Gå til innhold

Ms. Sommerfugls ønskedagbok om baby i 2022


Ms.Sommerfugl

Anbefalte innlegg

Ja det blir veldig spennende å jakte på EL igjen! Håper du får EL litt tidligere enn sist 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CD 16

I dag fikk jeg positiv eggløsningstest! Både babyplan og clearblue digital 😄 Strimmeltesten var kanskje ikke heeelt positiv ennå, men jeg har kjent på kommende murringer som kommer og går litt på høyre side (som kan stemme fordi jeg hadde eggløsning på venstre side sist) og som tyder på at jeg definitivt får EL snart. Jeg mistenker at eggløsning enten blir i natt, eller i morgen formiddag/ettermiddag. Skal selvfølgelig avgårde til min hjemby i morgen, og hjem igjen på lørdag (men da har jeg nok allerede hatt EL), men vi er absolutt innafor med tanke på prøvingen. Så kommer ventetiden... Sist gang gikk det ganske bra å vente, men jeg har hatt lutealfase på kun 10 dager så jeg er litt spent på det denne syklusen. Jeg har jo ikke akkurat oppdatert mye her inne, men føler ikke at det har vært mye å oppdatere om. Setter selvfølgelig utrolig pris på at folk legger igjen kommentarer her da ❤️ Så får vi bare se om det gir noe resultater denne gangen, da 😄 Antar IKM er rundt 12. Mai. Dessuten har jeg klart å gå ned 5 kg (siden jul, vel og merke), så det er jo også positivt da!

Jeg håper for øvrig jeg ikke får like vondt av eggløsning denne syklusen som jeg fikk sist gang, for det var helt grusomme smerter! Har aldri kjent på den type vondter før, og i alle fall ikke i forbindelse med eggløsning. Moren min sa forsåvidt til meg at hun også hadde fått vondt rundt eggløsning i sin tid, så kanskje sånt er litt arvelig? Ikke vet jeg. Håper på en bedre EL denne gangen :P Hvis ikke har jeg naproxen som kanskje gjør susen. 

Ønsker alle en god helg ❤️ 

179680324_764071910934453_1129808253309086876_n.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja se der ja!! Kjempefine tester - hurra!! 😊 Og grattis med vektnedgangen! Det er kjempebra!

Blir veldig spennende å se fremover nå. Håper du slipper unna de verste EL-smertene, men skulle det komme noen kan jeg anbefale varm rispose/varmeflaske på magen. Det lindrer ♥ Så håper jeg at lutealfasen din oppfører seg, og selvfølgelig at det blir en liten spire på gang ut fra dette 🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering igjen: Fikk knall positiv eggløsningstest på morgenurin i dag, nøyaktig samme opplegg som sist med positiv test på morgenurin og smerter utover ettermiddag/kveld/natt (og det på en fredag også!) :P Herregud. Håper virkelig naproxen hjelper for EL smerter og ikke kun mensensmerter... Men jeg skal hjem igjen i morgen formiddag, så kanskje vi rekker å legge inn aksjer da før egget eventuelt visner 😂

Da kan jeg uansett konstatere at EL er på CD 17 denne syklusen. Det syns jeg er helt innafor! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekke nyheter! EL, helg, dere får legge inn siste innspurt på aksjer 🤩🤞🎉🎉

Nyt helgen på alle måter 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for både vektnedgang og positiv eggløsningstest! :duskedame: Spennende tanker om arvelighet og eggløsningssmerter. Moren min har aldri merket det, men tanta mi gjorde det. Jeg har merket det noen ganger, og sist gang var ganske vond. Jeg liker å kjenne det, men da føler jeg at jeg har mer kontroll og vet at skjer det liksom. :fnise: Selv om jeg har hørt at du kan kjenne eggløsningssmertene både før og etter, men fortsatt spennende! 

Jeg håper ikke du føler at jeg kommer med pekefingeren nå og håper du virkelig ikke tar det ille opp, men jeg har lest at det ikke er anbefalt å bruke naproxen eller Ibux når man prøver å bli gravid, fordi det kan påvirke fertiliteten. 😕 Har vurdert å bruke det under menstrasjon selv, men googlet det og fant ut at det kunne forsinke eggløsning. Ville bare gi deg et tips om det, i tilfelle du ikke visste det. Forhåpentligvis sitter spiren nå, og du ikke trenger å kjenne eggløsningssmerter før om over et år. 🤞 Håper, håper! :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk @Niny og @Amatariel ❤️ Helgen var veldig alright!

bittelillebolla skrev (8 timer siden):

Hurra for både vektnedgang og positiv eggløsningstest! :duskedame: Spennende tanker om arvelighet og eggløsningssmerter. Moren min har aldri merket det, men tanta mi gjorde det. Jeg har merket det noen ganger, og sist gang var ganske vond. Jeg liker å kjenne det, men da føler jeg at jeg har mer kontroll og vet at skjer det liksom. :fnise: Selv om jeg har hørt at du kan kjenne eggløsningssmertene både før og etter, men fortsatt spennende! 

