Gå til innhold

Flere som har gitt opp dating?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har aldri prøvd faktisk. For min har det alltid funket bedre å bli kjent med noen man møter helt uplanlagt. Når jeg hører om andres dating problemer, er jeg glad jeg aldri har vært aktiv med datingen.

Anonymkode: e397b...0ea

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke  lest alle svarene. Men om man lykkes på alle andre områder i livet så må du se på hva du gjør feil i forhold til menn. Når man stadig ender opp med feil menn så er man inne i et mønster som er feil, og det er det man må endre. Du må finne en mann som møter deg på dine verdier og som elsker deg som du er. Du kan ta styringen på dette selv.

Søk feks opp podcasten "Kjærlighetsmønster" på Spotify.

Anonymkode: af20f...f00

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ikke  lest alle svarene. Men om man lykkes på alle andre områder i livet så må du se på hva du gjør feil i forhold til menn. Når man stadig ender opp med feil menn så er man inne i et mønster som er feil, og det er det man må endre. Du må finne en mann som møter deg på dine verdier og som elsker deg som du er. Du kan ta styringen på dette selv.

Søk feks opp podcasten "Kjærlighetsmønster" på Spotify.

Anonymkode: af20f...f00

Er det så enkelt, tror du? Jeg er inneforstått med at det eneste jeg kan kontrollere i denne situasjonen er meg selv, men betyr det at det er jeg som er problemet? Har ikke menn noe som helst ansvar? 

Anonymkode: ed32a...506

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det så enkelt, tror du? Jeg er inneforstått med at det eneste jeg kan kontrollere i denne situasjonen er meg selv, men betyr det at det er jeg som er problemet? Har ikke menn noe som helst ansvar? 

Jeg tror den du svarer har litt rett.. Det kan jo hende at man søker feil type mann, kanskje man leter etter den type mann som alle andre også søker, og at man der taper litt i konkurransen?

For min del har jeg gått litt kritisk igjennom meg selv og livet mitt, og ser at jeg nok setter ganske høye krav til en partner hvor jeg kanskje ikke er like flink eller vellykket selv. Litt åpenhet og raushet for dem som ikke umiddelbart ser helt perfekte ut, kan gjøre at du lykkes bedre...

Anonymkode: bb344...319

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tror den du svarer har litt rett.. Det kan jo hende at man søker feil type mann, kanskje man leter etter den type mann som alle andre også søker, og at man der taper litt i konkurransen?

For min del har jeg gått litt kritisk igjennom meg selv og livet mitt, og ser at jeg nok setter ganske høye krav til en partner hvor jeg kanskje ikke er like flink eller vellykket selv. Litt åpenhet og raushet for dem som ikke umiddelbart ser helt perfekte ut, kan gjøre at du lykkes bedre...

Min erfaring er at dette (dessverre) er naivt. Blant mine krav er at en mann absolutt må ha et ønske om å være i et forhold, ta ansvar og ønske seg en familie. Javisst kommer jeg til å svømme i menn dersom jeg firer på disse kravene men da er det uansett ikke liv laga. 

Å være kresen er ikke nødvendigvis sentrert rundt utseende eller prestasjoner. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Min erfaring er at dette (dessverre) er naivt. Blant mine krav er at en mann absolutt må ha et ønske om å være i et forhold, ta ansvar og ønske seg en familie. Javisst kommer jeg til å svømme i menn dersom jeg firer på disse kravene men da er det uansett ikke liv laga. 

Å være kresen er ikke nødvendigvis sentrert rundt utseende eller prestasjoner. 

Nei, de kravene trenger du ikke fire på. Men min erfaring er at veldig mange har strenge utseendekrav: Må være min 1.80 høy, fint hår og tenner, godt betalt jobb, statusjobb, trene masse, ha fint hus, fin bil osv. Det er disse tingene jeg tenker man kan se litt kritisk igjennom: Hvilke av disse kriteriene forteller deg at dette vil bli en god ektemann og far?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, de kravene trenger du ikke fire på. Men min erfaring er at veldig mange har strenge utseendekrav: Må være min 1.80 høy, fint hår og tenner, godt betalt jobb, statusjobb, trene masse, ha fint hus, fin bil osv. Det er disse tingene jeg tenker man kan se litt kritisk igjennom: Hvilke av disse kriteriene forteller deg at dette vil bli en god ektemann og far?

Jeg bryr om de tingene han faktisk kan kontrollere; verdier, fremtidsplaner, forventninger til forhold, drivkraft, innstilling til livet, hvordan han behandler de rundt seg, personlig hygiene etc. 

Materialisme som dyr bil, fint hus osv. bryr jeg meg ingenting om. 

Min erfaring er at voksne kvinner (25+) ikke er så voldsomt utseendeorientert men jeg kan selvsagt ta feil. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg bryr om de tingene han faktisk kan kontrollere; verdier, fremtidsplaner, forventninger til forhold, drivkraft, innstilling til livet, hvordan han behandler de rundt seg, personlig hygiene etc. 

Materialisme som dyr bil, fint hus osv. bryr jeg meg ingenting om. 

Min erfaring er at voksne kvinner (25+) ikke er så voldsomt utseendeorientert men jeg kan selvsagt ta feil. 

Min erfaring (og jeg er ca 40) er at kvinner blir verre og verre. Alt skal etterhvert være perfekt og mannen skal gjennom et lite nåløye.... Antagelig er det fordi godt voksne kvinner har fått de barna de skal ha og de søker ikke nødvendigvis etter en livspartner, men en kjæreste. Da slår ofte de mer ytre egenskapene inn som viktige: Utseende, jobb, bolig, bil.

De tingene du nevner er viktige verdier og vil være med på å gi deg en mann som kanskje passer deg bra på sikt. Jeg har f.eks. sett hvordan daten behandler serveringspersonellet på restauranten. Det kan si mye om hva slags person han er...

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min erfaring (og jeg er ca 40) er at kvinner blir verre og verre. Alt skal etterhvert være perfekt og mannen skal gjennom et lite nåløye.... Antagelig er det fordi godt voksne kvinner har fått de barna de skal ha og de søker ikke nødvendigvis etter en livspartner, men en kjæreste. Da slår ofte de mer ytre egenskapene inn som viktige: Utseende, jobb, bolig, bil.

De tingene du nevner er viktige verdier og vil være med på å gi deg en mann som kanskje passer deg bra på sikt. Jeg har f.eks. sett hvordan daten behandler serveringspersonellet på restauranten. Det kan si mye om hva slags person han er...

Jeg er i den alderen selv og kjenner meg ikke igjen. Men folk er sikkert forskjellige. 

Og du; hvordan en mann oppfører seg i "bli kjent"-fasen sier dessverre ikke så mye om hvem han er på sikt. Det er imponerende mye innsats en mann er villig til å legge i fremtoning, oppførsel og tilknytning dersom han tror det kan lede til sex. Det burde du faktisk vite :)

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet
On 12/6/2020 at 1:13 AM, AnonymBruker said:

Og når vi tar initiativ så løper dere. Så fort en dame viser interesse så backer gutta. Altsåå jaaa jeg har lyst på barn, men ikke NÅ. Jeg har vært ærlig med hva jeg vil når jeg har snakket med menn, men de vil kun pule og vil ikke forplikte seg. Så fort jeg snakker om fremtiden så forsvinner de. Vi damer er ikke dumme, når vi vil ha noe seriøst og vil ha barn så vil det ikke si at jeg vil ha det neste uke eller om et år. Vi vil bare bli godt kjent og legge alle kortene på bordet, og prøve å bygge en fremtid sammen. Hadde jeg funnet en nå så kunne jeg ha ventet med å få barn til jeg er 35, da har jeg tid på meg til å oppleve masse med han i 4/5 år. Men jeg orker ikke kaste bort tiden min på en i 6 måneder eller ett år også får jeg beskjed fra han at han ikke vil ha barn og er usikker på meg. 

Utdanning spiller ikke noe rolle for MEG. Men det er gutta som ikke takler at jeg har profesjon utdanning og har bra lønn. Jeg bryr meg ikke om utdanning, kunne lett ha datet en uten utdanning, men det er litt viktig at han gjør noe. Så lenge han har en jobb å gå til og trives, så gir jeg f. 

De fra forsvaret er ikke noe å samle på. De er svært gentle, men flytter mye på seg og er kun ute etter sex. Datet noen av de også, jobben betyr mye for dem. Det er fear, men de vil heller ikke forplikte seg. De er heller ikke til å stole på når de er borte så lenge omgangen. Jeg er ganske lik deg, er veldig aktiv. Danset og gått på boksing lenge. Samtidig er jeg ganske jålete. Har litt fillers og botox her og der. 

Anonymkode: 707f3...978

Jeg har enda ikke opplevet at en jente er frampå, så kan ikke utale meg noe på det.

