Gå til innhold

Tid for hjem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne ukesepisoden synes jeg rett og slett var grovt kjedelig å se på.

Aina er veldig flink på interiør, pynt og dekorasjoner, men når det kommer til farger så er hun kronisk gjennomført brun/beige i stilen. Noe også Tid for hjem er denne sesongen, episode etter episode.

Så jeg følte jeg visste utfallet allerede 5 min inn i episoden. Veggene ble beholdt (som annonsert), rosetten ble beholdt (som vanlig), taket ble lagt i papir og gulvet beholdt (som vanlig på gamle hus), fargene ble brun og beige (som vanlig for Aina og Tid for hjem) og på kjøkkenet fant man en benk under vinduet (som vanlig)... Kjøkkenet ble nytt, men ingen overraskelser der. Dette spiskammereset var vel det eneste annerledes i episoden.

Aina er vel den designeren jeg minst ville ha hatt hjemme hos meg med tanke på at hun er motorveien til brun og beige, sjeldent uten unntak. 

Igjen, dette var en fryktelig kjedelig episode. Føler jeg har sett alt før. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes kjøkkenet denne uka ble kjempefint! Helt nydelig kombo med de fargene der! Spisestuen også. Nå er jeg en av de som liker sånne brune/beige farger da, og har faktisk akkurat samme fargen på stua selv😅 

Anonymkode: e76bc...640

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg ønsket en dør til spiskammerset, selv om det var litt «bortgjemt» i hjørnet av kjøkkenet. Skal holde godt å ha det «pent» inni der, tenk så rotete det vil fremstå når man setter inn diverse tørrvarer og kjøkkenting. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Først må jeg si at jeg ELSKET huset!!!!!! Ååååh! For et nydelig hus og en fantastisk tomt!!!

Jeg liker ikke stilen til Aina, det blir litt for mye "trend anno ... (fyll inn årets årstall)". Hun mangler personlig stil synes jeg og selv om jeg mener hun følger trender for slavisk så synes jeg ikke hun er noe flink til det. Jeg ser at det er trend anno 2021, men jeg synes ikke det er pent gjennomført.

Spisestuen måtte jeg malt helt om, fargene var helt grusomme(!) og detaljene var skikkelig slurvete.

Fargene på kjøkkenet var helt nydelige, men det var veldig knapt med oppbevaring. Synes ikke plassen ble godt utnyttet generelt og den store matboden vil se vanvittig rotete ut når den fylles opp og slike åpne hyller samler støv.

Jeg hatet det kalde kjøkkenet mot den ultravarme spisestuen.

20210310_221236.jpg

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (13 minutter siden):

Først må jeg si at jeg ELSKET huset!!!!!! Ååååh! For et nydelig hus og en fantastisk tomt!!!

Jeg liker ikke stilen til Aina, det blir litt for mye "trend anno ... (fyll inn årets årstall)". Hun mangler personlig stil synes jeg og selv om jeg mener hun følger trender for slavisk så synes jeg ikke hun er noe flink til det. Jeg ser at det er trend anno 2021, men jeg synes ikke det er pent gjennomført.

Spisestuen måtte jeg malt helt om, fargene var helt grusomme(!) og detaljene var skikkelig slurvete.

Fargene på kjøkkenet var helt nydelige, men det var veldig knapt med oppbevaring. Synes ikke plassen ble godt utnyttet generelt og den store matboden vil se vanvittig rotete ut når den fylles opp og slike åpne hyller samler støv.

Jeg hatet det kalde kjøkkenet mot den ultravarme spisestuen.

20210310_221236.jpg

Enig med deg! Og artig at du klarte å ta screenshot av det slurvet, for jeg la også merke til det! Men det har jo mer eller mindre blitt vanlig å se slikt slurv når dem viser sluttresultatet, at jeg gadd ikke engang kicke på det. Det er utrolig rart at fagfolk etterlater seg et slikt resultat på TV. Mye feil på det bildet der! Alt fra listing, til maling og til fuging. Hadde fått helt fnatt av å ha det slik! :P 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (31 minutter siden):

Først må jeg si at jeg ELSKET huset!!!!!! Ååååh! For et nydelig hus og en fantastisk tomt!!!

