Gå til innhold

Ms. Sommerfugls ønskedagbok om baby i 2022


Ms.Sommerfugl

Anbefalte innlegg

Hei @Ms.Sommerfugl, så hyggelig å lese dagboken din! Nå har jeg lest gjennom hele og kanskje jeg kan dele litt av mine erfaringer

Dette sier jeg ikke for å ta fra deg håpet, men - jeg fikk mensen uten å ha eggløsning. For meg hjalp det å tempe. På den måten fant jeg ut at jeg ikke hadde eggløsning selv om jeg både hadde utslag på tester OG fikk mensen. 

Jeg har PCOS og er også overvektig, rundt 20 kilo. Jeg gjorde ingenting for å gå ned i vekt da jeg ble gravid (snarere tvert i mot siden det var rett før jul 😂). Så kanskje det kan gi deg litt håp igjen? 💕

Og, siste tips: den måneden spiren ble unnfanget hadde vi kjøpt julekalenderen fra Kondomeriet. Det ga oss en ekstra piff iallefall. Vi hadde mye pliktsex før den tid, men så ble det mer lystbetont når vi kunne teste ut litt forskjellig. Kanskje det kan være en tanke? Kjøpe noe nytt stæsj? 
 

Håper du snart får eggløsning og at dette blir en kort prøvedagbok 💕 gleder meg til å følge deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sovia skrev (2 timer siden):

Hei @Ms.Sommerfugl, så hyggelig å lese dagboken din! Nå har jeg lest gjennom hele og kanskje jeg kan dele litt av mine erfaringer

Dette sier jeg ikke for å ta fra deg håpet, men - jeg fikk mensen uten å ha eggløsning. For meg hjalp det å tempe. På den måten fant jeg ut at jeg ikke hadde eggløsning selv om jeg både hadde utslag på tester OG fikk mensen. 

Jeg har PCOS og er også overvektig, rundt 20 kilo. Jeg gjorde ingenting for å gå ned i vekt da jeg ble gravid (snarere tvert i mot siden det var rett før jul 😂). Så kanskje det kan gi deg litt håp igjen? 💕

Og, siste tips: den måneden spiren ble unnfanget hadde vi kjøpt julekalenderen fra Kondomeriet. Det ga oss en ekstra piff iallefall. Vi hadde mye pliktsex før den tid, men så ble det mer lystbetont når vi kunne teste ut litt forskjellig. Kanskje det kan være en tanke? Kjøpe noe nytt stæsj? 
 

Håper du snart får eggløsning og at dette blir en kort prøvedagbok 💕 gleder meg til å følge deg!

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ❤️ Setter stor pris på at du legger igjen tips!

Jeg har vært innom tanken på å tempe, men hvordan gjør man det egentlig? Må man ta tempen til samme tid hver dag, tar man det i munnen, rumpa eller vaginalt? Legger man inn målingene på FF? Jeg vet lite om det som du sikkert skjønner 😂

Jeg skal definitivt sjekke ut kondomeriet! 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (3 timer siden):

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ❤️ Setter stor pris på at du legger igjen tips!

Jeg har vært innom tanken på å tempe, men hvordan gjør man det egentlig? Må man ta tempen til samme tid hver dag, tar man det i munnen, rumpa eller vaginalt? Legger man inn målingene på FF? Jeg vet lite om det som du sikkert skjønner 😂

Jeg skal definitivt sjekke ut kondomeriet! 😄 

De aller fleste temper vaginalt. Til samme tidspunkt hver dag, før man står opp eller får våknet ordentlig. Så legger du temperaturen inn i en app, for eksempel FF ja 😊 sjekk ut denne tråden eller spør @Amatarielom du lurer på noe - hun er et tempeorakel 🤩 Jeg selv brukte OvuSense, men skjønner at de ikke sender til Norge lengre dessverre. 
Lykke til! 👏🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler at du leser i tempetråden ja, og du er hjertelig velkommen om du ønsker å delta ☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovia skrev (På 12.2.2021 den 20.15):

Og, siste tips: den måneden spiren ble unnfanget hadde vi kjøpt julekalenderen fra Kondomeriet. Det ga oss en ekstra piff iallefall. Vi hadde mye pliktsex før den tid, men så ble det mer lystbetont når vi kunne teste ut litt forskjellig. Kanskje det kan være en tanke? Kjøpe noe nytt stæsj? 

