Gå til innhold

Ms. Sommerfugls ønskedagbok om baby i 2022


Ms.Sommerfugl

Anbefalte innlegg

Og der opprettet jeg dagbok! Det føles nesten litt skummelt å brette ut om dette på nett, men har hatt så lyst til å lage en dagbok en liten stund nå. Vi er ikke offisielt i gang med prøving ennå, men jeg skal ta ut P - staven 10. Februar. I teorien tenker jeg å ta den ut, forsøke å stabilisere menstruasjon, og deretter prøve. I mellomtiden blir det bare vanlig aktivitet, og ikke noe stress ettersom vi gjerne ønsker 2022 baby, mest på grunn av at jeg er student og har eksamen på slutten av året :P Med permisjon fra eventuelt neste år, rekker jeg i det minste å være ferdig med 3/4 av mastergraden min. Nå kan det også godt hende at vi bruker tid på å unnfange, men jeg er noenlunde forberedt på at det kan ta tid og dermed faller behovet for permisjon fra skolen bort. Det kan også godt hende at det går på første forsøk og vi får julebaby, men det kan man aldri vite sikkert.

Vi er begge i 20 og 30 - årene, har stabile jobber og har vært sammen en god del år nå. På 7. året faktisk. Jeg har de siste ukene lest en god del her på forumet, og syns det er hyggelig å følge andre prøvende. Jeg gleder meg selv til å kunne oppdatere her, og bli bedre kjent med egen kropp. Jeg har en del cyster på eggstokkene og før P - staven hadde jeg uregelmessig menstruasjon, men har ikke fått diagnosen PCOS, men mistenker at jeg er i nærheten av å ha det. Jeg er overvektig, men ikke så mye at det er en risiko. Allikevel er jeg på vei ned i vekt for øyeblikket. Ettersom jeg nesten sikkert kan si at jeg har PCOS, har jeg også gått over til et annet kosthold enn jeg er vant med - altså redusert karbohydrater. Jeg har lest at det kan øke fertilitet for kvinner med PCOS å kutte ned på karbohydrater, og den siste måneden har jeg merket store positive forskjeller :) 

Jeg er usikker på hva mer jeg skal skrive. Jeg er veldig spent på tiden fremover, og har allerede bestilt eggløsningstester og graviditetstester på nett som jeg venter på å få i posten. Skal innom apoteket å kjøpe folsyre, og har ingen mangler ettersom jeg tok en blodprøve tidlig i januar. For øvrig tar jeg tran hver dag, og ser viktigheten at folsyre. Jeg prøver å spise nok grønnsaker og bær i løpet av dagen, frukt av og til, og sunt fett som avokado, egg, nøtter og fet fisk. Jeg har heller ikke høyt blodtrykk, men normalt og sunne verdier ellers. Jeg røyker og snuser ikke, og drikker generelt lite alkohol. Kanskje et par glass i måneden.

Gjerne del erfaring og kunnskap med meg! 😄  Jeg er som sagt førstegangsprøver, og er litt nybegynner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

welcomwagon.gif.f40936226cee0f8cdf10278e9afe3e28.gif

Velkommen hit og gratulerer med dagbok! Jeg skjønner det er litt skummet å opprette. Det er jo en overgang å skulle bli prøver. Mye nytt og spennende. Men her inne er det veldig fint å være denne tiden! Med likesinnede, for prøving kan bli litt altoppslukende, og det er ikke alt disse mannfolka vår gidder å høre på :lol:

Blir veldig bra når du får tatt ut p-staven og kan begynne å bli kjent med kroppen din. Høres ut som du har så god kontroll som du kan ha på dette tidspunktet. Jeg har selv PCOS, men har god kontroll på den. Stemmer som du sier at færre karbohydrater hjelper på! Håper du kommer inn hit og oppdaterer underveis når du bl.a skal begynne å EL-teste. Veldig spennende og jeg gleder meg til å følge deg :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 timer siden):

welcomwagon.gif.f40936226cee0f8cdf10278e9afe3e28.gif

Velkommen hit og gratulerer med dagbok! Jeg skjønner det er litt skummet å opprette. Det er jo en overgang å skulle bli prøver. Mye nytt og spennende. Men her inne er det veldig fint å være denne tiden! Med likesinnede, for prøving kan bli litt altoppslukende, og det er ikke alt disse mannfolka vår gidder å høre på :lol:

