AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #41 Del Skrevet 30. januar 2021 Jeg liker stilen til Tid for hjem veldig godt! Kunne bodd i de fleste løsningene de lager. Rommet med det gule taket digget jeg virkelig, selv om jeg først var superskeptisk til de gule fugene. Ble bra. Det eneste jeg virkelig mislikte de siste gangene var den blomstrete tapeten i taket😂 Det ble for mye. Anonymkode: c206b...707 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #42 Del Skrevet 30. januar 2021 Med unntak av det gule taket likte jeg det kjøkkenet veldig godt, likte også spisestuen fra denne uken. Kunne gjerne hatt Tid for hjem på besøk hvis jeg skulle lagd hobbyrom eller hage, men hadde ikke turt å slippe dem løs på resten av huset. Kjenner til fem av de som har sluppet dem inn i ulike sesonger, og tre var fornøyd og gjorde få justeringer, en malte på nytt, og en var fornøyd med håndtverket men misfornøyd med utseende og pusset opp alt (kjøkken + stue) på nytt etter noen år. Tror det handler mye om hvilken designer man får, noen lager noe som passer familien, andre vil bare være crazy og leve ut sine villeste fantasier. Personlig syns jeg denne stuen med alt speilgreiene i taket og på veggene er noe av det verste https://www.tv2.no/a/8880166/ Fryktelig vanskelig å fjerne uten å måtte gjøre mye arbeid etterpå, og passet ikke stilen til huset i det hele tatt. Denne stue/kjøkkenløsningen likte jeg svært godt og kunne flyttet rett inn i https://www.tv2.no/a/11301693/ Har for øvrig mye fagfolk i omgangskretsen, og de skryter av Einar, men ellers er det Ole og Gustav fra Eventyrlig oppussing som høster mest skryt for håndtverkskunnskapene. Anonymkode: 27f8e...649 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #43 Del Skrevet 2. februar 2021 Hva syns dere om kjøkken og stue i dagens episode? Jeg likte det kjempegodt! Anonymkode: 27f8e...649 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjær Skrevet 2. februar 2021 #44 Del Skrevet 2. februar 2021 50 minutter siden, AnonymBruker said: Hva syns dere om kjøkken og stue i dagens episode? Jeg likte det kjempegodt! Anonymkode: 27f8e...649 Den designeren likte jeg, han virket som han ville gjøre det til en plass man skal leve, og ikke gi utløp for alle ville fantasier han har lyst å prøve ut... Men jeg liker ikke hvordan de absolutt skal knuse alle møblene i containeren. hvorfor ikke gi bort det vitrineskapet? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #45 Del Skrevet 2. februar 2021 fjær skrev (2 minutter siden): Den designeren likte jeg, han virket som han ville gjøre det til en plass man skal leve, og ikke gi utløp for alle ville fantasier han har lyst å prøve ut... Men jeg liker ikke hvordan de absolutt skal knuse alle møblene i containeren. hvorfor ikke gi bort det vitrineskapet? Akkurat dét tenkte jeg også på! Det var jo et fint vitrineskap og de kunne sikkert til og med fått solgt det for minst noen hundrelapper om de ikke ville gitt det bort. Det burde hvertfall ikke bare blitt kastet sånn.. Nei, det syns jeg var rart. Ellers syns jeg resultatet ble veldig fint! Likte designeren! Anonymkode: 6fd5c...5f8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #46 Del Skrevet 2. februar 2021 Fin og praktisk løsning, litt vågal fargepalett som kanskje pusher grensene til familien litt, men ikke så vågal at det ble for mye av det gode. AnonymBruker skrev (1 time siden): Akkurat dét tenkte jeg også på! Det var jo et fint vitrineskap og de kunne sikkert til og med fått solgt det for minst noen hundrelapper om de ikke ville gitt det bort. Det burde hvertfall ikke bare blitt kastet sånn.. Nei, det syns jeg var rart. Mulig det ikke var så solid og ikke ville tålt flytting. Farmor hadde et lignende skap som søsteren min gjerne ville arve da hun gikk bort. Da vi prøvde å flytte på det nærmest ramlet det fra hverandre. Anonymkode: