Gå til innhold

Verste stedene å vokse opp i Norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 23.1.2021 den 22.56):

Oslo og spesielt bydeler som er preget av innvandring, gjengkultur, vold, kriminalitet og der etnisk norske barn blir en minoritet.

Heller Finnmark enn Oslo.

Anonymkode: e4bac...391

Støtter denne!

Anonymkode: 2dab9...a9a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

god råd, og det blir mindre sosiale problemer

Vel, det er nok problemer der også. En av dem er jaget, det andre er rus. 

Anonymkode: 262a2...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/23/2021 at 10:42 PM, AnonymBruker said:

Jeg vet jeg går inn på et ømt område for mange. Men av ren nysgjerrighet; hvor ville du aldri latt dine barn vokse opp? Begrunn gjerne. 

Anonymkode: e4e4d...a28

Kunne ikke tenke meg og bo i bygda med bygdetrolla men jeg kan jo nevne noen steder som Enebakk rælingen ski kolbotn eidsvoll nannestad kunne aldri tenkt meg og bo på disse plassene. Bor I oslo øst med mann og barn og trives🙂🙊 

Anonymkode: 506a2...a54

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerdrum

Jessheim

Lillestrøm

Drammen

Løten

Elverum

Lørenskog

Ski

Halden

Horten 

Ah, blir så mange. Gir meg der. Finnes enormt mange fler steder jeg aldri ville ha flyttet selv eller med barn 

Anonymkode: 94a6a...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Kunne ikke tenke meg og bo i bygda med bygdetrolla men jeg kan jo nevne noen steder som Enebakk rælingen ski kolbotn eidsvoll nannestad kunne aldri tenkt meg og bo på disse plassene. Bor I oslo øst med mann og barn og trives🙂🙊 

Anonymkode: 506a2...a54

Er det fordi de ligger utenfor Oslo og blir litt «midt i mellom by og bygd». Eller er det andre grunner? 

Anonymkode: e4e4d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det fordi de ligger utenfor Oslo og blir litt «midt i mellom by og bygd». Eller er det andre grunner? 

Anonymkode: e4e4d...a28

Er veldig mange grunner egenklig. På disse stedene,   hvertfall I enebakk og ski  alle er veldig fordommsfulle. Alt må være perfekt for og kunne passe inn. Folka som bor I disse stedene liker baksnakking og stikke nesa si opp i alt som er. Status er veldig viktig for og kunne passe inn. Mye mobbing I bhg/skole hvor det ikke blir tatt tak i.

Anonymkode: 506a2...a54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Det er noen år siden hydro hadde produksjon der, nå er industriparken full av flere andre selskaper/bedrifter. Og uansett, industri er ikke akkurat noe alle biter seg merke i. Skjønner godt at mange idag, spesielt unge, ikke har kjennskap til Herøya. 

Anonymkode: a080b...8dc

Jeg skjønner ikke at Herøya er et type sted man skal opplyse uoppfordret hvor er. Det er kun det jeg mener. (Men satt det på spissen i første kommentar)

Anonymkode: ac0af...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste opp i en liten vestlandsbygd og for meg virker det utrolig kjipt å vokse opp i en storby hvor man ikke kan leke fritt ute og være i vakker natur, med masse dyr og skog fjell vann og fjord.. å sitte i en blokk med iPad og Tv og være avhengig av voksne for å bare gå ut døra virker så utrolig kjipt. Bare asfalt eksos og grå stor blokker på alle kanter. Kriminalitet og mye syke folk i nær omkrets. Ingen grønne åpne jorder blomsterenger. Folk tråkker i kø i marka enten det er på skogstur eller skitur. Huff det er bare trist. Hva er det alle dere som er så positive til barn i storby har slags verdier for en barndom?

Anonymkode: 1c158...dd1

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo sentrum kunne jeg aldri bodd...veit ikke hva jeg hadde gjort om jeg hadde møtt Lan Marie smilende på sykkelen sin. Hun ødelegger byen. Nei takke meg til hus med parkering på egen tomt uten å være omringet av bomringer og =Oslo selgere.

Anonymkode: 43d3f...b86

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vokste opp i en liten vestlandsbygd og for meg virker det utrolig kjipt å vokse opp i en storby hvor man ikke kan leke fritt ute og være i vakker natur, med masse dyr og skog fjell vann og fjord.. å sitte i en blokk med iPad og Tv og være avhengig av voksne for å bare gå ut døra virker så utrolig kjipt. Bare asfalt eksos og grå stor blokker på alle kanter. Kriminalitet og mye syke folk i nær omkrets. Ingen grønne åpne jorder blomsterenger. Folk tråkker i kø i marka enten det er på skogstur eller skitur. Huff det er bare trist. Hva er det alle dere som er så positive til barn i storby har slags verdier for en barndom?