Blir veldig bra når du får tatt ut p-staven og kan begynne å bli kjent med kroppen din. Høres ut som du har så god kontroll som du kan ha på dette tidspunktet. Jeg har selv PCOS, men har god kontroll på den. Stemmer som du sier at færre karbohydrater hjelper på! Håper du kommer inn hit og oppdaterer underveis når du bl.a skal begynne å EL-teste. Veldig spennende og jeg gleder meg til å følge deg :klemmer:

Tusen takk ❤️ Du virker så god! Har sett deg svare i flere tråder her, syns det er kjempe hyggelig at du tar deg tid til det. Virker som et veldig varmt "samfunn" i denne delen av kvinneguiden 😄 

Jeg har allerede spurt samboer om det er for tidlig å begynne og kjøpe inn ting til en fremtidig baby, hvorpå han begynte å le av meg og si at det er for tidlig! Jeg sa at det går jo an å kjøpe kjønnsnøytrale ting, som klær og sånn. Men så er det den indre, lille fornuften som sier at jo - det er for tidlig, mye kan skje, og mye kan ikke skje. Da vil jeg tro at dersom det ikke skulle gå, vil det være vondt å ha babyting liggende tilgjengelig. Dessuten kan det kanskje "jinxe" det? ikke vet jeg, men har sååå lyst og er sååå klar for å kjøpe inn ting :P 

Jeg har for øvrig angret litt på at jeg ikke bestilte time for fjerning av P - stav tidligere! Nå er det for sent å finne tidligere time, jeg skulle gjerne tatt den ut i morgen 😂 Jeg må bare smøre meg med tålmodighet til 10. Februar, og ettersom kroppen mest sannsynlig trenger litt tid på å stabilisere seg, så kan det godt hende jeg bruker litt tid på å få oversikt over syklusene mine. Jeg håper det har stabilisert seg med åra jeg gikk på p - piller før jeg tok p - stav, med p - piller fikk jeg jo "mensen" hver måned.

Jeg er også spent på selve prøvingen, dette med å "legge inn aksjer". Samboer jobber turnus og jeg jobber med barn i tillegg til å være student, men jeg har heldigvis en samboer med god innstilling som sier at han er forberedt på å kjøre på de gangene jeg har EL. Jeg er dessuten veldig glad i å planlegge, så det med prøveperiode kan bli spennende 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten har jeg hatt utrolig ømme pupper de siste dagene, og hadde litt blod på papiret tidligere i uka. Det har skjedd tidligere også, for kanskje et halvt år siden. Jeg regner med at noe mensenmurringer "kommer gjennom" med P - staven, selv om jeg som regel ikke har hatt noe PMS eller mensensymptomer siden jeg satt inn P - stav høsten 2018. Dette er 3. og siste året med P - stav, og jeg har lest at virkningen gradvis avtar med årene.

Jeg har også vært innom tanken at jeg KAN være gravid, men lite sannsynlig. Da skal det virkelig mye til. Mulig jeg kjøper en test i morgen bare for nysgjerrighets skyld? Noen som vet om folk som har blitt gravid på P - stav? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay, du opprett dagbok :hoppendeglad:Denne delen av forumet er min favoritt del også 😊 Jeg føler jeg er mer aktiv her inne siden jeg føler at de som er her inne forstår hva jeg går gjennom mer enn den andre delen av forumet. Den andre delen er og fine men det treffer litt mer når jeg ser at folk oppretter graviditetsdagbok, jeg klarer ikke å få meg til å lese dem uten å bli sjalu 🙈 

