Gå til innhold

Tid for hjem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja hva skal man si... ikke brunt 😄 men ble veldig mørkt, synes det så bedre ut tidligere i prosessen når det kun var grunning på den panelveggen, altså den mer lyse grønne fargen.

Og hva skjedde med «for liten tv» 😅 eller jeg ser for meg hva som har skjedd; det er de som eier huset som betaler for oppussingen, og kanskje ny tv ikke sto på deres budsjett.

Det ble fint, mye finere enn mye annet de har hatt i sesongen. Men for mørkt for min smak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tid for hjem-gjengen trenger virkelig å lære seg hva det vil si å være tv-seer, for da plasserer man ikke TVen i et hjørne/krok inne i en hylle i stua🤦‍♀️ Dette skjer jo ofte, men jeg blir litt ekstra sjokkert når familien understreker at de er glad i å se på tv, og enda så blir ikke sofaen plassert sentralt i forhold til TVen. Sykt irriterende. 

Dette er vel første gang jeg har sett denne designeren ikke bruke noen sprø farger eller crazy detaljer, og det ble bra nok det. Det ble ihvertfall mye mer hjemmekoselig i forhold til den nitriste og lite koselige stua som var der i utgangspunktet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig fikk ikke livslyst av programmet....denne gangen heller. :sukk: 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte godt dagens kjøkken. Det var veldig praktisk og fint. Men hva skjer med plassbygde sofaer og benker foran vinduet? Koselig å ha familieselskap oppi der gitt. Er det ut med vanlige sofaer?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosabløff skrev (10 minutter siden):

Jeg likte godt dagens kjøkken. Det var veldig praktisk og fint. Men hva skjer med plassbygde sofaer og benker foran vinduet? Koselig å ha familieselskap oppi der gitt. Er det ut med vanlige sofaer?

Etter å ha levd med løsningen i et par måneder er ikke familien overbegeistret. De synes det er lite barnevennlig og nevner bl.a. at sofaløsningen er lite funksjonell når de har besøk. https://www.tv2.no/underholdning/13903835/

Anonymkode: d3290...e3e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var vi på'an igjen med plassbygde sofaer som aldri kan gjøres noe med uten å totalrenovere halve stua. 

Elendig design. Altfor stor sak for å ha i den lille stuen. Utrolig upraktisk med tanke på gjester, og det å se på TV. Satt bare å ristet på hodet til det hele etter hvert som skruene på denne "sofaen" ble skrudd inn overalt i vegger, tak og gulv. Det er ikke engang en sofa, men en daybed. Daybed for barn.

Likte heller ikke den løsningen dem gjorde på gulvet med å legge inn ny parkett der veggen stod. En snarvei. Amatørmessig. 

Og utrolig mye slurv i malingsarbeidet! 

Fint kjøkken da. Men det ble ikke akkurat mer benkeplass der inne som eierne håpte på. Faktisk så ble det mindre når dem fjernet den kråa. Men farger og materialer ble bra. 

Kjersti lanserte at det kom til å bli fargene beige og brunt i starten av programmet. Det ble det heldigvis ikke. Men det lå jo i kortene ettersom det var Aina som var designer. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest loveli

Altså, nå har det gått for langt...

En småbarnsfamilie skal pusse opp en åpen kjøkken og stueløsning og DETTE er det de får??? Av en designer???

De burde i så fall få inn et par fag i interiørutdanningen, som hvordan lytte til kundens ønsker OG BEHOV!!! Hvordan IKKE gi kundene DINE ønsker dersom det ikke passer seg i forhold til DERES behov.

Og så må man kanskje få inn mer pensum om hvordan man skal behandle lysinnstrømming fra vinduer. Jeg er så lei av at de stenger inne lyset som kommer fra vinduene! Hva skjer med det? Langs den lengste veggen i leiligheten burde lyset få flomme fritt inn og lyse opp rommet, ikke først stoppe ved en buedings som 1.er stygg og 2.ikke har en praktisk verdi... og så stopper lyset igjen i et svært kjøleskap... (greit, kjøleskapet er ok, selv om jeg ville løst kjøkkenet annerledes...) OG hadde det vært mer lys på langveggen hadde det kunnet reflektere ut i resten av rommet også, så hele rommet ville føltes lysere.

Man ser at det er veldig mye lys som kommer fra vinduet, men hadde man skrudd av alt lyset i leiligheten nå så hadde man sett at det hadde blitt veldig mørkt ved vasken... Og når leiligheten ikke er gjennomgående og lyset bare kommer fra vinduet så stopper man ikke lyset på denne måten...

Aina har sagt at hun så for seg at det å lage en daybed til familien ville være en gave fordi at en forelder kunne ligge ytterst på søndag morgen mens barnet lekte innerst ved vinduet... Så løsningen skal fungere i stakkarslige 10 av ukas totalt 10080 minutter... fantastisk! Bra tenkt!!

