Gå til innhold

Tid for hjem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Grusomt! Stakkars folk som kom hjem til diagonale fliser med gule fuger, 70-talls tapet og ja, alt! Det blir bare verre og verre😝

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke sett de to siste, men ellers har jeg sett ganske trofast i alle år. Hvis en tenker på at de skal fornye seg år etter år, så må de jo gå videre og ikke kopiere seg selv for mye....designerne altså....men nei, jeg hadde nok ikke sluppet dem til i mitt hjem, selv om de sikkert gjør et utmerket kvalitetsarbeid. Det blir altfor spesielt resultat til å skulle bo i gjennom mange år...og jeg er spesielt lite begeistret for de møblene de snekrer på plass og de rikker seg ikke ved atombombing en gang. Da låser en møbleringen i et rom og jeg liker veldig godt å kunne ommøblere en gang eller to i året for å fornye omgivelsene. 

Å gi dem totalt fritt spillerom er å be om trøbbel og dette må en jo vite før en sier ja. Er som en liten russisk rulett det der. Personlig liker jeg ikke retroomgivelser, eller de spesialle fargene som en gang var populære, så det minste en måtte kunne forvente var at kunden satt opp en ønskeliste som de forholdt seg til. Vil kunden ha det litt sprelskt så er det greit, men vil en ha det rolig, moderne og lyst...så skal en slippe å måtte male om alt etter endt program.

Når det er sagt så har de hatt resultater som jeg har likt ganske mye av også, men ikke nødvendigvis alt i samme program. Jeg liker faktisk farge i taket og ting som ikke alle har, men så var det fargevalget deres igjen da. Der bommes det kraftig mange ganger. Nuff said i natten.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som designerene er mer opptatt av å få utløp for egen kreativitet enn å designe noe som passer familienes smak/ønsker og praktiske behov. 

Ta episoden i forrige uke; det var tydelig at familien likte det lyst og luftig og de var opptatt av at de var glade i utsikten sin. Hva fikk de? Et mørkt rom med en plassbygd benk der man blir sittende med ryggen mot vinduet. Total skivebom! Sittebenken burde vært der nisjen til platespilleren havnet. Da kunne spisebordet vært i bakkant av rommet og de hadde hatt plass til en sofa eller et par gode stoler ved vinduet, for å nyte utsikten.

Anonymkode: d3290...e3e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De designer åpenbart ikke for barnefamilien i episode 1 mtp alle de skarpe kantene (stuebord, sofabord) betong på gulvet og metallfronter på kjøkkenet. Det er som skapt for skader og fingeravtrykk. I tillegg er ikke 70-tallsstilen for alle.

Anonymkode: 882b3...fe5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elska rommet med det gule taket jeg! De kjører en kanskje i overkant "moderne/fresh" stil, men jeg regner med at de som melder seg på har sett programmet før, og veit hva de går til🤪.

Anonymkode: 3f2d3...075

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det virker som designerene er mer opptatt av å få utløp for egen kreativitet enn å designe noe som passer familienes smak/ønsker og praktiske behov. 

Ta episoden i forrige uke; det var tydelig at familien likte det lyst og luftig og de var opptatt av at de var glade i utsikten sin. Hva fikk de? Et mørkt rom med en plassbygd benk der man blir sittende med ryggen mot vinduet. Total skivebom! Sittebenken burde vært der nisjen til platespilleren havnet. Da kunne spisebordet vært i bakkant av rommet og de hadde hatt plass til en sofa eller et par gode stoler ved vinduet, for å nyte utsikten.

Anonymkode: d3290...e3e

Rommet var opprinnelig stue, nå ble det et enormt kjøkken og ikke stue.

Anonymkode: 882b3...fe5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg elska rommet med det gule taket jeg! De kjører en kanskje i overkant "moderne/fresh" stil, men jeg regner med at de som melder seg på har sett programmet før, og veit hva de går til🤪.

Anonymkode: 3f2d3...075

Jeg også digget det😍 kanskje litt for mye brune hyller, så var det små vinduer. Ellers var det kjempefint!

Anonymkode: 3b241...166

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rommet var opprinnelig stue, nå ble det et enormt kjøkken og ikke stue.

Anonymkode: 882b3...fe5

Familien ønsket at rommet skulle fungere som kjøkken og spisestue, med plass til å nyte utsikten i tillegg.  Designeren leverte forsåvidt på kjøkken og spisestue, men plass til å nyte utsikten fikk de ikke. 

