært gjennom min første prøveperiode, og har sluttet med tempingen. Misforstå meg rett, jeg syns konseptet med å tempe er helt fantastisk, men det var ikke helt for meg 🤷‍♀️

Akkurat nå har jeg påskeferie, så den skal nytes og jeg har definitivt lært enormt mye fra første prøveperiode. Nå ønsker jeg bare å ta det litt rolig, og ikke stresse. Kortisol er virkelig noe av det verste jeg føler kroppen kan produsere av hormoner, for jeg er i utgangspunktet ikke en veldig stressa person og når jeg først blir stressa så kjenner jeg det veldig godt på kroppen. Nå har jeg fått ting litt på avstand, og føler meg klar til å jakte på eggløsning 😄

Håper alle får en fin påskeuke ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med oppdatering fra deg igjen. Jeg forstår tankene dine, og du skal ikke tenke at det er flaut! Man får automatisk forventninger når man er i gang med prøvingen. Har ikke så mye å si om det er pp1 eller pp10... Du skal ta til deg at du virker veldig sterk og fornuftig. At du klarer å snu fokuset litt bort er ikke bare bare. Jeg har feks vært manisk i nesten ett år nå 😆 har ikke hatt sjangs til å gjøre det du gjør, så det skal du være stolt over. 

Nyt påskeferien! Spennende med EL-testing og test som virker å bli sterkere. Absolutt lov å håpe at EL kan komme tidligere enn sist 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (31 minutter siden):

Så koselig med oppdatering fra deg igjen. Jeg forstår tankene dine, og du skal ikke tenke at det er flaut! Man får automatisk forventninger når man er i gang med prøvingen. Har ikke så mye å si om det er pp1 eller pp10... Du skal ta til deg at du virker veldig sterk og fornuftig. At du klarer å snu fokuset litt bort er ikke bare bare. Jeg har feks vært manisk i nesten ett år nå 😆 har ikke hatt sjangs til å gjøre det du gjør, så det skal du være stolt over. 

Nyt påskeferien! Spennende med EL-testing og test som virker å bli sterkere. Absolutt lov å håpe at EL kan komme tidligere enn sist 🤞

Så fint å lese, og tusen takk! ❤️ Det føltes veldig godt å få ut litt tanker igjen også. Håper du og dine får en fin påske, og at du endelig får positiv test igjen 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (23 minutter siden):

Nyt påsken din 🥰 så deilig med kort blødning da! 

Tusen takk ❤️ du også! Ja, det var i grunn veldig deilig med kort blødning 😄 Jeg pleier som regel å ha i minst 5 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ms.Sommerfugl skrev (3 minutter siden):

Tusen takk ❤️ du også! Ja, det var i grunn veldig deilig med kort blødning 😄 Jeg pleier som regel å ha i minst 5 dager.

Kanskje kroppen trenger litt tid til å stabilisere seg? Eggløsning kommer sikkert tidligere også, når den har stabilisert seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annabel skrev (2 timer siden):

Hvordan går det med deg om dagen @Ms.Sommerfugl🥰

Så utrolig koselig at du spør ❤️ Takk! Det går bra med meg. Jeg har en heeeelt annen ro innvendig denne PP enn forrige, det er helt tydelig. Nå har jeg ikke kjent på stress en eneste gang, med unntak av helt sinnssyke eggløsningssmerter på CD 18 (jeg regner med at jeg hadde eggløsning denne dagen), som jeg egentlig syns er veldig positivt å få EL 8 dager tidligere enn sist 😄 Det betyr nok at kroppen kommer tilbake til "normalen".

Jeg var hos gynekolog 06.04, som konstanterte at jeg tilsynelatende ikke har PCOS, og at alt så helt normalt ut. Det kan være på grunn av p - staven selvfølgelig, at det har holdt ting i sjakk, men hun satt opp kontrolltime om et halvt år. Hun var også enig med meg at jeg hadde hatt eggløsning, for hun kunne finne en tom pose og mente at væsken inni hadde lekket ut og derfor gjorde det så vondt (jeg lå i fosterstilling over lang tid, og det varte 12 timer)...  Alt i alt en veldig søt dame, men rett på sak :P Det merket jeg. Hun satt også opp sukkerbelastningstest på meg for å sjekke blodsukkeret mitt, som hun mente var greit for meg å få sjekket.