Skal ærlig innrømme at jeg forstår den delen med å kjøpe klær, har faktisk kjøpt en body (kjønnsnøytral) som samboeren skal få når vi blir gravide 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg opprettet faktisk bruker her på KG før jeg ble prøver, og det var kun for at jeg ble så nysgjerrig på dette "gale nettforumet" som jeg bare hørte mer og mer om. For det meste negativt. Men så ble jeg prøver kort tid etterpå og fant veien til underforumene her. Og på de 8 månedene jeg har hengt her så har jeg så og si utelukkende positive erfaringer! Mange i samme situasjon, folk forstår, heier og er støttende. Er mye opp- og nedturer her, så er så fint å ha en gjeng rundt seg da :hug:

Er litt morsomt at du allerede angrer litt på at p-staven ikke kan komme ut tidligere. Da er du allerede en ekte prøver! 😄 Vi blir fort veldig utålmodig, men greit å lære seg først som sist at å være prøver består stort sett av venting. Men satser på at dagene frem til den 10. går fort slik at du offisielt er i gang. 
Jeg kan faktisk ingenting om p-stav. Er det samme type hormoner i den som i p-piller? Du får google litt rundt på merket (?) du bruker og finne ut om det skjer at man kan bli gravid med den i, og hvor lang tid det er vanlig at syklusen kan bruke før den er i gang.

Jeg ville nok kanskje avventet kjøp av babyting ja ;) Mest for at det kan bli litt kjipt å ha det rundt deg hvis dette viser seg å ta tid. Det er gøy med shopping, men vi prøvere bør nok holde oss til tester, kosttilskudd, evnt. urter osv. Men kan avsløre at da vi prøvde på nr. 2 så hadde jeg kjøpt èn liten søt body som lå gjemt i skapet mitt. Den dagen jeg fikk positiv test så fant jeg den frem, gikk til mannen og holdt den opp mens jeg sa "var ikke denne søt"? Han ble litt forfjamset og sa joda.... og da han tok den i hendene sine så lå en positiv digital test igjen i hendene mine som lyste "gravid". Men det var det eneste plagget jeg hadde liggende. Etter det ble det kjøpt inn en god del! Ønskeliste er fint å ha! Jeg hadde en stor mappe på PC'en min med bokmerker og linker til ting jeg ønsket meg til fremtidig baby av klær og utstyr. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saschi skrev (30 minutter siden):

Yay, du opprett dagbok :hoppendeglad:Denne delen av forumet er min favoritt del også 😊 Jeg føler jeg er mer aktiv her inne siden jeg føler at de som er her inne forstår hva jeg går gjennom mer enn den andre delen av forumet. Den andre delen er og fine men det treffer litt mer når jeg ser at folk oppretter graviditetsdagbok, jeg klarer ikke å få meg til å lese dem uten å bli sjalu 🙈 

Skal ærlig innrømme at jeg forstår den delen med å kjøpe klær, har faktisk kjøpt en body (kjønnsnøytral) som samboeren skal få når vi blir gravide 🙈

Jeg holder meg litt unna graviditetsdagbøker fordi jeg er ikke der selv ennå (naturlig nok), og som deg blir jeg helt garantert  sjalu selv om jeg selvfølgelig ønsker alle gravide alt godt, og sunne, friske barn ❤️

 Jeg følger gjerne din reise også! 😊 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (31 minutter siden):

Ja jeg opprettet faktisk bruker her på KG før jeg ble prøver, og det var kun for at jeg ble så nysgjerrig på dette "gale nettforumet" som jeg bare hørte mer og mer om. For det meste negativt. Men så ble jeg prøver kort tid etterpå og fant veien til underforumene her. Og på de 8 månedene jeg har hengt her så har jeg så og si utelukkende positive erfaringer! Mange i samme situasjon, folk forstår, heier og er støttende. Er mye opp- og nedturer her, så er så fint å ha en gjeng rundt seg da :hug:

Er litt morsomt at du allerede angrer litt på at p-staven ikke kan komme ut tidligere. Da er du allerede en ekte prøver! 😄 Vi blir fort veldig utålmodig, men greit å lære seg først som sist at å være prøver består stort sett av venting. Men satser på at dagene frem til den 10. går fort slik at du offisielt er i gang. 
Jeg kan faktisk ingenting om p-stav. Er det samme type hormoner i den som i p-piller? Du får google litt rundt på merket (?) du bruker og finne ut om det skjer at man kan bli gravid med den i, og hvor lang tid det er vanlig at syklusen kan bruke før den er i gang.

