Gå til innhold

Tråd for oss som skal finne kjærligheten i 2021


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Okapi skrev (5 minutter siden):

I noen tilfeller stemmer det nok. Kanskje det også i større grad er sant for kvinner enn for menn, siden kvinner "har lov" til å være mer passive på den fronten. Men ærlig talt, jeg ville ikke akkurat valgt det som strategi. Kjenner folk som ga opp for nær 20 år siden, og selv om de har minst ventet det i evigheter, har det aldri kommet over dem spontant og naturlig.

Hvis du ønsker en forandring i livet ditt er det bedre å skape den selv, heller enn å sitte og vente på at den faller i fanget på deg, selv om innsatsen kan være vanskelig og ubehagelig.

Har ikke fungert for meg heller å bare sitte passiv. Var jo det i 9 år. Kom aldri noen seilende på noe fjøl nei...så nei man må være aktiv og åpen for ting tror jeg. 

Ouch.

Anonymkode: baa48...673

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men det er jo en god strategi for å lykkes. Det er jo ofte slik at når man trekker seg tilbake og "gir opp" etter mange år med forsøk at man ofte lykkes, hvor det kommer over deg spontant og naturlig. Når du minst forventer det :) 

Ellers så tenker jeg at ingen som har et håp om kjærlighet bør lukke døren helt for kjærligheten. Det kan lønne seg å trekke seg tilbake, men ikke bygg barrierene unødvendig for høye fordi du har satt deg på bakbeina i "trass". :)  Ha et åpent sinn selv om du ikke aktivt jakter!

Anonymkode: 51de1...903

Jeg tror på kjærligheten, men tror ikke at alle lykkes med å finne romantisk kjærlighet. Uten kjærlighet hadde jeg jo ikke vært lykkelig nå. Er likegyldig. Også er jeg heldig med familie og venner. 
 

Jeg ser ikke for meg en mann i det som kommer til å bli fremtiden min, men man vet aldri. Før så var jeg veldig på søken etter å bli forelsket, men merker nå at jeg ikke syns det er en god følelse likevel. Og det tror jeg er fordi det har aldri gått bra med de jeg har blitt forelsket i. Så jeg vil helst unngå forelskelse, det gir meg dårlig magefølelse selvom det er godt... hvis du skjønner hva jeg mener😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei altså, strategien anbefales ikke. Men for noen så er dette veien å gå, og hun jeg siterte "ønsket" å ta denne veien. Å senke skuldrene og forventningene kan på mange måter være forløsende. Derfor anbefalte jeg henne å være årvåken uten store barrieret i den passive situasjonen også. 

Anonymkode: 51de1...903

Enig i den... men har også sett damer som har valgt den passive strategien som blir utrolig sære og skaffer seg hunder og blir helt fokusert på hundene sine og null interesse for noe annet i livet og de har en høy murvegg rundt seg mot å bli kjent med nye av motsatte kjønn. Sånn ønsker jeg i hvertfall ikke å bli. Det syns jeg er litt trist for jeg syns de er vakre kvinner som kunne ha valgt mellom mange men alikevel velger de å være alene. De har nok sine grunner men samtidig er det jo litt nitrist å tenke på at de går inn i alderdommen helt alene. Men de er sikkert lykkelige de og det er vel det som teller i bunn og grunn da. 

Ouch.

Anonymkode: baa48...673

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shash90 skrev (5 minutter siden):

Jeg tror på kjærligheten, men tror ikke at alle lykkes med å finne romantisk kjærlighet. Uten kjærlighet hadde jeg jo ikke vært lykkelig nå. Er likegyldig. Også er jeg heldig med familie og venner. 
 

Jeg ser ikke for meg en mann i det som kommer til å bli fremtiden min, men man vet aldri. Før så var jeg veldig på søken etter å bli forelsket, men merker nå at jeg ikke syns det er en god følelse likevel. Og det tror jeg er fordi det har aldri gått bra med de jeg har blitt forelsket i. Så jeg vil helst unngå forelskelse, det gir meg dårlig magefølelse selvom det er godt... hvis du skjønner hva jeg mener😅

Jeg krysser fingrene for at noe vil dukke opp for deg også i 2021. Jeg og tror på kjærligheten selv om jeg aldri har fått oppleve den alle jeg har vært forelsket i har ikke jeg fått... Så ja er blitt ett ønske på bucket lista før en dør da.  Men jeg håper neste år blir året .. Du har nå rette innstillingen ... det er bare å finne mannen som vil det samme som er igjen. 

Ouch

Faan der avslørte jeg meg..ja ja ok da er jeg Bente heretter...samma det... ha ha ha... sorry folks.. skjønte det kom til å skje jeg lærer jo heller aldri da å drite i å bruke anonym knappen... 

