Gå til innhold

Verste stedene å vokse opp i Norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, AnonymBruker said:

Takk jeg og familien vår liker og være litt spesielle😉 vi bor I hvertfall I ett sted I oslo øst hvor folk ikke går rundt med masse fordommer her inkludert alle uavhengi etnisitet.

Anonymkode: 506a2...a54

Her hvor vi bor inkluderer vi alle uavhengi etnisitet skulle det stå

Anonymkode: 506a2...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oslo, men det er mer fordi jeg ikke synes det er noe fint der og har 0 sans for selve byen. 

Anonymkode: 7f474...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

12 hours ago, AnonymBruker said:

Så utrolig usjarmerende å lage en tråd ene og alene for å henge ut steder i Norge, og like usjarmerende med alle som er med på å henge ut steder. Alle disse byene og områdene enkelte trekker fram som steder de aldri ville bodd, der bor det faktisk folk. Folk med barn. Folk som mener det er det beste stedet i Norge. Har man ingenting positivt å si bør man ikke si noe i det hele tatt.

Anonymkode: a327c...44f

 

A) Det kan tenkes at ikke alt i denne tråden skal tas like mye seriøst. Ha dette i tankene når man leser innlegg.

B) Enkelte har hatt bitre erfaringer med bygde dyret og trekker det frem. Det må man bare respektere. 

C) Folk som bor uti bushen og hater Oslo fordi de blir overveldet når de ser mer enn to mennesker gående i en gate når omreisende bygdekino viser nyhetsinnslag fra hovedstaden*. Forståelig psykologisk reaksjon - man viser antagonisme mot det som gjør oss redd

barneforestilling.jpg

 

*Slik ser Oslofolk på livet nord for Sinsenkrysset ifølge SP.

Anonymkode: b2663...96c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.1.2021 den 11.17):

Selv om Kjelsås er dyrt så betyr ikke det at dette er et fælt område å bo i. Dette stedet er kanskje ikke for alle, det kan jeg være enig i. Tråden spør derimot etter den verste plassen i Norge å vokse opp i, så å dra hele Oslo i dritten er bare tull. Som du selv sier så er det et stort mangfold her. Selv er jeg oppvokst på Sørlandet og det er jaggu mye rart der og. Når det kommer til mangfold er det nok av steder i Norge hvor man ikke får noe særlig mangfold i hverdagen, og hvor f.eks homofili ikke er akseptert (dette har jeg sett en del av på Sørlandet). 

Jeg er ikke den du siterte, men dette har ingenting med å være fornærmet å gjøre. Jeg synes det er fryktelig uintelligent å si at hele Oslo er den verste plassen å vokse opp i, for dette er ren bullshit. I deler av Oslo er det ikke bra å vokse opp, det skal jeg si meg enig i - men det finnes også trygge og fine områder i denne byen. 

Anonymkode: 27b17...ad5

Bullshit for deg kanskje , jeg ville ikke latt mitt barn vokse opp noen steder i Oslo og jeg har bodd mange steder der

Anonymkode: cd4c6...9c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tillegg: Poenget mitt var uansett at det er så ekstremt mange som mener man ikke kan få frihet, natur og trygge omgivelser i Oslo. Men det kan man! Og det er nettopp derfor jeg bor her. Jeg får både i pose og sekk 😄Du MÅ ikke bosette deg midt på Karl Johan eller på Stovner. 

Anonymkode: a7f90...37a

Ja er kjent med at det er skoggrense i Oslo, men det må være mindretall av barn som leker fritt, men mindre du har ungdommer? Kan du finne et objekt på Finn som er sånn som du beskriver til en normal pris? De aller fleste delene av Oslo er tettbebygd med masse trafikk og veier, også utenfor sentrum. Man slipper ikke seksåringer ut alene når det er sånn på hvert hjørne. Barna blir jo voktet som i fengsel.

Anonymkode: 1c158...dd1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Romsås (oslo) bodde der i 3 år som barn og det er det værste jeg har vært med på. Gjenger, vold, mobbing på høyt nivå allerede i tidlig barneskolealder, stjeling, mye bråk og leven.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åmli i Aust Agder. Liten plass, lite folk. Ikke lett å være anderledes 

Anonymkode: a7d4b...a50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som trekker fram småsteder, kan det ha å gjøre med at dere flyttet derfra etter de vanskelige tenårene? Dette er jo en vanskelig fase for de fleste.. selv om noen av stedene, som Bømlo og Tysfjord, har jeg hørt er ekstremt. Men dette er jo typisk gale bibelbelte eller sekt steder. De fleste småsteder er jo ikke sånn.

