Gå til innhold

Tid for hjem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I det nyeste programmet ville ekteparet gå fra bestemorstil til noe mer trendy. I tillegg ville de bytte ut peisen som de ikke likte. Og hva smeller de opp? En stue som de fleste ville gjettet var før-bildet, ikke etter, og beholdt ikke bare peisen men lagde en egen schtøgg murvegg i tillegg! Mur, brunt og teracotta kan fungere fint om man gjør det riktig. Dette var ikke riktig. Jeg hadde begynt å grine om jeg kom hjem til den stuen og hadde vurdert en totalrenovering. DET fine gulvet som de ikke gjorde noe med, de kunne slipt det og lakket/oljet det, rommet hadde fått et mye mer moderne preg kun av å gjøre det.

Anonymkode: 882b3...fe5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

44 minutter siden, AnonymBruker said:

I det nyeste programmet ville ekteparet gå fra bestemorstil til noe mer trendy. I tillegg ville de bytte ut peisen som de ikke likte. Og hva smeller de opp? En stue som de fleste ville gjettet var før-bildet, ikke etter, og beholdt ikke bare peisen men lagde en egen schtøgg murvegg i tillegg! Mur, brunt og teracotta kan fungere fint om man gjør det riktig. Dette var ikke riktig. Jeg hadde begynt å grine om jeg kom hjem til den stuen og hadde vurdert en totalrenovering. DET fine gulvet som de ikke gjorde noe med, de kunne slipt det og lakket/oljet det, rommet hadde fått et mye mer moderne preg kun av å gjøre det.

Anonymkode: 882b3...fe5

De slipte jo gulvet. Peisen hadde de nok ikke budsjett til å fikse, for de er som regel gira på å bytte ut peisen om de kan. 

Anonymkode: 2302e...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

I det nyeste programmet ville ekteparet gå fra bestemorstil til noe mer trendy. I tillegg ville de bytte ut peisen som de ikke likte. Og hva smeller de opp? En stue som de fleste ville gjettet var før-bildet, ikke etter, og beholdt ikke bare peisen men lagde en egen schtøgg murvegg i tillegg! Mur, brunt og teracotta kan fungere fint om man gjør det riktig. Dette var ikke riktig. Jeg hadde begynt å grine om jeg kom hjem til den stuen og hadde vurdert en totalrenovering. DET fine gulvet som de ikke gjorde noe med, de kunne slipt det og lakket/oljet det, rommet hadde fått et mye mer moderne preg kun av å gjøre det.

Anonymkode: 882b3...fe5

Det ble gjort, de sa det men viste det ikke på tv. 

For øvrig er det huseierne som setter budsjettet, det er faktisk ikke alt man kan få inn i et budsjett, og å bytte peis koster en hel del. 

Anonymkode: 27f8e...649

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forskjellige vi er. Jeg synes de blir flinkere og flinkere, mer og mer on trend, og ikke lenger lander på sin personlige smak like ofte som tidligere. Rotting, treverk, glassdører, malte himlinger -  det er SÅ tilbake, og så flott! Endelig er det dørgende kjedelige hvite, grå, sorte ut av trendbildet igjen!

Og budsjettene er ikke store, så ikke rart om de stadig vekk må bygge plassbygde løsninger. Det er en bra måte å utnytte plassen på i små rom, da man får trukket sitteplassen helt inntil veggen, fremfor stoler 1-1,5 meter fra, samt at en får oppbevaring -  noe det ofte skorter på i de fleste hjem. En behagelig spisestuestol koster kjapt 6000 kr. Det er mye man kan bygge i materialer for en stol.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monky6 skrev (3 timer siden):

Så forskjellige vi er. Jeg synes de blir flinkere og flinkere, mer og mer on trend, og ikke lenger lander på sin personlige smak like ofte som tidligere. Rotting, treverk, glassdører, malte himlinger -  det er SÅ tilbake, og så flott! Endelig er det dørgende kjedelige hvite, grå, sorte ut av trendbildet igjen!

Og budsjettene er ikke store, så ikke rart om de stadig vekk må bygge plassbygde løsninger. Det er en bra måte å utnytte plassen på i små rom, da man får trukket sitteplassen helt inntil veggen, fremfor stoler 1-1,5 meter fra, samt at en får oppbevaring -  noe det ofte skorter på i de fleste hjem. En behagelig spisestuestol koster kjapt 6000 kr. Det er mye man kan bygge i materialer for en stol.

