Gå til innhold

Mammahjarte prøver laga søsken til minihjarte.


mammahjarte

Anbefalte innlegg

On 9/8/2021 at 8:24 PM, Amatariel said:

Skjønner godt at dette er en veldig tung tid for deg :troest: Noe virkelig ingen burde måtte gå igjennom. Jeg har jo ingen slike hindringer som du har med sykdom/tilstand, men jeg har opplevd tre aborter på et drøyt år, så vet hvor tøft det er. Når man står der fjerde gangen med positiv test så er det ikke akkurat glede som trer frem - så det er veldig forståelig at du også tenker at det blir vanskelig å glede seg over det i fremtiden. Men jeg vil trekke frem at selv om svangerskapet etter alle abortene var utrolig tøft psysisk, så var det verdt det til slutt ❤️

Men hva dere skal gjøre fremover er det bare du og mannen som kan bli enige om. Ønsker deg i alle fall lykke til :klemmer:

Sona litt ut i sånn mange dagar og glemte svara.

Har vore ganske tavelt på jobb og ellers. Tre aborter på eit år uff hjelpes... Har du tatt nokon testar for f.eks trombofili og sånt? 

Vi har eigentlig begynt å prøva igjen og eg føler ingenting spesielt om det. Litt sånn tom. Har EL om ca 2 dagar trur eg, testen er ikkje heilt positiv endå. Det er teoretisk mulig at eg blir gravid igjen denna syklusen.

Prøver å ikkje tenkja så mykje. Er vel mest det at eg er redd for prosessen og kva som kan skje, men ønsket om ein levandefødt baby er jo like stort.

Samtidig tenkjer eg at vist eg blir gravid så veit eg ikkje om eg orker å dra innom legen for å ta hcg prøver når eg byrjar å blø. Det får heller gå som det går, kanskje det er betre psykisk. Samtidig er eg litt sint og skuffa over at eg ikkje får utredning, tenk om det er ein sjanse for at man kan gjera noko med hematoma? Sånn før dei kjeme...

Per nå har vi ikkje råd til å gå privat heller, ikkje fordi vi er fattige men fordi vi har hus, to bilar på bygda og eit barn. Det er ikkje noko vi kan prioritera nå.

Men som helsefolk har sagt så er det jo ein sjanse for at det kan gå bra også.

Reproduksjon er ikkje utan risiko.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mammahjarte skrev (1 time siden):

Tre aborter på eit år uff hjelpes... Har du tatt nokon testar for f.eks trombofili og sånt? 

Ja etter det tredje tok jeg og mannen noen blodprøver. Rakk akkurat å få svar på dem om at det ikke var noe genetisk feil (trodde egentlig ikke det, for vi hadde jo to friske barn sammen da) da jeg sto med positiv g-test for fjerde gang. Som du beskriver så følte jeg meg mye tom... var sykemeldt fra jobb, og ved atter igjen positiv test så følte jeg mest frykt enn glede. Men det er bare noe man må igjennom før man får det man ønsker seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 9/19/2021 at 2:03 PM, Amatariel said:

Ja etter det tredje tok jeg og mannen noen blodprøver. Rakk akkurat å få svar på dem om at det ikke var noe genetisk feil (trodde egentlig ikke det, for vi hadde jo to friske barn sammen da) da jeg sto med positiv g-test for fjerde gang. Som du beskriver så følte jeg meg mye tom... var sykemeldt fra jobb, og ved atter igjen positiv test så følte jeg mest frykt enn glede. Men det er bare noe man må igjennom før man får det man ønsker seg. 

Ja du har rett. 

2DPO. 

Spent på om det klaffa. Har gått ned 9 kilo... Periodisk fasting. Faster frå 17:30 til 8:15 kvar dag. 

Føler meg ganske tom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler eg ser ein grå strek, meen sikkert irdentline. 

Har mest symptom på mensen eigentlig. Acne og korrsryggsmerter... Så det klaffa vel ikkje..  

Eigentlig alt for tidlig med testing meen er aldri 100% når EL var. Hadde nesten positiv EL test 16.september også. Raaart..

IMG_20211001_180426004.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 10/1/2021 at 10:25 PM, Amatariel said:

Blir spennende å se videre testing 🤞

Ikkje fått sterk, men er 9DPO imorgon. Får som regel ikkje strek før 11DPO. Har ein følelse av at det ikkje klaffa pga mensensmerter. Synd, litt trist. 

Har eigentlig lyst å bli gravid fort. Har kjøpt fleire sprøyter.. Føler eg liksom kasta bort tida på å gå gravid i sommar. Høyrest sikkert litt teit ut. Det tar den tida det tar. 

Det er framleis ein sjanse for at eg er gravid da. Håper er ikkje heilt ute. 

Det blir min tur igjen.

....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammahjarte skrev (9 timer siden):

Føler eg liksom kasta bort tida på å gå gravid i sommar. Høyrest sikkert litt teit ut. Det tar den tida det tar.

I så fall er vi mange som er bitre... Jeg var veldig irritert lenge for at jeg brukte hele fjorsommer på å være gravid. Forgjeves. Ja egentlig er jeg vel litt bitter for det enda kjenner jeg :roll: Det er vel bare sånn det er når man går gravid så mange uker og så blir det ikke noe av det. Selvfølgelig tungt og vanskelig :klem: Men krysser fingrene for at du snart kan bli gravid igjen så disse følelsene blekner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Amatariel said:

Ser strek på begge ja! Der den øverste er sterkest. Er de tatt med mye mellomrom?

Nei, begge er tatt idag. Tok den sterkaste idag på jobb på dass 😵 Den svakaste tok eg med morgonurin. Tok ein til etter jobb, det er strek på den og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mammahjarte skrev (2 minutter siden):

Nei, begge er tatt idag. Tok den sterkaste idag på jobb på dass 😵 Den svakaste tok eg med morgonurin. Tok ein til etter jobb, det er strek på den og....

Høres veldig ut slik som jeg hadde det nå sist... egentlig blenda på morgenurin, men strek på senere testing samme dag. For mange er det mer konsentrert urin da. Så spennende!! Ser jo veldig lovende ut! Du får bare fortsette og teste så satser vi på at den digitale slår ut i helga 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Neutral90 said:

Oi oi gratulerer! 😮

Takk :)

41 minutter siden, Amatariel said:

Høres veldig ut slik som jeg hadde det nå sist... egentlig blenda på morgenurin, men strek på senere testing samme dag. For mange er det mer konsentrert urin da. Så spennende!! Ser jo veldig lovende ut! Du får bare fortsette og teste så satser vi på at den digitale slår ut i helga 🤞

Ja håper det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, stAre said:

Gratulerer og spennende! 

har du fått tatt ny test idag? 

 

Japp. Hmm...

IMG_20211008_175857706~3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart strek her. Spørsmålet blir hvordan urinkonsentrasjonen er.... men snart bør streken bli sterkere. Kanskje prøve en ny digital i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...