Jeg ville nok kanskje avventet kjøp av babyting ja ;) Mest for at det kan bli litt kjipt å ha det rundt deg hvis dette viser seg å ta tid. Det er gøy med shopping, men vi prøvere bør nok holde oss til tester, kosttilskudd, evnt. urter osv. Men kan avsløre at da vi prøvde på nr. 2 så hadde jeg kjøpt èn liten søt body som lå gjemt i skapet mitt. Den dagen jeg fikk positiv test så fant jeg den frem, gikk til mannen og holdt den opp mens jeg sa "var ikke denne søt"? Han ble litt forfjamset og sa joda.... og da han tok den i hendene sine så lå en positiv digital test igjen i hendene mine som lyste "gravid". Men det var det eneste plagget jeg hadde liggende. Etter det ble det kjøpt inn en god del! Ønskeliste er fint å ha! Jeg hadde en stor mappe på PC'en min med bokmerker og linker til ting jeg ønsket meg til fremtidig baby av klær og utstyr. 

Det er mange ting med dette forumet som gjør meg delvis gal av å lese til tider (holdninger mot barnehageansatte, stemødre, innvandring osv), men akkurat denne delen er så uberørt av den negativiteten jeg ellers har sett her inne! 

Så gøy at du sier det med ekte prøver :P Samboer har virkelig fått merke den siste uken at jeg er klar nå. Plutselig var det som om en bryter slo seg på, og jeg var klar for baby helst i går 😂 Jeg har forstått at det er en tålmodighetsprøve dette med prøving, spesielt DPO perioden. Jeg kjenner at jeg gleder meg til alle små ting ved prøvingen, som det å kartlegge syklus, EL, dpo, testing og diverse, men jeg gruer meg til å vente. Jeg hater å vente. Nå er det også sånn at vi forhåpentligvis kan dra på hyttetur i tiden fremover (har planlagt tre hytteturer før april), som jeg også kan glede meg til. Jeg har tidligere vært glad i styrketrening, men fordi treningssenteret er stengt nå så må jeg ha hjemmetrening og det er ikke akkurat det samme som å benkpresse 40 kg, eller løfte 70 kg i markløft. Samtidig ser jeg for meg at jeg gjerne ønsker å fortsette med den type trening selv om jeg eventuelt skulle bli gravid.

Kan jeg forresten spørre dere generelt om dette med fertilitetsvinduet? Når begynner dere å ha mer sex, og når har dere mindre sex? Jeg regner for øvrig ikke med at de fleste har sex i menstruasjonsuka, eller så mye uka etter negativ El - test, så er det sånn at det er normalt å ha sex annenhver dag i en ukes tid eller hvordan pleier det å være? Hvor lenge før EL, og hvor ofte etter? 

Jeg skal undersøke litt om P - stav. Slik jeg har forstått det er den mildere enn andre prevensjonsmetoder, og jeg ønsket ikke hormonspiral av diverse årsaker, så da ble det P - stav. Samboer er ikke akkurat overlykkelig over at jeg skal få tilbake mensen og potensielt hormonelle berg - og dalbaner, for jeg ble veldig hormonell før og under mensen tidligere. Heldigvis har jeg en veldig tålmodig kjæreste som har gode innstillinger til dette med å prøve ❤️ heheh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://nhi.no/familie/seksualitet-og-prevensjon/p-stav/

"Forskning har vist at risikoen for å bli gravid med p-staven er omtrent null innenfor behandlingsperioden. Etter at pinnen er fjernet, kommer vanligvis eggløsningen i gang innen en periode på seks til tolv uker."

og

"Hormonmengden som utskilles, er lavere enn den som er i vanlige p-piller. Det bidrar til å minske risikoen for bivirkninger."

