Gå til innhold

Dame1989 prøver på nr 2 🌹


Dame1989

Anbefalte innlegg

@Niny og @Saschi Fortsatt ingen symptomer tilbake enda, får bare se det ann de neste dagene og vurdere blodprøve utover uken. 

Første gang jeg var gravid skjedde det samme (mistet symptomer). Da viste ultralyd BO og jeg måtte ta medisinsk abort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var gravid nå, ingen symptomer. Stigende hCG, men ingenting å se på UL. Du kan måle hCG og bli lurt til å tro at alt er fint, hvis den er stigende.. Her måtte det som sagt en UL for å påvise BO

 

Jeg hatt sett det ann noen dager og kontaktet FL hvis fortsatt bekymret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solstrålen :) skrev (2 minutter siden):

Jeg var gravid nå, ingen symptomer. Stigende hCG, men ingenting å se på UL. Du kan måle hCG og bli lurt til å tro at alt er fint, hvis den er stigende.. Her måtte det som sagt en UL for å påvise BO

 

Jeg hatt sett det ann noen dager og kontaktet FL hvis fortsatt bekymret. 

Jeg fikk også konstantert BO på ultralyd i fjor, hadde 48 000 i hcg. Det er heldigvis ikke så vanlig. Ser nok ann i morgen eller tirsdag, men den eneste måten å få rett svar er ultralyd og har time til det om 15 dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Vil bare si at jeg har heller ingen symptomer og er i svangerskapsuke 7 nå. Nå er det jo ingen garantier for noe som helst, men jeg tror det er ganske vanlig å ikke kjenne så mye så tidlig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaNO skrev (3 timer siden):

Hei :) Vil bare si at jeg har heller ingen symptomer og er i svangerskapsuke 7 nå. Nå er det jo ingen garantier for noe som helst, men jeg tror det er ganske vanlig å ikke kjenne så mye så tidlig.. 

Det jeg reagerer på er at jeg hadde mange synptomer som plutselig forsvant. Var akkurat sånn sist når det gikk galt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (1 time siden):

Det jeg reagerer på er at jeg hadde mange synptomer som plutselig forsvant. Var akkurat sånn sist når det gikk galt. 

Jeg skjønner, men du må huske på at så tidlig så er det ikke sikkert det var graviditetssymptomer heller nødvendigvis. Det er mye hormoner og medisiner i spill etter hva kroppen har gjennomgått med IVF, som kan gjøre mye rart med en. Symptomer kan også komme og gå.. Sender deg en klem

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HannaNO skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner, men du må huske på at så tidlig så er det ikke sikkert det var graviditetssymptomer heller nødvendigvis. Det er mye hormoner og medisiner i spill etter hva kroppen har gjennomgått med IVF, som kan gjøre mye rart med en. Symptomer kan også komme og gå.. Sender deg en klem

Takk :)

Føles bare helt likt som da jeg hadde en BO i april 2020. Og har ikke lyst til å bruke halve ferien min med å tro at jeg har mistet og evt siste halvdel av ferien til medisinsk abort... Derfor jeg lurer på om jeg skal bestille en ultralyd til 6+2 (før ferie) for å roe nervene. De burde kunne se er bankende hjerte da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (11 minutter siden):

Takk :)

Føles bare helt likt som da jeg hadde en BO i april 2020. Og har ikke lyst til å bruke halve ferien min med å tro at jeg har mistet og evt siste halvdel av ferien til medisinsk abort... Derfor jeg lurer på om jeg skal bestille en ultralyd til 6+2 (før ferie) for å roe nervene. De burde kunne se er bankende hjerte da. 

Det syns jeg du kan gjøre. Er ikke noe kjekt å ha det sånn ❤️ Sommeren er til for å nytes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+0

Føler tiden står stille for tiden. 8 dager til ultralyd. Kanskje noe uggen på formiddagen, men det er nok fordi jeg er et nervevrak og spiser lite på formiddagen.. Skal bli godt å få avklart dette. Litt tom for ord nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du valgte å ta en tidligere UL, bedre å få vite enn å ødelegge ferie din siden du ville vente, støtter deg i det 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6+4

Merker periodevis noe uggenhet nå. 4 dager til ultralyd og for bekreftelse på at det er liv som utvikler seg :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+1 

Alt så bra ut på ultralyd i dag 😄😍 Vi fikk se hjerte slå og embryoet ble målt til 0.93 cm :)

Vi fikk ikke vite hvor fort hjertet slo, men gynekologen sa at det så normalt ut 😀 Ny ultralyd hos ivf klinikken om 25 dager. 

Ultralyden i dag viste en cyste på 3,5 cm på den ene eggstokken. Det har ikke blitt sett på ultralyd tidligere, men kan kanskje være pga stimuleringen til ivf? :)

Endret av Dame1989
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk @89jenta @Amatariel @Annabel @Godis 😀

7+4 

Formen er nesten litt for bra vis jeg tør å si det. Har skikkelig feriemodus så hadde kanskje kjent mer vis jeg var mer aktiv. Prøver å tenke på at vi så et bankende hjerte for 3 dager siden, men kjenner at det er lenge å vente 22 dager på neste ultralyd. Skulle ønske jeg klarte å slappe litt mer av i graviditeten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...