Endret av Bente1234
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig i den... men har også sett damer som har valgt den passive strategien som blir utrolig sære og skaffer seg hunder og blir helt fokusert på hundene sine og null interesse for noe annet i livet og de har en høy murvegg rundt seg mot å bli kjent med nye av motsatte kjønn. Sånn ønsker jeg i hvertfall ikke å bli. Det syns jeg er litt trist for jeg syns de er vakre kvinner som kunne ha valgt mellom mange men alikevel velger de å være alene. De har nok sine grunner men samtidig er det jo litt nitrist å tenke på at de går inn i alderdommen helt alene. Men de er sikkert lykkelige de og det er vel det som teller i bunn og grunn da. 

Ouch.

Anonymkode: baa48...673

Jepp, og det er akkurat det jeg advarte shash90 imot. Kvil gjerne på laurbærene i en periode, men ikke mur deg inne. Da går du glipp av mye rundt deg som potensielt kunne vært noe, selv om du ikke er aktivt på jakt. 

Anonymkode: 51de1...903

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

 

Jeg har tre krav til menn... ikke røyk, førerkort og jobb. Syns ikke det er så mye å forlange jeg fyller de kravene selv. Og har lest tråden jeg fyller ikke mange av de kravene jeg heller så ikke rart jeg aldri finner noen...  Men utrolig mange som prøver seg hos meg som ikke fyller mine krav også. Jeg har stort rød skrift i profilen min at jeg ikke liker røyk og søker ikke røykere...hva skjer..jo masse røykere skriver... har de null selvinnsikt?  Jeg firer aldri på det kravet for jeg hater røyk. 

Ouch.

 

Anonymkode: baa48...673

Haha ja, var ganske mange krav.

jeg har noen jeg også, og de kan kanskje høres uoverkommelig ut, men handler jo om like interesser: 

1. ønsker eller har dyr (hund/katt) 

2. glad i å reise, eller har ønsker om å oppleve litt 

3. orden på økonomi. (Behøver ikke være rik, men leve etter evne)
 

4. ønske barn

så er det jo noen mindre ting som kan skape trøbbel om vi er veldig forskjellig, som politikk/religion o.l. Men i hovedsak spiller det ingen rolle for meg om man har ulik bakgrunn og meninger på enkelte områder, så lenge man aksepterer hverandre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bente1234 skrev (3 minutter siden):

Jeg krysser fingrene for at noe vil dukke opp for deg også i 2021. Jeg og tror på kjærligheten selv om jeg aldri har fått oppleve den alle jeg har vært forelsket i har ikke jeg fått... Så ja er blitt ett ønske på bucket lista før en dør da.  Men jeg håper neste år blir året .. Du har nå rette innstillingen ... det er bare å finne mannen som vil det samme som er igjen. 

Ouch

Faan der avslørte jeg meg..ja ja ok da er jeg Bente heretter...samma det... ha ha ha... sorry folks.. skjønte det kom til å skje jeg lærer jo heller aldri da å drite i å bruke anonym knappen... 

haha går bra. Ingen vet hvem Bente er🤷🏻‍♀️ 
 

Leste et sted at når man virkelig er forelsket så føler man ro, ikke angst og uro. Jeg har ikke lenger tro på den betatt følelsen, tror den er en luring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke date før jeg blir over 60 (med mindre en spesielt spennende person dukker opp og begge blir forelsket). Da går det an å finne noen sånn at man slipper å bli gammel og dø alene. Inntil da blir jeg mest sannsynlig alene. 

Anonymkode: 4164f...d36

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg er blitt inspirert av trådene hvor de som for eksempel de som skal ned i vekt samler seg, støtter hverandre, og kommer med oppdateringer.

 Nå kan vi som skal finne kjærligheten i 2021 samle oss og støtte hverandre også. Jeg er en 37 år gammel kvinne, jeg har vært singel i mange år, men har også flere lengre forhold bak meg. Jeg har datet litt, de få jeg liker liker ikke meg tilbake, og de som blir interessert i meg, blir ikke jeg interessert i. Dersom jeg skal inn i et forhold så skal det kjennes riktig ut, jeg skal ikke ha kjæreste for å ha kjæreste. Jeg må nok jobbe litt med meg selv når det kommer til fremtoning, og når det kommer til å være åpen for andre ting enn det jeg hadde sett for meg. Jeg har vært på tinder i mange år. Nå er planen å prøve match.com i en måned, jeg tenker også å være på tinder.  Målet mitt er at innen mars skal jeg ha vært på minst fem dater. Det kan være fem dater med fem ulike menn, eller fem dater med en mann, jeg må komme igang.

Hvem er dere, hva er deres ønsker, mål, og plan?

Anonymkode: f322c...960

Hei, kvinne 28 her. Jeg ønsker meg samboer og vil være gravid innen fylte 32. Dette ønsket er så sterkt😍 men jeg har samme problem som deg. Og mennene er enten ikke de beste og mest stabile partnerne og andre ønsker ikke flere barn, har kastrert seg etc. Det er bare vanskelig å se for seg å bli bonusmamma til en haug av unger. Jeg snakker med to menn nå som virker flotte, men er så usikker og nervøs. Det viktigste er at han er snill, tilstedeværende og omsorgsfull og trygg og har livet på stell og ønsker barn og ekteskap. Men er svak for menn med et viss utseende og for sjarmerende, snille menn som er flinke til å se andre og veldig kjærlige med dyr og barn.