Hvis det stemmer at normal EL kan være på plass innen 6 - 12 (!) uker (gi meg styrke), så kan det nok hende jeg må smøre meg med tålmodighet frem til tidligst April da. Og senest er visst Mai måned. Samtidig kan jo det være greit ettersom vi helst ønsker i 2022, men hvem vet? kanskje vi er heldige og kroppen stabiliserer seg raskere også.

Men, så fant jeg også dette: 

https://www.lommelegen.no/gynekologi/legesvar/gravid-etter-p-stav/69052533

"Virkningen av p-staven forsvinner raskt når staven fjernes. Det finnes rapporter på at kvinner har blitt gravide få dager etter at staven er fjernet"

Jeg tror jeg bare må se det litt an. Det gir jo et lite håp da, om at noen blir gravide kort tid etterpå, men det er litt for godt til å være sant om jeg blir gravid så fort når jeg allerede har symptomer på PCOS og jeg vet at jeg tidligere har slitt med uregelmessig menstruasjon. Mamma ble faktisk gravid med broren min selv om hun gikk på minipiller, men glemte å ta EN dag og så var det gjort. Noen er bare veldig fruktbare... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (8 minutter siden):

Kan jeg forresten spørre dere generelt om dette med fertilitetsvinduet? Når begynner dere å ha mer sex, og når har dere mindre sex? Jeg regner for øvrig ikke med at de fleste har sex i menstruasjonsuka, eller så mye uka etter negativ El - test, så er det sånn at det er normalt å ha sex annenhver dag i en ukes tid eller hvordan pleier det å være? Hvor lenge før EL, og hvor ofte etter? 

Vi er temmelig glad i sex og har heldigvis svært sjeldent følt på pliktsex. Har vært sammen i 18 år, men driven vår er fortsatt god :lol: Vi har sex ca. annenhver dag fra mensen er over og utover i syklusen. Rundt EL blir det litt oftere. Har ikke helt tørke i dpo-land (det blir for unaturlig for oss), men er ikke like nøye på at det må være annenhver dag. Om du har lyst å se syklusoppsummeringen min, så er dette charten min for forrige pp. Her forsøkte jeg faktisk å ikke ha så mye sex (ville teste om dèt var en greie, var redd vi hadde for mye i desember) (de kryssene (X) er dager med sex). Og her er charten for desember. Ganske tydelig skille før og etter EL ser jeg selv nå... man blir jo sliten :lol: Jeg ble gravid i sommer, og her kan du se charten for den gangen. Vi kvinner har som hovedregel 5 fertile dager, så gjelder å treffe innenfor det. Må på ingen måte ha sex alle dagene da. De tre siste gangene jeg har blitt gravid har vi hatt sex 3/5, 2/5 og 3/5 på de fertile dagene.

Ms.Sommerfugl skrev (Akkurat nå):

Jeg tror jeg bare må se det litt an. Det gir jo et lite håp da, om at noen blir gravide kort tid etterpå, men det er litt for godt til å være sant om jeg blir gravid så fort når jeg allerede har symptomer på PCOS og jeg vet at jeg tidligere har slitt med uregelmessig menstruasjon. Mamma ble faktisk gravid med broren min selv om hun gikk på minipiller, men glemte å ta EN dag og så var det gjort. Noen er bare veldig fruktbare... 

Ja folk er jo forskjellige. Det gjelder også på de hardere prevensjonsmidlene som hormonspiral og p-piller. Noen bruker opptil et år å komme i syklus, mens noen blir gravide med èn gang de slutter på dem liksom. Så veldig forskjellig! Også innad samme kvinne. Jeg fikk nr.1 mens jeg gikk på p-piller... Nr. 2 og 3 brukte jeg litt over ett år på å få til, med meget aktiv prøving. Men mye som spiller inn. Alder, vekt, hormoner forøvrig osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 31.1.2021 den 16.35):

