Gå til innhold

Ms. Sommerfugls ønskedagbok om baby i 2022


Ms.Sommerfugl

Anbefalte innlegg

Så bra at du har hatt EL så fort etter at p-staven ble tatt ut 😄 Nå kan prøving skikkelig begynne ❤️ 

Ikke tenk på oss som har brukt en lang tid, det er tøft og det er mange dager jeg gi vil gi opp men jeg klarer ikke, å gleder meg til den dagen jeg kan holde babyen min i armene mine ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (3 timer siden):

Jeg lurer også på noen gangen hvordan man holder ut denne ventetiden... Tre ganger har jeg vært prøver (nr.1 bare 'kom') og det tok 13 og 14 måneder før spirene der satt. Og nå er jeg på 9. måned igjen. Det ER så kjedelig. Men ikke noe alternativ å gi opp liksom...da skjer det jo aldri 😆 Så tiden bare går... og man venter og venter.

Dpo-land syns jeg er så spesielt. Første halvdel er jeg så sikker på at jeg er gravid. Siste halvdel er jeg så sikker på at jeg ikke er det 🙄 Skikkelig svingninger i følelser og tanker der gitt.

Hvor tidlig har du kjent gravidsymptomer når du har vært gravid? Jeg syns jeg kjenner symptomer hele tiden, men jeg er helt overbevist over at det er hjernen min som lurer meg 😂 Jeg har til og med googlet festesmerter (altså symptomer på når befruktet egg fester seg), og man kan faktisk få murringer av det! Men så må jeg også passe på å ikke bli helt hysterisk heller. Jeg veksler veldig ofte meninger i løpet av en dag på at "YES dette er spennende", og "føkk, jeg kan umulig være gravid". 

Saschi skrev (10 minutter siden):

Så bra at du har hatt EL så fort etter at p-staven ble tatt ut 😄 Nå kan prøving skikkelig begynne ❤️ 

Ikke tenk på oss som har brukt en lang tid, det er tøft og det er mange dager jeg gi vil gi opp men jeg klarer ikke, å gleder meg til den dagen jeg kan holde babyen min i armene mine ❤️

Ja, det overrasket meg også, at kroppen min faktisk klarte å få eggløsning så kort tid etter jeg tok den ut 😄 Jeg vet at mamma var veldig fruktbar, men det er ikke nødvendigvis noe man arver så jeg er så sykt spent nå. Kan starte å teste om en ukes tid! 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (Akkurat nå):

 Jeg vet at mamma var veldig fruktbar, men det er ikke nødvendigvis noe man arver så jeg er så sykt spent nå. Kan starte å teste om en ukes tid! 😮 

Moren min er og veldig fruktbar men jeg er ikke, så kan vær det ikke går i arv men krysser fingrene for deg 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (43 minutter siden):

Hvor tidlig har du kjent gravidsymptomer når du har vært gravid? Jeg syns jeg kjenner symptomer hele tiden, men jeg er helt overbevist over at det er hjernen min som lurer meg 😂 Jeg har til og med googlet festesmerter (altså symptomer på når befruktet egg fester seg), og man kan faktisk få murringer av det! Men så må jeg også passe på å ikke bli helt hysterisk heller. Jeg veksler veldig ofte meninger i løpet av en dag på at "YES dette er spennende", og "føkk, jeg kan umulig være gravid". 

