Gå til innhold

Tråd for oss som skal finne kjærligheten i 2021


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Engel skrev (På 26.10.2021 den 12.19):

Jeg dater friluftsmenn, og mange av dem klager på at damer legger ut slike bilder uten at de er det minste friluftsmennesker (og jeg erfarer det samme hos menn også, spesielt nå som alle har hatt Norgesferie et par år). Så sveip dem til høyre og spør heller hvor ivrige de er, hvor viktig det er for dem. Noen legger kanskje ut akkurat det bildet fordi det var det eneste helfigurbildet de hadde som var litt vellykket... Men det er jo bare å spørre.

Jeg er et friluftsmenneske også, men det er jo ikke bare dette jeg driver på med :) Lange turer i fjellet tar jeg som oftest om sommeren, ellers blir det mange turer i nærområdet som lette turer for å lufte sinnet, eller som en del av treningen. Holde seg i form slik at man er i stand til å ta de litt tunge turene ellers i året. Da er det fint å finne en partner som liker det samme, slik at man kan gjøre også dette sammen. Men det å ta det rolig en kveld sammen, gå på konserterer, en liten tur på byen, reiser inn og utland, ja det er også viktig. Alt kan man ikke ta med i profilen sin :) Litt mystisk må man da være til man eventuelt treffes og blir litt bedre kjent. Om noen skriver dette i profilen sin, men 99,9% av det man driver med er å game? Da er man bare ikke kompatibel og heller ikke ærlig i sin profil. Bilder betyr ikke all verden, så lenge de er bortimot helt nye og viser ansikt og kanskje et profilbilde. Resten tas på en date. Velge bilder som er 10 år gamle og så møte opp på date og har endret seg vesentlig? Det er heller ikke ærlighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antiviruset skrev (20 timer siden):

Jeg er et friluftsmenneske også, men det er jo ikke bare dette jeg driver på med :) Lange turer i fjellet tar jeg som oftest om sommeren, ellers blir det mange turer i nærområdet som lette turer for å lufte sinnet, eller som en del av treningen. Holde seg i form slik at man er i stand til å ta de litt tunge turene ellers i året. Da er det fint å finne en partner som liker det samme, slik at man kan gjøre også dette sammen. Men det å ta det rolig en kveld sammen, gå på konserterer, en liten tur på byen, reiser inn og utland, ja det er også viktig. Alt kan man ikke ta med i profilen sin :) Litt mystisk må man da være til man eventuelt treffes og blir litt bedre kjent. Om noen skriver dette i profilen sin, men 99,9% av det man driver med er å game? Da er man bare ikke kompatibel og heller ikke ærlig i sin profil. Bilder betyr ikke all verden, så lenge de er bortimot helt nye og viser ansikt og kanskje et profilbilde. Resten tas på en date. Velge bilder som er 10 år gamle og så møte opp på date og har endret seg vesentlig? Det er heller ikke ærlighet. 

Vi er visst ganske like vi to.😉

Helt enig med deg, man får ikke med alt, men man bør si litt om det som er viktigst. Og så bør man ikke dømme profilene for hardt ut fra bildene. Men noe sortere man jo på, og hvis det ikke står noen tekst så blir det jo basert på bildene... Og nye bilder er et must ja. Dukker stadig opp bilder med filter med det franske flagget fra 2015 på Tinder. Det er for gammelt altså.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på date for første gang siden januar på lørdag, og det gikk faktisk ganske bra. Men selvsagt, måtte jo være en hake ved det. Hun er utvekslingsstudent for et semester, og skal tilbake til Tyskland mot slutten av året.  😕 

