Gå til innhold

Mammahjarte prøver laga søsken til minihjarte.


mammahjarte

Anbefalte innlegg

Kom liksom ikkje på sånn kjempegod tittel hehe.

Vi har komet fram til at vi skal ha eit barn til. Eg har ingen kjente problemer og vi laga første barn med inseminering heima fordi mannen sliter med ereksjonsproblemer (eg sprøyta svømmerene hans opp dit rundt eggløsning). Så vi sleit ein del, men ikkje i den grad at vi har søkt hjelp offentlig eller privat. Vi var litt fram og tilbake om tidspunkt, men no har vi bestemt oss for å forsøka laga eit søsken til barnet vårt. Vi gleder oss ❤️

Er på PP1 nå og 2DPO.

Blir snart 33 år så føler ikkje eg har sånn kjempegod tid, blir eg gravid på første klaff så er eg ikkje langt unna 34 år før eg føder. Veit at standarden for "gamle" mødre er justert krafitg opp. Men eg personlig har ikkje lyst til å bli alt for nært 40. Spesielt ikkje om vi har lyst på enda eit barn. Tanken er to barn og stoppe der. Men man veit aldri kva som skjer eller kva man føler og lengter etter i framtida.

Sikkelig spent på om vi fekk det til eller ikkje. Vi gjorde det 2 dager før eggløsning, når eg hadde eggløsning og dagen etter eggløsning. Sååå det er ikkje det det står på. Leste at omtrent 25% blir gravide. Men det gjelder jo folk som har vanlig sex (vi har det og altså). Kor mange av svømmerene dør når eg suge dei opp i ei sprøyte? Ser for meg at det er ein gullsvømmer som er sikkelig resistent som fant veien til egget.

Sikkelig spent.

_____________________________

Oversikt.

Juni 2020: Ubeskytta sex.
August20: Pause.
Sept20: PP1.
Okt20: PP2.
Nov20: PP3 Kjemisk.
Des20: Pause.
Jan21: Pause, stor kul i brystet, sendt til pakkeforløp for å utelukka kreft (var fettklump).
Feb21: PP4.
Mars21: PP5.
April21: PP6.
Mai21: Gravid PP7.
Juni21: Gravid.
Juli21: Gravid.
August21: Gravid, mista.
September21: Mensen tilbake etter MA.
Oktober21: Kjemisk pp8.
November21: Kjemisk pp9.
Desember21: PP10. Vanlig mens.
Januar2022: PP11. Vanlig mens.
Februar2022: Pause.
Mars2022: PP12: Begynte på Albyl-E, fekk fertilitetsutredning via privat gynokolog med offentlig refusjon.
April2022: PP13: Går på Albyl-E.

Mai2022: Fekk mensen 15.mai, vart demotivert.
Juni2022: PP14
Juli2022: PP15
August2022: PP16 (mensen kom 3. august). Begynne inseminering på CD7-8. 
September2022?

 

 

 


 

Endret av mammahjarte
La inn lista.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende å følge med! Veldig interessant med noen som har en litt annen fremgangsmåte 🙂 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Snurrepurre said:

Så spennende å følge med! Veldig interessant med noen som har en litt annen fremgangsmåte 🙂 

Eg har lest at det er fremgangsmåten til ein del likekjønna par også. Men då hjelper ein mannlig venn til da.

I dag er eg 3DPO. Tørka vekk litt ferskt blod på papiret i dag. Vart litt overassket, det er alt for tidlig for å væra festeblødning.

"
Festeblødning kan skje i perioden 2-11 dager etter at egget ble befruktet, hos de fleste skjer det i løpet av den første uken."

26.09.20: Woop woop.
27.09.20: Woop woop.
28.09.20: Woop woop og eggløsning
29.09.20: Woop woop
01.10.20: 3DPO (litt ferskt blod på papiret).

Det virker litt tidlig i grunn. Men er vel teoretisk mulig.

Følt meg varmare enn vanlig, og sikkelig trøtt. Ellers som vanig.
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4DPO

Merker ikkje så mykje. Litt murring men ikkje noko voldsomt. Ganske trøtt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5DPO merker lite. Trøtt og tørst, gul utflod. Det er uvanlig for meg. Føler meg kanskje litt utolmodig, men og tolmodig. Lurer på kva DPO eg skal ta ein tidlig test... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6DPO. Merker murring, trøtt, tørst, må tisse konstant. Kanskje eg er gravid? Veldig usikker fordi kvar lille ting blir tolka som teikn. Blitt så var på alt. Har følt murring mellom EL og mens mange ganger før. Det betyr ikkje noko sånn eigentlig. Føler og eit press og gul utflod.

Heller eigentlig meir mot at eg faktisk er gravid pga den gule utfloden. Det er ikkje vanlig for meg, eg hadde det heile graviditeten sist gang. 

Spent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, Lillfrid said:

Så spennende! Lykke til 😊

Hvor gammelt er barnet dere har?