Anonymkode: a9459...cca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okapi skrev (1 time siden):

I noen tilfeller stemmer det nok. Kanskje det også i større grad er sant for kvinner enn for menn, siden kvinner "har lov" til å være mer passive på den fronten. Men ærlig talt, jeg ville ikke akkurat valgt det som strategi. Kjenner folk som ga opp for nær 20 år siden, og selv om de har minst ventet det i evigheter, har det aldri kommet over dem spontant og naturlig.

Hvis du ønsker en forandring i livet ditt er det bedre å skape den selv, heller enn å sitte og vente på at den faller i fanget på deg, selv om innsatsen kan være vanskelig og ubehagelig.

Men jeg forventer heller ikke at det faller i fanget mitt. Jeg er enig med deg at hvis man vil noe så må man jobbe for det. Saken er at jeg føler at jeg trives best som singel, men om jeg treffer en og det føles riktig så kan det hende jeg går for det. Jeg er heller ikke redd for å ende opp alene. Er mer redd for å være i forhold enn singel, det har jeg egentlig alltid vært. Jeg var livredd for å bli fanget i et forhold jeg ikke trives i. Det er så bortkastet tid å bli forelsket i en, ha et forhold til vedkommende i 10/15 år, få barn. Også plutselig skjer det noe og man skiller seg😂 jeg har så lite tro på forhold. Tror det skal mye til for at jeg tillater en mann bli en del av livet mitt. Forhold har ingen garanti, må hele tiden vedlikeholde et forhold, passe på at følelsene er på plass osv. Nei huff, nå var jeg veldig negativ. Men jeg tror at det vil funke dersom man finner sin sjelevenn. 
 

Håper alle dere vil finne kjærligheten dere søker❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

missg skrev (3 timer siden):

Jeg vil være med 😅 men innser også at etter den tråden om hvilke damer menn aldri vil date, at jeg fyller tydeligvis stort sett minimum en boks hos «alle» der :ler:

Hvilken tråd var det?

Anonymkode: aad6e...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! :) Kvinne i begynnelsen av 30-årene. Har hatt et langt og noen korte forhold. Jeg håper på å møte en mann (eller kvinne) i 2021, som har sunne interesser, som klarer å ha lange, dype samtaler. Har egentlig alltid sett for meg en bestemt mann, men tror jeg må legge bort «bildet» av han slik at jeg er mer åpen for andre. Jeg har tro på at 2021 er det store kjærlighetsåret! Ønsker alle lykke til!! ☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper og på å møte noen i 2021. Men vet at jeg er litt sær og. Jeg er 45 år, og har vært gift. Men vært singel en del år, da jeg ikke møter noen det klaffer med. Har hatt en 3 års pause fra dating nå, da de mannfolka jeg møtte, ble jo bare verre og verre. Har en mann jeg har hatt kontakt med i flere år, kontakten har vært av og på. Så tenkte å prøve å få til å møte han på starten av året. 

Ikke helt klar for nettdating igjen. Synes egentlig det er veldig slitsomt.

Anonymkode: 7f851...43d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sær dame som nærmer seg 30. Har egentlig mistet troen på at jeg finner meg noen, men håper at det er noen vil ha meg da 😊 Følger uansett med hva som skjer på tråden. 

Anonymkode: 15c36...efb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer meg herved inn i gruppen 🥳 har hatt et interessant halvannet år som singel etter 6år i et seriøst forhold. Etter to hjertesorger og flere "flings" 😜 har jeg nylig begynt å date en 12 år eldre mann 😅 Vi har det veldig gøy sammen og skal tilbringe nyttårsaften sammen (godt tegn for det nye året?) 😋 Kjenner ikke på noen forelskelsesfølelser enda, men syns han er veldig spennende og interessant 🥰 Jaja.. Blir spennende å følge med på alle dere andre også, håper noen av oss finner kjærligheten ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sær dame som nærmer seg 30. Har egentlig mistet troen på at jeg finner meg noen, men håper at det er noen vil ha meg da 😊 Følger uansett med hva som skjer på tråden. 

Anonymkode: 15c36...efb

Husk at den energien du sender ut, er den du får tilbake 😜 Tenk heller "Nå kommer snart mannen jeg venter på, som jeg fortjener 🥰 Tenk positive tanker, si positive ord, gjør positive handlinger og det positive gror ❤️❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.12.2020 den 21.38):

Ja, håper det nyeste året bringer med seg mer mot og trygghet :hjerte: 

Jeg har en tendens til å falle for brente menn. Gir veldig mye, uten å kreve så mye tilbake. Da blir fallhøyden unødig og risikoen for stor.

Tror jeg har rekord i å ha kjærlighetssorg uten å være involvert i et forhold. Sterke følelser for fort. Vet ikke hva definisjonen av en hekt er, men bruker unormalt lang tid på prosessen. 

Vært singel i 6år, 12 år i forhold før det. 

Heia oss! :hjerte:

Anonymkode: ed4aa...720

Uff.. Hørtes ut som meg 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...