Jeg liker ikke stilen til Aina, det blir litt for mye "trend anno ... (fyll inn årets årstall)". Hun mangler personlig stil synes jeg og selv om jeg mener hun følger trender for slavisk så synes jeg ikke hun er noe flink til det. Jeg ser at det er trend anno 2021, men jeg synes ikke det er pent gjennomført.

Spisestuen måtte jeg malt helt om, fargene var helt grusomme(!) og detaljene var skikkelig slurvete.

Fargene på kjøkkenet var helt nydelige, men det var veldig knapt med oppbevaring. Synes ikke plassen ble godt utnyttet generelt og den store matboden vil se vanvittig rotete ut når den fylles opp og slike åpne hyller samler støv.

Jeg hatet det kalde kjøkkenet mot den ultravarme spisestuen.

20210310_221236.jpg

Aina er omtrent den eneste jeg hadde sluppet inn i mitt hus for å gjøre noe fordi hun ikke lager sirkus med designen sin. Hun har en forholdsvis nøytral stil som flere kan trives med. Jeg vil ikke ha gule fuger, mørke tak, hjemmelagde kjøkkenfronter, plassbygde møbler osv. De fleste av designerne prøver å overgå hverandre i merkelige løsninger, og om man ønsker å endre på noe må man totalrenovere både gulv, vegger og tak pga de plassbygde møblene. Takk, men nei takk. Ikke om jeg hadde fått det gratis engang.

Anonymkode: 882b3...fe5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Aina er omtrent den eneste jeg hadde sluppet inn i mitt hus for å gjøre noe fordi hun ikke lager sirkus med designen sin. Hun har en forholdsvis nøytral stil som flere kan trives med. Jeg vil ikke ha gule fuger, mørke tak, hjemmelagde kjøkkenfronter, plassbygde møbler osv. De fleste av designerne prøver å overgå hverandre i merkelige løsninger, og om man ønsker å endre på noe må man totalrenovere både gulv, vegger og tak pga de plassbygde møblene. Takk, men nei takk. Ikke om jeg hadde fått det gratis engang.

Anonymkode: 882b3...fe5

Billigere med en tur på Skeidar...

Det kan virke som om du tror jeg liker de andre designerne i Tid for hjem, og det gjør jeg heller ikke, nettopp for det samme som du beskriver, de lager ikke pene eller funksjonelle rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte den blå fargen på kjøkkenet, men spyr av de samme brune fæle fargene som blir brukt hele tiden! Hva skjer med brunt?!

Endret av Ariana807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne sesongen har vært fifty shades of beige..

 

 

loveli skrev (19 timer siden):

Først må jeg si at jeg ELSKET huset!!!!!! Ååååh! For et nydelig hus og en fantastisk tomt!!!

Jeg liker ikke stilen til Aina, det blir litt for mye "trend anno ... (fyll inn årets årstall)". Hun mangler personlig stil synes jeg og selv om jeg mener hun følger trender for slavisk så synes jeg ikke hun er noe flink til det. Jeg ser at det er trend anno 2021, men jeg synes ikke det er pent gjennomført.

Spisestuen måtte jeg malt helt om, fargene var helt grusomme(!) og detaljene var skikkelig slurvete.

Fargene på kjøkkenet var helt nydelige, men det var veldig knapt med oppbevaring. Synes ikke plassen ble godt utnyttet generelt og den store matboden vil se vanvittig rotete ut når den fylles opp og slike åpne hyller samler støv.

Jeg hatet det kalde kjøkkenet mot den ultravarme spisestuen.

20210310_221236.jpg

Ja, det er slurvete. Rett og slett elendig håndtverk. 

Anonymkode: 4842a...92c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så akkurat forrige ukes episode, farmor-stuen. Hvor ble det av alle møblene? Da de var ferdige med oppussingen var stuen halvtom. Og det flotte barskapet var ingen steder å se. Og så valgte designeren av en eller annen merkelig grunn å ikke ha én eneste bokhylle, og det til en familie som før oppussingen hadde godt med bokhyller. Det jeg misliker med dette programmet er at designerene er så utrolig dårlige til å forstå kundens behov, de bare kjører på med trend-design helt uten å tenke på rommets bruksverdi.