Men ihht sex, så ser jeg at det er veldig mange som er kun på jakt etter det, og det er ikke bare gutta. Så da blir det et miljø med fokus på det.

Jeg som jobber som håndverker har personerlig aldri brydd meg Jenta har høyere lønn, og er bedre utdannet er jo bare et pluss det. Men kan forestille meg at det er flere som føler seg mindre Mann av det. 

Årsaken til at jeg dro det opp var fordi nesten annevært svar jeg leste her starta nesten med *jeg har høy utdannelse* Og ble litt paff av at det skulle ha noe ogsi.

Gutter og barn kan vel deles i 3 Katogorier

1. Dem som vil ha barn fra dag en

2. Dem som må føle seg trygge i et forhold før dem tørr og inrømme at dem har lyst på barn

3. Dem som ikke vil ha barn 

Men faktumet som mange ikke skjønner er at i det øyeblikket du har sammleiet med noen så bør du egentlig være klar for barn, uheld skjer selv om det er tatt i bruk prevensjonsmidler.

• Nyttig 1
Skrevet

M31

Jepp har gitt opp dating for lenge siden, eller har egentlig aldri holdt på med det. 

Har mange venniner så jeg får oppfylt mitt behov for sosialisering med det motsatte kjønn 😅.

Men viss jeg tilfeldigvis treffer min soulmate på et eller annen punkt i livet sier jeg ikke nei takk, men orker ikke å aktivt lete 😊.

Anonymkode: e283f...bc0

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.12.2020 den 12.48):

Se deg rundt, så skal du se at folk blir sammen med, puler på og gir de som ikke ser perfekte ut en sjanse. Og ja folk stiller for høye krav ja og da de som ikke er drømmepartneren selv. Kan si det sånn at selv er jeg heldig med det ytre og har en bra personlighet, men jeg er deprimert og sliter med mitt, det er nok til at en overvektig og usympatisk fyr ikke vil ha meg og behandler meg dårlig. Det er vanskelig å finne en mann som er snill, omsorgsfull, matcher mine verdier, er klar for kone og barn, har orden økonomisk, har lappen og bil, som gir av seg selv og ikke bare er ego, kald og kravstor, som er trofast og ikke desp. Som ikke vil være linket til gaming resten av livet og ikke ønsker å ta hensyn til meg og forventer at alle andre skal tilpasse seg de.

Anonymkode: e825c...945

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2020 den 3.24):

PS! Er ingen hat innlegg mot menn.

Vel vel..🧐😅

Anonymkode: c3477...2e7

• Liker 1
Skrevet

Menn har hittil bare gitt meg bekymringer og vært en økonomisk belastning. Har det mye bedre uten! Bedre liv og bedre økonomi! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har gitt opp ja. Har rett og slett ikke møtt noen kvinner som vil gi meg sjansen.

Anonymkode: b6f8c...c58

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ikke gitt opp men gir meg selv lange pauser når datingen bare gir meg tristhet og nederlagsfølelse. Det å kontinurlig date er en krevende øvelse for de fleste, bortsett fra de veldig populære kanskje.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.12.2020 den 2.06):

De fleste menn ønsker forhold. Problemet er at dere går etter de 20% menn som alle damer vil ha, resten 80% er usynlige for dere.

Å mange menn er lei av å alltid måtte ta iniativ, betale for alt og etterpå høre "vi passer bedre som venner"

Anonymkode: 77c05...b0a

Skjønner at du er en slik mann 🙂 Et tips: Slutt å gå etter damer som er over din liga.

Anonymkode: 1ddd9...27d

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ikke gitt opp men gir meg selv lange pauser når datingen bare gir meg tristhet og nederlagsfølelse. Det å kontinurlig date er en krevende øvelse for de fleste, bortsett fra de veldig populære kanskje.

Populære eller ikke. Hvis du dater kontinuerlig, så er det jo enten en hobby, eller så er det fordi du ikke finner noen. 

Anonymkode: ca76e...ced

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Populære eller ikke. Hvis du dater kontinuerlig, så er det jo enten en hobby, eller så er det fordi du ikke finner noen. 

Anonymkode: ca76e...ced

Det gjør jeg jo ikke. Og det er heller ikke min opplevelse, at de som er single dater hele tiden.

Men at de som dater ofte ikke finner noen, annet enn at det blir 1-5 dater, det er ganske vanlig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.12.2020 den 11.29):

Ingen menn har vel et ansvar for å skaffe deg en type?

Anonymkode: 1ddd9...27d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...