Gå til innhold

Mammahjarte prøver laga søsken til minihjarte.


mammahjarte

Anbefalte innlegg

For et fint og beskrivende innlegg ❤ Det må ha vært et tøft svangerskap for deg med mange bekymringer, og det er helt utrolig at ingen fagfolk greide å fange opp at babyen din var så liten! 

Heldigvis vet du hva du går til neste gang og kan trumfe gjennom med opplevelsene dine dersom du føler at noe ikke er som det skal. Men det burde jo ikke være slik.. Enhver gravid kvinne som føler noe ikke stemmer skal tas alvorlig og bli undersøkt, slik burde det være! 

Jeg håper det klaffer for deg og at spiren sitter 😊 Høres ut som at alt ligger til rette for dere nå og at du er klar for nestemann 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 hours ago, EXB1987 said:

For et fint og beskrivende innlegg ❤ Det må ha vært et tøft svangerskap for deg med mange bekymringer, og det er helt utrolig at ingen fagfolk greide å fange opp at babyen din var så liten! 

Heldigvis vet du hva du går til neste gang og kan trumfe gjennom med opplevelsene dine dersom du føler at noe ikke er som det skal. Men det burde jo ikke være slik.. Enhver gravid kvinne som føler noe ikke stemmer skal tas alvorlig og bli undersøkt, slik burde det være! 

Jeg håper det klaffer for deg og at spiren sitter 😊 Høres ut som at alt ligger til rette for dere nå og at du er klar for nestemann 🥰

Det var tøft i perioder (start og slutt), andre trimester var veldig fint :) Trur det var ekstra vanskelig å oppdaga pga fostervannsavvik, magen min vokste masse og eg var på slutten veldig diger. Folk spurte om eg hadde tvillinger....xD Eg slapp heldigvis unna kvalme og bekkenløsning.

Ja føler meg klar nå. Ser for meg eit liv med to barn. Håper dei finner glede i kvarandre og utvikler ein fin relasjon. Graviditet er bare ein liten periode i livet (som regel), kanskje det blir krevjande også men hjelper med erfaring.

3DPO

Ingen symptomer. Vore ein grei dag med godt energinivå, var på aktiviteter med jentungen etter jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD18 4DPO.

Ingen spesielle symptomer, vore i full fart i heile dag. I følje flo har eg IKM 8.mars, men vil eg ikkje få tanta tidlegare når eg hadde EL tidlegare? El var 19.februar. Tipper tanta kjem rundt 3.mars då. Hmm veit ikkje om eg skal følja FLO eller kva eg tenkjer er logisk sjølv. Vi får sjå :)

Drive å fundere over når eg skal ta ein test. Vil ikkje bli heilt besatt av det.

Imorgon er eg 5DPO. Laurdag er eg 8DPO, så kanskje sundag. Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lutealfasen pleier å være temmelig fast ja. Flyttet ikke Flo IKM-dato etter når du hadde EL? (jeg kan ingenting om den appen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/23/2021 at 8:40 PM, Amatariel said:

Lutealfasen pleier å være temmelig fast ja. Flyttet ikke Flo IKM-dato etter når du hadde EL? (jeg kan ingenting om den appen).

Kan prøva finna ut om eg faktiks kan legga inn EL dato på flo. Heilt grei app, ikkje fantastisk liksom.

Edit: Ja det var mulig å legga inn EL, men det justerte ingenting.

Endret av mammahjarte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD19 5DPO

Grei, full fart frå morgon til kveld. Har litt ømme bryster og kjent antydningar til menustrasjon. Type mensenmurring men veldig svakt. Har også kjent litt på PMS symptomer. Stort set vore i greitt humør.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD20 6DPO PP4

Ingen spesielle symptomer idag. Vore meir sulten, lyst på sukker. Litt usikker på om det klaffa pga sædvolum. Det var ganske lågt, 1ml til 1,5ml. 

Spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig vemodig å lese innlegget om din graviditet og det å ikke bli tatt på alvor 🙄😳 Det kan ikke ha vært lett. Men fint at du har et friskt barn nå ❤

Nå er jeg spent på dine vegne! Håper det sitter 😁🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper slutten av dpo-land behandler deg greit. Blir spennende å se hvilken vei dette har gått.

Veldig synd å lese om opplevelsen din fra første svangerskap. Utrolig synd at du ikke ble tatt på alvor. Godt at det endte godt og at du fikk en frisk baby ❤️

Håper du får en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/25/2021 at 11:39 PM, Ms.Sommerfugl said:

Det var veldig vemodig å lese innlegget om din graviditet og det å ikke bli tatt på alvor 🙄😳 Det kan ikke ha vært lett. Men fint at du har et friskt barn nå ❤

Nå er jeg spent på dine vegne! Håper det sitter 😁🤞

Har brukt ein del tid på å bearbeida og finna svar. Veldig glad for at ting har gått så bra som det gjorde i etterkant.

14 hours ago, Amatariel said:

Ha en fin helg mammahjarte og masse lykke til i dagene som kommer :klemmer:

Takk.

2 hours ago, Atticmess said:

Håper slutten av dpo-land behandler deg greit. Blir spennende å se hvilken vei dette har gått.

Veldig synd å lese om opplevelsen din fra første svangerskap. Utrolig synd at du ikke ble tatt på alvor. Godt at det endte godt og at du fikk en frisk baby ❤️

Håper du får en god helg!

Ja ganske spent 😄
Takk for det ❤️

Så langt grei start på helga, pakker og pakker. Gleder oss masse til å ta i mot huset. Gleder meg til å pakka ut og bli meir kjent i området, sjølv om vi ikkje flytter langt.

CD22 7DPO

Ikkje noko spesielle symptomer. Tenkte ta ein test når eg våkner imorgon. Babyplan strimletest.



 

Endret av mammahjarte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9DPO.

Blenda. Har symptomer på tante som kjem om ca tre dager. Har vore trøtt og har ømme bryster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mammahjarte skrev (7 minutter siden):

9DPO.

Blenda. Har symptomer på tante som kjem om ca tre dager. Har vore trøtt og har ømme bryster. 

Fortsatt tidlig, krysser fingrene 🤞🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for en spennende test i løpet av de nærmeste dagene 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10DPO blenda. Har tunge bryster og mensenmurring. Føler meg kanskje litt skuffa fordi eg skjønner kva vei det bærer. Samtidig er ikkje alt håp ute. Men er jo 11DPO imorgon.

Får berre prøva igjen. Vi trenger ikkje stressa.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CD25 11DPO PP4

Kramper, kvalm, tunge bryster. Beklager ekle detaljer men ein del gul utflod, som eg hadde masse av i første trimester sist gang. Ikkje trøtt. Trur det er tante som kjem sjølv om eg har symptomer. Kanskje litt skuffa men samtidig så er det ikkje krise. Tenkjer den hadde vore positiv allereie om eg var gravid. Testa positiv sist 11DPO, eg er ikkje usikker på EL. Mange får positiv 12 og 13 DPO da.

Vurderer temping neste PP. Men må læra meg meir om det, får skjekka tempetråden. 

Vi har tatt over huset vi kjøpte ❤️ Flytter i helga. Har klart rom til barnet vårt, babyrom/gjesterom og rom til oss. Vi har faktisk eit ekstra rom som blir kontor. Kjempefint, gleder meg til vi er på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for overtakelse ❤️ kos dere med flytting! det er jo et ork, men så koselig å forme et hjem også da 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser ALT jeg har for at du får en spennende babystrek i morgen 🤞 Og hvis ikke så er du hjertelig velkommen i tempetråden :hug:

Gratulerer med husovertakelse! Så utrolig spennende! En god måte å få tiden til å gå litt raskt utover våren.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med husovertakelse! Blir nok fint å få flyttet inn og begynt å gjøre det til sitt egne 😊

Spennende symptomer, håper det blir to streker på testen 🤞😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...