Anonymkode: f8a60...28c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i farger, men et helt rom i gusje-grønn? Eierne sa de ville ha det lysere, synes det ble betydelig mørkere jeg da. Savnet mer kontrast, alt ble bare grønt - og ikke i en særlig fin nyanse av grønn heller dessverre

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det grønne rommet ble fint jeg. JA til mer vakker brystningspanel.

Eneste jeg syntes var merkelig var peisen. Det ble nesten to peishyller når selve muren ikke gikk opp til taket, som jeg tror hadde sett visuelt bedre ut. 

Anonymkode: 2302e...a8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det ble for så vidt helt greit i dag.

Men har vi ikke sett lignende i Tid For Hjem før? Brystningspanel og ALT grønt i forskjellige grønn-nyanser? 

Angående grønt så er det en fin farge, men alt grønt? Finnes det ingen farger på skalaen som kan stå som kontrast eller som supplement? Eventuelt en grønnfarge med litt mer liv i? Det ble så "tungt" med alt det grønne...

Likte for øvrig ikke plasseringen på TV'en denne gang heller. Gjemt langt inn i kråa, som vanlig. Og den store sofaen som da blir stående med ryggen mot døra og resten av hust. Men det positive denne gang er at dem kan flytte TV'en og snu sofaen til slik det stod før, som så ut som en bedre plassering for TV'en etter min smak. Hyggelig at dem ikke skrudd fast møblene i både gulv, vegger og tak. :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det var stæsjen og finishen som gjorde dette rommet levelig.

Alt for lite kontraster i farvene, så ut som alt ble malt i matt og dermed sugde lys i stedet for å reflektere både vindu og lyskilder. Ser for meg at hvis taket hadde blitt malt i krem/silke hvitt kunne det ha gitt en bedre lysrefleksjon. Et gedigent teppe som måtte ha vært kostbart kom bort under en ordinær grå vinklesofa- og på grunn av manglende kontrast i teppet ble det enda mer usynlig. 

Peisen var moderne og harmonisert med brystningen helt til de fikk på søylene, rommet ble da satt mange tiår tilbake på grunn av en overdekorert peis. Her burde less is more ha slått inn hos designeren. 

Glad i grønt jeg altså, men dette var som å sitte inni et grønt egg. 

Og plassbygd benk er fortsatt 👎

Anonymkode: 0b513...167

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne episoden synes jeg de beint ut sløste med pengene til huseier! Tenk hvor mye penger de brukte på den steingreia rundt peisen, og så malte de den! Da kunne de like gjerne brukt et langt billigere materiale, og spart huseier for titusener.

Synes den reolveggen ble seendes veldig merkelig ut. Den burde gjenspeilet vinkelen i taket og vært trekantet. Nå kuttet den reolveggen rett av, så det så nesten ut som om både den og peisen hadde vært innom giljotinen en tur... 

Synes også det var rart hvor mørk de gjorde stuen. Noe av det første huseier sa var at hun synes stuen var litt dunkel. Og så velger de en sånn maling? Og velger å stenge for det store flotte vinduet med både tykke gardiner og den "skjørt"-veggen. Veldig merkelige valg. 

Fatter faktisk ikke at denne designeren virkelig har jobb som interiørdesigner! Dette kunne hvermannsen gjort mye bedre. Eneste jeg likte i denne episoden var brystningspanelet.

Anonymkode: f8a60...28c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tungt og litt dystert. Synd at de ikke valgte en lysere palett.

Peisen var fin - helt til søylene kom på. Hvordan fikk hun den ideen? Passet overhode ikke inn med resten av rommet.

På tide at de fornyer seg litt nå - de samme hyllene, de samme benkene osv. Lite inspirasjon å hente lengre, dessverre. 

Men jeg likte forresten brystningen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest loveli

Den aller største feilen denne gangen var å bygge inn karnappet ved å sette opp en plate i taket slik at alt lyset som kommer inn gjennom vinduet IKKE får strømme opp i taket!!!!!!!!! Hva pokker?? Rommet har altfor lite vindusflater til å begynne med og det å stenge for lyset slik er jo helt tullerusk!!!

Tunge lystette gardiner foran et av de få vinduene i rommet, når eierne av huset ønsket mer lys...