Bare èn gang av de syv gangene jeg har blitt gravid har jeg skjønt at jeg måtte være gravid, før mensen uteble og jeg tok test. Det var da jeg opplevde festeblødning på 9 dpo - det var ingen tvil liksom. INGEN av de andre gangene har jeg kjent noe før rundt uke 6, når trøttheten kommer og på et par av dem - kvalmen. Tvert i mot så har jeg vært bombesikker på at mensen skulle komme de gangene. I sommer avskrev jeg f.eks pp'en på 10 dpo da både test ble negativ og mensenmurringene var på plass. Men dagen etterpå ble det to streker likevel. Graviditetssymptom og PMS er umulig å skille mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (36 minutter siden):

Bare èn gang av de syv gangene jeg har blitt gravid har jeg skjønt at jeg måtte være gravid, før mensen uteble og jeg tok test. Det var da jeg opplevde festeblødning på 9 dpo - det var ingen tvil liksom. INGEN av de andre gangene har jeg kjent noe før rundt uke 6, når trøttheten kommer og på et par av dem - kvalmen. Tvert i mot så har jeg vært bombesikker på at mensen skulle komme de gangene. I sommer avskrev jeg f.eks pp'en på 10 dpo da både test ble negativ og mensenmurringene var på plass. Men dagen etterpå ble det to streker likevel. Graviditetssymptom og PMS er umulig å skille mellom.

Oi, du har fått kjenne veldig mye på kroppen ❤️ Håper det klaffer for oss denne PP 😄 Men ja, jeg har PMS symptomer, men så har jeg tydeligvis generelt mange symptomer på alt mulig. Selv før siste mens (før jeg tok ut staven) hadde jeg ømme pupper, murringer og spotting så spent på å se hvordan det er nå. Veldig spesielt dette med kropp og hormoner!

Saschi skrev (1 time siden):

Moren min er og veldig fruktbar men jeg er ikke, så kan vær det ikke går i arv men krysser fingrene for deg 😄

Ja, det er nok ikke noe man arver tror jeg! Alle er jo forskjellig ❤️ Men håper for deg også! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis med EL og spennende temperaturer!! Tenk at du begynte å tempe rett før eggløsning da, så moro 😃 jeg er sååå utålmodig selv så det kjenner jeg meg igjen i, denne ventinga altså! Da jeg tok ut p-staven skulle det helst vært gjort i går! 😂 og så vente på EL og så vente på mensen (eller ikke)! Er jo også veldig tidlig i løpet her og pessimistisk av natur, spent på hvordan jeg vil takle alt dette 😅 Håper dagene framover går fort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk @Vevkjerring! ❤️ Det er skikkelig gøy at jeg kan følge tempen denne syklusen, og bli vant til det (håper for øvrig jeg ikke trenger å bli vant til det heheh, men kjekt uansett). Men takk for gode ord ❤️

Jeg er 6 DPO i dag, og kjenner på skikkelig PMS... Jeg har gått rundt med en del stress knyttet til det å vente, og kjenner det godt på kroppen at jeg er spent. Det er jo ikke bra egentlig. Stress er aldri bra. Nå kjenner jeg i tillegg på humørsvigninger, så samboer får noe passiv - aggressivitet som han ikke vanligvis får 😂🙈 Det er ganske uvelkomment disse humørsvigningene, fordi jeg har ikke hatt det da jeg gikk på p - stav og akkurat nå er det ganske uvant. Nå er jeg i en slags berg og dalbane følelsesmessig, som er slitsomt i seg selv, men så venter jeg på å teste i tillegg. Jeg aner ikke hvor tidlig man kan få symptomer på graviditet, men jeg har tydelige og typiske PMS - symptomer i alle fall: irritabel, følsom, murringer, ømme pupper. Håper det er graviditet som gjør det, men syns kanskje det er tidlig å kjenne på dette? 