Jeg håper ikke du føler at jeg kommer med pekefingeren nå og håper du virkelig ikke tar det ille opp, men jeg har lest at det ikke er anbefalt å bruke naproxen eller Ibux når man prøver å bli gravid, fordi det kan påvirke fertiliteten. 😕 Har vurdert å bruke det under menstrasjon selv, men googlet det og fant ut at det kunne forsinke eggløsning. Ville bare gi deg et tips om det, i tilfelle du ikke visste det. Forhåpentligvis sitter spiren nå, og du ikke trenger å kjenne eggløsningssmerter før om over et år. 🤞 Håper, håper! :hug:

Tusen takk ❤️ Jeg har lest at syklusen til f.eks mor eller søster kan være lignende ens egen, men jeg vet ikke altså. Det er jo litt interessant at mamma kjente på samme eggløsningssmerter.

Jeg visste ikke det om naproxen! 😮 Har kun tatt to tabletter i hele mitt liv, så da er jeg vel innafor. Da skal jeg være obs på det fremover. Jeg setter uansett pris på at du nevner det, da ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 DPO 

Morsomt hvordan DPO - dagene følger kalenderen 😂 I går og i dag har jeg kjent bittelitt, ehm, hva kan jeg kalle det? En slags stikning rundt høyre eggstokk. Det kjentes litt ut som ømhet etter eggløsning, men det begynner jo å bli snart en uke siden jeg hadde eggløsning. Jeg tok faktisk en EL - test i går kveld fordi jeg begynte å lure litt om jeg fikk enda en eggløsning, men testen var negativ, nesten blenda! Eggløsning denne syklusen gjorde absolutt ikke like vondt som forrige gang, for det var helt jævlig... Denne syklusen har vært så nærme normalen som jeg kan huske før p - staven. Jeg kjente litt på eggløsningssmerter fredag forrige uke og litt natt til lørdag, men ikke i nærheten av det jeg kjente sist. Jeg har heller ikke ømme pupper, som jeg opplevde de to første syklusene etter p - stav. Har ingen spesielle pms - symptomer heller. Det eneste er bare litt kramper rundt nedre, høyre del ved eggstokkregionen som nevnt, så det er jo spennende. Likevel kan jeg heller ikke helt tro på at det skal gå så kort tid etter jeg tok ut p - staven, men så kommer jeg jo på at jeg leste et sted at ting kan normalisere seg alt fra 6 - 12 uker, men også opptil ett år. Nå har jeg jo konstantert 3 eggløsninger etter jeg tok den ut, og det kan se ut som det har stabilisert seg ganske bra allerede! Nå tror jeg det handler litt om flaks, for vi har truffet godt denne prøveperioden 😅

Fertilityfriend mener jeg skal få mensen på tirsdag, CD 28, men jeg tror at dersom jeg får mensen så kommer det på onsdag/torsdag. Lutealfase har vært på henholdsvis 9 og 11 dager hittil, så kan bli spennende å se om den blir forlenget i 3. syklusperiode dersom jeg ikke er gravid. Kjekt å kunne ha oversikt over syklusen sin i den appen, selv om jeg ikke temper :)

Jeg tar meg friheten med å si god helg på en torsdag, jeg ❤️😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart med de smertene 🤔 Kroppen driver med mye rart av og til altså 🤷‍♀️

Veldig heldig at syklusen virker til å ha stabilisert seg såpass raskt, det er jo helt perfekt 😊 Blir spennende å se om det klaffet snart, krysser hvertfall fingrene og gleder meg til oppdatering!

Du får ha god helg du og 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper sånn du slipper en lang prøveperiode, så klaff nå hadde vært fiiiiint! 🤗
Heier på deg og det blir virkelig spennende om noen dager her inne altså 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så heldig du har vært som har kommet så fort tilbake i syklus etter p.staven. 🙌 Blir spennende i dagene fremover nå. Håper det går din vei, og at du får to streker på testen snart. Tror eggløsningssmertene kan variere litt fra syklus til syklus. Jeg kjente det også veldig tydelig sist, men mer som murringer denne gangen. Spennende å bli kjent med kroppen sin på nytt etter prevensjonsslutt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lette småkramper i nedre høyre side. Vi får håpe at det er et godt tegn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (På 6.5.2021 den 13.36):

Så rart med de smertene 🤔 Kroppen driver med mye rart av og til altså 🤷‍♀️

Veldig heldig at syklusen virker til å ha stabilisert seg såpass raskt, det er jo helt perfekt 😊 Blir spennende å se om det klaffet snart, krysser hvertfall fingrene og gleder meg til oppdatering!

