Gå til innhold

Dame1989 prøver på nr 2 🌹


Dame1989

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4+2

Blodprøver i dag viste normale verdier :)

Siden klinikken er sommerstengt fikk jeg ikke ultralyd før 10+5. Jeg føler egentlig at jeg har behov for å se et bankende hjerte i uke 7 og ha en ultralyd i uke 12 for å se på organer osv. Har sendt melding til fastlege og hørt om h*n kan henvise meg til en tidlig ultralyd. Det blir kanskje for mye med 3 tidlige ultralyder? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for normale blodprøveverdier!! Endelig er det din tur! :klemmer:

Min "oppskrift" på UL er jo at det er best rundt uke 8 for å se en tydelig bønne med blinkende hjerte, og i uke 13 for å se på organer. Så hvis du klarer å få legen til å henvise til dette, så hadde det vært fint (eller bestille privat et sted). Hvis ikke så blir det vel å ta den man får :) Uke 10 er bedre enn ingenting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (1 time siden):

Hurra for normale blodprøveverdier!! Endelig er det din tur! :klemmer:

Min "oppskrift" på UL er jo at det er best rundt uke 8 for å se en tydelig bønne med blinkende hjerte, og i uke 13 for å se på organer. Så hvis du klarer å få legen til å henvise til dette, så hadde det vært fint (eller bestille privat et sted). Hvis ikke så blir det vel å ta den man får :) Uke 10 er bedre enn ingenting.

Fikk fastlegen til å henvise til tidlig ultralyd så får se hvilken dag det blir. Mtp ferie passer 7+5 best :) Må uansett ta den 10+5 gjennom fertilitestklinikken da de bestemmer om jeg kan slutte med Cyclogest. Ultralyden i uke 12 passer egentlig best med 12+2 for da skal vi møte masse familie rett etterpå og det hadde passet veldig bra å kunne fortelle om graviditeten da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, gratulerer såå mye!😍 Så koselig å planlegge å fortelle til familie, det syntes vi var veldig stas og trivelig også🥰 håper vi får gjøre det igjen iløpet av sommeren/høsten🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk @89jenta, @Annabel, @Amatariel, @Pillowtalk og @Kristina00 :)

Prøver å ikke planlegge for mye enda før vi har sett et bankende hjerte. Gått på den smellen før og det var ikke noe morsomt.. Men etter første ultralyd har jeg tenkt å se etter morsomme/hyggelige måter å fortelle det til besteforeldre og tanter/onkler. Blir første barnebarnet på begge sider :) 55 dager til ultralyd 12+6. Har planer om å fortelle det til familie etter det :)

Men fortsatt kjempe redd for å miste så må vente 55 dager til før jeg kan begynne å glede meg ordentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår akkurat hva du mener :hug: Å reversere en gravidnyhet er bare såå kjipt! Så her går vi for ca samme plan som deg. Forteller ikke om svangerskapet før vi har fått en viss sikkerhet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forstår jeg godt, vi fortalte heller ikke før vi fikk se et bankende hjerte. Turte heller ikke kjøpe noe før vi hadde vært på oul uke 18 - da ble alt plutselig mye mer virkelig! var første barnebarn på begge sider her også, de er så stolte over han.🥰 krysser alt jeg har for deg og at du får sett et bankende hjerte❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med å makse ut testene ❤️ Forstår det med å vente, ikke kjekt å fortelle familien og så må du dele den dårlige nyheten med dem, kjenner meg igjen i det 😔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+3

For 4-5 dager siden var jeg plaget med uggenhet, ømhet nederst i magen, stikninger, ømme pupper, oppblåst og hyppig vannlating. 

De siste 3 dagene har jeg kun ømme pupper og noe hyppig vannlating. Føler meg egentlig ikke gravid. Hvor fort er det vanlig å begynne å blø vis hcg er synkende? 

Tenker kun på at jeg tror dette går dårlig. Ville dere få målt hcg hos fastlege på mandag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomene pleier å gå litt opp og ned. Jeg kunne ha flere dager der jeg knapt kjente på noe, annet enn at brystene gjorde vondt når jeg tok av Bhen, så kom d elitt tilbake. Gikk litt i bølgedaler, kun dårligere matlyst og ømme pupper som var konstanten på den tiden. 

Satser på at dette går fint! 🤞🤞🤞❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Niny, symptomer kommer og går, noen ganger er de der mens andre ganger er de helt vekke. Nyt tiden uten å ha en masse symptomer for du kommer til å savne det når de kommer tilbake 😅 Så lenge du ikke blør, så hadde jeg ikke gått til legen for å sjekke hcg nivået for å vær ærlig 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...