I etterkant har familien malt om rommet til en lysere farge, fjernet sittebenken, satt inn et større spisebord og to lenestoler å nyte utsikten fra. De sier de er fornøyde med kjøkkenløsningen, men følte det ble for mørkt og møbleringen fungerte ikke for dem. De sier at de ikke angrer på at de ba Tid for hjem om hjelp. https://www.tv2.no/underholdning/11885361/

 

 

Anonymkode: d3290...e3e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatet i denne ukas episode synes jeg var kjempefint. Nøytrale farger og funksjonelle løsninger. Tommel opp fra meg!

11916356.jpg?imageId=11916356&x=0&y=0&cr

Mitt inntrykk var at huseierne ikke var overbegeistret over det beige fargevalget ved første øyekast, i følge TV2 hadde far i huset sett for seg blomstrete tapet, men de har kun fjernet et par plater og teppet under spisebordet og behold resten som det var. https://www.tv2.no/underholdning/11916242/

Anonymkode: d3290...e3e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Resultatet i denne ukas episode synes jeg var kjempefint. Nøytrale farger og funksjonelle løsninger. Tommel opp fra meg!

11916356.jpg?imageId=11916356&x=0&y=0&cr

Mitt inntrykk var at huseierne ikke var overbegeistret over det beige fargevalget ved første øyekast, i følge TV2 hadde far i huset sett for seg blomstrete tapet, men de har kun fjernet et par plater og teppet under spisebordet og behold resten som det var. https://www.tv2.no/underholdning/11916242/

Anonymkode: d3290...e3e

Jeg er veldig glad i naturfarger, men sånne brungule beige farger overalt kan fort bli litt... blææææh. På dette bildet ser fargene grønne og friske og fine ut.

Men ellers likte jeg løsningene de lagde denne gangen faktisk. Jeg tror de la inn litt lite lyskilder ettersom familien sa at det var et mørkt rom, men det kan man fikse lett selv da. Men her hadde det vært kult med en skikkelig stor og fin lampe. Den papirballen var veldig uinspirerende. Det er en sånn billiglampe man henger opp når man pusser opp i påvente av en kul lampe.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (46 minutter siden):

Jeg er veldig glad i naturfarger, men sånne brungule beige farger overalt kan fort bli litt... blææææh. På dette bildet ser fargene grønne og friske og fine ut.

Men eller likte jeg løsningene de lagde denne gangen faktisk. Jeg tror de la inn litt lite lyskilder ettersom familien sa at det var et mørkt rom, men det kan man fikse lett selv da. Men her hadde det vært kult med en skikkelig stor og fin lampe. Den papirballen var veldig uinspirerende. Det er en sånn billiglampe man henger opp når man pusser opp i påvente av en kul lampe.

Enig med deg i at det fort kan bli litt blæh med beige over alt og at lampa er kjip, men jeg tror budsjettet i denne ukas episode var begrenset. De gjenbrukte jo både spisebord og stoler og Kjersti sa noe sånt som at huseierene ikke ønsket at de skulle kjøpe inn noe unødvendig. Ut fra det tenker jeg at de prioriterte materialer til de plassbygde møblene, samt skinn til stolsetene og madrassen på daybeden.  Familien har fått et fint grunnlag de kan bygge videre på.

Anonymkode: d3290...e3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg har syntes et rom har vært kjedelig i Tid for Hjem 😂 Dette syns jeg var skuffende, faktisk!

Anonymkode: 6fd5c...5f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Enig med deg i at det fort kan bli litt blæh med beige over alt og at lampa er kjip, men jeg tror budsjettet i denne ukas episode var begrenset. De gjenbrukte jo både spisebord og stoler og Kjersti sa noe sånt som at huseierene ikke ønsket at de skulle kjøpe inn noe unødvendig. Ut fra det tenker jeg at de prioriterte materialer til de plassbygde møblene, samt skinn til stolsetene og madrassen på daybeden.  Familien har fått et fint grunnlag de kan bygge videre på.

Anonymkode: d3290...e3e

Jeg tror du har helt rett i det og jeg tenkte det samme selv. Men samtidig er det ikke nødvendigvis billigere å leie inn møbelsnekker og bruke skinn enn å kjøpe nye stoler. Å slipe gulv er heller ikke alltid billigere. Han snakker'n har laget mange bord av billige materialer.

Men jeg tror du har rett altså, fikk også inntrykk av at de var opptatte av miljøet og kjøpe minst mulig nytt.

Egentlig hadde det vært gøy å få vite budsjettene til episodene, men det hadde kanskje vært litt vel utleverende for boligeierne. Og det hadde vært lettere for folk å diskutere om pengene ble brukt riktig. Husker en mann ble veldig skuffet over at TFH hadde brukt 6000,- stykk for noen lamper og ellers gjort slett jobb...

https://www.aftenposten.no/norge/i/K3a1M/foer-og-etter-oppussingen

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Resultatet i denne ukas episode synes jeg var kjempefint. Nøytrale farger og funksjonelle løsninger. Tommel opp fra meg!