d3290...e3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #47 Del Skrevet 2. februar 2021 Syns gult og brunt er en fæl kombinasjon. Anonymkode: 7cd64...529 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #48 Del Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva syns dere om kjøkken og stue i dagens episode? Jeg likte det kjempegodt! Anonymkode: 27f8e...649 Jeg elsker gult, men likte det virkelig ikke her. Var litt kjedelig egentlig😅 Anonymkode: 3b241...166 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #49 Del Skrevet 3. februar 2021 Jeg synes også det ble for mye gult, og den ubestemmelige brunfargen. Tror jeg ville gått lei av å bo der etter noen uker. Men det ble selvsagt mye finere enn det var før, så en oppgradering ble det absolutt. Anonymkode: 27b46...b95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dråpe Skrevet 4. februar 2021 #50 Del Skrevet 4. februar 2021 Når man vil bli kvitt den gamle 80-talls-stilen og ender opp med gammel 70-talls-stil i stedet... Fin romøsning - men hvorfor disse bedrøvelige fargene? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 4. februar 2021 #51 Del Skrevet 4. februar 2021 Dråpe skrev (14 timer siden): Når man vil bli kvitt den gamle 80-talls-stilen og ender opp med gammel 70-talls-stil i stedet... Fin romøsning - men hvorfor disse bedrøvelige fargene? Enig. Dette var virkelig traust. Huseierne håpte på en modernisering, men endte opp som designeroffer med å gå enda mer tilbake i tid. Med tunge og vanskelige farger. Kombinasjonen gjorde det ikke akkurat bedre. Med andre og friskere farger kunne det blitt levelig, men... Synes også at denne forlengelsen av benken i spiserommet ble for voldsom, og spiste opp mye plass. Samt den kolossen av en vedovn. Irriterer meg også grønn av at designere underprioriterer TV og TV-stue, som er noe av det viktigste man har i hjemmet. TV ender ofte opp malplassert i rommet med dårlige sitteløsninger rundt. I dette programmet også. Litt rart opptak å sende det med å sage på fingeren. Det oppfordrer andre å prøve, og plutselig svikter teknologien. Eventuelt at noen finner ut at dem skal prøve, og så har ikke sagen teknologien. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 4. februar 2021 #52 Del Skrevet 4. februar 2021 Dråpe skrev (16 timer siden): Når man vil bli kvitt den gamle 80-talls-stilen og ender opp med gammel 70-talls-stil i stedet... Fin romøsning - men hvorfor disse bedrøvelige fargene? Det samme tenkte jeg da mannen sa at de håpet på en modernisering! Da lo jeg godt! 🤣 Jeg synes ikke løsningen var så god, jeg liker litt harmoni og det gylne snitt osv. Å ha noen hyller halvveis opp veggen og opp til vinduene slik de gjorde var ikke fint i det hele tatt. Og en svær peis i hjørnet... Og gult og brunt sammen slik er virkelig ikke pent. Det blir så.... blæh. Men det var fint gulv da. 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #53 Del Skrevet 4. februar 2021 70-tallet, gule, brune og varme farger er jo absolutt på vei inn igjen, så det er jo en modernisering av rommet. Slette vegger, nytt moderne gulv, nytt moderne kjøkken etc. Jeg synes det ble veldig lekkert. Anonymkode: 2302e...a8f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjær Skrevet 4. februar 2021 #54 Del Skrevet 4. februar 2021 33 minutter siden, AnonymBruker said: 70-tallet, gule, brune og varme farger er jo absolutt på vei inn igjen, så det er jo en modernisering av rommet. Slette vegger, nytt moderne gulv, nytt moderne kjøkken etc. Jeg synes det ble veldig lekkert. Anonymkode: 2302e...a8f Det var jo en ny versjon av 70 tallet. Synes det ble fint... eneste jeg synes er feil er det malplasserte tven. Men likte godt at man kan trekke gardinen framfor tven Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #55 Del Skrevet 5. februar 2021 Jeg synes det var en dårlig løsning på døra inn til stua. Når den står åpen så sperrer den for veien inn