Gå til innhold

Tid for hjem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis TV-en er husets midtpunkt, og særlig på hytta, så må man gå noen runder med seg selv altså. Ærlig talt. 

Resultatet ble kjempefint. Dette er unge folk, de klarer seg med ipad og laptop om de vil se på noe, og de får sikkert til å sette opp projektor utendørs og lage utekino også, dersom film-behovet virkelig skulle melde seg en sommerkveld. Og om de absolutt må ha TV, så er det plass til en liten og nett en i den nisjen. Helt innafor, spør du meg. 

Anonymkode: 2302e...a8f

Ja, er det ikke det? Bor du en plass uten tv? Eller står tv'n din på stort sett hele tiden når du er hjemme? Og når det er hytte, så skal der ikke være TV? 

Unge folk er jo nettopp dem som er mest opptatt av TV. Og tviler sterkt på at den nisjen var stor nok hvis dem skal ha TV der inne. 

Jeg for min del irriterer meg over dette på generelt grunnlag, ikke kun gårdagens episode. Tid for hjem restaurerer folks hjem, men gjemmer TV'n i kråer eller designer stuen som om at TV'n ikke har noen naturlig plass der inne. Med dårlige sitteløsninger, som dem gjerne skrur fast i gulvet. Det er faktisk for meg rart at TV-plassen ikke har større fokus, men forsvinner mellom to stoler når det kommer til design, spisegrupper og fancye romløsninger. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ctrl skrev (3 timer siden):

Ja, er det ikke det? Bor du en plass uten tv? Eller står tv'n din på stort sett hele tiden når du er hjemme? Og når det er hytte, så skal der ikke være TV? 

Unge folk er jo nettopp dem som er mest opptatt av TV. Og tviler sterkt på at den nisjen var stor nok hvis dem skal ha TV der inne. 

Jeg for min del irriterer meg over dette på generelt grunnlag, ikke kun gårdagens episode. Tid for hjem restaurerer folks hjem, men gjemmer TV'n i kråer eller designer stuen som om at TV'n ikke har noen naturlig plass der inne. Med dårlige sitteløsninger, som dem gjerne skrur fast i gulvet. Det er faktisk for meg rart at TV-plassen ikke har større fokus, men forsvinner mellom to stoler når det kommer til design, spisegrupper og fancye romløsninger. 

Vi har ikke tv på hytta ihvertfall- men store vinduer ut mot sjøen.

Hjemme har vi bygget tv inn i et skap, og ser på tv kanskje 1-2 ganger i uka.

Mannen ser nyheter på ipad, jeg leser nyhetene på tlf.

 

Anonymkode: 8df12...4fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Ctrl said:

Ja, er det ikke det? Bor du en plass uten tv? Eller står tv'n din på stort sett hele tiden når du er hjemme? Og når det er hytte, så skal der ikke være TV? 

Unge folk er jo nettopp dem som er mest opptatt av TV. Og tviler sterkt på at den nisjen var stor nok hvis dem skal ha TV der inne. 

Jeg for min del irriterer meg over dette på generelt grunnlag, ikke kun gårdagens episode. Tid for hjem restaurerer folks hjem, men gjemmer TV'n i kråer eller designer stuen som om at TV'n ikke har noen naturlig plass der inne. Med dårlige sitteløsninger, som dem gjerne skrur fast i gulvet. Det er faktisk for meg rart at TV-plassen ikke har større fokus, men forsvinner mellom to stoler når det kommer til design, spisegrupper og fancye romløsninger. 

Jeg har tv, men bruker den aldri. Kjøkkenet er husets midtpunkt :) 

At det er et problem generelt i denne serien kan jeg skjønne, men ikke alle er opptatte av å ha en diger skjerm på veggen. Det nevnes ofte i facebookgruppen at familiene gjerne har en TV-stue også. De burde kanskje bli flinkere til å nevne det, så færre henger seg opp i slike ting. 

