Gå til innhold

Ms. Sommerfugls ønskedagbok om baby i 2022

Ms.Sommerfugl

Anbefalte innlegg

Etter vi fekk barn og framleis berre har eit bad så bæsjer vi noen ganger i samme rom 🤪🙄

Aukning er bra :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare tilføye at jeg i kveld kjente på ømme pupper! 😂🤞 Haha, samboer ble litt sånn "okei? Hva skal jeg gjøre?" og var egentlig klar for å sove stakkars. Allikevel fikk vi lagt inn aksjer! 😁 Det blir spennende å se hva el testen sier i morgen. 

Må innrømme at jeg syns det er ganske fint å ha litt mer sengekos. Tror det gjør godt for oss å være litt mer intime på den måten, selv om vi nettopp feis i senga høylytt begge to 😳😂 

Endret av Ms.Sommerfugl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg signerer Atticmess. Vanskelig å tolke, for noen får jo økning på strek og så går ned den ned igjen - fordi LH i kroppen svinger. Men mange har også erfaring at når testen begynner å øke så fortsetter den med det til den blir positiv. Satser på at du er en av disse! :heiajente: Blir spennende å se hva testen sier i dag og i helgen forøvrig!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme styrke på EL test i dag, gitt. Jeg mistenker kanskje at årsaken til økt LH hormon er litt fordi jeg gikk tilbake til lavkarbo kosthold etter hytteturen. Etter litt research fant jeg ut at insulin (fettlagringshormonet) kan påvirke eggløsning ved at insulin slippes i blodstrømmen som skal påvirke EL, og dermed risikere å øke testosteron i eggstokkene. Jeg tror dette var dersom man har PCOS (eller er insulinresistent). Jeg kan jo krysse av for flere symptomer på PCOS. 

Jeg aner ikke om det er en reell sjanse for at jeg kan stimulere EL ved å spise færre karbohydrater, men det er kanskje ikke tilfeldig at jeg fikk økning etter jeg slutta å spise mer karbohydrater. Nå er jeg på hyttetur igjen og terskelen er ganske lav for å kose meg med vin, sjokolade og baguetter 😂

Uansett tar jeg det som et godt tegn at testen i det minste ikke er blenda i dag! 

Screenshot_20210226-174143_Premom.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD23

Altsååååå... EL - testene er jo så godt som blendahvite, og har vært det en stund. Jeg begynner å bli ganske utålmodig nå, selv om jeg innerst inne vet at kroppen min på tilpasse seg etter årevis på prevensjon. Det er også gått alt for kort tid til at jeg kan føle på utålmodighet nå, det føles nesten urettferdig å føle det sånn når jeg vet at så mange har prøvd og prøver hardt for å bli gravid over lang tid. Jeg har "prøvd" i 3 uker 🙄 Føler nesten litt PMS komme snikende, med større humørsvigninger og symptomer, som kanskje kan forklare et umiddelbart behov for å klage... 😂🙈

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke har hatt EL ennå, men kan kjenne det murre bittelitt om dagen. Har begynt med temping også, selv om det er ganske seint i syklusen. Jeg har egentlig mest startet nå fordi 1. jeg fikk termometer i posten før helga, og 2. jeg vil komme inn i rutiner for det og bli vant til det. Jeg tror temping er noe for meg ettersom det gir såpass god kontroll over eggløsning hvis man gjør det riktig.

Det var dagens lille utblåsing. Håper andre har hatt en litt bedre (blå)mandag! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD25

Hurra for eggløsning!? Jeg vil tro det er en ganske sterk EL test da 😍🤞 

Gubben var heldigvis klar da jeg fortalte det så vi la inn aksjer i dag til tross for at han hadde jobbet natt og nettopp hadde våknet 😂 

Jeg har kjent på murringer i hele dag samt ømme pupper i går kveld før jeg la meg. Mulig det er EL symptomer. Men pleier symptomer å komme før eller etter EL? Er det en risiko for at jeg allerede har hatt EL? Tempen viste 36,51 i dag så en liten nedgang fra i går.

Vil også tilføye at CB digital viste smiley 😁

Screenshot_20210303-171032_Premom.jpg

Screenshot_20210303-171420_FF App.jpg

Endret av Ms.Sommerfugl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med første positive el-test! Da er el rett rundt hjørnet, blir spennende å se når temperaturen stiger ☺️ Da er dpo-land rett rundt hjørnet da 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra dette er jo magisk! Så herlig med positiv EL-test! :nori: Så stas at vi er så likt og kan følge hverandre i dpo-land.

Veldig individuelt ang. EL-symptomer. Noen kjenner aldri EL, slik har jeg det ofte. Men av og ti kjenner jeg ekstra murringer og noen klare stikk. Det pleier å være på selve EL-dagen da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk @Atticmess@Amatariel og @mammahjarte! ❤️ Det er jo ganske sprøtt (og gøy) å få en positiv EL - test såpass kort tid etter jeg tok ut p - staven. 

Det blir spennende å følge med på tempen de neste dagene 😄 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at du fikk positiv EL-test!! Det var jo ganske kort tid etter uttak av P-stav som du selv sier 😄 jeg følte på en bekymring selv med min, om at det ville ta lengre tid. Glad på dine vegne :) spent på tempen framover ja!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vevkjerring skrev (På 4.3.2021 den 10.56):

Så moro at du fikk positiv EL-test!! Det var jo ganske kort tid etter uttak av P-stav som du selv sier 😄 jeg følte på en bekymring selv med min, om at det ville ta lengre tid. Glad på dine vegne :) spent på tempen framover ja!