Anonymkode: 1c158...dd1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

 

Minner om Husnes.

Anonymkode: c79ee...811

Og Rosendal

Anonymkode: 0d6cb...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Groruddalen. Alle fra Oslo øst er svært spesielle. Jeg har ikke sansen for ghetto lifestyle. 

Anonymkode: e1763...5c3

Hva mener du med "ghetto lifestyle"? :)

Bra man er ute etter forskjellige ting. Jeg og mannen trives veldig godt her (jeg er også født og oppvokst her), så gleder meg til å få barn også. Vi har begge høyere utdanning og bor i et rolig området. Lurer veldig på hva som er ghetto med det. 

Anonymkode: 13182...76d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Oj, forstår du ikke det? Du snakker veldig nedlatende om folk som ikke har vært så heldig som deg (er lik Oslo-selgere) og du er opptatt av bil, parkeringsplasser og lite bompenger. Ja, jeg kan bare snakke for meg selv, men for meg høres du ut som en veldig sneversynt person jeg har svært lite til felles med og som jeg ikke vil ha som nabo. 

Anonymkode: 40165...2f8

Jeg tror de fleste som ikke gidder å bo i Oslo er opptatt av bil, parkeringsplasser og bompenger. Men det fine er at folk kan velge helt selv hvor de vil bo! 

Anonymkode: 43d3f...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.1.2021 den 23.01):

De fleste småsteder i distrikts-Norge der folk aldri utsettes særlig for innvandrere eller former for minoriteter og "annerledeshet". Fullt av lavpanna rednecks. De kan for øvrig gjerne bare bli værende der de er 🙂

Anonymkode: c7560...fb0

I mange deler av bygdenorge opprettholdes folkeveksten kun av innvandring. Og siden det bidrar til folk i husan, unger på skola og arbeidskraft, hører jeg ikke noen klager over det heller. Vi tåler godt samosa, pierogi og vårruller både på 17. mai og på juletrefesten. Jeg tror vi må være 10 forskjellige nasjonaliteter bare i min vei, selv om stedet jeg bor på er så lite at du kjører igjennom uten å skjønne at det er et tettsted.

Anonymkode: 97b9c...9e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/25/2021 at 9:03 PM, Anonymus Notarius said:

Mange tenker nok som jeg, at det ikke er noe galt med byen, men med boligmarkedet der. Mange barnefamilier ønsker rekkehus/tomannsbolig/enebolig, og det får ikke "vanlige folk" i Oslo, rett og slett. Jeg, og sikkert mange med meg, har ikke lyst til å la ungene vokse opp i en trang, overprisa leilighet når jeg har mulighet til å eie noe større andre steder.

Veldig godt poeng. Boligpriser er definitvt et stort problem, ja.

Men tråden handler om verste sted å vokse opp. Jeg mener at boligpris ikke burde være tatt med i det. Jeg tok utgangspunkt i like bolig over hele landet, og vurderte så alt det andre.

Anonymkode: e0f4a...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Alle dere som trekker fram småsteder, kan det ha å gjøre med at dere flyttet derfra etter de vanskelige tenårene? Dette er jo en vanskelig fase for de fleste.. selv om noen av stedene, som Bømlo og Tysfjord, har jeg hørt er ekstremt. Men dette er jo typisk gale bibelbelte eller sekt steder. De fleste småsteder er jo ikke sånn.

Anonymkode: 1c158...dd1

For min del så har det ingenting med det å gjøre. Min oppvekst var helt fantastisk, men å flytte til Oslo var enda bedre. Jeg liker å ha kulturtilbud overalt rundt meg, og at ting er tilgjengelig døgnet rundt. Etter noen år flyttet jeg ut av Norge til en enda større by igjen, og liker meg enda bedre her enn i Oslo, da kulturtilbudene og tilgjengeligheten gikk enda mer opp.