Så har jeg bursdag i dag! Heh, med fare for at noen som kjenner meg og leser her muligens kjenner meg igjen, men jeg blir faktisk 30 år i dag. Veldig spesielt, egentlig. 30 år. Jeg liker det, egentlig. Nå er jeg ferdig med 20 - åra i grunn, og er spent på hva 30 - åra har å by på 😁🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei åå gratulerer så masse med dagen i dag!! Skikkelig stordag og greier! :smilyblomst: Jeg var gravid på min 30-årsdag, kanskje du også er det! 😄 (selv om du må vente litt med å finne det ut)

KOS deg masse i dag. God mat og kos med mannen kanskje? Jeg er den siste som skal si at du får forsøke å legge bort tankene om dpo-land, men håper du får gjort noe hyggelig både i dag og dagene fremover for å få dagene til å gå. Og du trenger ikke være bekymret for stress. Skal ekstreme mengder til for at det begynner å innvirke negativt på kroppen. Folk som stresser mye blir gravide de også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen! Jubileum og greier da, det er ganske flott 😁 Satser på at 30åra byr på mye gøy, blant annet barnelatter 🤞😊

Huff, kjenner meg igjen. Dpo-land er jo det jeg lengter etter, men man får ikke akkurat fri fra tankene i den perioden 🙈 Håper du får litt fri idag og kan fokusere på å feire og kose deg. Også håper jeg dagene fram mot testdag ikke går så altfor sakte 🤞

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk @Amatariel og @Atticmess ❤️ Jeg syns liksom det er så rart å dele så store ting av livet mitt her, men ikke bursdagen så da slår jeg til 😄 Det er mange i min nærmeste omgangskrets som vet at vi prøver å få barn, jeg er sånn sett veldig åpen. Jeg tror for øvrig jeg innser mer og mer hvorfor folk holder det skjult en stund! Jeg håper jeg er gravid, og det er derfor jeg har alle disse symptomene, men jeg vet ingenting om hvor tidlig slike symptomer kan vise seg så foreløpig går jeg litt ut fra at det er PMS 😂

I dag skal vi spise middag og kake med min tante ettersom hun er den eneste i min nærmeste familie som bor relativt nærme oss. Både foreldrene mine og søsken bor lenger unna.

Uansett fint å våkne til høyere temp i dag 😄 

 

s_Ax0vHZ.png

Endret av Ms.Sommerfugl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah ja de mannfolka kan være treige altså..! Men satser på det blir en hyggelig markering utover dagen :klemmer:

Gleder meg til å følge tempen din etterhvert i dagene fremover her! Utrolig spennende med andre også syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk på etterskudd @Vevkjerring ❤️ 
Glemte visst å takke for det, heheh... Har ikke vært innom dagboka på et par dager!

10 DPO

Har tatt totalt 2 tester i dag og en i går, alle er blenda så jeg tviler sterkt på at det klaffet på første forsøk, noe som i grunn føles helt greit. I dag fikk jeg skikkelig mensenmurringer, nesten sånn at jeg utvilsomt kommer til å få mensen i de nærmeste dagene. Jeg håper for øvrig at jeg har lengre lutealfase enn 10 dager (hvis jeg får mensen i morgen eller overimorgen). Temperaturen falt også drastisk i dag, selv om temperaturen har vært overalt i DPO - land. 

Ja, ja! Nå kan mensen bare komme, så har jeg i alle fall hatt min første ordentlige syklus med eggløsning og alt - på ca 38ish dager, alt ettersom når mensen kommer. Dersom den kommer i morgen, har jeg hatt syklus på 37 dager. Det er ikke så verst når jeg tok ut p - staven forrige måned! Jeg ønsker bare at lutealfasen min er noe lenger enn 10 dager... 😐 

Det blir nok uansett spennende å se neste måned, da. Jeg har nettopp bestilt masse EL - tester, så er jeg klar 😄 Brukte en del eggløsningstester fordi jeg var så spent. Har vel 9 stk igjen, men jeg vil ikke risikere å plutselig gå tom så da ble det litt shopping, da!

Oversikt over charten for denne måneden:

10DPO.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper mensen venter enda noen dager 🤞 10 dager vil heldigvis ikke være noen krise, men skjønner godt at du ønsker lengre enn det.