til kjøkkenet. Den burde blitt snudd så dørbladet står inn mot veggen i gangen istedet. Vet ikke helt hva jeg syns om den mastodonten de kalte for kjøkkenøy, heller. Altfor dominerende. Syns ikke "marmor" passet inn med de kjøkkenfrontene heller. Anonymkode: 9e61b...a5c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #56 Del Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg synes det var en dårlig løsning på døra inn til stua. Når den står åpen så sperrer den for veien inn til kjøkkenet. Den burde blitt snudd så dørbladet står inn mot veggen i gangen istedet. Vet ikke helt hva jeg syns om den mastodonten de kalte for kjøkkenøy, heller. Altfor dominerende. Syns ikke "marmor" passet inn med de kjøkkenfrontene heller. Anonymkode: 9e61b...a5c Enig i alt. Altfor stor kjøkkenøy, og tror det hadde blitt finere om de hadde droppet marmoren. Men jeg hadde ærlig talt tatt til tårene av skuffelse om det var jeg som bodde der og kom hjem til det der. Hyllene opp mot vinduene var også et veldig dårlig påfunn, jeg har allergi mot ting foran eller under vinduer da! 😄 Anonymkode: 1c0c1...4bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 9. februar 2021 #57 Del Skrevet 9. februar 2021 Dagens Tid For Hjem ble ganske bra. Lyst og fint uten kontroversielle fargevalg, hvor vinduene fortjent fikk fokuset. Bortsett fra at jeg la merke til en del slurv i arbeidet rundt listing og flislegging. Det ble ikke akkurat perfekt , men men.. Kanskje det beste resultatet så langt denne sesongen. Nå vet jeg ikke om eierne har tenkt å ha TV der inne. Men hvis dem hadde det, så gjorde produksjonen nok en gang en nedprioritering av TV og TV-plass. TV'n "kunne" henges inni den lille kråen med fryseskuffer sier Kjersti, ok, men det var en traust og begrenset plass å ha "husets midtpunkt" spør du meg (hvis dem skulle ha TV der). Alt i alt, tommel opp denne gang. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #58 Del Skrevet 10. februar 2021 Egentlig syns jeg resultatet i dagens program var veldig bra! Bortsett fra én ting! Hvis jeg ikke tar helt feil, så valgte de de samme flisene på kjøkkenbenken som på kjøkkenveggen? Jeg mener, blir ikke det et veldig ruglete underlag? Flisene var jo ikke helt rette/flate. Kan tenke meg det blir kinkig å lage enkelte matretter der eller å kjevle ut en deig hvis man skal bake.. Anonymkode: 6fd5c...5f8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #59 Del Skrevet 10. februar 2021 Jeg synes dagens resultat ble bra, sesongens beste så langt synes jeg. Skikkelig sommerhytte følelse, rett og slett. I motsetning til @Ctrl reagerte jeg ikke på manglende TV plass. Det er en sommerhytte ved sjøen og eierene var jo mest opptatte av plass til å være sammen med venner. En liten TV inni nisjen over kjøleskuffene holder nok i om de i det hele tatt skal ha TV. Om jeg skal si noe negativt var det at designeren valgte å bruke flisene som benkeplate. Jeg synes generelt fliser som benkeplate er en dårlig ide og dette var jo håndlagde fliser i ujevn tykkelse. Det kan umulig være behagelig å jobbe på. Flisene var kjempefine på veggen, men det hadde vært bedre med en polert kvartskompositt i samme farge på benken. Litt mindre rustikt uttrykk, ja, men mer praktisk og funksjonelt. Anonymkode: d3290...e3e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #60 Del Skrevet 10. februar 2021 Hvis TV-en er husets midtpunkt, og særlig på hytta, så må man gå noen runder med seg selv altså. Ærlig talt. Resultatet ble kjempefint. Dette er unge folk, de klarer seg med ipad og laptop om de vil se på noe, og de får sikkert til å sette opp projektor utendørs og lage utekino også, dersom film-behovet virkelig skulle melde seg en sommerkveld. Og om de absolutt må ha TV, så er det plass til en liten og nett en i den nisjen. Helt innafor, spør du meg. Anonymkode: 2302e...a8f 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå