Gå til innhold

Ms. Sommerfugls ønskedagbok om baby i 2022


Ms.Sommerfugl

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (15 minutter siden):

Jeg ville begynt rett på EL-tester denne syklusen her ja. Nå har du både fått mensen og p-staven går ut i dag. Så ville regnet dette som en syklus, og vært superinteressert i når EL kommer! Så jeg hadde startet rundt CD10-12 med tester og testet heeelt til den ble positiv. Jeg er sta :Knegg: Selv om det kan ta tid som ferskt prøver. Men tar man billig strimmel, så blir det ikke kostbart.

Ja, jeg er jo veldig spent på hvordan syklusen min er! Jeg har også kjøpt digitale EL - tester som jeg har sett flere har brukt her inne. Altså fått positiv med strimmeltest, og bekreftet med digital 😄 

Burde jeg teste morgen og ettermiddag? 

Jeg får vel bare pakke med meg noen til hytteturen, da 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ms.Sommerfugl skrev (1 minutt siden):

Burde jeg teste morgen og ettermiddag? 

Nei det vil jeg påstå er litt vel heftig når man ikke vet når EL kommer. Èn gang pr. dag anbefales. Test mellom kl.15-18 en gang, bare sørg for å ikke gå på do på ca. 3 timer før testing og drikk minimalt. Gjør det til en rutine å f.eks test når du er ferdig på jobb e.l. Hvis streken plutselig før en markant økning kan du starte hyppigere testing, om du vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 minutter siden):

Nei det vil jeg påstå er litt vel heftig når man ikke vet når EL kommer. Èn gang pr. dag anbefales. Test mellom kl.15-18 en gang, bare sørg for å ikke gå på do på ca. 3 timer før testing og drikk minimalt. Gjør det til en rutine å f.eks test når du er ferdig på jobb e.l. Hvis streken plutselig før en markant økning kan du starte hyppigere testing, om du vil.

Tusen takk for tips 😄 ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÆÆÆ, nå er p - staven ute! 😁

Legen kunne ikke gi meg noe god forklaring på hvorfor jeg har fått mensen nå, hun mente det kanskje hadde bygget seg opp over tid og at det var litt tilfeldig at jeg fikk det nå. Hele situasjonen med å ta ut staven var noe komisk. Først viste det seg at legen hadde glemt at jeg skulle ta den ut, så vi måtte inn på et annet rom med en stol hvor jeg måtte ha hånda mi på låret hennes for at hun skulle komme til. Så var det en annen dame der som stod og klemte på armen min for at legen skulle finne p - staven. Det gikk veldig fint, i grunn 😊

Jeg spurte også hvordan det er for min del å bli gravid når jeg er overvektig, og hun sa til meg at det er mange som blir gravide som er overvektig, men at det KAN være en litt høyere risiko der. Hun virket ikke bekymret, i alle fall. Fortalte de typiske tingene som at man må prøve 1 år før man kategoriseres som ufrivillig barnløs, huske å ta folsyre - noe jeg allerede var klar over. Jeg ba om henvisning til gynekolog uansett om det tar et halvt år å få time, da kan jeg kanskje få undersøkt nærmere om PCOS.

Så ja - nå er jeg offisielt AV hormonprevansjon 😁👏

 

Endret av Ms.Sommerfugl
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Satser på at du får el raskt 🤞 Håper det klaffer for dere fort, men skjønner at du vil tidlig til utredning om det tar litt tid. Syns egentlig ett år er leenge å vente..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Atticmess skrev (På 10.2.2021 den 15.24):

Så gøy! Satser på at du får el raskt 🤞 Håper det klaffer for dere fort, men skjønner at du vil tidlig til utredning om det tar litt tid. Syns egentlig ett år er leenge å vente..

Takk! 😄 

Jeg håper selvfølgelig at jeg blir gravid fort, men er det feil av meg å tenke at det også kan være litt hyggelig med prøveperiode? Eller er det som å banne i kirka? 😂 Jeg er jo "nyfrelst" og har ikke ennå opplevd skuffelsene måned på måned. Dessuten virker det litt spennende å bli kjent med egen kropp enda mer, følge eggløsning på tester osv. Jeg har en tendens til å romantisere veldig mye og ofte, som barn kunne jeg dagdrømme meg helt vekk, og i voksen alder har jeg en ganske barnslig naivitet i meg. Håper ikke noen tolker det som at jeg ønsker en lang prøveperiode, eller at jeg bagatelliserer det at noen bruker tid! Jeg kan absolutt se for meg at jeg tenker dette NÅ, men om en stund vil jeg kanskje se på det annerledes dersom det ikke klaffer.