Skriver meg opp på denne, vi kjøpte og en kalender fra Kondomeriet, men så satt spiren her i Januar da men den hjelp for at spiren skulle sitte hos meg 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Sovia @Amatariel jeg skal absolutt sjekke den tråden 😄 Jeg er usikker på om jeg er spesielt egnet til å tempe på samme tid hver dag ettersom jeg ofte står opp på ulike tider 😅 men kanskje jeg skal prøve og se uansett 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD10 

I følge flo appen skal jeg ha EL på søndag, men selvfølgelig glemte jeg å ta med el tester på hyttetur så jeg kan ikke vite sikkert når jeg har (og om jeg har) EL. Vi la uansett inn aksjer i dag, og tenker å gjøre det på torsdag og søndag for å være greit dekket dersom jeg faktisk har EL i løpet av turen. 

Dagen har gått til å stå på slalåm i puddersnø, og kos på ettermiddagen/kvelden. Vi gikk på langrenn i går. Nå ser vi den siste av 3 filmer i Ringenes herre trilogien. Noen andre som elsker ringenes herre? 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (25 minutter siden):

@Sovia @Amatariel jeg skal absolutt sjekke den tråden 😄 Jeg er usikker på om jeg er spesielt egnet til å tempe på samme tid hver dag ettersom jeg ofte står opp på ulike tider 😅 men kanskje jeg skal prøve og se uansett 

Vi står nok ikke opp til samme tid hver dag selv om vi temper til samme tid. Faktisk så er det viktig at vi ikke står opp før vi tester. Det skal vi gjøre liggende i sengen, helst før vi våkner skikkelig, så det er ingen problem å vri seg for å purke videre noen timer til. Det er bare å velge tidspunktet for det absolutt tidligste du pleier å stå opp, sånn at du ikke står opp og så skal tempe litt etterpå 😉

 

Ååååh så kos med hyttetur! Mye kos og aktiviteter man ikke får gjort så mye av hjemme. Er det hobbiten neste nå, eller varmet dere opp med den før ringenes herre? 😄 Vi pleier også gjerne 1 gang i året å kjøre ringenes herre og star wars maraton. Gjerne oppdelt maraton med en film for dagen eller noe sånt 😁🙈

Spennende om du merker noen tegn på kroppen da rundt om EL nærmer seg eller har vært mens du er på hyttetur, men lurt å kjøre på med aksjer siden du ikke helt vet når den kommer 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (49 minutter siden):

@Sovia @Amatariel jeg skal absolutt sjekke den tråden 😄 Jeg er usikker på om jeg er spesielt egnet til å tempe på samme tid hver dag ettersom jeg ofte står opp på ulike tider 😅 men kanskje jeg skal prøve og se uansett 

Temping er 100% en vanesak og det tar pittelitt tid å komme inn i (for meg tar det en måned). Og jeg står nesten alltid opp til ulik tid 😅 Men er som Niny sier - at det som er viktig er tempetidspunktet. Ofte gjør jeg temping halvt i søvne. Innimellom litt irriterende at den klokken piper og jeg blir vekket for å tempe, men det er så verdt for en kontrollfreak som meg. Etter måneder (egentlig år) med vanskelig sykluser, så elsker jeg å faktisk få bekreftet om - og når- jeg har EL.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (2 timer siden):

Vi står nok ikke opp til samme tid hver dag selv om vi temper til samme tid. Faktisk så er det viktig at vi ikke står opp før vi tester. Det skal vi gjøre liggende i sengen, helst før vi våkner skikkelig, så det er ingen problem å vri seg for å purke videre noen timer til. Det er bare å velge tidspunktet for det absolutt tidligste du pleier å stå opp, sånn at du ikke står opp og så skal tempe litt etterpå 😉

 

Ååååh så kos med hyttetur! Mye kos og aktiviteter man ikke får gjort så mye av hjemme. Er det hobbiten neste nå, eller varmet dere opp med den før ringenes herre? 😄 Vi pleier også gjerne 1 gang i året å kjøre ringenes herre og star wars maraton. Gjerne oppdelt maraton med en film for dagen eller noe sånt 😁🙈

Spennende om du merker noen tegn på kroppen da rundt om EL nærmer seg eller har vært mens du er på hyttetur, men lurt å kjøre på med aksjer siden du ikke helt vet når den kommer 😉

Ååh, men da kan det jo godt hende jeg prøver temping! syns jo det virker som en god måte å kartlegge litt.

Vi varmet opp med Hobbiten selvfølgelig, selv om det er nok til å trigge noen tårer. Den siste ringenes herre filmen er stort sett bare gråting siste 10 min for min del, men det går jo bra. Jeg er selv en stor fan av star wars, men ikke min samboer dessverre 🙄 liker du de 3 siste filmene? Og the Mandalorian? 😁

Endret av Ms.Sommerfugl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (8 timer siden):

Ååh, men da kan det jo godt hende jeg prøver temping! syns jo det virker som en god måte å kartlegge litt.