Altså.., har hun ikke barn? Jo, hun har 3, men har hun prøvd å ha en stue uten skikkelig sofa??? Tydeligvis ikke, for da hadde hun aldri trodd at dette var en gave. Eller en god idé.

Her kunne man hatt en stor sofa med stor sjeselongdel foran vinduet og vanlig sofadybde ut i rommet der en av de ubrukelige hyllene var... ja takk begge deler liksom.

Og vonde stoler uten comfort med ryggen mot rommet og TV... jaha.

En peis som ikke gir en lun følelse av brennende ved, men mer et designelement av gass som man ikke setter opp i en liten leilighet hvis dyrebar plass må brukes fornuftig!

Og boligeierne ønsket seg mer benkeplass og fikk..., ingenting. 

Løsningen ble mer åpen, men familien mistet et stort skap med oppbevaring. De ønsket jo åpnere løsning og da måtte det nesten bli sånn, men likevel, de betalte fryktelig dyrt for mer åpen løsning.

Kjøkkenet i seg selv ble ikke bedre å lage mat på, like lite benkeplass. Å si at spisebordet fungerer som benkeplass sier bare folk som ikke lager mye mat, som spiser ved spisebordet eller har gjester.

Og den parkettløsningen i gulvet var begredelig. Ikke bra gjennomført, så jo bare helt dust ut...

Jeg likte tapetet i seg selv selv om den typen overflatematerial også stjeler mye lys og jeg ikke ville valgt å ha den der. 😛

Og detaljene var fantastiske som vanlig;

20210323_214424.jpg

 

Hvorfor ser jeg på? Fordi interiør er morro og dette er min guilty pleasure...

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk! Jeg hadde aldri turt å slippe inn den gjengen i mitt hus. Her klaget de på trangt kjøkken med for lite benkeplass, også får de enda mindre benkeplass. Det kjekke forslaget om å bruke spisebordet til ekstra benkeplass funker ikke når man skal ha gjester f.eks. Da har man jo dekket på bordet. 
Og den grusomme daybeden, jeg har ikke ord! Skal bare en person om gangen se på TV? 
Hatet tapeten og fargene, parkettløsningen, boksene som ble i taket, alt! Hadde blitt SÅ skuffet. :laugh: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig med dere ovenfor her. 
 

Det ble gjort et stort poeng ut av lite/manglende benkeplass ved to anledninger før de startet (både med familien og med Aina). Og så får de ikke mer benkeplass i det hele tatt. Bordet er lavere enn benkeplaten så man kan jo feks ikke stå å kutte ting og tang der. Det nye bordet var jo finere enn det gamle men gir ikke noe mer funksjonalitet til familien. 
 

Daybeden og den «organiske» innretningen stjeler det jeg vil tro er etterlengtet dagslys i en slik leilighet. Og selvfølgelig helt umulig å se på tv komfortabelt derfra.

 

Og hvorfor skulle de absolutt ha den store peisen? Hvis det er type Tender Flame så finnes de i mindre størrelser som kan henges på vegg (hvis det var viktig for familien å få peis). Nå har familien to «store» varmekilder som tar ganske med plass (peisen + den store hvite ovnen som var på veggen på andre siden av bordet).
 

Det var bare styling da, men den svære kvist/greinen som var i en flaske el mellom peis og daybeden.. Så malplassert og fæl😂

 

Har ikke sett så mange programmer med Aina men i denne episoden virket det veldig som om hun ville brilliere med «fancy» ord og uttrykk🙄 Ble sliten av å høre på den jattingen men får vel bare get used to it for nå er jo sommerhytta snart i gang😄🤣

Endret av Mperle
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja, nå mistet jeg lysten til å se på Sommerhytta. Husker hun irriterte meg i fjor.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mperle skrev (3 minutter siden):

Og hvorfor skulle de absolutt ha den store peisen? Hvis det er type Tender Flame så finnes de i mindre størrelser som kan henges på vegg (hvis det var viktig for familien å få peis). Nå har familien to «store» varmekilder som tar ganske med plass (peisen + den store hvite ovnen som var på veggen på andre siden av bordet).

Godt poeng. Den mindre TenderFlame som kan henges på vegg hadde vært mye mer praktisk i den leiligheten. TenderFlame sluker dessverre denne biooljen også, spesielt denne peisen, så det er ikke ofte det er fyr og flamme i den med mindre man har romslig økonomi og kan kjøpe seg en 5l-dunk TenderOil i uka ;) 

Den veggpeisen fra TenderFlame er også uhorvelig dyr kun for å være en pyntegjenstand. Misbruk av budsjett, spør du meg. 

loffen skrev (4 minutter siden):

Uff, ja, nå mistet jeg lysten til å se på Sommerhytta. Husker hun irriterte meg i fjor.