Syns egentlig dette virker veldig lovende til at du nettopp slutta på prevensjon da 😁 Jeg fikk selv syklus på rundt 40 dager i den perioden hvor syklusen stabiliserte seg. Får håpe kroppen kommer raskt tilbake i rytmen 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å følge deg😍 Åh, håper mensen holder seg unna litt (9 måneder ++ hehe🌝) til. 10 dpo regnes vel fremdeles for å være veldig tidlig med tanke på testing? Og veldig positivt med en ordentlig syklus så kort etter prevensjonsslutt! 

Jeg venter selv på mine første eggløsningstester, og gleder meg til å starte testingen for å bli enda bedre kjent med den her kroppen! Kommer nok også til å trenge flere tester, for kommer ikke til å klare å holde meg unna de tror jeg haha🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker også at det var litt tidlig i går og konkludere, så håper det plutselig kommer en svak strek i dag eller i morgen 🤞 Men skjønner du klargjører deg for en ny pp. Spesielt når det ikke var noe krise for deg å ikke få klaff i første pp, og syklusen faktisk ble såpass fin rett etter prevensjonsslutt. Jeg blir å følge deg videre, uansett :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med 30årsdag (litt på etterskudd)! Jeg fyller om en månedstid, så er hakk i hæl 😆😁 

krysser fingrene for to streker i dag 🤍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk @Atticmess, @Annabel, @Amatariel og @Snurrepurre ❤️ Jeg vet innerst inne at denne PP ikke gikk som jeg håpet, men utgangspunktet var heller ikke 2021 baby. Jeg ble egentlig bare litt revet med og tenkte, "pytt pytt, jeg starter nå uansett!" og se hvordan det skulle gå. Jeg har såpass karakteristiske mensensymptomer at jeg er helt overbevist om at mensen kommer enten i kveld eller i morgen. Så lenge jeg har 10 + lutealfase så anser jeg det å være prøver som en positiv ting, og da er jeg "kun" 10 dager bak en "normal" syklus! Alt fra 26 til 32 dager er vel ganske normalt, og får jeg mensen i morgen har denne syklusen vært 38 dager (MED eggløsning, vel og merke) 😁

Håper på bedre lykke neste prøveperiode, og januarbaby 2022 ❤️ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD1 

I dag kom mensen for fullt. Jeg ante meg at det kom ettersom jeg har hatt så sterke symptomer på mensen de to siste dagene. Det gir meg en første syklus på 38 dager og lutealfase på ca 11 -12 dager. Jeg mistenker at eggløsning var tidligere enn jeg trodde, til og med på CD25 og ikke CD26. Jeg hadde veldig sterke symptomer på EL kvelden på CD25. 

Jeg går inn i PP2 med ganske godt humør. Da blir det nok 2022 baby om det klaffer en eller annen gang de neste månedene (håper jeg!) 2021 baby var uansett ikke helt planlagt, men jeg ble så ivrig på å starte at nå er i alle fall en PP unnagjort og jeg har fått litt erfaring med dette 😊 

Da starter jeg nok EL jakten om en to ukers tid! I mellomtiden har jeg gynekolog time i starten av April og det ser jeg fram til 😁

Vil forresten tilføye at jeg er veldig glad for at kroppen kom så fort i gang med mensen og eggløsning. Det gir meg jo en indikasjon på at den gjør det den skal, håper og tror jeg! Nå er jeg spent på når neste eggløsning skjer 😁🤞

Endret av Ms.Sommerfugl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (50 minutter siden):

Vil forresten tilføye at jeg er veldig glad for at kroppen kom så fort i gang med mensen og eggløsning. Det gir meg jo en indikasjon på at den gjør det den skal, håper og tror jeg! Nå er jeg spent på når neste eggløsning skjer 😁🤞

Ja når det først ikke ble klaff så er dette veldig fint å tenke på! Og du var jo veldig forberedt på at det ikke skulle gå i pp1 liksom.

Hadde håpet å joine deg med ny frisk start i dag, men ingen mensen her ennå. Men kommer rett bak da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...