Gå til innhold

Verste stedene å vokse opp i Norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så utrolig usjarmerende å lage en tråd ene og alene for å henge ut steder i Norge, og like usjarmerende med alle som er med på å henge ut steder. Alle disse byene og områdene enkelte trekker fram som steder de aldri ville bodd, der bor det faktisk folk. Folk med barn. Folk som mener det er det beste stedet i Norge. Har man ingenting positivt å si bør man ikke si noe i det hele tatt.

Anonymkode: a327c...44f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg vill nok unngått de største byene(mtp prisnivå på boliger) og små bygder med dårlige skoletilbud som er langt fra sykehus o.l. Også bibelbeltet generelt. 

Anonymkode: 3b8e7...d0c

Enig.  Best i eller utenfor en mellomstor by. 

Anonymkode: 0576c...c6e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

abderitt skrev (22 timer siden):

Førde, fyttihelvete.

Og hva er feil med Førde ?  Klart, hvis livet bare er fyll og fest er det jo mer spennende steder da. Kjempested å la barn vokse opp hvertfall.  Dårlig klima, men det gelder jo stort sett hele Vestlandet.

Anonymkode: 0576c...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.1.2021 den 22.42):

Jeg vet jeg går inn på et ømt område for mange. Men av ren nysgjerrighet; hvor ville du aldri latt dine barn vokse opp? Begrunn gjerne. 

Anonymkode: e4e4d...a28

Kjenner jeg er imponert over at Vestfold ikke er å finne i denne tråden. Landes fattigste kommune ligger der og inventaret er der etter. Dere som snakker om Jessheim som harry har dere ikke hørt om Råholt og Dal? Eller ennå verre Kongsvinger og Skarnes🙈

Anonymkode: e1b04...64f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bittesmå gudsforlatte steder. Og dem har vi mange av i Norge. Kanskje spesielt ille i Nord-Norge.

Det beste stedet er uten tvil Oslo. Skjønner ingenting av at noen nevner det som det verste. Storbyer er de beste stedene å bo, og Oslo er det nærmeste vi kommer i Norge.

Anonymkode: e0f4a...b00

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo-området, ikke fordi det er noe galt med byen, men fordi boligprisene er så sinnssyke at det ikke er mulig å finne seg en OK familiebolig uten å være mangemillionær. 

Ellers kunne jeg heller ikke tenke meg å la ungene vokse opp på knøttsmå steder der det er veldig få andre barn. Foretrekker små/mellomstore byer.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Bittesmå gudsforlatte steder. Og dem har vi mange av i Norge. Kanskje spesielt ille i Nord-Norge.

Det beste stedet er uten tvil Oslo. Skjønner ingenting av at noen nevner det som det verste. Storbyer er de beste stedene å bo, og Oslo er det nærmeste vi kommer i Norge.

Anonymkode: e0f4a...b00

Mange tenker nok som jeg, at det ikke er noe galt med byen, men med boligmarkedet der. Mange barnefamilier ønsker rekkehus/tomannsbolig/enebolig, og det får ikke "vanlige folk" i Oslo, rett og slett. Jeg, og sikkert mange med meg, har ikke lyst til å la ungene vokse opp i en trang, overprisa leilighet når jeg har mulighet til å eie noe større andre steder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden):

Mange tenker nok som jeg, at det ikke er noe galt med byen, men med boligmarkedet der. Mange barnefamilier ønsker rekkehus/tomannsbolig/enebolig, og det får ikke "vanlige folk" i Oslo, rett og slett. Jeg, og sikkert mange med meg, har ikke lyst til å la ungene vokse opp i en trang, overprisa leilighet når jeg har mulighet til å eie noe større andre steder.

Når jeg sier at jeg ser på Oslo som det beste stedet, tenker jeg ikke på leilighetene i sentrum av byen, altså. Det er mange eneboliger, tomannsboliger og rekkehus langs t-banelinjene! Jeg ville nok aldri bodd i sentrum (verken med eller uten barn, liker det litt roligere), men det er mye fint bare 10-15 med banen unna!

Anonymkode: 13182...76d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når jeg sier at jeg ser på Oslo som det beste stedet, tenker jeg ikke på leilighetene i sentrum av byen, altså. Det er mange eneboliger, tomannsboliger og rekkehus langs t-banelinjene! Jeg ville nok aldri bodd i sentrum (verken med eller uten barn, liker det litt roligere), men det er mye fint bare 10-15 med banen unna!