Vi varmet opp med Hobbiten selvfølgelig, selv om det er nok til å trigge noen tårer. Den siste ringenes herre filmen er stort sett bare gråting siste 10 min for min del, men det går jo bra. Jeg er selv en stor fan av star wars, men ikke min samboer dessverre 🙄 liker du de 3 siste filmene? Og the Mandalorian? 😁

Ja liker de 3 nye. Rogue one litt annerledes, men funket. Likte ikke så godt A solo story 🤷🏻‍♀️ 

Har ikke fått fingen ut å se the Mandalorian 🙈 Stefaren til min mann sa i julen at vi måtte se den, men vi kjøpte hus istedet 😂 

Apropos Star Wars, se disse søte bodyene jeg bare MÅTTE kjøpe for noen år siden! 🤩😂

IMG_20210217_074229.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (19 timer siden):

ringenes herre? 😁 

Jeg elsker deg filmene ❤️ Men skal innrømme at Hobbiten er favoritten 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (På 17.2.2021 den 7.43):

Ja liker de 3 nye. Rogue one litt annerledes, men funket. Likte ikke så godt A solo story 🤷🏻‍♀️ 

Har ikke fått fingen ut å se the Mandalorian 🙈 Stefaren til min mann sa i julen at vi måtte se den, men vi kjøpte hus istedet 😂 

Apropos Star Wars, se disse søte bodyene jeg bare MÅTTE kjøpe for noen år siden! 🤩😂

IMG_20210217_074229.jpg

Rouge one likte jeg, men ikke helt konseptet på slutten av filmen. Har ikke sett solo story ennå! 

Jeg minns å huske at jeg leste at dere kjøpte hus ja 😁 husker godt følelsen jeg fikk da vi endelig fikk bekreftet at vi hadde kjøpt bolig (måtte vente på grunn av forkjøp). Den uka er den verste uka i mitt liv, tanken på at noen kunne kuppe VÅR bolig var helt grusom 😳 men nå har vi masse plass til familieforøkelse da ❤ 

Hvor har du forresten kjøpt de bodyene?? Jeg må seriøst ha jeg også 😍👏 de er så sykt søte! Og passende. Omtrent hele familien min elsker star wars 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saschi skrev (20 timer siden):

Jeg elsker deg filmene ❤️ Men skal innrømme at Hobbiten er favoritten 😄 

Jeg elsker også Hobbiten ❤ men har vokst opp med ringenes herre og da har de en mer spesiell plass i hjerterota 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 16.2.2021 den 22.09):

Temping er 100% en vanesak og det tar pittelitt tid å komme inn i (for meg tar det en måned). Og jeg står nesten alltid opp til ulik tid 😅 Men er som Niny sier - at det som er viktig er tempetidspunktet. Ofte gjør jeg temping halvt i søvne. Innimellom litt irriterende at den klokken piper og jeg blir vekket for å tempe, men det er så verdt for en kontrollfreak som meg. Etter måneder (egentlig år) med vanskelig sykluser, så elsker jeg å faktisk få bekreftet om - og når- jeg har EL.

Jeg har fulgt med på chartene dine og må si jeg virkelig har fått inspirasjon til å starte med temping. Syns tempetråden er veldig nyttig! Skal kjøpe temperaturmåler og starte neste syklus om den kommer (håper jo ikke det da hehe) 😅

Jeg er også litt kontrollfreak og elsker å ha oversikt! 😅 en forbannelse, men også veldig tilfredsstillende å ha den kontrollen. Bare det å kjøre på denne uka uten el testing er tortur 😂🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (3 minutter siden):

Rouge one likte jeg, men ikke helt konseptet på slutten av filmen. Har ikke sett solo story ennå! 

Jeg minns å huske at jeg leste at dere kjøpte hus ja 😁 husker godt følelsen jeg fikk da vi endelig fikk bekreftet at vi hadde kjøpt bolig (måtte vente på grunn av forkjøp). Den uka er den verste uka i mitt liv, tanken på at noen kunne kuppe VÅR bolig var helt grusom 😳 men nå har vi masse plass til familieforøkelse da ❤ 

Hvor har du forresten kjøpt de bodyene?? Jeg må seriøst ha jeg også 😍👏 de er så sykt søte! Og passende. Omtrent hele familien min elsker star wars 😂

Wish! Mye star wars relaterte bodyer på wish 🤩🙈 mye gøy. Har vel hatt de alt i 3 år, men begynte å prøve først i sommer 😇