Snart to :) Takk

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7DPO: Sykt trøtt, meir gul utflod. Føler meg varmare enn ellers. Har lyst å ta ein tidligtest i morgon, sjølv om den sikkert blir negativ. Veit ikkje heilt kva eg skal tro. Har hatt ein del murring også (som ikkje trenger å tyda noko). Har i grunn og tenkt at det er ikkje sikkert at neste graviditet har alle dei same symptoma som den siste eg hadde. Alle graviditeter er forskjellige. Heller mest mot at eg er gravid i grunn. Men vanskelig å væra objektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8DPO: Tok ein tidligtest i dag. Den var litt vanskelig å sjå noko ut av. Den såg 99% negativ ut, men kunne liksom sjå eit "hakk" i testen som stakk litt ut. Trur det er sånt som man kan sjå om man viiiiirkelig ser på testen. Mannen min såg ingenting på den. Men i dag fekk eg symptomer på PMS. Går det ann å væra gravid og ha PMS? Sikkert ikkje. 7 dager til mensen nå.

cOIA7o6.jpeg

Endret av mammahjarte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så spennende!! Jeg kan også se antydninger til strek på test nr 3! Men er jo fortsatt veldig tidlig så håper på sterkere streker de neste dagene 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig spennende!! Kanskje dette blir en veldig kort prøvedagbok!? 😄

Syns også det er veldig spennende å høre om andres fremgangsmåte. Hvilken type sprøyte bruker du f.eks? Og hvor lenge lever sæden fra utløsning og til du sprøyter det inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Lillra said:

Åå så spennende!! Jeg kan også se antydninger til strek på test nr 3! Men er jo fortsatt veldig tidlig så håper på sterkere streker de neste dagene 😍

Føler meg sikkelig usikker, har masse symptomer på PMS. Synest eg på ein måte ser noko på testen eg tok i dag, men må virkelig myyyyse. Tok på lommelykt og då såg eg ingenting 😅 Er 10DPO i morgon. Sist testa eg positivt 11DPO. Sååå om det klaffa burde eg kunne få ein skikkelig strek eller ikkje snart. Føler meg ikkje så tolmodig 🤪

Ganske sikker på at om eg ikkje viste at vi prøvde å laga barn og drev med tidligtesting så hadde eg sikkert ikkje lagt merke til noko som helst 🙃

 

1 minutt siden, Amatariel said:

Så utrolig spennende!! Kanskje dette blir en veldig kort prøvedagbok!? 😄

Syns også det er veldig spennende å høre om andres fremgangsmåte. Hvilken type sprøyte bruker du f.eks? Og hvor lenge lever sæden fra utløsning og til du sprøyter det inn?

Kanskje XD

10ml (utan spiss såklart). Litt usikker på kor lenge sæden lever, vi bruker den med ein gong. Trur den er best fersk. Ganske sikker på at denna metoden tar livet av mange mange mange svømmere.

Endret av mammahjarte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, mammahjarte skrev:

Litt usikker på kor lenge sæden lever, vi bruker den med ein gong.

Men hvis mannen din klarer å få ereksjon og utløsning, er det ikke mulig å "stå klar" og la sæden komme inn i deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Amatariel said:

Men hvis mannen din klarer å få ereksjon og utløsning, er det ikke mulig å "stå klar" og la sæden komme inn i deg?

Det har eg ikkje tenkt på faktisk. VI kan jo prøve det ein gang. Han har bomma på begeret nokre gogner 😆. Virker meir effektfult om det kjem med litt kraft (har eg hørt). Men det fungerte heilt fint sist gang da, vanskelig å vita om vi bare var sikkelig heldige eller om metoden er god. Hjalp at vi gjorde det før, under og etter EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kanskje verdt å prøve. Har gjort noe lignende selv, de gangene mannen er veldig sliten etter mange dager med sex på rad. Da er det ikke alltid at lillemannen spretter opp :rolleyes: Men ved oralsex er det sjeldent et problem, så da har jeg gjort jobben der og rett før utløsning satt meg oppå ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 hours ago, Amatariel said:

Ja kanskje verdt å prøve. Har gjort noe lignende selv, de gangene mannen er veldig sliten etter mange dager med sex på rad. Da er det ikke alltid at lillemannen spretter opp :rolleyes: Men ved oralsex er det sjeldent et problem, så da har jeg gjort jobben der og rett før utløsning satt meg oppå ham.

Definitivt verdt å prøve :) 

Vi har eit to delt problem. Noen dager er det vanskelig å få den opp, mens andre dagar går det heilt fint. Men han blir liksom "aldri" ferdig. Kan holde på i evigheter, litt sånn duracellkanin eigentlig. I alle dei 12 åra vi har vore i lag så har han kanskje komt tre ganger mens vi har hatt sex. Men sex er meir enn bare penetrering da, heldigvis.

Fekk ikkje svak stripe i dag 10DPO. Litt usikker på om detta går veien fordi eg har fått PMS symptomer. Men hadde pitte pitte liten fersk blødning (eit tørk). Spørst om det er forvarsel på tante raud som kjem 13.10.20. Eller om det er noko anna. Sikkelig vanskelig å vurdera, synest symptomer på mensen og graviditet er slåande like eigentlig. Skjønner heller ikkje kvifor enkelte nettsider skriver at mange egg fester seg 25 syklusdag, for meg er det jo i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet positivt hele 7 ganger og kan signere på at graviditet og PMS egentlig har veldig like symptomer! Nok likt til at jeg ikke klarer å skille det iallefall. Håper ikke mensen er på vei for deg! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Amatariel said:

Jeg har testet positivt hele 7 ganger og kan signere på at graviditet og PMS egentlig har veldig like symptomer! Nok likt til at jeg ikke klarer å skille det iallefall. Håper ikke mensen er på vei for deg! 

No kjennest det ut som den er på vei. Boo. Forsatt lite håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...