Men jo, jeg er enig i at 1 helt år er ganske lenge selv om det kanskje ikke alltid føles sånn når man ser tilbake. 

Endret av Ms.Sommerfugl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Herlig å vite at p-staven er ute! Føler du deg ikke friere allerede? :duskedame:

Hehehe, jo! 😁 Jeg føler meg veldig KLAR for prøveperioden kjenner jeg 🤪😂

Dessuten er jeg litt spent på om vektnedgangen skyter mer fart nå som jeg ikke har tilleggshormoner i kroppen. Jeg vet at noen oftere opplever å gå fortere ned i vekt når de slutter på p - piller, men vet ikke om det gjelder for p - stav. Jeg har jo faktisk klart å gå ned 15 kg med p - stav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (3 minutter siden):

Takk! 😄 

Jeg håper selvfølgelig at jeg blir gravid fort, men er det feil av meg å tenke at det også kan være litt hyggelig med prøveperiode? Eller er det som å banne i kirka? 😂 Jeg er jo "nyfrelst" og har ikke ennå opplevd skuffelsene måned på måned, og jeg ser jo fordelene med å etablere et sunt sexliv igjen. Dessuten virker det litt spennende å bli kjent med egen kropp enda mer, følge eggløsning på tester osv. Jeg har en tendens til å romantisere veldig mye og ofte, som barn kunne jeg dagdrømme meg helt vekk, og i voksen alder har jeg en ganske barnslig naivitet i meg. Håper ikke noen tolker det som at jeg ønsker en lang prøveperiode, eller at jeg bagatelliserer det at noen bruker tid! Jeg kan absolutt se for meg at jeg tenker dette NÅ, men om en stund vil jeg kanskje se på det annerledes dersom det ikke klaffer.

Men jo, jeg er enig i at 1 helt år er ganske lenge selv om det kanskje ikke alltid føles sånn når man ser tilbake. 

Jeg ser det hvertfall ikke som å banne i kirka x) Jeg er splitta i to på akkurat dette, på mange måter har jeg lyst til å få noen sykluser til med temping og el-tester så jeg ser mønsteret og blir godt kjent med kroppen, men må innrømme at jeg har mye merlyst på en positiv test x) Ideelt sett skulle jeg startet opp med temping ett par mnder før prøvingen 🤷‍♀️ Unner deg virkelig å nyte prøvingen framfor å stresse med det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (9 minutter siden):

Jeg ser det hvertfall ikke som å banne i kirka x) Jeg er splitta i to på akkurat dette, på mange måter har jeg lyst til å få noen sykluser til med temping og el-tester så jeg ser mønsteret og blir godt kjent med kroppen, men må innrømme at jeg har mye merlyst på en positiv test x) Ideelt sett skulle jeg startet opp med temping ett par mnder før prøvingen 🤷‍♀️ Unner deg virkelig å nyte prøvingen framfor å stresse med det 😊

Takk 🥰 Jeg forstår godt din problemstilling. Nå har jeg jo vært klar for å starte prøveperioden en liten stund, så de verste "nyfrelst - besettelse" tankene er noe mer redusert enn for to - tre uker siden. Jeg gleder meg litt til å "finne tilbake til" samboeren min hvis det gir mening? At det er oss to. Han er jo egentlig en nikkedukke og har sagt at jeg skal si i fra når det er go time, men jeg håper jo at forholdet generelt kan styrkes ved å ha en slik prøveperiode ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at den er ute 😄

Krysse fingaren for deg. Ang det med overvekt, trur det er ganske individuelt korleis det går. Men tenkjer det er viktig at dersom man er overvektig å ha ekstra fokus på kosthald og forsøka unngå massiv vektøkning under svangerskapet. Eg er sjølv overvektig. Søstera mi er også overvektig og har født to heilt friske barn, kun bekkenløsning under svangerskapa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammahjarte skrev (21 timer siden):

Så kjekt at den er ute 😄

Krysse fingaren for deg. Ang det med overvekt, trur det er ganske individuelt korleis det går. Men tenkjer det er viktig at dersom man er overvektig å ha ekstra fokus på kosthald og forsøka unngå massiv vektøkning under svangerskapet. Eg er sjølv overvektig. Søstera mi er også overvektig og har født to heilt friske barn, kun bekkenløsning under svangerskapa.

