Gå til innhold

Dame1989 prøver på nr 2 🌹


Dame1989

Anbefalte innlegg

For å berolige deg litt - jeg hadde 10 dagers lutealfase før jeg ble gravid med mini. Hun satt på andre pp og hadde et helt uproblematisk svangerskap og trengte ikke noe støttemedisin, hun er nå 7mnd perfekt liten mini ☺️ Så det trenger ikke være kritisk ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yrno skrev (1 time siden):

For å berolige deg litt - jeg hadde 10 dagers lutealfase før jeg ble gravid med mini. Hun satt på andre pp og hadde et helt uproblematisk svangerskap og trengte ikke noe støttemedisin, hun er nå 7mnd perfekt liten mini ☺️ Så det trenger ikke være kritisk ☺️

Så fint å høre :)

Tror jeg kanskje sender en melding til fertilitetsenteret å hører vis neste syklus har like kort lutealfase. Vil føles dumt å kanskje kaste bort mange måneders prøving siden det var så vanskelig å bli gravid sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to barn på 10 dagers lutealfase, så fullt mulig ja. Men skjønner godt at du vil tracke syklusen din i forkant av prøving - det er lurt. Det skader jo ikke å høre med gynekologen om progesteronstøtte. Hvis ikke så husk at B6 kan hjelpe. Var sånn jeg økte lutealfasen fra 10 til 12 dager og ble gravid med nr.3.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Positiv el test i kveld cd 20 🙂 Hele 3 dager før forrige syklus 😀

I morgen får jeg ikke testet før på kvelden. Spent på om den har blitt svakere da. Føles vanskelig å ikke legge inn aksjer denne syklusen også. Men neste syklus skal vi starte prøvingen på nr 2 🙂

Screenshot_20230417_221438_Premom.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whii nå nærmer det seg! En syklus unna er ikke lenge! 

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

PP1 CD 1

Da var mensen her igjen. 33 dagers syklus og 12 dager lutealfase 🙂

Dette blir første prøveperiode 🤞 Veldig spent på hvordan dette vil gå og om vi må ta ibruk ivf denne gangen også. Antar jo at jeg har pcos og vekten er fortsatt et problem. Tenker at vis vi ikke har blitt naturlig gravide innen neste vår så får vi tenke ivf før eller etter sommeren. Da vil jeg være 35 år så vil ikke drøye det alt for lenge. 

En del av meg har fortsatt et håp om å bli raskt gravide på egenhånd. Utenom overvekt og mulig pcos fant de ingen feil på meg eller partner ved forrige prøveperiode... Antar at el er om ca 3 uker så blir spennende å begynne å el teste når den tiden nærmer seg 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med prøvestart! 🥳
Blir kjempespennende da. Har jo hørt veldig mange historier om IVF'ere som har hjemmelagd søsken, så det kan jo godt skje 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP1  CD 8 

Fortsatt nesten 2 uker til el og kjenner allerede at det vil bli noen tøffe måneder fremover. Trodde jeg skulle klare å være litt mer avslappet denne gangen enn sist, men nei... 

Begynte å teste med clearblue digital eltester i dag (brukte de sist og likte det) samtidig som jeg bruker el strips. Testen gikk rett til høy. Det indikerer at østrogen er høy. Får nok ikke el før om nærmere 2 uker. Lurer på om det er pcos som kanskje er blitt værre? 

Jeg får påvist el hver måned og pleide å ha syklus på 30-33 dager før forrige graviditet. Etter at jeg fikk tilbake mensen for noen måneder siden så har syklusen blitt mer og mer stabil. Burde jeg kanskje ta en ny fertilitetssjekk (blodprøve) allerede nå? Liker ikke at testene viser at jeg har høy østrogen så tidlig i syklusen.... 

Har også veldig lyst til å bytte jobb, men synes det er vanskelig da jeg ikke vet hvor lang tid det vil ta å bli gravid. Vis jeg blir gravid innen 6 måneder er det best å beholde jobben. Men vis det tar like lang tid som sist så bør jeg bytte jobb. Kjenner jeg ikke orker å bli værende i en jobb jeg misliker... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du er utålmodig :klem: Jeg ble mindre og mindre avslappet for hver gang jeg ble prøver (😅). Den positive siden er jo at man har barn fra før av som kan bidra til at man holder seg litt opptatt og tiden kanskje går litt raskere. Ellers har jeg i det minste lært mer og mer for hver runde da, ettersom jeg har gått så nøye inn i det og hatt så mye kontroll jeg kunne klare.