Tusen takk! ❤️ Jeg skulle faktisk svare på denne på torsdag, men det glemte jeg helt 😂 

Jeg har ikke hatt noe voldsom temperaturøkning, og ligger på 36,5 og 36,6. Jeg startet jo så seint med temping at det er liksom ikke noe å sammenligne med, eller hvorvidt jeg faktisk kan bruke temperaturkartet denne syklusen. Jeg er ganske sikker på at jeg har hatt eggløsning, mest på grunn av alle symptomene samt den positive EL - testen, men temperaturen har ikke økt noe særlig etter jeg fikk bekreftet EL med testing. 

Man kan vel ikke ha såpass sterke symptomer på EL, uten å faktisk ha EL? Jeg har ikke særlig symptomer nå lenger med unntak av veldig ømme pupper og nipler, spesielt etter en lang dag hvor jeg har brukt BH og når jeg da skal ta den av blir niplene steinharde og puppene veldig ømme 😂 Det ligner veldig på de samme symptomene jeg hadde sist måned, ca 10 dager før jeg fikk menstruasjon (og da fikk jeg jo mensen før jeg i det hele tatt hadde tatt ut staven!)

Jeg tror jeg er 2 DPO i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det høres veldig ut som du har hatt EL 😊 Tydelige kroppslige tegn, og positiv test! Nå vandrer vi utover i dpo-land!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (7 timer siden):

Ja det høres veldig ut som du har hatt EL 😊 Tydelige kroppslige tegn, og positiv test! Nå vandrer vi utover i dpo-land!

Tenk at jeg mest sannsynlig nå er kun 1 dag etter deg i DPO - land 😁 I alle fall ganske likt. Det blir veldig rart å være i DPO - land for første gang. Jeg har regnet meg fram til å starte testing omtrent neste søndag :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ms.Sommerfugl skrev (1 minutt siden):

Jeg har regnet meg fram til å starte testing omtrent neste søndag :P 

Ja jeg også. Jeg pleier egentlig begynne 9-10dpo, men skal typisk nok bort akkurat da... så jeg bør nok vente til jeg er hjemme igjen. Utrolig moro at vi kan ha en "testedate"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, disse herlige DPO-dagene! Jeg er så misunnelig på deg! 😄💕 Så gøy med både testing og temping! Håper jobben gir gode resultater! 🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 DPO

Jeg går nesten ut fra at jeg hadde eggløsning på CD 26, mest fordi jeg hadde så positiv test på CD25 i tillegg til alle symptomene så jeg tar utgangspunkt i at jeg er 4 DPO i dag (muligens 3, men vi sier 4 hehehe). Dagene går jo relativt fort, men personlig syns jeg det er litt stress å være akkurat her hvor alt jeg kan gjøre er å vente. Eller, jeg temper jo, men det gir meg egentlig mer hodebry enn noe annet :P Misforstå meg rett, jeg er glad jeg temper, men akkurat nå kjenner jeg virkelig på tålmodighetsprøven og jeg er kun i PP1! Altså, dere som har holdt på over lang tid - all ære. Seriøst. Tiden går jo videre selvfølgelig, men akkurat nå føles det ut som jeg venter på eksamensresultater (som også er ekstremt spennende og pirrende) 🙈 Jeg har ventet på nok eksamensresultater opp gjennom årene (først 3 år med bachelor) og nå med masterstudie. Samboeren sier at det hadde vært sykt om jeg er gravid nå, men han har jo vært med på prøvinga, så jeg må le litt av han der 😂 It takes two to tango, liksom.

Ellers har jeg vært noe uggen, men jeg er helt sikker på at det er nerver som forårsaker det. Jeg har mensenmurringer fra tid til annen, så jeg føler på en del PMS - symptomer, og er egentlig ikke helt innstilt på positiv test i denne PP. Jeg føler nesten det er umulig å bli gravid på første forsøk. Jeg er dessverre litt kjent for å krisemaksimere, og overtenke ting, og noen ganger kan det kanskje være prevensjon i seg selv... Jeg prøver å ikke stresse, og la kroppen prøve å ordne ting selv, men jeg blir så usikker når jeg har flere PMS - symptomer, spesielt de ømme puppene og murringene. Noen som vet om det kan være fordi det er et egg som fester seg, og om man kan kjenne det?

Legger ved charten min. Er i grunn fornøyd med det, og er superglad for at jeg valgte å tempe selv om det var sent.

temp 1.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på noen gangen hvordan man holder ut denne ventetiden... Tre ganger har jeg vært prøver (nr.1 bare 'kom') og det tok 13 og 14 måneder før spirene der satt. Og nå er jeg på 9. måned igjen. Det ER så kjedelig. Men ikke noe alternativ å gi opp liksom...da skjer det jo aldri 😆 Så tiden bare går... og man venter og venter.

Dpo-land syns jeg er så spesielt. Første halvdel er jeg så sikker på at jeg er gravid. Siste halvdel er jeg så sikker på at jeg ikke er det 🙄 Skikkelig svingninger i følelser og tanker der gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...