Gå til innhold

Ms. Sommerfugls ønskedagbok om baby i 2022


Ms.Sommerfugl

Anbefalte innlegg

Og der opprettet jeg dagbok! Det føles nesten litt skummelt å brette ut om dette på nett, men har hatt så lyst til å lage en dagbok en liten stund nå. Vi er ikke offisielt i gang med prøving ennå, men jeg skal ta ut P - staven 10. Februar. I teorien tenker jeg å ta den ut, forsøke å stabilisere menstruasjon, og deretter prøve. I mellomtiden blir det bare vanlig aktivitet, og ikke noe stress ettersom vi gjerne ønsker 2022 baby, mest på grunn av at jeg er student og har eksamen på slutten av året :P Med permisjon fra eventuelt neste år, rekker jeg i det minste å være ferdig med 3/4 av mastergraden min. Nå kan det også godt hende at vi bruker tid på å unnfange, men jeg er noenlunde forberedt på at det kan ta tid og dermed faller behovet for permisjon fra skolen bort. Det kan også godt hende at det går på første forsøk og vi får julebaby, men det kan man aldri vite sikkert.

Vi er begge i 20 og 30 - årene, har stabile jobber og har vært sammen en god del år nå. På 7. året faktisk. Jeg har de siste ukene lest en god del her på forumet, og syns det er hyggelig å følge andre prøvende. Jeg gleder meg selv til å kunne oppdatere her, og bli bedre kjent med egen kropp. Jeg har en del cyster på eggstokkene og før P - staven hadde jeg uregelmessig menstruasjon, men har ikke fått diagnosen PCOS, men mistenker at jeg er i nærheten av å ha det. Jeg er overvektig, men ikke så mye at det er en risiko. Allikevel er jeg på vei ned i vekt for øyeblikket. Ettersom jeg nesten sikkert kan si at jeg har PCOS, har jeg også gått over til et annet kosthold enn jeg er vant med - altså redusert karbohydrater. Jeg har lest at det kan øke fertilitet for kvinner med PCOS å kutte ned på karbohydrater, og den siste måneden har jeg merket store positive forskjeller :)