Gå til innhold

Verste stedene å vokse opp i Norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg vokste opp i en liten vestlandsbygd og for meg virker det utrolig kjipt å vokse opp i en storby hvor man ikke kan leke fritt ute og være i vakker natur, med masse dyr og skog fjell vann og fjord.. å sitte i en blokk med iPad og Tv og være avhengig av voksne for å bare gå ut døra virker så utrolig kjipt. Bare asfalt eksos og grå stor blokker på alle kanter. Kriminalitet og mye syke folk i nær omkrets. Ingen grønne åpne jorder blomsterenger. Folk tråkker i kø i marka enten det er på skogstur eller skitur. Huff det er bare trist. Hva er det alle dere som er så positive til barn i storby har slags verdier for en barndom?

Anonymkode: 1c158...dd1

Dette er uvitenhet! 

Anonymkode: 154a9...1ac

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vi? Du mener alle som bor sentralt i Oslo bor der for å slippe å være nabo med meg? Ok. 

Hva har jeg gjort deg? 

Anonymkode: 43d3f...b86

Oj, forstår du ikke det? Du snakker veldig nedlatende om folk som ikke har vært så heldig som deg (er lik Oslo-selgere) og du er opptatt av bil, parkeringsplasser og lite bompenger. Ja, jeg kan bare snakke for meg selv, men for meg høres du ut som en veldig sneversynt person jeg har svært lite til felles med og som jeg ikke vil ha som nabo. 

Anonymkode: 40165...2f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Eh hæ? Jeg har barn og bor i Oslo. Og barna leker fritt ute alene, går til skogen og leker (100 meter unna), bader i skogsvann og på tomme strender. Nærmeste nabo er en gård. Du høres rett og slett uvitende ut.  

Anonymkode: a7f90...37a

Og du mener det representerer det typiske Oslo å bo rett ved en gård og 100m til skogen og barn som leker fritt?

Anonymkode: 1c158...dd1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.1.2021 den 22.55):

Bømlo, vil ikke utsette mine egne barn for sånn der var da jeg vokste opp. Er du ikke helt A4 eller om du gjør et feilskjær så blir du aldri kvitt stempelet, du får aldri en ny sjangse. Det er mye mobbing og utestenging, både av voksne og barn. 

Anonymkode: 016fe...442

 

Minner om Husnes.

Anonymkode: c79ee...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tysfjord. Fordi det grøsser i meg hver gang jeg tenker på plassen etter å ha lest og sett dokumentar om Tysfjordsaken. Selv om det er lenge siden er det likevel den saken det eneste jeg forbinder med den plassen, derfor er det i mine øyne den verst tenkelige plassen å vokse opp. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Og du mener det representerer det typiske Oslo å bo rett ved en gård og 100m til skogen og barn som leker fritt?

Anonymkode: 1c158...dd1

Store deler av Oslo ligger ved skogen, ja. Og mitt inntrykk er at de fleste barn leker fritt. Ikke midt i sentrum selvfølgelig.

Anonymkode: a7f90...37a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

 

Minner om Husnes.

Anonymkode: c79ee...811

Der har jeg bodd, og aldri igjen. Orker ikke bygdedyr og kaffeslaberas som den eneste aktiviteten når du ikke er på tur. 

Anonymkode: a7f90...37a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo øst eller steder med stor innvandring/kriminalitet.

Anonymkode: 78acf...ccd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Der har jeg bodd, og aldri igjen. Orker ikke bygdedyr og kaffeslaberas som den eneste aktiviteten når du ikke er på tur. 

Anonymkode: a7f90...37a

Bodde du der lenge? Var det vanskelig å finne venner. Vi ble aldri godtatt.

Anonymkode: c79ee...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Der har jeg bodd, og aldri igjen. Orker ikke bygdedyr og kaffeslaberas som den eneste aktiviteten når du ikke er på tur. 

Anonymkode: a7f90...37a

 

Vi kjente til slutt at det var oss det var noe gale med... Derfor jeg spør.

Anonymkode: c79ee...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Og du mener det representerer det typiske Oslo å bo rett ved en gård og 100m til skogen og barn som leker fritt?

Anonymkode: 1c158...dd1

Tillegg: Poenget mitt var uansett at det er så ekstremt mange som mener man ikke kan få frihet, natur og trygge omgivelser i Oslo. Men det kan man! Og det er nettopp derfor jeg bor her. Jeg får både i pose og sekk 😄Du MÅ ikke bosette deg midt på Karl Johan eller på Stovner. 

Anonymkode: a7f90...37a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Groruddalen. Alle fra Oslo øst er svært spesielle. Jeg har ikke sansen for ghetto lifestyle. 

Anonymkode: e1763...5c3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bodde du der lenge? Var det vanskelig å finne venner. Vi ble aldri godtatt.

Anonymkode: c79ee...811

Vi bodde der i ett år. Jeg har inntrykk av at bygder generelt er ganske vanskelige å være tilflytter til.
Vi er veldig sosiale og utadvendte, og engasjerte oss mye, men uansett hvor mye vi forsøkte var det stort sett de som var barndomsvenner og som hadde kjent hverandre siden ungdommen som var en gjeng. Vi ble aldri en del av den.

Anonymkode: a7f90...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi bodde der i ett år. Jeg har inntrykk av at bygder generelt er ganske vanskelige å være tilflytter til.
Vi er veldig sosiale og utadvendte, og engasjerte oss mye, men uansett hvor mye vi forsøkte var det stort sett de som var barndomsvenner og som hadde kjent hverandre siden ungdommen som var en gjeng. Vi ble aldri en del av den.

Anonymkode: a7f90...37a

Takk. Nå føler jeg ikke bare er oss. To år. Vi klarte ikke å komme inn. Prøvde, men ble avvist. Husnes og Kvinnherad er såre samtaler for oss, og for barna.

Anonymkode: c79ee...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Dette er uvitenhet! 

Anonymkode: 154a9...1ac

Hvorfor synes du det er uvitenhet? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drangedal i telemark.

En eneste stor mobbekommune, om du er tilflytter så blir du utfryst, og sett ned på av alle beboere der. Masse innavl er det det også.

Anonymkode: 8f34e...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Drangedal i telemark.

En eneste stor mobbekommune, om du er tilflytter så blir du utfryst, og sett ned på av alle beboere der. Masse innavl er det det også.

Anonymkode: 8f34e...813

Telemark er vel generelt innavl?

Anonymkode: c79ee...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Telemark er vel generelt innavl?

Anonymkode: c79ee...811

Hvor har du det fra?
Jeg bor i Telemark, og ikke hørt om innavl andre plasser enn Drangedal.

Anonymkode: 8f34e...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Groruddalen. Alle fra Oslo øst er svært spesielle. Jeg har ikke sansen for ghetto lifestyle. 

Anonymkode: e1763...5c3

Takk jeg og familien vår liker og være litt spesielle😉 vi bor I hvertfall I ett sted I oslo øst hvor folk ikke går rundt med masse fordommer her inkludert alle uavhengi etnisitet.

Anonymkode: 506a2...a54

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...