Ja, det er veldig spesielt å tenke på at jeg er helt "ubeskyttet" nå 😁😂

Legen virket i alle fall ikke veldig bekymra, så da skal jeg ikke begynne å bekymre meg for det. Nå er jeg jo på vei ned i vekt, merker det kanskje spesielt på bh for jeg mister fett på puppene først (jeg har ganske store pupper fra før av, så mindre pupper skader ikke). Jeg er egentlig fornøyd med kroppen min, men vil ned i vekt uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ms.Sommerfugl said:

Ja, det er veldig spesielt å tenke på at jeg er helt "ubeskyttet" nå 😁😂

Legen virket i alle fall ikke veldig bekymra, så da skal jeg ikke begynne å bekymre meg for det. Nå er jeg jo på vei ned i vekt, merker det kanskje spesielt på bh for jeg mister fett på puppene først (jeg har ganske store pupper fra før av, så mindre pupper skader ikke). Jeg er egentlig fornøyd med kroppen min, men vil ned i vekt uansett. 

Ja samme her eigentlig. Synest kiloa har lagt seg greitt 🤪 litt sånn over alt og ikkje barra ein plass hihi. Ja det er alltid puppa som forsvinner først... Det var søstera mi som hadde bekkenløsning, eg hadde nesten ingen plager under svangerskapet før heilt på slutten. Glukosetesten var null stress, ikkje berre overvektige som tar den da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD 5

I dag er første dagen siden søndag at jeg ikke har brukt bind. 5 dagers menstruasjon, det virker veldig kjent. Blør mye de første 2 - 3 dagene, og deretter mindre på dag 4, og så minimalt/ingenting på dag 5. Det kan jeg jo i det minste huske var ganske stabilt, altså lengden på mensen. Jeg har faktisk spottet før denne mensen, hvor jeg har fått noe brunt utflod på papiret, men det var faktisk en liten stund før selve mensen kom. Da vet jeg jo det til neste gang, at jeg spotter altså.

Jeg er såpass nær moren min at jeg fortalte henne rett ut at jeg kanskje har eggløsning når hun og hennes samboer er på hytta med oss neste helg 😂 Hun sa at jeg bare får vente til meg og min samboer er alene, men lo jo godt av meg da. Sånn sett er jeg ikke spesielt flau av meg. Jeg har tenkt å starte prøving fra CD 10 å kanskje prøve annenhver dag til og med EL (hvis jeg klarer å plukke det opp på tester da). Nå aner jeg jo ikke om jeg faktisk får EL denne måneden, men er så spent på det, gleder meg virkelig til å bli "offisielt prøver" :P

Dere som har måttet legge aksjer i samme hus/i nærheten av familie/venner, hvordan gjør dere det? Føler dere på det? 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (2 minutter siden):

Jeg er såpass nær moren min at jeg fortalte henne rett ut at jeg kanskje har eggløsning når hun og hennes samboer er på hytta med oss neste helg 😂 Hun sa at jeg bare får vente til meg og min samboer er alene, men lo jo godt av meg da. Sånn sett er jeg ikke spesielt flau av meg. Jeg har tenkt å starte prøving fra CD 10 å kanskje prøve annenhver dag til og med EL (hvis jeg klarer å plukke det opp på tester da). Nå aner jeg jo ikke om jeg faktisk får EL denne måneden, men er så spent på det, gleder meg virkelig til å bli "offisielt prøver" :P

Dere som har måttet legge aksjer i samme hus/i nærheten av familie/venner, hvordan gjør dere det? Føler dere på det? 😂

Haha x) Så gøy at du og moren din har et sånt forhold 🙈

Jeg og samboer ble sammen mens vi begge bodde i kollektiv, så jeg tenker ikke såå mye over det. Vi er litt ekstra stille om de er vegg i vegg og/eller om senga knirker lett. Anbefaler å låse døra da 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (1 time siden):

Dere som har måttet legge aksjer i samme hus/i nærheten av familie/venner, hvordan gjør dere det? Føler dere på det? 😂