Anonymkode: 2302e...a8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes "Tid for hjem" har laget kjempeflotte hager.  Men i huset mitt ville jeg aldri ha sluppet dem løs!  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hytta ble flott den. Men det jeg tenker er det speilet, er det laget slik at man kan lene seg mot det uten at man risikerer å ødelegge det? Speil tåler stort sett ikke mye trykk før det sprekker. Det henger jo slik at det blir der rygg/skulder kommer om man ønsker å legge ryggen inntill veggen, kan ikke forvente at folk skal sitte rett opp og ned, i en sofa ligger man gjerne å slapper av og lener seg tilbake?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker stort sett det aller meste de lager i tid for hjem. Men nå liker jeg mye farger, har selv flere av fargene de har brukt i serien og også ett av kjøkkenene de har brukt. Syns folk er generelt for skepiske til farger! Har en mørk farge i stua og opplever ikke rommet som tungt og dystert av den grunn :) gult og blomstrete tak er nok det eneste jeg ikke har hatt helt sansen for i denne sesongen. 
 

Men man melder seg vel ikke på et program som tid for hjem om man ikke liker stilen de har? Det blir jo litt som å skyte seg selv i foten... 

Anonymkode: 77a58...061

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (På 10.2.2021 den 15.33):

Ja, er det ikke det? Bor du en plass uten tv? Eller står tv'n din på stort sett hele tiden når du er hjemme? Og når det er hytte, så skal der ikke være TV? 

Unge folk er jo nettopp dem som er mest opptatt av TV. Og tviler sterkt på at den nisjen var stor nok hvis dem skal ha TV der inne. 

Jeg for min del irriterer meg over dette på generelt grunnlag, ikke kun gårdagens episode. Tid for hjem restaurerer folks hjem, men gjemmer TV'n i kråer eller designer stuen som om at TV'n ikke har noen naturlig plass der inne. Med dårlige sitteløsninger, som dem gjerne skrur fast i gulvet. Det er faktisk for meg rart at TV-plassen ikke har større fokus, men forsvinner mellom to stoler når det kommer til design, spisegrupper og fancye romløsninger. 

Ikke meg du siterer, men tven er ikke husets midtpunkt og definitivt ikke hyttas midtpunkt. Vi har "helårshytte, men tven brukes hovedsaklig til å se nyheter og kanskje barnetv, og da er en liten tv i nisjen mer enn nok. Mye viktigere å kose seg med de menneskene man er sammen med på hytta, snakke, spille spill, gjør håndarbeid ect enn å se på tv. Må de på død og liv ha større tv kan den festes på en bevegelig arm og snus rundt etter behov. For øvrig er ikke tven husets midtpunkt her heller, mange dager kommer den ikke på i det hele tatt, er heldigvis ingen slave av fjernsynet. 

Anonymkode: 27f8e...649

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner tanken bak sofamodulene i sist episode, men jeg synes de ble litt vel hotell-lobby, også tenker jeg at de alltid lager sittemøbler med 90-graders vinkel, og det er vel ingen som ser for seg å skulle slappe av på en liten sofamodul uten armlen med helt rett rygg hjemme? Ellers synes jeg det var fine farger, men når et helt rom inkludert taket males grønt så må lyset bli veldig rart eller?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt merkelig at et TV PROGRAM ikke lager rom for nettopp tv-en i de stuene/hjemmene de designer....?

Endret av Million
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (15 minutter siden):

Jeg skjønner tanken bak sofamodulene i sist episode, men jeg synes de ble litt vel hotell-lobby, også tenker jeg at de alltid lager sittemøbler med 90-graders vinkel, og det er vel ingen som ser for seg å skulle slappe av på en liten sofamodul uten armlen med helt rett rygg hjemme? Ellers synes jeg det var fine farger, men når et helt rom inkludert taket males grønt så må lyset bli veldig rart eller?

Enig. Jeg stusset også på det. Designer hadde fått som jobb å møblere rommet med tanke på den "umulige" møbleringsløsningen i rommet. Samt skape en god plass for TV'n. Synes designer gjorde det hakket verre, eventuelt ikke løste oppgaven sin. 

Det som er bra med sofamodulene var at dem kan settes i sammen. Alle som en, eller spredt. Det var for så vidt greit, men komforten på sofaen er i høyeste grad diskutabelt. 

Fikk inntrykk av at rommet ga blandede følelser for paret. Spesielt henne. Men kanskje jeg analyserte det feil. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hemmelig158 skrev (På 19.1.2021 den 23.02):

De er en gjeng hippier alle sammen. Synes Sinna snekker'n og Superoppusserne får MYE bedre resultat. 

Sinnasnekkeren smeller jo bare opp panel overalt og har utrolig kjedelig stil. Kunne lukket øynene, plukket ut ting fra Nille og fått samme stil som de har på sinnasnekkeren!