Anonymkode: 496e6...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å følge denne tråden 🙂 Jeg bestemte meg i januar at dette skulle være året jeg skulle date. Dette etter 2 års fullstendig tørke på datingfronten. Så jeg ordnet meg profiler både her og der og fikk noen matcher. Datet to stykker over et par måneders tid hver. Men begge rant ut i sanden da den første egentlig ikke hadde tid til meg og den andre viste seg slet mye psykisk og i tillegg egentlig ville ha en yngre dame. Så nå har jeg trukket meg tilbake igjen og innser at når man er 50 så står ikke aktuelle partnere ikke akkurat i kø for å møte en. Heldigvis så trives jeg godt alene, men savner noen de helgene barna er hos faren sin. Har meldt meg inn i en gruppe på FB der single kan finne på ulike ting sammen som kino, turer i marka, konserter m.m. Så kan godt være jeg slenger meg på et arrangement der. Ikke for å møte en potensiell kjæreste, men å møte andre som er i tilsvarende situasjon. 

Anonymkode: 64542...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Så koselig å følge denne tråden 🙂 Jeg bestemte meg i januar at dette skulle være året jeg skulle date. Dette etter 2 års fullstendig tørke på datingfronten. Så jeg ordnet meg profiler både her og der og fikk noen matcher. Datet to stykker over et par måneders tid hver. Men begge rant ut i sanden da den første egentlig ikke hadde tid til meg og den andre viste seg slet mye psykisk og i tillegg egentlig ville ha en yngre dame. Så nå har jeg trukket meg tilbake igjen og innser at når man er 50 så står ikke aktuelle partnere ikke akkurat i kø for å møte en. Heldigvis så trives jeg godt alene, men savner noen de helgene barna er hos faren sin. Har meldt meg inn i en gruppe på FB der single kan finne på ulike ting sammen som kino, turer i marka, konserter m.m. Så kan godt være jeg slenger meg på et arrangement der. Ikke for å møte en potensiell kjæreste, men å møte andre som er i tilsvarende situasjon. 

Anonymkode: 64542...a1c

På samme nivå/alder :)

Hva er navnet på den fb gruppa, trenger å komme litt ut av komfortsonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engel skrev (1 time siden):

Vi er visst ganske like vi to.😉

Helt enig med deg, man får ikke med alt, men man bør si litt om det som er viktigst. Og så bør man ikke dømme profilene for hardt ut fra bildene. Men noe sortere man jo på, og hvis det ikke står noen tekst så blir det jo basert på bildene... Og nye bilder er et must ja. Dukker stadig opp bilder med filter med det franske flagget fra 2015 på Tinder. Det er for gammelt altså.

Haha, dette med bilder. Nå er jeg tilbake i hamsterhjulet, og åpnet den gode gamle sukker-profilen min. Der har jeg ikke slettet noe som helst, og har gamle chatter osv fortsatt liggende. Mannfolka jeg chattet med den gangen har de samme bildene nå, som da. Og noen av de skriver det samme til meg nå, som da (når meldingene sier 8 år siden og 1 time siden) :ler: Det er nesten litt søtt. Selv har jeg lagt inn bilder fra 2021, og skrevet at de er fra i år. Også at kun et av de er med filter. Litt sånn "pek" mot de som åpenbart har filter og gamle bilder. 

 

Liker denne tråden, har lest den sporadisk. Hadde dog ikke tenkt å bli en deltaker da.. Men må nok kaste meg ut i det. Tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

M71 skrev (6 minutter siden):

På samme nivå/alder :)

Hva er navnet på den fb gruppa, trenger å komme litt ut av komfortsonen.

Hei! Nå bor jeg i Trondheim🙂. Men den ene gruppa heter Singel og sosial i Trøndelag og den andre Sosial sammen i Trøndelag. Finnes sikkert lignende grupper andre steder i landet også.

Anonymkode: 64542...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei! Nå bor jeg i Trondheim🙂. Men den ene gruppa heter Singel og sosial i Trøndelag og den andre Sosial sammen i Trøndelag. Finnes sikkert lignende grupper andre steder i landet også.