Hehe, ja vi har årevis erfaring. Vi ble kjærester som 17-åringer og snek oss ofte rundt i huset til svigers. Så ble vi foreldre og måtte snike oss rundt egne barn, hehe. Har vært prøver så mange ganger og over litt tid at hensyn til andre ting rundt oss en at EL faktisk skjer har vi ikke kunnet ta. Du skulle aaant alle rare plasser vi har hatt sex :rodme: :Knegg: Mitt yngste barn ble unnfanget mens mamma var i naborommet, og den gangen jeg ble gravid i sommer var vi på hyttetur med et vennepar. Aldri skjønt folk som ikke kan legge inn aksjer på grunn av slike her ting... man har jo privatliv selv om man er på tur. Eget soverom, bad med lås osv. Virkelig aldri vært et problem. Man trenger ikke ha høylytt sex alltid. Faktisk er de musestille "smygerne" nesten mer pirrende ;)

Gøy at du har snakket med moren din om dette allerede da! Hehe. Mamma fikk ikke vite om mitt svangerskap med yngste barn før jeg var 19 uker på vei, og hun vet ikke om 3 av mine 4 aborter en gang. Men man er jo forskjellige 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ms.Sommerfugl skrev (På 10.2.2021 den 10.30):

Måtte le litt av den siste kommentaren du skrev @Saschi 😂 Man føler jo at vi blir en slags "gjeng" her inne, det er utrolig hyggelig og får jo en følelse av tilhørighet. Det hørtes veldig romantisk ut med piknik og tur ❤️ 

Ja, det er ikke lovt å vær egoistisk her inne, her er det IKKE noe jeg men VI ❤️ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (14 timer siden):

Dere som har måttet legge aksjer i samme hus/i nærheten av familie/venner, hvordan gjør dere det? Føler dere på det? 😂

Herregud, ja det har vi 🙈 La inn aksjer i en PP hvor sengen knirket veldig og svigers sitt rom var ved siden av. Frokosten neste dag var veldig spesielt, ettersom at de mente at den sengen vi hadde brukt var kanskje litt for gammel og knirkete at den burde kanskje skiftes ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 11.2.2021 den 21.37):

Hehe, ja vi har årevis erfaring. Vi ble kjærester som 17-åringer og snek oss ofte rundt i huset til svigers. Så ble vi foreldre og måtte snike oss rundt egne barn, hehe. Har vært prøver så mange ganger og over litt tid at hensyn til andre ting rundt oss en at EL faktisk skjer har vi ikke kunnet ta. Du skulle aaant alle rare plasser vi har hatt sex :rodme: :Knegg: Mitt yngste barn ble unnfanget mens mamma var i naborommet, og den gangen jeg ble gravid i sommer var vi på hyttetur med et vennepar. Aldri skjønt folk som ikke kan legge inn aksjer på grunn av slike her ting... man har jo privatliv selv om man er på tur. Eget soverom, bad med lås osv. Virkelig aldri vært et problem. Man trenger ikke ha høylytt sex alltid. Faktisk er de musestille "smygerne" nesten mer pirrende ;)

Gøy at du har snakket med moren din om dette allerede da! Hehe. Mamma fikk ikke vite om mitt svangerskap med yngste barn før jeg var 19 uker på vei, og hun vet ikke om 3 av mine 4 aborter en gang. Men man er jo forskjellige 😊

Oi så spennende! 😄 Dere har jo virkelig vært sammen en stund da ❤️ så koselig. Ja, vi er alle forskjellig. Jeg har venninner som ikke har det forholdet med sine mødre, men det kan vel være mange årsaker til sånt. Jeg vet også at moren min overhode ikke har det forholdet med sin mamma. 

Endret av Ms.Sommerfugl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (7 timer siden):

Herregud, ja det har vi 🙈 La inn aksjer i en PP hvor sengen knirket veldig og svigers sitt rom var ved siden av. Frokosten neste dag var veldig spesielt, ettersom at de mente at den sengen vi hadde brukt var kanskje litt for gammel og knirkete at den burde kanskje skiftes ut :fnise:

Hahah 😂 

Jeg hørte broren min og dama hans en gang, og det var en smule rart, men det er jo naturlig da! Samtidig forstår jeg at det kan oppleves litt småkleint for de rundt, men må man så må man :P Jeg hadde en lang samtale med samboer i går, og nå har han begynt å bruke dette babyønsket litt mot meg (på en litt uskyldig måte, da). Hvis jeg ikke laget frokost til han i dag, så fikk jeg ikke baby 😂 Han tuller jo selvfølgelig, men det er jo litt sprøtt hvordan man PLUTSELIG blir veldig klar for barn og da er samboer nærmeste samtalepartner som får høre det nesten hver dag hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...