Ellers venter jeg bare da, på å teste. Er vel rundt 7 DPO i dag, men jeg tenker ikke mye over det i grunn. Tar litt ting som det kommer. Jeg tviler egentlig på at det har gått denne runden, fordi av diverse årsaker fikk vi ikke lagt aksjer så tett mot EL som jeg gjerne skulle ønsket (vi traff på CD 14 og CD 16) og jeg fikk EL på CD18. Det er jo selvfølgelig en sjanse der, men jeg tror ikke det. Jeg har i tillegg hatt overraskende lite symptomer denne DPO - perioden, det er merkelig syns jeg. De siste to gangene fikk jeg helt sykt ømme pupper, stikkinger i nedre del av mage, og humørsvigninger. Nå har alt vært veldig rolig, jeg har såvidt kjent på ømme pupper, men that's it! Det kan jo bare hende at kroppen begynner å komme tilbake da 😄

Uansett, tusen takk for at du spurte ❤️ Det ble et litt langt svar, men sånn er det når jeg ikke oppdaterer her på nesten to uker av gangen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre fra deg! Er veldig glad for langt innlegg 😀 Har tenkt på deg, og du har vært savnet, men skjønte jo at du ville avstresse litt, og da hjelper det sikkert å ikke logge seg inn her.

For noen gode nyheter at alt virker bra etter kontrollen! Kunne vel ikke vært bedre egentlig, så det var fint å høre :klemmer: Spennende med snart testing, selv om du tar det heeelt med ro (smitt gjerne litt over på meg!). Jeg er 8 dpo og holder på å dø hver time av ventingen :Knegg:  Jeg tror det er godt mulig at det kunne ha klaffet hos deg med de dagene der, så blir absolutt spennende å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ms.SommerfuglBare koselig med et langt svar 😍 Og spesielt når det er snakk om så gode nyheter som det du kommer med! Så godt å høre at legen mente du ikke har PCOS, og ikke minst at kroppen kommer seg tilbake til normalen ❤️ 

Nå er det snart snart testetid på gang hos deg ja, ææ så spennende! Impoenerende at du klarer å forholde deg så rolig, jeg hadde nok vært et nervevrak og brent av en test allerede...🙄 😅Men utrolig deilig å forholde seg mer avslappet til det hele, det er jo absolutt det beste for både kropp og psyke. Håååper det har klaffet for dere denne perioden, selv om du har dine tvil så er det jo absolutt gode muligheter for det! 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (5 timer siden):

@Ms.SommerfuglBare koselig med et langt svar 😍 Og spesielt når det er snakk om så gode nyheter som det du kommer med! Så godt å høre at legen mente du ikke har PCOS, og ikke minst at kroppen kommer seg tilbake til normalen ❤️ 

Nå er det snart snart testetid på gang hos deg ja, ææ så spennende! Impoenerende at du klarer å forholde deg så rolig, jeg hadde nok vært et nervevrak og brent av en test allerede...🙄 😅Men utrolig deilig å forholde seg mer avslappet til det hele, det er jo absolutt det beste for både kropp og psyke. Håååper det har klaffet for dere denne perioden, selv om du har dine tvil så er det jo absolutt gode muligheter for det! 😄 

Tusen takk for utrolig hyggelig melding <3 Håper virkelig på det beste for deg også! Det med å stresse ned handler mye om at jeg tok et aktivt valg om det, jeg er i utgangspunktet ikke en stressa person. Jeg tenker for øvrig en del på det å bli gravid, men kjenner ikke på stresset knyttet til det :D Nå er det bare fint, og tar det litt som det kommer.

Skal holde deg/dere oppdatert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du er veldig flink til å holde deg rolig med tanke på hvordan den første PPen din var. Det er alltid sånn med den (i noen tilfeller, de første apene) første ppen, det er da du lærer hva som er rett og galt for deg. Jeg har selv prøvd temping men det samme skjedde med meg som det som skjedde med deg. Hadde omvendt virkning på meg, ble gal og testet hele tiden, ødela litt på slutten 🤪 Jeg er og sånn som kan ha noen pper hvor jeg er rolig og slapper av mens andre er jeg helt gal og nervevrak hvor jeg må teste hele tiden, googler alt og ingenting :fnise: Jeg kommer nok til å roe meg ned nå, ettersom jeg har begynt med IVF etter MAen, så nå har jeg noen som "fikser" egget for meg på en måte 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten stund sid3n jeg la igjen kommentar her nå, håper det går bra med deg om dagen ❤