Vi er temmelig glad i sex og har heldigvis svært sjeldent følt på pliktsex. Har vært sammen i 18 år, men driven vår er fortsatt god :lol: Vi har sex ca. annenhver dag fra mensen er over og utover i syklusen. Rundt EL blir det litt oftere. Har ikke helt tørke i dpo-land (det blir for unaturlig for oss), men er ikke like nøye på at det må være annenhver dag. Om du har lyst å se syklusoppsummeringen min, så er dette charten min for forrige pp. Her forsøkte jeg faktisk å ikke ha så mye sex (ville teste om dèt var en greie, var redd vi hadde for mye i desember) (de kryssene (X) er dager med sex). Og her er charten for desember. Ganske tydelig skille før og etter EL ser jeg selv nå... man blir jo sliten :lol: Jeg ble gravid i sommer, og her kan du se charten for den gangen. Vi kvinner har som hovedregel 5 fertile dager, så gjelder å treffe innenfor det. Må på ingen måte ha sex alle dagene da. De tre siste gangene jeg har blitt gravid har vi hatt sex 3/5, 2/5 og 3/5 på de fertile dagene.

Ja folk er jo forskjellige. Det gjelder også på de hardere prevensjonsmidlene som hormonspiral og p-piller. Noen bruker opptil et år å komme i syklus, mens noen blir gravide med èn gang de slutter på dem liksom. Så veldig forskjellig! Også innad samme kvinne. Jeg fikk nr.1 mens jeg gikk på p-piller... Nr. 2 og 3 brukte jeg litt over ett år på å få til, med meget aktiv prøving. Men mye som spiller inn. Alder, vekt, hormoner forøvrig osv.

Så fint å høre at dere har et godt sexliv, og 18 år sammen! Wow, det er kjempe bra at dere har det så bra sammen.

Men, hvis det nå har seg at jeg kanskje ikke får EL før i april, så har jeg jo god tid på meg til å gå ned ennå mer i vekt før tiden med prøving da så det er jo positivt. Jeg har allerede gått ned endel i Januar, BH begynner blant annet å bli ganske romslig 😄 Jeg mister vekt først ved pupper og mage, så det har jeg merket godt. Jeg skal fortsette i det samme sporet med lavkarbo og trening. 

Endret av Ms.Sommerfugl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex skaper lyst, så jeg vil si at jo mer sex man har, jo mer får man lyst på :) Så det går seg nok helt sikkert mer til for dere når dere blir aktive prøvere. Merket det selv nylig her, for da var vi plutselig i en "nedperiode" for oss, når det går nesten en hel uke uten sex... og da er det faktisk en liten terskel å overkomme for å begynne på'n igjen. Men nå går det bedre igjen.

Så flink du er med vektnedgangen! Jeg forsøker stadig å gå ned selv, og noen ganger går det greit andre ganger skjer det lite. Er rett og slett ganske lei den delen av livet mitt... (vært overvektig i mange år nå). Har gått ned ca. 3 kg i januar nå, så hjelper å kutte ut all sjokolade/godteri og spise mindre karbohydrater. Men jeg haater trening da, og januar har vært så kald at jeg stort sett har sittet inne. Går jo ikke på jobb lenger en gang jo :lol: (hjemmekontor).

Fortsett slik du gjør så vil du nok få utbytte av det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (2 timer siden):

Kan jeg forresten spørre dere generelt om dette med fertilitetsvinduet? Når begynner dere å ha mer sex, og når har dere mindre sex? Jeg regner for øvrig ikke med at de fleste har sex i menstruasjonsuka, eller så mye uka etter negativ El - test, så er det sånn at det er normalt å ha sex annenhver dag i en ukes tid eller hvordan pleier det å være? Hvor lenge før EL, og hvor ofte etter? 

Vi har sex annen hver dag, føler ikke at det er plikt sex på noen måte. I fertilitetsvinduet, så er det mye mer. Men vi har rett og slett sex når vi vil men begge er opptatt og noen ganger sliten så vi kan ha en liten tørke men vi har aldri tørke i fertilitetsvinduet, da har vi garantert sex 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (På 31.1.2021 den 17.34):

Sex skaper lyst, så jeg vil si at jo mer sex man har, jo mer får man lyst på :) Så det går seg nok helt sikkert mer til for dere når dere blir aktive prøvere. Merket det selv nylig her, for da var vi plutselig i en "nedperiode" for oss, når det går nesten en hel uke uten sex... og da er det faktisk en liten terskel å overkomme for å begynne på'n igjen. Men nå går det bedre igjen.