Anonymkode: 13182...76d

Som folk med vanlige jobber har råd til å kjøpe?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (18 minutter siden):

Som folk med vanlige jobber har råd til å kjøpe?

Vi bor på et sted i Oslo med mye rekkehus og eneboliger (ikke østkanten). Foreldrene til barna i klassen jobber som sykepleiere, lærere, utviklere o.l. Altså helt vanlige jobber. Det er dyrt, ja, iallfall når man sammenlikner med boliger rett utenfor bygrensa, men likevel overkommelig.

Anonymkode: a7f90...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.1.2021 den 23.20):

Min første tanke var faktisk Oslo. Kunne aldri tenke meg å bo der, og iallefall ikke la barna mine vokse opp der. 
For ordens skyld så kjenner jeg godt til byen og de ulike bydelene, jeg studerte i Oslo. Det fristet ikke å bli der. 

Anonymkode: b68ce...bc3

Du er ikke så kjent i byen hvis du (bare) har studert der. Noen år på studenthybel og i studentbobla gir deg ikke mye info om hvordan barnefamilier har det.

Anonymkode: 40165...2f8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg kunne personlig ikke tenke meg oppdra barn noen andre steder enn Oslo, da alt annet blir litt for "Lite" for en byjente som meg. Men det er sikkert mange andre fine steder også, altså. Jeg kan ikke uttale meg så mye om andre steder i Norge.

Verste må være områdene som Bjørkelangen og sånn. Har familie der, og så mye mobbing, utestenging, og rykter... Det gjelder kanskje mange småsteder. 

Anonymkode: 13182...76d

Enig. Ingen andre steder enn Oslo er aktuelt for meg. I Oslo kan man ha det fint flere steder.

Anonymkode: 40165...2f8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig. Ingen andre steder enn Oslo er aktuelt for meg. I Oslo kan man ha det fint flere steder.

Anonymkode: 40165...2f8

Elsker alle mulighetene! Er man en som havner litt på utsiden av det sosiale på skolen f.eks. kan man allikevel finne venner andre steder uten å måtte være avhengig av å bli kjørt, eller reise langt. 

Anonymkode: a7f90...37a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi noen tror verden kretser rundt dem 😂😂 viktigper kalles de

Anonymkode: a7a10...dd8

 

21 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor tenker du at "alle" skal vite hvor Herøya er? 

Anonymkode: a080b...8dc

Fordi norsk Hydro. Jeg har som sagt ikke noe forhold til Herøya selv, men det er ikke at sted av typen man trenger å utdype hvor er.

Anonymkode: ac0af...14d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 24.1.2021 den 14.13):

Jeg vill nok unngått de største byene(mtp prisnivå på boliger) og små bygder med dårlige skoletilbud som er langt fra sykehus o.l. Også bibelbeltet generelt. 

Anonymkode: 3b8e7...d0c

Så lenge man har råd til å betale mye for bolig er det vel bare fordeler å bo et sted med høye boligpriser? Betyr jo at alle har ganske god råd, og det blir mindre sosiale problemer osv. Dette er en av grunnene til at jeg vil bo i Oslo.

Anonymkode: 40165...2f8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi bor på et sted i Oslo med mye rekkehus og eneboliger (ikke østkanten). Foreldrene til barna i klassen jobber som sykepleiere, lærere, utviklere o.l. Altså helt vanlige jobber. Det er dyrt, ja, iallfall når man sammenlikner med boliger rett utenfor bygrensa, men likevel overkommelig.

Anonymkode: a7f90...37a

Hvor er det? Vi flyttet ut fordi vi med litt mer enn normalen jobbet ikke hadde råd til gode boliger i Oslo.

Anonymkode: ac0af...14d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

 

Fordi norsk Hydro. Jeg har som sagt ikke noe forhold til Herøya selv, men det er ikke at sted av typen man trenger å utdype hvor er.

Anonymkode: ac0af...14d

Det er noen år siden hydro hadde produksjon der, nå er industriparken full av flere andre selskaper/bedrifter. Og uansett, industri er ikke akkurat noe alle biter seg merke i. Skjønner godt at mange idag, spesielt unge, ikke har kjennskap til Herøya. 

Anonymkode: a080b...8dc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...