Anonymkode: 1c158...dd1

Vokste opp i Oslo i en villa med fire etasjer og utsikt til hele oslofjorden. 10 minutter til stranda, 10 minutter til marka, 10’minutter til åser med klatremuligheter, 10 minutter til buktende grønne enger. Ingen kø i marka og ingen blokker i sikte. Ingen syke folk i nærmeste omkrets heller, bortsett fra han rare naboen fra Vestlandet. Du kjenner han sikkert. 

Anonymkode: 170e2...f3d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oslo sentrum kunne jeg aldri bodd...veit ikke hva jeg hadde gjort om jeg hadde møtt Lan Marie smilende på sykkelen sin. Hun ødelegger byen. Nei takke meg til hus med parkering på egen tomt uten å være omringet av bomringer og =Oslo selgere.

Anonymkode: 43d3f...b86

Og det er fordi vi ikke vil være naboer med sånne som deg at vi vil bo sentralt i Oslo.

Anonymkode: 40165...2f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vokste opp i Oslo i en villa med fire etasjer og utsikt til hele oslofjorden. 10 minutter til stranda, 10 minutter til marka, 10’minutter til åser med klatremuligheter, 10 minutter til buktende grønne enger. Ingen kø i marka og ingen blokker i sikte. Ingen syke folk i nærmeste omkrets heller, bortsett fra han rare naboen fra Vestlandet. Du kjenner han sikkert. 

Anonymkode: 170e2...f3d

Vokste også opp i Oslo, ikke i villa og ikke med sjøutsikt, men vi hadde også vann, skog, fjord og sentrum i nærheten, og det var en topp oppvekst. Ikke spesielt mange syke folk heller (hva nå det skulle bety). 

Anonymkode: 40165...2f8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og det er fordi vi ikke vil være naboer med sånne som deg at vi vil bo sentralt i Oslo.

Anonymkode: 40165...2f8

Vi? Du mener alle som bor sentralt i Oslo bor der for å slippe å være nabo med meg? Ok. 

Hva har jeg gjort deg? 

Anonymkode: 43d3f...b86

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vokste opp i Oslo i en villa med fire etasjer og utsikt til hele oslofjorden. 10 minutter til stranda, 10 minutter til marka, 10’minutter til åser med klatremuligheter, 10 minutter til buktende grønne enger. Ingen kø i marka og ingen blokker i sikte. Ingen syke folk i nærmeste omkrets heller, bortsett fra han rare naboen fra Vestlandet. Du kjenner han sikkert. 

Anonymkode: 170e2...f3d

Ti minutter å gå? Hvor er dette da? Det er uansett ikke gjennomsnittet av det vanlige folk kan forvente i 2021. På åttitallet var det andre tider prismessig.

Anonymkode: 1c158...dd1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ti minutter å gå? Hvor er dette da? Det er uansett ikke gjennomsnittet av det vanlige folk kan forvente i 2021. På åttitallet var det andre tider prismessig.

Anonymkode: 1c158...dd1

Hvilke åser kan man klatre i 😂 høyeste punktet i Oslo er jo knapt en Haug..

Anonymkode: 1c158...dd1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg vokste opp i en liten vestlandsbygd og for meg virker det utrolig kjipt å vokse opp i en storby hvor man ikke kan leke fritt ute og være i vakker natur, med masse dyr og skog fjell vann og fjord.. å sitte i en blokk med iPad og Tv og være avhengig av voksne for å bare gå ut døra virker så utrolig kjipt. Bare asfalt eksos og grå stor blokker på alle kanter. Kriminalitet og mye syke folk i nær omkrets. Ingen grønne åpne jorder blomsterenger. Folk tråkker i kø i marka enten det er på skogstur eller skitur. Huff det er bare trist. Hva er det alle dere som er så positive til barn i storby har slags verdier for en barndom?

Anonymkode: 1c158...dd1

Eh hæ? Jeg har barn og bor i Oslo. Og barna leker fritt ute alene, går til skogen og leker (100 meter unna), bader i skogsvann og på tomme strender. Nærmeste nabo er en gård. Du høres rett og slett uvitende ut.  

Anonymkode: a7f90...37a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...