Absolutt ikke sikkert du har fått noe verre PCOS selv om testen viser høy nå. Har hørt om mange som har hatt høy både tidlig og lenge før max. Det viktigste er uansett når max kommer - at ikke den blir uoverkommelig sen. Høres jo veldig lovende ut med lengden din og at syklusen har blitt mer og mer stabil nå. Da ville jeg nok holdt ut litt til før jeg begynte med blodprøver o.l :nikke:

Jobbsøking syns jeg du skal hoppe inn i! Man vet aldri hvor lang tid verken prøving eller jobbsøking kan ta. Det er en sånn typisk ting man ikke kan vite hvordan blir i fremtiden. Og mistrives man så bør man bytte :klem3: Skummelt med det ukjente, men ta heller skritt for skritt der. Det kommer til å gå fint uansett når du måtte bli gravid i forbindelse med jobbsøking/oppstart av ny jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt jobb! Hvis du opplyser om at du har ett barn fra før, så ligger det litt i kortene at du, fertil kvinne i 30-årene, får flere barn, og det forstår arbeidsgiver :) Hvis du får jobben så ønsker de deg uansett!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner så godt at du blir utålmodig 😬 Håper veldig på at det går raskere for dere denne gangen 🤞😊 

Jeg henger meg på de som anbefaler å bytte jobb 😊 Man kjenner det kanskje på samvittigheten her og nå, men bare det er gjort vil man nok kun kjenne på positive følelser rundt det 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (9 timer siden):

Skjønner godt at du er utålmodig :klem: Jeg ble mindre og mindre avslappet for hver gang jeg ble prøver (😅). Den positive siden er jo at man har barn fra før av som kan bidra til at man holder seg litt opptatt og tiden kanskje går litt raskere. Ellers har jeg i det minste lært mer og mer for hver runde da, ettersom jeg har gått så nøye inn i det og hatt så mye kontroll jeg kunne klare.

Absolutt ikke sikkert du har fått noe verre PCOS selv om testen viser høy nå. Har hørt om mange som har hatt høy både tidlig og lenge før max. Det viktigste er uansett når max kommer - at ikke den blir uoverkommelig sen. Høres jo veldig lovende ut med lengden din og at syklusen har blitt mer og mer stabil nå. Da ville jeg nok holdt ut litt til før jeg begynte med blodprøver o.l :nikke:

Jobbsøking syns jeg du skal hoppe inn i! Man vet aldri hvor lang tid verken prøving eller jobbsøking kan ta. Det er en sånn typisk ting man ikke kan vite hvordan blir i fremtiden. Og mistrives man så bør man bytte :klem3: Skummelt med det ukjente, men ta heller skritt for skritt der. Det kommer til å gå fint uansett når du måtte bli gravid i forbindelse med jobbsøking/oppstart av ny jobb.

Får satse på at max kommer rundt cd 20 :)

Har sett litt på diverse jobber i en god stund allerede. Er bare få jobber som er aktuelle. Får bare fortsette å titte og søke vis jeg finner noe aktuelt før jeg blir gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PP1  CD 14

Bra jeg begynte å el teste tidlig. Sist fikk jeg positiv el test på cd 20 og nå fikk jeg plutselig omtrent positiv el test i kveld på cd 14. Blir å legge inn aksjer i kveld og i morgen kveld. Håper det vil være nok 🙂 Eller når anbefaler dere å legge inn aksjer? 

Screenshot_20230514_185944_Premom.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for tidligere EL-test!! Ingenting er bedre enn det nå 😁
Jeg har blitt gravid de gangene vi har fått inn aksjer 2 og 3 dager av de 5 fertile. Det er jo sikkert tilfeldig, men de pp'ene vi klarte 4 og full pott med 5 av 5 så ble det ikke graviditet ut av det... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (47 minutter siden):

Hurra for tidligere EL-test!! Ingenting er bedre enn det nå 😁
Jeg har blitt gravid de gangene vi har fått inn aksjer 2 og 3 dager av de 5 fertile. Det er jo sikkert tilfeldig, men de pp'ene vi klarte 4 og full pott med 5 av 5 så ble det ikke graviditet ut av det... 

Ja, spent om el testen er enda mer positiv i morgen tidlig, eller om den er blitt svakere igjen. Kveldens test er jo like sterk som kontrollstreken så må vel regne den som positiv. Aksjer er iallefall lagt inn nå og så skal vi legge inn aksjer i morgen også. Litt usikker på om det har noe hensikt med aksjer på tirsdag kveld, det spørs vel litt hvordan morgendagens test ser ut 🙂 

Ser ut som det blir rekordlav syklus på kanskje 27 dager. Pleier å ligge på 30-34 dager. Spent på om det kan gjøre meg gravid enklere 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm, jeg pleier ikke å ha positive el tester så lenge. Nå er den omtrent sterkere enn i går. Kanskje kroppen sliter med å slippe egget? Noen erfaring med sånne el tester? 

Screenshot_20230515_170349_Premom.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP 01  CD 17  Dpo 01

Positiv eggløsningstest søndag (14) og mandag (15). Antar at el var i går. Lagt inn aksjer søndag, mandag, tirsdag og i kveld. 

Planen er å starte testing 9 dpo. Har fått positiv test 10 dpo alle gangene jeg har vært gravid før :)

Endret av Dame1989
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pp1  Cd 21  Dpo 5

Jeg synes at de siste dagene har gått ganske fort. Tror de neste 5 dagene kommer til å gå saktere. Alle de gangene jeg har fått positiv test har jeg fått det på 10 dpo. 

I går hadde jeg litt murring og stikning nederst i magen, men er vel for tidlig for at egget fester seg. Er nok bare at man kjenner på alle symptomer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pp1 Cd 26  Dpo 10

Jeg ser en strek, men tror ikke på det... Det kan jo ikke gå på pp1 når vi slet sånn sist. Jeg venter til jeg ser at testene blir ordentlig sterke før jeg roer meg. Synd at man ikke klarer å glede seg pga tidligere erfaringer. 

20230526_073941.jpg

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...