Så flink du er med vektnedgangen! Jeg forsøker stadig å gå ned selv, og noen ganger går det greit andre ganger skjer det lite. Er rett og slett ganske lei den delen av livet mitt... (vært overvektig i mange år nå). Har gått ned ca. 3 kg i januar nå, så hjelper å kutte ut all sjokolade/godteri og spise mindre karbohydrater. Men jeg haater trening da, og januar har vært så kald at jeg stort sett har sittet inne. Går jo ikke på jobb lenger en gang jo :lol: (hjemmekontor).

Fortsett slik du gjør så vil du nok få utbytte av det!

Takk, i like måte! 3 kg er veldig bra når du i tillegg har vært mindre aktiv! I dette tempoet er vi kvitt ganske mye innen sommeren (med mindre vi legger på oss av andre grunner da 😄

Endret av Ms.Sommerfugl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammahjarte skrev (27 minutter siden):

Velkommen 😄

Ei veninna av meg vart faktisk gravid med p-stav.

Takk! ❤️ 

Oi, kanskje jeg må kjøpe test i morgen 😮 
Jeg må si at jeg tviler sterkt, sannsynligvis er det mensenmurringer som slipper gjennom. Det er rart hvor fort man glemmer ting, jeg har jo ikke hatt ordentlig mensen på to og et halvt år. 

Gikk det forresten bra med baby til din venninne, til tross for at barnet ble unnfanget med p - stav i kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Ms.Sommerfugl said:

Takk! ❤️ 

Oi, kanskje jeg må kjøpe test i morgen 😮 
Jeg må si at jeg tviler sterkt, sannsynligvis er det mensenmurringer som slipper gjennom. Det er rart hvor fort man glemmer ting, jeg har jo ikke hatt ordentlig mensen på to og et halvt år. 

Gikk det forresten bra med baby til din venninne, til tross for at barnet ble unnfanget med p - stav i kroppen?

Ja det gjekk heilt fint :) Legen meinte at effekten hadde slutta å virka på eit tidspunkt, mest sannsynligvis fordi at den vart satt litt feil. Det skal jo eigentlig væra nesten 100% sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammahjarte skrev (1 time siden):

Ja det gjekk heilt fint :) Legen meinte at effekten hadde slutta å virka på eit tidspunkt, mest sannsynligvis fordi at den vart satt litt feil. Det skal jo eigentlig væra nesten 100% sikkert.

Såpass! Det visste jeg ikke at gikk an. 

Får vel bare se i morgen, da. Jeg skal jo uansett ta ut staven 10. Februar 😄
Men takk uansett, for at du delte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk graviditetstester og EL tester fra billige-tester.no i dag, og tok en test faktisk ettersom jeg har hatt ømme pupper. Med mindre en strek er positiv, så er jeg rimelig sikker på at den var negativ (kun 1 strek) og resten var hvitt. Da betyr det bare at jeg har fått mensensymptomer "gjennom" P - staven. 

Teller ned dager, nå 😄 Har lest at noen blir gravide med en gang etter de har tatt den ut, men jeg prøver å innstille meg på at det kan ta tid... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen!

Jeg hadde pstav i 6 år før jeg tok den ut 😬 trodde det var hormonene fra pstaven som tullet til syklusen min (var veldig uregelmessig). Jeg visste ikke at det var pcos før vi skulle prøve på nr 2, og jeg fikk henvisning til gynekolog. Tok oss 15 mnd å bli gravid med nr 1 👧🏼

Et lite tips er å være obs på at uregelmessige sykluser kan være pcos’en, og ikke nødvendigvis er pstaven 🙂 det kan i mange tilfeller løse seg veldig greit med litt medisinstøtte. Skulle ønske jeg visste det tidligere selv ✌☺️

Endret av Snurrepurre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...