Gå til innhold

71 grader nord 2020


Gjest Frosendiva

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det nødvendig å vise at de kaster opp? Og på replay også!🤮

Anonymkode: 58949...b5d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ante ikke hvem han var fra før av, men synes faktisk han gjør en ganske god figur. Ihvertfall i forhold til mange av de andre sytepavene der. Helene og Jacob går meg på nervene, snakk om å ha lite selvinnsikt. 

Ellers syns jeg programmet har tatt seg opp. 

Anonymkode: 8fd66...922

Mario overrasker positivt, mulig det blir ham jeg kommer til å heie mest på etter hvert som jeg blir mer "kjent" med gjengen. Og Helene og Jacob, hva skal man si.....  Jeg for min del hadde i alle fall eksplodert av den evige sutringa til Helene 😄 

Anonymkode: 0c8a3...0e0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er deres tanker om dette? Syns han gutten er helt ute å kjøre....syns det virker som at han er mer rasist og diskriminerende enn hva han skulle påpeke Mario er, fordi han valgte ei med mørkere hudfarge.
 

Rasismekortet blir rett og slett misbrukt, at det er på grensa til latterlig. 

Anonymkode: d6635...ade

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man velger etter ferdigheter og behov, ikke etter hudfarge. 🙂

Hadde jeg vært arbeidsgiver ville jeg jo ansatt Per, om han kunne programmering enn mørkhudede Marcus, som har lite/ingen erfaring med det. 

Anonymkode: 37404...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man velger etter ferdigheter og behov, ikke etter hudfarge. 🙂

Hadde jeg vært arbeidsgiver ville jeg jo ansatt Per, om han kunne programmering enn mørkhudede Marcus, som har lite/ingen erfaring med det. 

Anonymkode: 37404...de3

Akkurat!

Føler enkelte mørkhuda, eller kvinner mener de skal få jobber, eller skal få «førsterett», bare pga en historie med undertrykkelse. Det blir helt feil! 

Er ingen i 2020 som vil ha på seg at de er rasister, så føler historie om undertrykkelse blir sterkt misbrukt for at de skal få privileger(privilegium?).

Anonymkode: d6635...ade

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er greia? Kan noen forklare for oss som ikke ser på slike søppelprogram? 
Hva er anklagen basert på ? Hva er bakgrunnen? Vi er ikke synske her. 😄

Anonymkode: 740c3...aa8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og hva er greia? Kan noen forklare for oss som ikke ser på slike søppelprogram? 
Hva er anklagen basert på ? Hva er bakgrunnen? Vi er ikke synske her. 😄

Anonymkode: 740c3...aa8

Ser ikke på sånt jeg heller, så bare artikkelen i fra se og hør. Syns bare alt alltid skal handle om enten hudfarge, religion eller kjønn. 
 

Refererer til dette:

https://www.seher.no/video/rasisme-brak-etter-dette-valget/5Z9yKlcV?fbclid=IwAR1UPgojcsVbuVaDeVdcmJg-TsAva-pN1jfnuQCg18KdKHTpzL0BO69i9AI

Anonymkode: d6635...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotisk. At Jakob lar seg krenke på deres vegne er tragisk, og jeg håper at de to damene tar avstand fra hans utsagn om at dette var rasistisk motivert. 

Anonymkode: eb04d...d67

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat!

Føler enkelte mørkhuda, eller kvinner mener de skal få jobber, eller skal få «førsterett», bare pga en historie med undertrykkelse. Det blir helt feil! 

Er ingen i 2020 som vil ha på seg at de er rasister, så føler historie om undertrykkelse blir sterkt misbrukt for at de skal få privileger(privilegium?).

Anonymkode: d6635...ade

Uenig i at enkelte mørkhudede mennesker mener de skal få "førsterett" osv.

Jeg tenker at mørkhudede vil være som alle andre - fordi det er de jo. De har blitt behandlet stygt og i mange tilfeller blir det ennå. 

Jeg tror det er samfunnet sin skyld delvis. Man glemmer at det er like rettigheter de ønsker - ikke få "jeg syntes synd på rasen din som var slaver, her skal du få privilegier fordi jeg er redd for å gi deg inntrykk av rasisme." Man vil ikke ha en unnskyldning for det som har skjedd, men at man blir sett på som et menneske. 

Førsteretten ligger i ferdigheter og kunnskap. Men jeg har også hørt om tilfeller, hvor utlendinger har byttet navn for å få jobb!

Det syntes jeg er unødvendig. Ja, det kan hende at h*n har et langt navn som ikke uttales lett, men det må vel være mulig å bruke det letteste navnet, eller ha et lignende jobbnavn..

Anonymkode: 37404...de3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uenig i at enkelte mørkhudede mennesker mener de skal få "førsterett" osv.

Jeg tenker at mørkhudede vil være som alle andre - fordi det er de jo. De har blitt behandlet stygt og i mange tilfeller blir det ennå. 

Jeg tror det er samfunnet sin skyld delvis. Man glemmer at det er like rettigheter de ønsker - ikke få "jeg syntes synd på rasen din som var slaver, her skal du få privilegier fordi jeg er redd for å gi deg inntrykk av rasisme." Man vil ikke ha en unnskyldning for det som har skjedd, men at man blir sett på som et menneske. 

Førsteretten ligger i ferdigheter og kunnskap. Men jeg har også hørt om tilfeller, hvor utlendinger har byttet navn for å få jobb!

Det syntes jeg er unødvendig. Ja, det kan hende at h*n har et langt navn som ikke uttales lett, men det må vel være mulig å bruke det letteste navnet, eller ha et lignende jobbnavn..