Anonymkode: 64542...a1c

Takk, av og til så er det greit å vite ordene man bør søke etter🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med all respekt, men burde ikke være så fryktelig vanskelig for normale kvinner her inne å finne en partner. Bare finne noen på samme nivå og slutte det evige jaget etter spenning og sommerfugler i magen, som kanskje de aller mest populære og kjekkeste mennene gir. Altså, bare ett hjelpsomt tips ;)

Anonymkode: 9494f...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Med all respekt, men burde ikke være så fryktelig vanskelig for normale kvinner her inne å finne en partner. Bare finne noen på samme nivå og slutte det evige jaget etter spenning og sommerfugler i magen, som kanskje de aller mest populære og kjekkeste mennene gir. Altså, bare ett hjelpsomt tips ;)

Anonymkode: 9494f...4fb

Du får si det samme til mennene, det skal nå stemme på begge sider tross alt.😉 Og det er vel akkurat det å finne noen på samme nivå som kan være utfordrende.

men nei, jeg blir aldri så desperat at jeg "tar til takke" med noe som ikke virkelig er en god match. Handler ikke om sommerfugler for min del, men det skal være en mann jeg kan ha et rikt og givende liv med. Ellers klarer  jeg meg helt fint uten en mann. Og sikter ikke til fysisk rikdom.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vingler litt fram og tilbake ang dating og det å finne en partner. Jeg trives tydeligvis altfor godt alene, men samtidig kommer savner etter den "ene" nå og da.

Etter en dating-pause, var jeg på date forrige helg. Var veldig usikker på ham jeg skulle treffe, men synes likevel det er bedre å treffes enn å chatte i evigheter, så ble med på en turdate. Vi hadde lite til felles og var enige om at det ikke blir noen date nr 2. Ingen bombe for min del, men litt kjedelig er det jo.

Nå har jeg avtalt date med en ny mann denne uken. Denne gangen blir det kaffedate :) Usikker på ham her også, men skal møte ham med åpent sinn. Han var ivrig på å treffes tidlig og det er like greit. Det som trekker ned her, er bl.a at han bor lengre borte enn grensa jeg har satt meg. Han mener det ikke er noe problem, liker å kjøre osv, jeg er mer usikker... Ellers er han ikke en sånn type jeg vanligvis faller for utseendemessig, men håper det er annerledes å treffes irl. Bilder kan lyve både den ene og andre veien. Han virker som er fin fyr, så er spent på hvordan han egentlig er.

Anonymkode: 37b90...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte ganske nøyaktig 23 minutter (!!!!!) på å formulere et svar til en jeg møtte i helgen som jeg ble helt betatt av. 23 minutter! Jeg er en voksen kvinne og jeg oppfører meg som en fjortis :(

Anonymkode: 90ca0...9cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg innpå her og sier at 2022 er året det skal skje. Pause ut 2021. Ble dumpet for et par uker siden. Det var vel egentlig en veldig lang rebound, varte nesten ett år. Var definert som kjærester da, kanskje litt for kjapt ser jeg nå i ettertid. Men det var han som ville definere...Forstår meg ikke på folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moromor skrev (7 timer siden):

Kaster meg innpå her og sier at 2022 er året det skal skje. Pause ut 2021. Ble dumpet for et par uker siden. Det var vel egentlig en veldig lang rebound, varte nesten ett år. Var definert som kjærester da, kanskje litt for kjapt ser jeg nå i ettertid. Men det var han som ville definere...Forstår meg ikke på folk!

Ble du dumpet eller dumpet du :) Ble dumpet her omtrent samtidig som deg. Jeg begynner så smått å date igjen tenker jeg. Sitte og surmule over at en kjæresteforhold ikke gikk gidder jeg ikke. Hennes tap. Selvfølgelig trist som faen, og den føreste uken etter var den verste. Nå er jeg litt over det, inn i hamsterhjulet igjen :)  Eller rettere sagt denne gangen skal jeg ta det helt med ro, lete litt og bare date uten forventninger. Vise interesse ja, men viser ikke damen en jevn og god interesse bare fortsette videre.  Så jenter vis gjerne masse interesse for en mann dere treffer, men forvent også det samme tilbake.