Anonymkode: f0d88...f32

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rommet var jo ikke egnet til noe annet en å beundre utsikten. Det var lite som ga inntrykk av noe hjemmekoselig, og med etter hvert tre barn håper jeg de klare å lage seg en kose/tv-krok som kan skape kos og hygge.

Disse sofamodulene fremstår som utstillingsobjekt for designeren, og synes vi ofte ser det skorter på atmosfære og funksjonalitet i særlig de nye stuene som lages.

Anonymkode: 0b513...167

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Sinnasnekkeren smeller jo bare opp panel overalt og har utrolig kjedelig stil. Kunne lukket øynene, plukket ut ting fra Nille og fått samme stil som de har på sinnasnekkeren!

Anonymkode: f0d88...f32

Enig. Han setter opp det samme panelet i absolutt alle hjem de jobber i. Merkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun damen fra gårsdagens program virket ikke fornøyd, og det skjønner jeg godt. De sofaene så ikke akkurat noe du kan sitte å slappe av i. Å den 90 kg tunge gardinen da 😮 Jeg så for meg små barn vikle de små barnefingrene sine inni de. Den henger vel ikke så godt heller, og kan faktisk ta livet av små barn hvis den ramler over de. Gardinen hadde jeg fjernet med en gang.

Design eller ikke, de må faktisk ta hensyn til at det bor barn i mange av de hjemmene de pusser opp. 

Anonymkode: c611e...04e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri sluppet Tid for Hjem gjengen inn i huset mitt.  De har altfor mange ekstreme løsninger og ekstreme fargevalg.  Hater også alle de plassbygde benkene/stolene/sofaene.  De låser all møblering for evig tid og ikke er de gode å sitte i heller.  Min drøm ville vært å ha Linda Steen fra Superoppusserne på besøk.  Hun har blikk for gode løsninger og en mer klassisk stil som jeg synes er nydelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Million skrev (2 timer siden):

Er det ikke litt merkelig at et TV PROGRAM ikke lager rom for nettopp tv-en i de stuene/hjemmene de designer....?

helt enig, synes det var ganske komisk å se størrelsen på Tven som ble hengt opp sist episode. Det er jo nesten større TVer på langdistansefly enn hva paret fikk av tid for hjem

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pillarguri skrev (1 time siden):

Jeg ville aldri sluppet Tid for Hjem gjengen inn i huset mitt.

Jeg søkte faktisk Tid for hjem om å få delta for et par år siden. Da med stue som hovedrom, men også mulighet for å ta kjøkken hvis dem ønsket og hadde mulighet for det. Budsjettet jeg la tilgjengelig var også raust, faktisk nesten uten begrensninger. Tror at jeg har søkt 2 ganger nå når jeg tenker meg om. 

Dette var som sagt for et par-tre år siden. Da følte jeg at Tid for hjem var mer kontrollert. Mer bevisst på moderne valg, materialer, overflater, interiør og farger for å glede eierne, ut ifra et par ønsker eierne hadde selv. En skikkelig helhetlig oppgradering og modernisering. Greit nok, man kunne risikere en oransje vegg eller oransje detaljer som kontrast, men det er i det store bildet ingen krise. Det som var gjort spenstig og knæsj kunne lett forandres på i ettertid. Det var tilrettelagt slik. Så så man forbi dette så var totalpakken uansett stort sett alltid bra. 

Men siste 2 årene har dem gått helt av skaftet. Det skal jo være så oppsiktsvekkende alt dem gjør. Dem skal alltid tenke utenfor boksen, det skal alltid være sprøtt, samtidig som dem skrur fast hjemmesnekrede møbler i gulvet og bortimot umuliggjør for eierne å forandre på ting. Den oransje veggen man tidligere risikerte å få og som jeg lett kunne gjøre om på i etterpå, er nå blitt til f.eks oransje fliser som bortimot er umulig å få endret på uten en ny restaurering (kanskje ikke riktig slik, men poenget mitt står om at programmet har umuliggjort for eierne å endre på ting i ettertid).

Jeg er også kritisk til deres måte å disponere pengene til huseierne. Dem nedprioriterer viktige ting som tv og sittegruppe (som dem snekkerer selv i garasjen), mens dem kjøper inn en 90 kg stor designer-skillevegg i "gull" som egentlig ingen vil ha. Samtidig gjenbruker dem materialer i huset som eierne egentlig ønsket å bli kvitt. Hva som er moderne for dem virker å krasje fullstendig med hva som er moderne for huseierne. Designerne har jo gått tilbake til 60, 70 og 80-tallet i alt dem gjør. Program etter program. Ordet "stilrent" og moderne har utgått fra Tid for hjem, og blitt erstattet med sprøtt.

