Gå til innhold

Tid for hjem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den leiligheten er jo for liten for familien uansett, tenker jeg. Den leilighet og med den design vil nå være perfekt til en person. Som kan ha en stressless stående i rommet i tillegg til daybed. Og det høres ut fra den oppfølgings intervju at planen til familien er nettopp å flytte. 

Men ja, hvis noe er jeg enig i, må det være at jeg ikke ser poenget med daybed noen sinne. Når bruker man en slik sak egentlig? Når du vil ligge flatt men orker ikke å gå på soverom, eller ønsker å sitte litt vondt? 🤷

Anonymkode: acf50...64e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daybed, kun praktisk dersom man er alene i en ettromsleilighet og må velge mellom sofa eller seng. Premisset må da være at man har en skikkelig madrass i standard mål mtp å bytte den ut når den er sittet i stykker og ikke en skumgummimadrass. 

 

Men den siste leiligheten ble rett og slett ødelagt. Trist at ikke eier heller prioriterte å kjøpe seg skikkelige bilder å ha på veggen. Bilder kan man ta med seg når man flytter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
NordicViking skrev (2 minutter siden):

Etter 22 sesonger og nærmere 200 episoder, legges 'Tid for hjem' ned på TV 2. Mange seere raser.  (Dagbladet)

Det var på tide. De har rasert mange nok hjem nå. 🥺

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Ble sittende å se på en episode. Sesong 22 episode 5: blokkleiligheten.

Og jeg kan godt forstå at denne serien har blitt lagt ned. Kan tenke meg at tv2 har fått mange klager fra misfornøyde deltagere som fikk ønsker og krav oversett. 

Halve episoden går dessuten med på å følge maleren og hans tanker og nostalgi rundt at han voks opp i denne blokka. Fint for han men det interesserer jo ikke seeren??? 

Så er det selve leiligheten. Jeg var skeptisk hele veien men tenkte det ville se bedre ut når det sto ferdig. Det var ingenting jeg likte med resultatet!! Stakkars familie, de ville få det mer luftig og åpent, og Tid for hjem løser det ved å male hvitt tak mørkere, mørk stygg behandlede plater på veggene som er limt på. Fra trang men hjemmekoselig blokkleilighet til mørk grotte.

Og det er vel ingen som  ønsker kjøleskap fordelt i skuffer i kjøkkenbenken?? Uansett hvor lite plass det er så må et ordentlig kjøleskap (lite eller stort) inn syns nå jeg. 

Og nærmest spikre tv inn i veggen med rammer rundt osv sånn at det blir umulig for de å flytte tv hvis de vil ommøblere. I såfall må de jo omtrent rive veggen?

Endret av garfunkel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/23/2021 at 10:13 PM, Guest loveli said:

Altså, nå har det gått for langt...

En småbarnsfamilie skal pusse opp en åpen kjøkken og stueløsning og DETTE er det de får??? Av en designer???

De burde i så fall få inn et par fag i interiørutdanningen, som hvordan lytte til kundens ønsker OG BEHOV!!! Hvordan IKKE gi kundene DINE ønsker dersom det ikke passer seg i forhold til DERES behov.

Og så må man kanskje få inn mer pensum om hvordan man skal behandle lysinnstrømming fra vinduer. Jeg er så lei av at de stenger inne lyset som kommer fra vinduene! Hva skjer med det? Langs den lengste veggen i leiligheten burde lyset få flomme fritt inn og lyse opp rommet, ikke først stoppe ved en buedings som 1.er stygg og 2.ikke har en praktisk verdi... og så stopper lyset igjen i et svært kjøleskap... (greit, kjøleskapet er ok, selv om jeg ville løst kjøkkenet annerledes...) OG hadde det vært mer lys på langveggen hadde det kunnet reflektere ut i resten av rommet også, så hele rommet ville føltes lysere.

Man ser at det er veldig mye lys som kommer fra vinduet, men hadde man skrudd av alt lyset i leiligheten nå så hadde man sett at det hadde blitt veldig mørkt ved vasken... Og når leiligheten ikke er gjennomgående og lyset bare kommer fra vinduet så stopper man ikke lyset på denne måten...

Aina har sagt at hun så for seg at det å lage en daybed til familien ville være en gave fordi at en forelder kunne ligge ytterst på søndag morgen mens barnet lekte innerst ved vinduet... Så løsningen skal fungere i stakkarslige 10 av ukas totalt 10080 minutter... fantastisk! Bra tenkt!!

Altså.., har hun ikke barn? Jo, hun har 3, men har hun prøvd å ha en stue uten skikkelig sofa??? Tydeligvis ikke, for da hadde hun aldri trodd at dette var en gave. Eller en god idé.

Her kunne man hatt en stor sofa med stor sjeselongdel foran vinduet og vanlig sofadybde ut i rommet der en av de ubrukelige hyllene var... ja takk begge deler liksom.

Og vonde stoler uten comfort med ryggen mot rommet og TV... jaha.

En peis som ikke gir en lun følelse av brennende ved, men mer et designelement av gass som man ikke setter opp i en liten leilighet hvis dyrebar plass må brukes fornuftig!

Og boligeierne ønsket seg mer benkeplass og fikk..., ingenting. 

Løsningen ble mer åpen, men familien mistet et stort skap med oppbevaring. De ønsket jo åpnere løsning og da måtte det nesten bli sånn, men likevel, de betalte fryktelig dyrt for mer åpen løsning.

Kjøkkenet i seg selv ble ikke bedre å lage mat på, like lite benkeplass. Å si at spisebordet fungerer som benkeplass sier bare folk som ikke lager mye mat, som spiser ved spisebordet eller har gjester.

Og den parkettløsningen i gulvet var begredelig. Ikke bra gjennomført, så jo bare helt dust ut...

Jeg likte tapetet i seg selv selv om den typen overflatematerial også stjeler mye lys og jeg ikke ville valgt å ha den der. 😛

Og detaljene var fantastiske som vanlig;

20210323_214424.jpg

 

Hvorfor ser jeg på? Fordi interiør er morro og dette er min guilty pleasure...

Hvilken sesong/episode er dette fra? Jeg må nesten se, høres jo helt grusomt ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

garfunkel skrev (1 time siden):

Ble sittende å se på en episode. Sesong 22 episode 5: blokkleiligheten.

Og jeg kan godt forstå at denne serien har blitt lagt ned. Kan tenke meg at tv2 har fått mange klager fra misfornøyde deltagere som fikk ønsker og krav oversett. 

Halve episoden går dessuten med på å følge maleren og hans tanker og nostalgi rundt at han voks opp i denne blokka. Fint for han men det interesserer jo ikke seeren??? 

Så er det selve leiligheten. Jeg var skeptisk hele veien men tenkte det ville se bedre ut når det sto ferdig. Det var ingenting jeg likte med resultatet!! Stakkars familie, de ville få det mer luftig og åpent, og Tid for hjem løser det ved å male hvitt tak mørkere, mørk stygg behandlede plater på veggene som er limt på. Fra trang men hjemmekoselig blokkleilighet til mørk grotte.

Og det er vel ingen som  ønsker kjøleskap fordelt i skuffer i kjøkkenbenken?? Uansett hvor lite plass det er så må et ordentlig kjøleskap (lite eller stort) inn syns nå jeg. 

Og nærmest spikre tv inn i veggen med rammer rundt osv sånn at det blir umulig for de å flytte tv hvis de vil ommøblere. I såfall må de jo omtrent rive veggen?

Kan ikke huske den episoden men slik du beskriver det så...jeg hadde blitt fryktelig skuffet om jeg kom hjem til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...