De plassbygde møblene er ofte dyrere enn ferdigmøbler. De lager jo kjøkkenfronter, egne bord, sofaer med puter trekt av møbeltapetserere osv. Bare møbeltrekkingen koster ofte mer enn ferdige møbler og kjøkkenfronter fra feks Ikea. Det er fint med varme farger og materialer som kommer mer og mer inn i motebildet, men det må kombineres riktig for å se moderne ut. Hvis ikke, ser det ut som bestemors stue på 70-tallet, akkurat den looken de ville bort fra i siste program.

Anonymkode: 882b3...fe5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker godt å se på, drømmer alltid om hva de kunne klart å fått til hos meg. Men hver gang jeg ser resultatet så tenker jeg «nei hadde ikke våget å prøvd på det» 😅😂

Jeg liker ikke fargevalgene de ofte tar, særlig når det blir mye som går i oransje skalaen 😖 Den siste episodne med all den mursteinen!😖

Men hadde vært kjekt med et slikt oppussingsprogram der du kunne «bestillt» hva du ville, og så skjedde det 😄

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett en del episoder fra tidligere sesonger i det siste, bare for gøy, men guri så voldsomme farger de brukte! Jeg regner med at det var hypermoderne med knæsj røde detaljer samt masse kruseduller på speilrammene og gardinbrett(!) i 2004 og at det forklarer designernes fargevalg, men jeg tror roligere jordfarger som er mer i tiden nå holder seg bedre og lengre. Også stusset jeg over kommentarene til designerne, særlig han britiske i første sesong som regelrett slakter hjemmene han skal redesigne, veldig spesielt å bevitne i 2021. Veldig moro å se tilbake på!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gult og brunt hver gang, har jo hengt seg helt opp.

Anonymkode: 7cd64...529

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det blei kjempefint idag, men skjønner ikke hvorfor de alltid skal ha disse hjemmesnekrede benkene eller sofaene overalt.

Også kunne de gitt datteren i huset en gave også, å ikke bare fokusert på sønnen. Det er tross alt små barn det er snakk om.

Anonymkode: c611e...04e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns fargene var litt kjedelige, men samtidig passet de på en måte litt inn med interiøret og huset i seg selv.😋 Så koselig å se han lille hjelpe til😍

Endret av Smurfii
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Syns det blei kjempefint idag, men skjønner ikke hvorfor de alltid skal ha disse hjemmesnekrede benkene eller sofaene overalt.

Også kunne de gitt datteren i huset en gave også, å ikke bare fokusert på sønnen. Det er tross alt små barn det er snakk om.

Anonymkode: c611e...04e

Jeg tenkte akkurat det samme, at datteren også burde fått en gave.  Ellers synes jeg designeren i dag (Aina?) er dyktig.  Hun er den eneste jeg hadde turt å slippe løs hjemme hos meg selv.  

Synes fargene i både stue og kjøkken var flotte, og jeg likte puter og styling.  Men enig med deg om disse benkene som plasseres overalt.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Syns det blei kjempefint idag, men skjønner ikke hvorfor de alltid skal ha disse hjemmesnekrede benkene eller sofaene overalt.

Også kunne de gitt datteren i huset en gave også, å ikke bare fokusert på sønnen. Det er tross alt små barn det er snakk om.

Anonymkode: c611e...04e

Små barn eller ei. Barn bør lære seg at man alltid ikke kan få. De må få oppleve motgangen, i at andre barn får. "I dag så var det kanskje ikke min tur å få noe." Det å kjenne på den følelsen er BRA. Neste gang kan det være henne som får en gave. 

Det å hele tiden få belønninger og gaver, skaper forventninger om at de alltid skal få noe. Hvorfor skal barn få noe for at de hjelper til? De bør lære seg at det å hjelpe til er en viktig del av å være et menneske, ikke at man hjelper til for å få nye ting. 

Anonymkode: 89dbd...34a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Små barn eller ei. Barn bør lære seg at man alltid ikke kan få. De må få oppleve motgangen, i at andre barn får. "I dag så var det kanskje ikke min tur å få noe." Det å kjenne på den følelsen er BRA. Neste gang kan det være henne som får en gave. 

Det å hele tiden få belønninger og gaver, skaper forventninger om at de alltid skal få noe. Hvorfor skal barn få noe for at de hjelper til? De bør lære seg at det å hjelpe til er en viktig del av å være et menneske, ikke at man hjelper til for å få nye ting. 

Anonymkode: 89dbd...34a

Enig! Er jo til og med opprettet en egen tråd om det her på KG🙄 Er ikke måte på hvor urettferdig dette var og at tv 2 og tid for hjem omtrent burde skamme seg.. Er jo ikke rart at samfunnet er overrepresentert av lettkrenka individer. Livet er urettferdig, og det kan man like gjerne lære seg først som sist, tenker jeg. En annen gang er det kanskje jenta som får noe spesielt og ikke gutten. Var stor ståhei på Facebook også, og Tid for Hjem har nå sagt at de skal ordne noe til jenta også. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Syns det blei kjempefint idag, men skjønner ikke hvorfor de alltid skal ha disse hjemmesnekrede benkene eller sofaene overalt.