Syns det er veldig bra at du tok stresset du følte rundt prøvingen på alvor! Så godt at du klarte å legge om slik at det ble mer som du ønsker. Kjenner meg godt igjen i at det kunne bli litt mye 🙈 Men jeg begynte først med el-testing osv etter 6mnder, og da var det gått såpass lang tid at jeg tok imot den type stress og fokus på prøvingen i bytte mot bedre kontroll. Men skal ærlig innrømme at de 6mndene med litt mindre fokus på prøvingen var litt mindre turbulente følelsesmessig 😅 Så ja, man må nesten gjøre det som er best for seg 😊

Venter du på IKM denne runden? Er kanskje rundt disse dager det? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk @Saschi og @Atticmess ❤️ Dere er gode, og søte som tenker på meg. Jeg har tatt en del avstand fra hele forumet, fordi det også bidro litt til stresset (herregud høres jo ut som jeg har hengt her i flere tiår) 😂. Jeg følger med på andre dagbøker, bare ikke helt min egen :PMen det er jo hyggelig å få meldinger her uansett.

Veldig fint å høre at dere nå får litt ekstra hjelp, @Saschi! Det var vondt å lese om MAen din, men det betyr jo egentlig bare at kroppen din klarer å bli gravid! (tenker jeg da). Nå blir det spennende med IVF 😄 

@Atticmess Jeg fikk mensen i dag, som forventet. Kjente på de klassiske murringene i går (som dessverre ikke var noe annet enn mensenmurringer), så ble visst CD 1 i dag. Denne syklusen oppdatert: 2 dager med heftig blødning, en halv dag med blødning - eggløsning CD 18, men syke eggløsningssmerter - 10 dager lutealfase - mensen. Men hele syklusen endte altså på 29 (!) dager, som egentlig er litt sjokk. Jeg forventet ikke å komme såpass raskt "tilbake" (om man kan kalle det for det). Sier meg fornøyd med det, altså. Eneste er lutealfasen på 10 dager, og hvorvidt det egentlig er så bra :P Men jeg vet jo om mange som har den lengden og fortsatt ble gravid! Så det blir spennende å se neste syklus, og når jeg får EL.

Da blir det forhåpentligvis 2022 baby ❤️ Men går inn i PP3 med en helt annen ro i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest dagboken din og ville bare si hei :)
Kjedelig at mensen kom i dag, men virker som/er du var innstilt på at det ikke nødvendigvis skulle gå veldig raskt dette. Jeg syns uansett det høres ut som en veldig positiv ting at syklusen din har kommet seg til 29 dager. Høres veldig normalt ut, så fint om alt kan bli stabilt raskt etter p-staven.

Lykke til i pp3 :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

-Danielle- skrev (3 timer siden):

Har lest dagboken din og ville bare si hei :)
Kjedelig at mensen kom i dag, men virker som/er du var innstilt på at det ikke nødvendigvis skulle gå veldig raskt dette. Jeg syns uansett det høres ut som en veldig positiv ting at syklusen din har kommet seg til 29 dager. Høres veldig normalt ut, så fint om alt kan bli stabilt raskt etter p-staven.

Lykke til i pp3 :klem1:

Så hyggelig at du ville legge igjen et spor ❤️ Det setter jeg pris på! 
Jeg anser det overhode ikke som noe nederlag helt ennå. Ei venninne av meg er gravid nå, og de prøvde 9 måneder! Så det er fullt mulig at ting kan ta litt tid 😄 

Tusen takk ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det visst en ny syklus hvor vi får følge hverandre Ms. Sommerfugl :klem: Jeg er bare èn dag bak deg. Ønsker oss begge masse lykke til!! 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er bare 2 dager etter meg, dette blir spennende, håper denne PPen blir bedre denne gange, lykke til ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk @Amatariel og @Saschi ❤️ I dag er jeg på CD 9, skal starte aktiv prøving i morgen 😅 Er litt spent på når jeg får eggløsning denne syklusen! Håper på enten tidligere eller samme tid som sist, altså CD 18. Ønsker oss alle sammen lykke til, altså 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...