Du får ha god helg du og 😁

Tusen takk fine deg ❤️ 

De krampene har ikke gitt seg heller, og i stad kjente jeg på regelrett mensenmurringer, men på 7 DPO? Det er ikke helt vanlig, og jeg fikk heller aldri så tidlig PMS symptomer tidligere. Det er jo lov å håpe :P 

Amatariel skrev (På 6.5.2021 den 13.37):

Jeg håper sånn du slipper en lang prøveperiode, så klaff nå hadde vært fiiiiint! 🤗
Heier på deg og det blir virkelig spennende om noen dager her inne altså 🤞

Tusen takk!! ❤️ Etter all sannsynlighet har det jo gått for dere også, endelig. Jeg håper veldig forsiktig på dine vegne, men strekene er jo ikke til å ta feil av 😄 

bittelillebolla skrev (På 6.5.2021 den 17.06):

Så heldig du har vært som har kommet så fort tilbake i syklus etter p.staven. 🙌 Blir spennende i dagene fremover nå. Håper det går din vei, og at du får to streker på testen snart. Tror eggløsningssmertene kan variere litt fra syklus til syklus. Jeg kjente det også veldig tydelig sist, men mer som murringer denne gangen. Spennende å bli kjent med kroppen sin på nytt etter prevensjonsslutt. :) 

Ja, jeg føler det har gått overraskende bra! Nå har jeg jo nesten ingen PMS symptomer lenger, ikke før dagen før mensen i alle fall. Første og andre syklusen var jo kroppen helt i ugange, da fikk jeg sykt ømme pupper, mensenmurringer lenge før osv... Nå håper jeg bare de små krampene og murringene fra i går og i dag er små tegn på at egget fester seg :P men det ER kun pp 3, så jeg er veldig forsiktig optimist.

Dame1989 skrev (23 timer siden):

Jeg har også lette småkramper i nedre høyre side. Vi får håpe at det er et godt tegn :)

Åååh, så sykt spennende altså! Føler det er så mye babylykke om dagen ❤️ Blir nesten litt salig på vegne av de fine damene her inne. Håper det går vår vei også! 😄 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fulgt med deg litt inne i DPO-tråden og vært spent på hvordan det går med deg denne syklusen! Synd med hvite tester så langt (🤬), men håååper likevel du får positiv test i morgen🤞 Håpet er jo ikke ute før IKM, selv om jeg også følte jeg gav opp litt da testen var blank 10 dpo... Likevel mange som ikke får positive tester før etter 12 dpo ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (43 minutter siden):

Fulgt med deg litt inne i DPO-tråden og vært spent på hvordan det går med deg denne syklusen! Synd med hvite tester så langt (🤬), men håååper likevel du får positiv test i morgen🤞 Håpet er jo ikke ute før IKM, selv om jeg også følte jeg gav opp litt da testen var blank 10 dpo... Likevel mange som ikke får positive tester før etter 12 dpo ❤️

Tusen takk fine deg ❤️ Det er jo bare vår 3. prøveperiode, men ønsket er så stort og tålmodigheten blir virkelig satt på prøve 😂 Akkurat nå er jeg i min siste eksamensperiode for våren, og dermed ferdig med første året av mastergraden min! Jeg skal snart dypdykke ned i siste eksamensbesvarelse og satse på at det går bra. Jeg har jo hørt om flere som får negativ 10 og 11 dpo, men positiv på 12 dpo så det varierer - det vet jeg. Likevel er det bare den lille, indre stemmen som forteller at jeg får mensen de kommende dagene. Enten i morgen, eller onsdag. IKM vil jeg anta er på onsdag, da er jeg 12 dpo og 11 dagers lutealfase som forrige syklus. Jeg tror også at dersom det ikke klaffer denne perioden, kan det se litt mørkt ut for neste prøveperiode ettersom samboer drar på guttetur akkurat den tiden jeg får eggløsning neste gang 😅 Han blir borte fra fredag til mandag, og CD 17/18 er på... ehmmm... vent litt. Jeg sjekket faktisk datoen akkurat nå, og ser at CD 17/18 faktisk er på torsdag/fredag så eggløsning skjer omtrent rett før han reiser da! Hahah, er det mulig 😂 Da kan det jo være gode sjanser neste prøveperiode uansett da.

MEN, det er et stort men, det er fremdeles lov å håpe 🤞 morgenurin i dag var ikke så sterk ettersom jeg gjerne drikker en del vann før jeg legger meg og fortsetter å drikke en del utover dagen. Bare tenk om urinen var for lite konsentrert, da... Huff, jeg skal oppdatere når jeg vet ❤️ Men takk, igjen!  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 DPO/ CD 29

Jeg tror jeg blir gal snart! 😂 Nå har jeg hatt mensenmurringer i mange dager, blendahvite tester og jeg er for øyeblikket UGGEN! I dag våknet jeg i tillegg med noe tett nese... Er det kun "in my head"? Innbiller jeg meg symptomer? Jeg har fremdeles ingen antydning til mensen, og hvis jeg skal tolke mine egne sykluser så er IKM i morgen. Forrige syklus fikk jeg mensen onsdag morgen dagen etter CD 29 og da var jeg 11 DPO. Noen ganger har jeg spottet før mensen, andre ganger ikke og har våknet med fullverdig mensen :P Lutealfasen min er i det minste en dag lenger denne syklusen dersom jeg får mensen i morgen da.

Mest sannsynlig er det innbilning og jeg er ikke gravid, men jeg skulle gjerne ønske at mensen i det minste kunne kommet så jeg får startet på ny syklus. Dette føles litt som tortur... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, her er det spennende! 🙊🤩 veldig spennende symptomer synes jeg! når tester du?! 🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...