Gå til innhold

Verste stedene å vokse opp i Norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

OlsenHansen skrev (14 timer siden):

Riktig nok kan det være stor grad av sosial korreksjon og utestenging hvis du ikke tilpasser deg regimene på bygda, men jeg tror jammen jeg foretrekker det fremover å bli knivstukket på vei til butikken av en gjeng norskhatende berikelser. Eller se barna blir ranet og banket for så bli kalt rasist når du melder ifra om det.

Sjansen for at ungdom blir kvestet/kjørt i hjel på bygda er veldig mye større enn å bli ranet i Oslo.

Anonymkode: 154a9...1ac

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det kommer nok av mange ulike mekanismer, men antagelig er det ingen enkle løsninger. Inkludering betyr blant annet at det skal være like muligheter for å få til Mangfold. 
 

Grunnet prisene i Oslo blir det ofte til at innvandrere holder seg mer for seg selv der de har sjans til å Kjøpe/ leie bolig. Det er EN av årsakene. og så er det mange andre aspekter som samlet gjør Oslo mer kompleks enn at det er utelukkende positivt å bo i et område ENTEN med majoriteten av bedrestående hvite mennesker ELLER innvandrere som sliter med språk og integrering.

Anonymkode: dae1f...390

Poenget mitt er at manglende inkludering fører til at flerkulturell barn/ungdom ikke blir som norske barn/ungdommer. Hvis det er et mål at alle skal bli så norsk som mulig, og det er det eneste saliggjørende. Å møte nedlatende holdninger fra andre gjør noe med deg som menneske. Å bli møtt med respekt og verdighet gjør også noe med deg, men da i positiv forstand. 

Anonymkode: 262a2...71b

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vill nok unngått de største byene(mtp prisnivå på boliger) og små bygder med dårlige skoletilbud som er langt fra sykehus o.l. Også bibelbeltet generelt. 

Anonymkode: 3b8e7...d0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje greit å nevne at det er deler av Porsgrunn og Skien? Tror de fleste her ikke vil skjønne at det er disse byene det er snakk om, når det er små «deler» av en by😅

Anonymkode: a62b1...d5e

Om man ikke vet hvor Herøya er så bør man kanskje sjekke hva annet man har misset. Og jeg har ikke noe forhold til Grenland 

Anonymkode: ac0af...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo i innvandrer tette områder det er mest kriminalitet og fornedrings vold av norsk etniske barn og unge om du ikke er klar over det. Du får bare kalle oss "lavpanna rednecks" selv om ikke alle er så hvite bare fordi vi ikke ønsker å omgi oss med gjengkriminalitet og frykt for overfall. 

Anonymkode: 78a06...1c1

Jeg er oppvokst på Holmlia. På den tiden var det mer krim enn det er nå. Selv om det er i oppgang dessverre. Har aldri vært noe fornedringsvold av hvite i  eget miljø. Der passet man på hverandre. Men det var kanskje mer slik i forhold til ungdom i nærområde som Nordstrand. At det ble litt «kriging».
 

Sånn er det fort litt på bygda også. Gjerne mer spennende med jentene i nabobygda osv. Dere har i tillegg mye mer problemer med unge gutter som skal tøffe seg i trafikken. Så sånn sett er det større sjangser for trafikkulykker, høyt inntak av hjemmebrent, lav utdannelse og unge mødre enn at man skal havne i en gjeng i Oslo øst selv om man vokser opp på Holmlia eller Furuset.  
 

 

Anonymkode: 154a9...1ac

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oslo - generelt. 

Laksevåg, då særleg Gyldenprisområdet, eller Loddefjord. 

Førde, fyttihelvete.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asker. Opplevde grov vold og mobbing. Er livredd blonde menn etter å ha bodd der, har PTSD. Mulig det er bedre der nå, men opplever at folk der er utrolig materialistiske og dømmende. 

Anonymkode: b098b...a7c

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo pga masse utlendinger og kriminalitet, hele Nord-Norge pga mørktid og dårlig klima og sykt dyrt og tungvint for ferieturer, ikke små steder med under 15 000 innbyggere

Anonymkode: a7a10...dd8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om man ikke vet hvor Herøya er så bør man kanskje sjekke hva annet man har misset. Og jeg har ikke noe forhold til Grenland 

Anonymkode: ac0af...14d

Hvorfor tenker du at "alle" skal vite hvor Herøya er? 

Anonymkode: a080b...8dc

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor tenker du at "alle" skal vite hvor Herøya er? 

Anonymkode: a080b...8dc

Fordi noen tror verden kretser rundt dem 😂😂 viktigper kalles de

Anonymkode: a7a10...dd8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo, syns de som vokser opp på små steder er mer jordnære og inkluderende. 

Anonymkode: 4caa9...498

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jessheim. Vil ikke at barna mine skal bli så harry. 

Anonymkode: 2467b...5af

Jeg tror harry folk er de mest lykkelige.  Grilling på campingplassen,  billig øl fra Sverige, gammel VW på vei til Strømstad, smågodt på tilbud,  mange venner. Jeg synes ikke det høres så verst ut egentlig 

Anonymkode: f6350...adb

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Oslo, liker ikke byen. Kunne heller aldri slått med ned i Lillehammer eller andre steder i innlandet. Får litt Klaus når jeg ikke ser hav eller fjord 

Anonymkode: 9c438...c51

Det er litt gøy, jeg er fra Lillehammer og jeg er stikk motsatt, liker ikke den kalde trekken man opplever fra havet, og elsker den lunheten som er i innlandet (da tenker jeg værmessig).

Ville ikke bodd i Oslo, rett og slett fordi jeg ikke liker storby, Finnmark hadde nok blitt for øde igjen.

Anonymkode: f1d81...f2a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

norw skrev (5 timer siden):

Oslo øst eller Søndre Nordstrand av spesifikke steder. 

Dette her er så rart. På Nordstrand(Nordseter/Kastellet området), er det stort sett godt bemidlede etnisk norske mennesker i eneboliger og rekkehus, men Søndre Nordstrand(Hauketo/Holmlia) stort sett består av innvandrerfamilier og dertil ungdomsgjenger osv

Anonymkode: 1d28a...481

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg tror harry folk er de mest lykkelige.  Grilling på campingplassen,  billig øl fra Sverige, gammel VW på vei til Strømstad, smågodt på tilbud,  mange venner. Jeg synes ikke det høres så verst ut egentlig 

Anonymkode: f6350...adb

Jessheim kan umulig være «Harry» lenger..

Stedet er blitt svært dyrt faktisk. 
Vet om mange høyt utdannet som har bosatt seg akkurat der faktisk 🙂

Anonymkode: dae1f...390

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Oslo ja, 700 000 tar feil da eller? Det er ingen steder barn ikke kan ha det bra tror jeg. Hva man svarer her går bare på personlige preferanser, og har lite meg hvor de mener et barn ikke bør bo. 

Anonymkode: 40165...2f8

Det er vel ikke 700 000 med barn i Oslo? Mest studenter og frisører 

Anonymkode: 2f74d...d99

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Djeez.. bibelbeltet.. 

Vi er i 2021 nå.. vet ikke hva du referer til som Bibelbeltet men snakker du om større byer som Kristiansand og Stavanger må du ta deg en liten realitycheck. Mulig det var snakk om bibelbeltet før men nå er disse byene klassifisert som Storbyer i norsk målestokk med de fleste kulturelle , helse og utdanningsmuligheter som Oslo. 
 

 

Anonymkode: dae1f...390

Ehh ja men de leser og praktiserer bibel der

Anonymkode: 2f74d...d99

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...