11916356.jpg?imageId=11916356&x=0&y=0&cr

Mitt inntrykk var at huseierne ikke var overbegeistret over det beige fargevalget ved første øyekast, i følge TV2 hadde far i huset sett for seg blomstrete tapet, men de har kun fjernet et par plater og teppet under spisebordet og behold resten som det var. https://www.tv2.no/underholdning/11916242/

Anonymkode: d3290...e3e

Jeg likte det rommet kjempegodt! Det eierne burde være spesielt glade for i dette programmet var at de fikk trukket om de fine spisestuestolene på skikkelig vis. Det kan være krevende å få til på egen hånd (her var det bl.a. veldig synlig avslutning av setet mot stolbeina), og dyrt å sette bort til møbeltapetserer. 

Jeg likte også det de gjorde med understellet på spisestuebordet. To drag med saga på hver del, og vips var Krogenæs-hytte-preget forandret til art-deco-stil. 

Lampa, derimot, var kjip. Selv om budsjettet var begrenset kunne de funnet noe som var LITT mer spennende. Rommet og gipsrosetten i taket skriker jo egentlig etter en gammel prismekrone. 

Endret av Ullvott
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (8 timer siden):

Jeg tror du har helt rett i det og jeg tenkte det samme selv. Men samtidig er det ikke nødvendigvis billigere å leie inn møbelsnekker og bruke skinn enn å kjøpe nye stoler. Å slipe gulv er heller ikke alltid billigere. Han snakker'n har laget mange bord av billige materialer.

Men jeg tror du har rett altså, fikk også inntrykk av at de var opptatte av miljøet og kjøpe minst mulig nytt.

Egentlig hadde det vært gøy å få vite budsjettene til episodene, men det hadde kanskje vært litt vel utleverende for boligeierne. Og det hadde vært lettere for folk å diskutere om pengene ble brukt riktig. Husker en mann ble veldig skuffet over at TFH hadde brukt 6000,- stykk for noen lamper og ellers gjort slett jobb...

https://www.aftenposten.no/norge/i/K3a1M/foer-og-etter-oppussingen

 

Huseier betaler det meste av materialer og nye møbler selv, mens Tid for hjem gjør jobben (fra design til utførelse) gratis. I følge TV2.no har budsjettene vært fra 50K til 250K. https://www.tv2.no/underholdning/6369495/

Anonymkode: d3290...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

 

Huseier betaler det meste av materialer og nye møbler selv, mens Tid for hjem gjør jobben (fra design til utførelse) gratis. I følge TV2.no har budsjettene vært fra 50K til 250K. https://www.tv2.no/underholdning/6369495/

Anonymkode: d3290...e3e

Jeg vet, men det er veldig stor forskjell på et 50K og et 250K budsjett. Jeg tror jo ukens prosjekt var nærmere 50, men hadde vært gøy å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De siste gangene synes jeg resultatene har vært overraskende bra. Men, personlig hadde jeg aldri sluppet de til med mindre det var en veldig detaljert plan over hvordan det skulle være.

For meg blir alt det "hjemmesnekra" greiene too much. Tenker da på lamper, plassbygd sofa osv. 

Flinke fagfolk, men resultatene blir litt jalla dessverre....og det er jo mye takket være desigineren.

Eventyrlig oppussing går de en høy gang. Her snakker vi kvalitet!

Anonymkode: 4e975...006

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (8 timer siden):

Jeg vet, men det er veldig stor forskjell på et 50K og et 250K budsjett. Jeg tror jo ukens prosjekt var nærmere 50, men hadde vært gøy å vite.

Enig det.

Jeg tenker at noe av grunnen til at de ikke sier det er at det er vanskelig å beregne hva oppussingen faktisk kostet siden TV2 står for arbeidskraften. Jeg aner ikke hvordan designer og håndverkere fakturerer TV2, men tviler på at de betaler "vanlig" pris for tjenestene siden det har en markedsføringsverdi for dem å bli eksponert på TV.

Anonymkode: d3290...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.1.2021 den 0.19):

 

Huseier betaler det meste av materialer og nye møbler selv, mens Tid for hjem gjør jobben (fra design til utførelse) gratis. I følge TV2.no har budsjettene vært fra 50K til 250K. https://www.tv2.no/underholdning/6369495/

Anonymkode: d3290...e3e

Ville ikke latt de pusse opp hjemme hos meg om så DE hadde betalt MEG!

Anonymkode: dae40...83b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ville ikke latt de pusse opp hjemme hos meg om så DE hadde betalt MEG!

Anonymkode: dae40...83b

Helt enig! Hadde aldri skjedd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...