Så min erfaring hittil i livet er at jo større byen er, desto bedre trives jeg. Det skjer noe helt magisk når flere millioner mennesker fra overalt i verden presses inn på et (relativt) lite område. En smeltedigel av multikultur som aldri gjør to dager like.

Anonymkode: e0f4a...b00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Oslo sentrum kunne jeg aldri bodd...veit ikke hva jeg hadde gjort om jeg hadde møtt Lan Marie smilende på sykkelen sin. Hun ødelegger byen. Nei takke meg til hus med parkering på egen tomt uten å være omringet av bomringer og =Oslo selgere.

Anonymkode: 43d3f...b86

Lan Marie er noe av det beste som har skjedd Oslo. Det er en grunn til at Oslo er deres beste valgkrets. Innbyggerne elsker henne!

Anonymkode: e0f4a...b00

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For min del så har det ingenting med det å gjøre. Min oppvekst var helt fantastisk, men å flytte til Oslo var enda bedre. Jeg liker å ha kulturtilbud overalt rundt meg, og at ting er tilgjengelig døgnet rundt. Etter noen år flyttet jeg ut av Norge til en enda større by igjen, og liker meg enda bedre her enn i Oslo, da kulturtilbudene og tilgjengeligheten gikk enda mer opp.

Så min erfaring hittil i livet er at jo større byen er, desto bedre trives jeg. Det skjer noe helt magisk når flere millioner mennesker fra overalt i verden presses inn på et (relativt) lite område. En smeltedigel av multikultur som aldri gjør to dager like.

Anonymkode: e0f4a...b00

Men snakker vi behovene og preferansene til voksne eller barn og oppvekst? Hvor viktig er det for barn flest å ha «masse kulturtilbud rundt seg hele tiden døgnet rundt»? Jeg tror de fleste barn har større glede av å kunne gå ut døra og være aktive med fjell stor hage dra på oppdagelsesferd langt av gårde ha masse dyr og planter rundt seg fremfor muligheten til å gå på kino hele døgnet. Eller velge mellom et dusin idretter eller malekurs.

Anonymkode: 1c158...dd1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristiansand. Vokste opp der selv. 
Mye baksnakking og skjult mobbing. Mye rasisme. Kvinner bør helst jobbe deltid og bruke tid på barna, som du bør få i tidlig 20-årene. 

Anonymkode: 39bea...b26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lan Marie er noe av det beste som har skjedd Oslo. Det er en grunn til at Oslo er deres beste valgkrets. Innbyggerne elsker henne!

Anonymkode: e0f4a...b00

Det sier veldig mye om velgerne til MDG, politikken de fører er totalt uten bakkekontakt og den handler mer om ideologi og fantasier.

Husk at MDG virkelig tror at de kan bytte ut over 200.000 arbeidsplasser innenfor oljeindustrien med arbeidsplasser innen havvind, de som blir til overs skal vist jobbe med offentlig transport. Hvordan inntektene fra oljen skal erstattes vet de heller ikke, det eneste de vet er at staten skal betale det. Skal sikkert betales med Grunerløkka-penger og byttetjenester...

Det er greit så lenge MDG holder politikken sin innenfor Oslo, for de har ikke peiling på hvordan livet er og hvordan Norge fungerer utenfor ring 3.

 

Anonymkode: e4bac...391

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Det sier veldig mye om velgerne til MDG, politikken de fører er totalt uten bakkekontakt og den handler mer om ideologi og fantasier.

Husk at MDG virkelig tror at de kan bytte ut over 200.000 arbeidsplasser innenfor oljeindustrien med arbeidsplasser innen havvind, de som blir til overs skal vist jobbe med offentlig transport. Hvordan inntektene fra oljen skal erstattes vet de heller ikke, det eneste de vet er at staten skal betale det. Skal sikkert betales med Grunerløkka-penger og byttetjenester...

Det er greit så lenge MDG holder politikken sin innenfor Oslo, for de har ikke peiling på hvordan livet er og hvordan Norge fungerer utenfor ring 3.

Ja, enig i mye av det. Jeg har kun stemt MDG ved lokalvalg i Oslo. Har aldri noensinne stemt på dem ved Stortingsvalg, og kommer nok aldri til å gjøre det heller.

Anonymkode: e0f4a...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...