Anonymkode: 37404...de3

Hva med hvite, som også blir behandlet dårlig, eller annerledes av mørkhuda? Dette går helt klart begge veier. 
 

Hvordan vet du helt sikkert at de har søkt på SAMME jobb, bare med et annet navn og blitt kalt inn til et intervju og at det ikke var fordi noen andre var høyere kvalifisert? 

Anonymkode: d6635...ade

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med hvite, som også blir behandlet dårlig, eller annerledes av mørkhuda? Dette går helt klart begge veier. 
 

Hvordan vet du helt sikkert at de har søkt på SAMME jobb, bare med et annet navn og blitt kalt inn til et intervju og at det ikke var fordi noen andre var høyere kvalifisert? 

Anonymkode: d6635...ade

Ja, det går jo begge veier. Jeg vil jo forvente respekt av av noen - selv om hvilken etnisitet de har. 

Diverse nyheter om utenlandske navn i jobb

https://universitas.no/sak/64902/innvandrere-bytter-navn-for-a-fa-jobb-jeg-vil-bare/ 

https://forskning.no/ledelse-og-organisasjon-arbeid-institutt-for-samfunnsforskning/vanskeligere-a-fa-jobbintervju-med-utenlandsk-navn/731093

https://fagbladet.no/meninger/-far-du-ikke-jobb-fordi-du-heter-ali-og-ikke-ola-er-det-et-tydelig-signal-pa-at-du-ikke-passer-inn-6.115.531046.585bc66a3c

PDF 

https://www.imdi.no/contentassets/a5b5a2d62b424ee9aad5a718ac468a7f/rapport-2012.-diskrimineringens-omfang-og-arsaker

Anonymkode: 37404...de3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun første som gikk ut kastet opp og klaget hele veien. 
Hun andre sa selv at de andre var bedre venner og og var en konkurent. 
De verste på lagene er jo Jacob og Helene. Hadde de ikke vært lagledere hadde de gått ut og de er to hvite. Så sånn sett er det hans egen feil, som lot ei som var bedre enn han gå ut, mens han satt der som HVIT MANN med immuniteten sin. Han kan se seg selv i speilet litt om han ser rasisme overalt, han som ser hudfarge FØRST.
Han prøver bare å være WOKE™.

 

Anonymkode: 24983...a68

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat!

Føler enkelte mørkhuda, eller kvinner mener de skal få jobber, eller skal få «førsterett», bare pga en historie med undertrykkelse. Det blir helt feil! 

Er ingen i 2020 som vil ha på seg at de er rasister, så føler historie om undertrykkelse blir sterkt misbrukt for at de skal få privileger(privilegium?).

Anonymkode: d6635...ade

 

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med hvite, som også blir behandlet dårlig, eller annerledes av mørkhuda? Dette går helt klart begge veier. 
 

Hvordan vet du helt sikkert at de har søkt på SAMME jobb, bare med et annet navn og blitt kalt inn til et intervju og at det ikke var fordi noen andre var høyere kvalifisert? 

Anonymkode: d6635...ade

Menneskene slutter aldri å skuffe.. Dumheten lenge leve!

håper dere ikke reproduserer dere.

Anonymkode: b9100...017

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Menneskene slutter aldri å skuffe.. Dumheten lenge leve!

håper dere ikke reproduserer dere.

Anonymkode: b9100...017

Veldig saklig argumenter du bruker🥴

Anonymkode: d6635...ade

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Menneskene slutter aldri å skuffe.. Dumheten lenge leve!

håper dere ikke reproduserer dere.

Anonymkode: b9100...017

Flaut at du ikke tåler at meninger vinkles annerledes, eller at det blir stilt kritiske spørsmål. Håper du ikke finner på å reprodusere! Lover ikke bra for fremtiden når det ikke kan stilles kritiske spørsmål og du svarer med usaklighet.

Anonymkode: d6635...ade

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selfølgelig kaller man noen rasister om man kaller de KKK....

Anonymkode: 58949...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En "journalist, forfatter og foredragsholder" (jmf. artikkelen) som ikke har skjønt hva bindeord brukes til. Forbausende mange av setningene hans starter med "og" og "men". 

Når det gjelder selve saken, kjøper jeg hverken det han sa i etterkant på TV eller det han skriver her. Selvfølgelig må han prøve å vri det slik at det blir mest mulig gunstig for han selv, ved å si at han ikke mente det på den måten, eller at ting er tatt ut av kontekst. Jeg tror ikke Jacob egentlig er rasist, selv om noen mener at han er det med det fokuset han har. For meg er han en overfølsom tåpe, som ser ut til å elske både drama og offerrollen. Han har sikkert opplevd mye hets som homofil, og det er selvfølgelig ikke greit, men han bør allikevel ha nok sosial kompetanse til å skille mellom de som faktisk diskriminerer og de som ikke gjør det. Forøvrig bør jo Jacob hylle Mario hvis han er opptatt av minoriteter. Nå vet ikke jeg hvor Mario er født og om én av foreldrene er helnorsk eller ikke, men det er jo åpenbart at han har utenlandske aner. Det er også problematisk at Jacob gjør et problem ut av at det bare blir "hvite heterofile" igjen. Han snakker nedlatende om majoriteten for å heve minoriteten, og det er jo helt feil taktikk. 

Anonymkode: b2e87...1a8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Merker meg at Jakob som snakker om å få ut mannemenn en etter en velger ut kvinne som første duellant ...

Tipper det er fordi hun bomma så grovt med kartet, men tror ikke det hadde blitt brukt mot en mann på samme måten.

 

Anonymkode: 004f8...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...