Hadde Tid for hjem nå vurdert min søknad og ringt meg for å få delta, så hadde jeg takket blankt nei.
Den risikoen tar jeg ikke i dag.  

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (3 timer siden):

Jeg søkte faktisk Tid for hjem om å få delta for et par år siden. Da med stue som hovedrom, men også mulighet for å ta kjøkken hvis dem ønsket og hadde mulighet for det. Budsjettet jeg la tilgjengelig var også raust, faktisk nesten uten begrensninger. Tror at jeg har søkt 2 ganger nå når jeg tenker meg om. 

Dette var som sagt for et par-tre år siden. Da følte jeg at Tid for hjem var mer kontrollert. Mer bevisst på moderne valg, materialer, overflater, interiør og farger for å glede eierne, ut ifra et par ønsker eierne hadde selv. En skikkelig helhetlig oppgradering og modernisering. Greit nok, man kunne risikere en oransje vegg eller oransje detaljer som kontrast, men det er i det store bildet ingen krise. Det som var gjort spenstig og knæsj kunne lett forandres på i ettertid. Det var tilrettelagt slik. Så så man forbi dette så var totalpakken uansett stort sett alltid bra. 

Men siste 2 årene har dem gått helt av skaftet. Det skal jo være så oppsiktsvekkende alt dem gjør. Dem skal alltid tenke utenfor boksen, det skal alltid være sprøtt, samtidig som dem skrur fast hjemmesnekrede møbler i gulvet og bortimot umuliggjør for eierne å forandre på ting. Den oransje veggen man tidligere risikerte å få og som jeg lett kunne gjøre om på i etterpå, er nå blitt til f.eks oransje fliser som bortimot er umulig å få endret på uten en ny restaurering (kanskje ikke riktig slik, men poenget mitt står om at programmet har umuliggjort for eierne å endre på ting i ettertid).

Jeg er også kritisk til deres måte å disponere pengene til huseierne. Dem nedprioriterer viktige ting som tv og sittegruppe (som dem snekkerer selv i garasjen), mens dem kjøper inn en 90 kg stor designer-skillevegg i "gull" som egentlig ingen vil ha. Samtidig gjenbruker dem materialer i huset som eierne egentlig ønsket å bli kvitt. Hva som er moderne for dem virker å krasje fullstendig med hva som er moderne for huseierne. Designerne har jo gått tilbake til 60, 70 og 80-tallet i alt dem gjør. Program etter program. Ordet "stilrent" og moderne har utgått fra Tid for hjem, og blitt erstattet med sprøtt.

Hadde Tid for hjem nå vurdert min søknad og ringt meg for å få delta, så hadde jeg takket blankt nei.
Den risikoen tar jeg ikke i dag.  

Det verste med den gull gardina var ikke at den var stygg, men at den er direkte farlig å ha i et hjem med små barn. Jeg grøsser ved tanken på at barna setter de små fingrene sine fast i i gardina, eller enda verre, at de henger i den å den faller oppå barna. Håper virkelig at familien har fjernet den.

Ellers enig i det du skriver. 

Anonymkode: c611e...04e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det verste med den gull gardina var ikke at den var stygg, men at den er direkte farlig å ha i et hjem med små barn. Jeg grøsser ved tanken på at barna setter de små fingrene sine fast i i gardina, eller enda verre, at de henger i den å den faller oppå barna. Håper virkelig at familien har fjernet den.

Ellers enig i det du skriver. 

Anonymkode: c611e...04e

Helt klart. Skummel sak! Og dessuten følte jeg den ikke hørte hjemme der. Hva var poenget med denne skilleveggen? Jeg ser rett og slett ikke nytteverdien i den. Den kunne faktisk heller fungert bedre som veggpynt, hvis dem absolutt måtte ha den til noe. Det kunne blitt stilig. Men ikke med den funksjonen den hadde slik den hang. Malplassert, og unødvendig. 

Edit: Og så er det selvfølgelig et problem at den er skrudd fast i taket. Ikke lett å omgjøre det heller. Da må den isåfall erstattes med noe annet, eller så må taket byttes eller spakles, slipes og males. 

Endret av Ctrl
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...