Anonymkode: c74d3...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ble du dumpet eller dumpet du :) Ble dumpet her omtrent samtidig som deg. Jeg begynner så smått å date igjen tenker jeg. Sitte og surmule over at en kjæresteforhold ikke gikk gidder jeg ikke. Hennes tap. Selvfølgelig trist som faen, og den føreste uken etter var den verste. Nå er jeg litt over det, inn i hamsterhjulet igjen :)  Eller rettere sagt denne gangen skal jeg ta det helt med ro, lete litt og bare date uten forventninger. Vise interesse ja, men viser ikke damen en jevn og god interesse bare fortsette videre.  Så jenter vis gjerne masse interesse for en mann dere treffer, men forvent også det samme tilbake.

Anonymkode: c74d3...89b

Ble dumpet ja. Det er visst en gjenganger siden det har skjedd to ganger på ett år(!). Så at jeg tar meg en liten pause er mest for å ikke gå i samme fella igjen, dvs at jeg hoppet for raskt opp på datehesten igjen. Men klart, det er definitivt forskjell på hvor knust jeg var i fjor mot hvor "meh" jeg føler meg nå. Det setter jo mer spor å bli dumpet etter over tre år sammen enn knapt nok ett år. Apropos det du sier om å vise interesse så er nok jeg en av de som kanskje viser litt mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en tur i et av våre naboland i helgen og er lenge siden jeg har fått så mye oppmerksomhet! Det var gøy :) Opplever aldri sånt på pub i Oslo. Folk var så høflige og greie. Lenge siden jeg har hatt så interessante samtaler med noen. Klarte å rote meg borti en som var mye yngre, var jo bare fjas men vi har litt kontakt. 

Også er det en som kan være interessant på Tinder, men er usikker. Forrige Tinder-date ga meg avsmak da daten sa han ville ha et sexrom med grisemasker.. jeg har ikke vært på en eneste date etter det. Skjønner ikke hvor jeg skal møte normale menn i Oslo? 

Anonymkode: bce7f...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han jeg har møtt én gang hittils (på lørdag, i dag er det onsdag) var det da jeg som først sendte melding til først etterpå. Han sendte ikke til meg først, men han svarte langt og hyggelig og ga meg masse komplimenter og stilte oppfølgingsspørsmål. Men samtalen døde litt ut da han til slutt kom med et svar på noe uten å spørre meg om noe mer, og jeg svarte bare hyggelig tilbake uten noe mer spørsmål. Og nå aner jeg ikke hva som skjer. Blir GAL. Med eksen var det aldri noe tvil om at han var interessert, han lot meg ikke gå én dag i usikkerhet i datingfasen. Så jeg kan vel allerede nå se at dette går til helvete. Søren å. Han var så fin. 

Anonymkode: 90ca0...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det november å jeg begynner å innse at jeg faktisk fant kjærligheten i 2021 ! Det er så utrolig deilig. 

Anonymkode: 14673...8b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå er det november å jeg begynner å innse at jeg faktisk fant kjærligheten i 2021 ! Det er så utrolig deilig. 

Anonymkode: 14673...8b8

Jeg fant også kjærligheten i 2021 og herregud så fint det er! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal omsider møte en til felles fritidsaktivitet i dag, etter 2 utsettelser (fra begge sider). Men jeg jeg vet egentlig allerede at det ikke vil bli noe mer enn et mulig vennskap fra min side. men supert med nye venner.

Har ellers droppet alle datingapper nå, for kjenner jeg har mistet lysten på å date. Får se når lysten kommer tilbake. Men tenker det blir pause til over nyttår i alle fall. Om jeg ikke legger det bort helt, så får heller drømmemannen dukke opp fysisk i livet mitt hvis han skal dukke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...