Også kunne de gitt datteren i huset en gave også, å ikke bare fokusert på sønnen. Det er tross alt små barn det er snakk om.

Anonymkode: c611e...04e

Nei det var ikke urettferdig.

Slik jeg tolket det fikk sønnen en gave fordi han hadde vært med å snekre og hjelpe til en hel dag, også var verktøykassen en belønning fordi han var med å arbeide.

Da hadde det blitt helt feil om jenta også skulle fått en gave. Ingen i heimen her som reagerte på det. Hadde vært mer feil om de ga jenta en gave, kun fordi gutten fikk.

Dette var en fin lekse og erfaring, hvor jenta kan lære at det ikke alltid er en forventning om gave, og at når man først får noe så er det fordi man har arbeidet for det, akkurat slik broren hadde gjort ;) 

Anonymkode: de455...6c8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Små barn eller ei. Barn bør lære seg at man alltid ikke kan få. De må få oppleve motgangen, i at andre barn får. "I dag så var det kanskje ikke min tur å få noe." Det å kjenne på den følelsen er BRA. Neste gang kan det være henne som får en gave. 

Det å hele tiden få belønninger og gaver, skaper forventninger om at de alltid skal få noe. Hvorfor skal barn få noe for at de hjelper til? De bør lære seg at det å hjelpe til er en viktig del av å være et menneske, ikke at man hjelper til for å få nye ting. 

Anonymkode: 89dbd...34a

 

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Nei det var ikke urettferdig.

Slik jeg tolket det fikk sønnen en gave fordi han hadde vært med å snekre og hjelpe til en hel dag, også var verktøykassen en belønning fordi han var med å arbeide.

Da hadde det blitt helt feil om jenta også skulle fått en gave. Ingen i heimen her som reagerte på det. Hadde vært mer feil om de ga jenta en gave, kun fordi gutten fikk.

Dette var en fin lekse og erfaring, hvor jenta kan lære at det ikke alltid er en forventning om gave, og at når man først får noe så er det fordi man har arbeidet for det, akkurat slik broren hadde gjort ;) 

Anonymkode: de455...6c8

Jeg er enig i at barn ikke alltid kan få akkurat det samme, men gutten fikk lov til å tilbringe en dag med helten sin, han fikk gå først inn i huset og se hva som var gjort, programleder snakket mye med gutten og gav ikke jenta noe oppmerksomhet + at han fikk gave. Jeg synes gutten fikk for mye oppmerksomhet når jenta ikke fikk noe. Hadde det bare vært den gaven han fikk, så hadde det ikke vært så ille, men alt det andre i tillegg gjorde det veldig urettferdig. Man så på kroppsspråket til jenta at hun var lei seg. 

Anonymkode: c611e...04e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 

Jeg er enig i at barn ikke alltid kan få akkurat det samme, men gutten fikk lov til å tilbringe en dag med helten sin, han fikk gå først inn i huset og se hva som var gjort, programleder snakket mye med gutten og gav ikke jenta noe oppmerksomhet + at han fikk gave. Jeg synes gutten fikk for mye oppmerksomhet når jenta ikke fikk noe. Hadde det bare vært den gaven han fikk, så hadde det ikke vært så ille, men alt det andre i tillegg gjorde det veldig urettferdig. Man så på kroppsspråket til jenta at hun var lei seg. 

Anonymkode: c611e...04e

Jeg kunne ikke se det, og som i den andre tråden, så kunne ikke andre se det heller.

Du legger for mye i det og overdriver noe voldsomt.

Slike som deg som fører til snowflake barn som ikke tåler noen ting. Hva blir det neste? Gi gaver til alle gjestene i en barnebursdag. For Gud forby om bursdagsbarnet får mer oppmerksomhet enn de andre barna, det er jo kjeeeeeempe urettferdig, og de andre barna blir vel såååååå lei seg i følge deg eller?

Anonymkode: de455...6c8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barneoppdragelse osv. kan tas i egen tråd

Anonymkode: 0b513...167

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at de som bor skulle få si noe om ønsket fargevalg. Ikke detaljert, men liker man ikke f.eks. terrakotta, så gjør man ikke det og da blir det ikke bra å få alt i den sjangeren. Man kan smile, takke og late som siden tv er der, men man skal leve i det og aller helst trives med det også, lenge. Jeg hadde aldri våget å la dem gå løs på mitt hjem. :ninja: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...