Hele rommet i lignende farger. Når skal denne trenden endelig ta slutt??

En veldig mørk farge som gjorde rommet om til en hule.

En utrolig kjip sofafarge mot de andre fargene. Virket lite gjennomtenkt. Litt sånn som eierne kunne bestilt selv på måfå på salget på nærmeste møbelforretning. Den type gråfarge som "alle" som ikke bryr seg om interiør velger fordi man ikke ser skitt og møkk så godt på slikt gråmelert stoff.

En svær kladeis av en peis, stikkende ut i rommet på en merkelig måte med en ekstra hylle bak (dårlig forklart :p) malt i samme farge som veggen (kan jo funke, men dette ble for meget). Sparkeljobben var begredelig, som vanlig...

Taket i en mørk farge.

Hyller som stopper midt på veggen istedenfor å fremheve takhøyden og dermed romfølelsen.

En liten konsollbordløsning der TVen var før, for en rar ting å plassere der? Og å skru den fast i veggen?

Helt merkelig plassering av sofaen, med ryggen mot døra og resten av det ikke-store rommet. Hvorfor?

Et teppe som ikke tilførte noe annet enn akustisk demping men som må ha kostet eierne mye penger. Hadde vært bedre å dempe refleksjonene av lydene i rommet ved å gjøre noe med takmaterialene. Det finnes veldig mye å velge i der ute, og det er bedre å dempe lydene i taket enn på gulvet.

 

Det var en eldre designerdame med grått krøllete hår og brei dialekt som hjalp en familie med en stue engang. Det var ro rom i stuen. Jeg finner henne ikke igjen, noen som vet hvem det er? Mener å huske at jeg ble skikkelig positivt overrasket over resultatet og skulle likt å se om jeg liker designet fortsatt, jeg som for det meste slakter alle rom "Tid for hjem" lager.

20210319_165633.jpg

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (8 minutter siden):

 

 

 

Det var en eldre designerdame med grått krøllete hår og brei dialekt som hjalp en familie med en stue engang. Det var ro rom i stuen. Jeg finner henne ikke igjen, noen som vet hvem det er? Mener å huske at jeg ble skikkelig positivt overrasket over resultatet og skulle likt å se om jeg liker designet fortsatt, jeg som for det meste slakter alle rom "Tid for hjem" lager.

Kirsten Visdal?

Anonymkode: 9d71e...965

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kirsten Visdal?

Anonymkode: 9d71e...965

Ja! Tusen takk!

Dessverre er det ikke mulig å lese artikkelen om rommet jeg mener å huske at jeg likte, får bare opp feilmeldinger. Men fant ut at det var på en gård i Voss. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns stuen ble koselig men kanskje litt hyttete preg. Resultatet ble ihvertfall mye bedre enn slik de hadde det før. 
 

Syns det var rart at de «slaktet» den lille TV-en men så blir samme tv brukt i hyllen, ser bare større ut der pga den passet bedre inn (kontra å ha den stående på en svær tvbenk med en stor hvit vegg bak.). Med den hyllen kan de kanskje ikke oppgradere størrelsen på tv om de ønsker det, isåfall må de forsøke å ommøblere..

 

Ble overrasket over at de ikke lagde skuffer i sittebenken, som jeg syns de alltid gjør! Selv om eier sa hun ikke trengte så mye oppbevaring så er det alltid praktisk å ha skjult oppbevaring og ikke måtte sette alt i åpne hyller. 
 

Ellers tenkte jeg en del på helheten i huset. Lurer på om resten av huset har samme stil som stuen og om de kommer til å gjøre oppgraderinger der i etterkant av programmet. Tenker spesifikt på bytte av gulv, selv om rommet kunne lukkes med dør så virket det som en forlengelse av spisestue/kjøkken på andre siden? Den parketten som ble lagt er jo bare SÅ mye finere enn den de hadde. 

 

Hadde vært kult om de hadde tatt for seg et helt hus/en hel leilighet og ikke bare enkelte rom. De kunne delt episodene i 2 og likevel hatt så mange episoder som er i dag. Men har vel noe med budsjett å gjøre + folk tør vel ikke det, holder å gi dem frie tøyler til 1 rom😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...