Gå til innhold

Tid for hjem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tid for hjem crewet til utendørs/hageprosjekter; JA!!! Der er de flinke og det blir superfint.

Innendørs, nei takk. De er flinke her også, men hadde blitt skikkelig skuffa om mine oppussingspenger hadde blitt brukt til å lage en hjemmesnekret sofa, som ikke er sittende i. En DYI lampe og gult tak. Nei huff!

Anonymkode: 4e975...006

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stua i nyeste episoden ble egentlig fin, fine farger og materialer osv, og jeg synes lampa var veldig kul. Men enig i at det føltes som en lobby med den møbleringen som var. Egentlig vanskelig å plassere en sofa når det er så mye vindusflater. Skilleveggen/gardinen var totalt unødvendig, og jeg likte heller ikke gulvet i spisestua, men regner med de som bodde der likte gulvet da siden de hadde det på kjøkkenet.

Anonymkode: e76bc...640

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble sluttresultatet lekkert. selv om jeg synes de kunne fikset gulvet inni benkeplaten som kunne dras ut. så også ut som de hadde sølt maling på kanten på den benkeplaten. Men fargene og alt ble lekkert...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjær skrev (10 minutter siden):

I dag ble sluttresultatet lekkert. selv om jeg synes de kunne fikset gulvet inni benkeplaten som kunne dras ut. så også ut som de hadde sølt maling på kanten på den benkeplaten. Men fargene og alt ble lekkert...

Ja, det ble bra i dag. Og familien så også veldig fornøyd ut. Tid for hjem glimter med noe godt innimellom også. :) Bra jobb av den svenske [fjern]designeren :) 

Neste uke derimot fikk jeg helt fnatt av å se reklame for med denne bæsj-brune fargen i hele stuen... Usj. Smak og behag, men ikke noe for meg! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig fint resultat i dagens episode! Ble skeptisk til det brune taket og karmene først, men det ble veldig bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjær skrev (24 minutter siden):

I dag ble sluttresultatet lekkert. selv om jeg synes de kunne fikset gulvet inni benkeplaten som kunne dras ut. så også ut som de hadde sølt maling på kanten på den benkeplaten. Men fargene og alt ble lekkert...

Enig. Fine farger og funksjonelle løsninger. Jeg undret meg over at de ikke fikk slipt og lakket gulvet før de monterte kjøkkenet. Ville vært mer fornuftig å fikse gulvet mens rommene var helt tomme, men det er mulig det ikke lot seg gjøre tidsmessig.

Generelt synes jeg Malin Persson er flink. Hun lager stort sett funksjonelle løsninger som ikke er alt for crazy.

Anonymkode: d3290...e3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir alltid så fascinert, fordi jeg er alltid kjempeskeptisk i starten, men så blir resultatet nesten alltid dritbra 😂 Men igjen, tv-en var borte da Tid for hjem var ferdige 😛 Leste i artikkelen om episoden at det omtrent var den eneste endringen familien hadde gjort i ettertid; plassert tv-en i stua.😅  

Det eneste jeg sånn sett ikke var så fan av i denne episoden, var brunfargen rundt vinduene. Jeg syns det funka i taket, men ikke rundt vinduene..  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader altså. Jeg fikk helt fnatt av fargene dem brukte i dagens episode. 

Halve stua i bæsjebrun farge, samt denne brune muren.

Og denne gammeldagse "rotting"-skyvedøra og -møblene som dem monterte i stua. Her-re-gud. Hva er det med denne 50-talls-rottingen og denne sesongen i Tid for hjem!? Dem bruker det jo i anna hvert program nå! :balltre:

Dette må jo være et lavbudsjettsprogram. Hvis ikke, at huseierne har lagt ned betydelig med penger i dette, så er det kritikkverdig. Spesielt siden dem lot den gamle vedovn stå slik den var. 

Men dem prioriterte i det minste sofa og TV-plass. Det er jo ikke hver gang!

Eierne så ut til å like det. I alle fall henne. Bra det da. Men jeg likte det ikke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Ctrl said:

Fader altså. Jeg fikk helt fnatt av fargene dem brukte i dagens episode. 

Halve stua i bæsjebrun farge, samt denne brune muren.

Og denne gammeldagse "rotting"-skyvedøra og -møblene som dem monterte i stua. Her-re-gud. Hva er det med denne 50-talls-rottingen og denne sesongen i Tid for hjem!? Dem bruker det jo i anna hvert program nå! :balltre:

Dette må jo være et lavbudsjettsprogram. Hvis ikke, at huseierne har lagt ned betydelig med penger i dette, så er det kritikkverdig. Spesielt siden dem lot den gamle vedovn stå slik den var. 

Men dem prioriterte i det minste sofa og TV-plass. Det er jo ikke hver gang!

Eierne så ut til å like det. I alle fall henne. Bra det da. Men jeg likte det ikke. 

Rotting og varme brun/rødfarger er trendy nå.
Budsjettet varierer fra program til program, og kommer an på hvor mye huseierne ønsker å legge i prosjektet. 


Jeg synes det ble veldig lekkert. Eneste jeg ikke likte var den gamle peisen, men jeg antar de ikke bytta den ut av budsjettårsaker. Peis er kostbart. 