Screenshot_20210218_130201_com.contextlogic.wish.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ms.Sommerfugl skrev (2 minutter siden):

Jeg har fulgt med på chartene dine og må si jeg virkelig har fått inspirasjon til å starte med temping. Syns tempetråden er veldig nyttig! Skal kjøpe temperaturmåler og starte neste syklus om den kommer (håper jo ikke det da hehe) 😅

Jeg er også litt kontrollfreak og elsker å ha oversikt! 😅 en forbannelse, men også veldig tilfredsstillende å ha den kontrollen. Bare det å kjøre på denne uka uten el testing er tortur 😂🤞

Så bra jeg kan inspirere 😊 Jeg hang mye på forum og tittet på andre tempere selv første gang jeg var prøver. Hadde vel prøvd i 8 måneder før jeg kastet meg med, og angret umiddelbart på at jeg ikke hadde startet tidligere :icon_lol: 
Håper jo selvsagt at man skal slippe disse verktøyene ja, og heller gå inn i en ny fase av livet... men hvis man først er prøver så er det jo fint å benytte det man kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 12

I dag har jeg kjent bittelitt på murringer og såvidt ømme pupper. Vet ikke om det er innbilt fordi jeg nå vet at flo appen beregner EL til søndag på CD 15, men jeg har jo ikke kontroll når jeg ikke har el tester eller temperaturmåler. Jeg kjente også på de samme murringene i nedre del av magen forrige uke også, rundt lørdag tror jeg det var så det kan godt hende jeg har misset eggløsning. Eller at jeg ikke har el før om en stund. Det er så vanskelig å vurdere når jeg er så ny på dette 😅 Jeg har virkelig fått endel ny kunnskap ettersom jeg har sett på YT videoer av hvordan sædcellene har en ganske tøff reise opp til egget, og selv om de når egget er det ikke garantert at de kommer seg inn. Det er nesten sykt å tenke på at folk i verden faktisk får barn så spesiell den prosessen er 😂 

Men uansett la vi inn aksjer i dag. Gubben er litt sånn ambivalent til det hele og hinter til at han føler seg noe brukt, og mener jeg nå er kun ute etter svømmerne hans 😂 det er jo egentlig bare hvordan vi er som kjærester, tuller endel, og ler sammen. Han ropte på pus i stad for "å slippe" og tror dere ikke katta kom å la seg oppå han akkurat i det vi skulle sette i gang? 😂😹 Nesten sånn at katten ikke ønsker seg "søsken". Uansett er det noe blandede følelser å ha sex uten beskyttelse, for i hele min seksuelle periode har jo tanken om graviditet vært uaktuelt. Så plutselig ha masse sex uten noe prevensjon. Det er nesten litt skummelt også 😂

 

Endret av Ms.Sommerfugl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å være i gang 😁 Håper du er blant dem som har kommet rett tilbake i regelmessig syklus 😊 Min samboer er ikke alltid like fornøyd heller, han er ikke glad i å planlegge når man skal ha sex. Men løser det greit ved å prøve å ikke snakke for mye om det, så kan han tro at det er heeelt spontant. Jeg ser egentlig ikke greia ved det da, er jo like digg uavhengig av om det er planlagt eller ei. 

Litt morsomt at kjæresten din får hjelp av katta da 😂

Kos dere på hytta og skitur! 

Endret av Atticmess
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD15

I dag tok jeg endelig EL - test ettersom vi er hjemme fra hyttetur, og jeg har bevisst "spart opp" tiss til testen som jeg tok i stad. Jeg satt og holdt meg den siste halvtimen i bilen på vei hjem :PPå den måten er jeg helt sikker på at urinen var konsentrert nok! Testen var ganske tydelig negativ, selv om jeg kunne skimte en liten strek som kan tyde på at jeg produserer noe LH, men ikke nok til eggløsning. Det er bedre enn den el - testen jeg tok for to uker siden som var helt blendahvit! Det er for øvrig helt normalt slik jeg har forstått det. Altså, jeg tok jo ut p - staven for kun halvannen uke siden! Allikevel ble jeg kanskje en smule skuffa over å ikke se sterkere strek, men nå kan jeg uansett fortsette å teste. Jeg tror ikke jeg har hatt eggløsning, det hadde i så fall vært litt rart kanskje? Da hadde vel også streken vært noe sterkere selv om eggløsning hadde vært? Jeg ser heller ikke poenget med å ta enda en test senere i kveld når den jeg tok istad var såpass negativ. Hva tenker dere?

 

el test.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...