Hehe. Ikke minn meg på det. Hun har irritert meg i mange år med sin favorisering og sine spesielle designermeninger. Deltagerne får ikke gjøre som dem vil. Dem må gjøre det slik Aina vil. Både angående farger, interiør og dekorasjoner. Hvis ikke taper dem. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! :Nikke:

Mamma'n min har den peisen, og hun har aldri råd til å fyre i den. Bortkastede penger, ja!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på artikkelen som var linket ovenfor og legger bedre merke til hvordan bordet ser ut. Er det egentlig plass til å sitte to personer ovenfor hverandre ved den smaleste delen? Ved besøk når de må bruke hele bordet? Ser jo såvidt ut som om det er plass til 1 middagstallerken der. 
 

42FE4F7A-FFA6-4E07-BE85-EF261EC0494D.png

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I denne episoden synes jeg det var ekstra idiotisk med plassbygde løsninger (daybed og spisebordet) siden familien sannsynligvis ikke kommer til å bli boende i den leiligheten mange år fremover, vi snakker tross alt ung, voksende familie og liten leilighet. Jeg tviler på at daybeden og spisebordet øker verdien ved et salg. Jeg vil heller tro det har motsatt effekt, det vil jo være både mye jobb og kostbart å endre innredningen.

Anonymkode: d3290...e3e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må seriøst slutte å bygge benker og "daybeds"! 

Når folk vil ha bedre utnyttelse av arealet og funksjonelle løsninger så innebærer ikke det å erstatte en sofa med en fastmontert giga daybed! Det finnes så mange fine og praktiske møbler og løsninger - hvorfor benytter de seg ikke av det i steden? Mange hadde hatt glede og nytte av å se gode løsninger og innredningsmuligheter.

Nå vet man at det i hver episode blir bygget et eller annet møbel foran vinduet som verken er pent, praktisk eller komfortabelt. Hvem blir inspirert til å gjøre det i sitt eget hjem?! 

Og tekstilkledte vegger i daybeden i en småbarnsfamilie...? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En daybed hadde nok blitt populært på et barnerom eller tenåringsrom, men som eneste "sofa" i en familie? Nei, bare nei. Og spisebordet som ekstra plass til matlaging? Blir en veldig vond arbeidsstilling, med mindre man setter seg ned og det er  upraktisk ofte. Det var mange dårlige løsninger her. 

Jeg ville hatt sofa der peisen er, fjernet hyller og hele sulamitten. To godstoler der daybeden nå troner. Og tekstiler på veggen? Huff, ser for meg småfingre man må passe på er gullende rene hele tiden, bare stress!

Anonymkode: 1c0c1...4bc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En daybed hadde nok blitt populært på et barnerom eller tenåringsrom, men som eneste "sofa" i en familie? Nei, bare nei. Og spisebordet som ekstra plass til matlaging? Blir en veldig vond arbeidsstilling, med mindre man setter seg ned og det er  upraktisk ofte. Det var mange dårlige løsninger her. 

Jeg ville hatt sofa der peisen er, fjernet hyller og hele sulamitten. To godstoler der daybeden nå troner. Og tekstiler på veggen? Huff, ser for meg småfingre man må passe på er gullende rene hele tiden, bare stress!

Anonymkode: 1c0c1...4bc

Og den åpne ilden i samme høyde som småungen.

Anonymkode: 7cd64...529

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Og den åpne ilden i samme høyde som småungen.

Anonymkode: 7cd64...529

Er det åpen ild?? 

Jøss, det var litt av en løsning med et lite barn. Hva i all verden har de tenkt?

Eller de har vel ikke tenkt...

Anonymkode: 1c0c1...4bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med mye av det som allerede er skrevet, vil bare legge til at jeg personlig blir sprø av slik styling som ble vist i dagens episode. Krukker, lykter, en svær kvist(?) og dill overalt i en liten leilighet? Åpen hylleløsning og pyntepeis som overhode ikke utnytter plassen? Det er sånt som irriterer meg, bor man i en liten leilighet så er det nesten et must med lukkede hylleløsninger og minst mulig nips og dill for å unngå inntrykk av rot og kaos. Synes kjøkkenet ble veldig fint. Kjøkkenbordet er lavere enn kjøkkenbenken, men det er jo veldig greit hvis man baker og skal elte deig. 
 

Leiligheten er jo håpløs upraktisk å bo i når man har barn så det får ikke tid for hjem-gjengen gjort så mye med tenker jeg. Jeg kunne aldri tenkt meg å bo så krøkkete.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det ble alt annet enn større i gårsdagens episode i hvert fall😂 ser for meg at folk blir liggende opp på hverandre i den daybeden..😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...