Anonymkode: 2302e...a8f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Rotting og varme brun/rødfarger er trendy nå.
Budsjettet varierer fra program til program, og kommer an på hvor mye huseierne ønsker å legge i prosjektet. 


Jeg synes det ble veldig lekkert. Eneste jeg ikke likte var den gamle peisen, men jeg antar de ikke bytta den ut av budsjettårsaker. Peis er kostbart. 

Anonymkode: 2302e...a8f

Trendy og trendy, jeg har enda tilgode å se noen ha det slik, men jeg hører du sier det. Mulig at noen har det, men det er altså så fælt at jeg ville ikke engang malt stuen brun eller fylt på med rottingmøbler i stua omså Staten kastet det gratis til meg. Hvis dette er trenden nå så vil jeg aldri bli trendy. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som ikke falt helt i smak hos meg var peisen, men ellers syns jeg det ble veldig lunt og hjemmekoselig🧡 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte også dagens design og farger, men blir ikke fortrolig med alle de plassbygde benkene inn mot vinduer vi har sett opp gjennom tiden. Man sitter rett og slett ikke ubekvemt  og beundrer utsikten i eget hus. Fint for gjester sikkert, men som eier tviler jeg på at dette blir særlig mye brukt.

Anonymkode: 0b513...167

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Likte også dagens design og farger, men blir ikke fortrolig med alle de plassbygde benkene inn mot vinduer vi har sett opp gjennom tiden. Man sitter rett og slett ikke ubekvemt  og beundrer utsikten i eget hus. Fint for gjester sikkert, men som eier tviler jeg på at dette blir særlig mye brukt.

Anonymkode: 0b513...167

Ser programmet nå, og tenkte "neeei" når jeg så at de foreslo å snekre en benk foran vinduet der beboerne likte å spise ALLE måltider og nyte utsikten. Måtte hit og finne denne tråden når jeg så de viste fram rotting nettopp... Skal de lage stua enda traustere enn den var?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Likte også dagens design og farger, men blir ikke fortrolig med alle de plassbygde benkene inn mot vinduer vi har sett opp gjennom tiden. Man sitter rett og slett ikke ubekvemt  og beundrer utsikten i eget hus. Fint for gjester sikkert, men som eier tviler jeg på at dette blir særlig mye brukt.

Anonymkode: 0b513...167

Jeg har plassbygd benk under vindu på kjøkkenet og vi sitter der hele tiden! Barna ligger og leker på benken når vi lager middag, og vi sitter der når vi skal spise. Utrolig praktisk og vi elsker sittebenken vår. Masse lagringsplass under. 

Anonymkode: c206b...707

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (54 minutter siden):

Og denne gammeldagse "rotting"-skyvedøra og -møblene som dem monterte i stua. Her-re-gud. Hva er det med denne 50-talls-rottingen og denne sesongen i Tid for hjem!?

Rotting er veldig in! Jeg liker det, men har det ikke selv. 

Anonymkode: c206b...707

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte ikke mursteinsveggen bak tven, men ellers syns jeg det ble kjempefint. Syns rottingen passet mye bedre inn her enn sist den ble brukt, er også veldig lett å bytte ut hvis de blir lei og heller vil ha noe annet på sikt. Lurt å snu pianoet ut i rommet, det har jeg ikke tenkt på, men er faktisk en løsning som kanskje kommer til å bli brukt her hjemme også. Liker også sånn sittebenk forran vinduet, er bare å ta en pute i ryggen så sitter man veldig godt. 

Anonymkode: 27f8e...649

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Terracottafargen på veggen rundt peisen ble litt for mye for meg. Og jeg tror den murveggen hadde sett bedre ut om den hadde et forskyvd mønster på seg istedetfor at alt var på rekke og rad. Og jeg er ikk heeeelt solgt på rottingen.. Eller glass-skillevegger. Jeg ser på sånt og tenker "så gøy, enda en ting å holde rent".

Men altså, det så langt bedre ut enn det har tidligere.

Programmet har blitt litt "guilty pleasure" for meg. Og hver tirsdag spør jeg gubben om vi skal " se hva de ødelegger idag?"

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hemmelig158 skrev (På 19.1.2021 den 23.02):

De er en gjeng hippier alle sammen. Synes Sinna snekker'n og Superoppusserne får MYE bedre resultat. 

Lol😂 panel og shabby shic mener du? Haha

Anonymkode: 438d2...f5b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger fremdeles med på programmet, men kjenner at det er like før jeg gir slipp nå.  
Tar det heldigvis opp så jeg kan spole frem til det ferdige resultatet, for nå begynner det å bli
veeeldig trauste greier altså... Fargene i de to siste programmene frembragte "elglyder" hos meg. 
Plassbygget er ikke bra. Det låser muligheten til omplassering i all evighet. Jeg er helt sikker på
at gjengen trives godt sammen, men de fungerer som et slitent gammelt ektepar nå, alle sammen. 
Alt er på repeat.  :sukk: 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmelise skrev (2 timer siden):Programmet har blitt litt "guilty pleasure" for meg. Og hver tirsdag spør jeg gubben om vi skal " se hva de ødelegger idag?"

Haha! 
Treffende sagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...