Gå til innhold

Mammahjarte prøver laga søsken til minihjarte.


mammahjarte

Anbefalte innlegg

15 hours ago, Neutral90 said:

Hurra for overtakelse ❤️ kos dere med flytting! det er jo et ork, men så koselig å forme et hjem også da 🥰

 

14 hours ago, Amatariel said:

Krysser ALT jeg har for at du får en spennende babystrek i morgen 🤞 Og hvis ikke så er du hjertelig velkommen i tempetråden :hug:

Gratulerer med husovertakelse! Så utrolig spennende! En god måte å få tiden til å gå litt raskt utover våren.

 

 

13 hours ago, Atticmess said:

Gratulerer med husovertakelse! Blir nok fint å få flyttet inn og begynt å gjøre det til sitt egne 😊

Spennende symptomer, håper det blir to streker på testen 🤞😁

Tusen takk :)

Eg fekk mensen på jobb idag. Denna syklusen var berre 26 dagar når eg vanligvis har 29 dagar. Då beveger vi oss mot PP5 snart. Ser meir og meir ut som 2022 baby. Ikkje at det gjer noko :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint å høre om flytting, det er jo en prosess, men også en morsom tid 😄 
Kjipt at mensen kom, men da er det bedre lykke neste gang ❤️

Anbefaler tempetråden, der har jeg virkelig lært veldig mye! Dessuten er det fint å ha noen og dele prosessen med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at mensen kom :troest:

Hvordan var kartleggingen av EL sist? Hvis du fikk såpass mye kortere syklus tenker jeg... da kom sikkert EL en del dager tidligere også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så kjedelig med mensen - men gratulerer med husovertakelse! 

Lykke til i PP5, jeg skal følge med her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/3/2021 at 11:32 PM, Ms.Sommerfugl said:

Så fint å høre om flytting, det er jo en prosess, men også en morsom tid 😄 
Kjipt at mensen kom, men da er det bedre lykke neste gang ❤️

Anbefaler tempetråden, der har jeg virkelig lært veldig mye! Dessuten er det fint å ha noen og dele prosessen med :) 

Travelt xD 

Takk :)

On 3/4/2021 at 9:02 AM, Amatariel said:

Kjedelig at mensen kom :troest:

Hvordan var kartleggingen av EL sist? Hvis du fikk såpass mye kortere syklus tenker jeg... da kom sikkert EL en del dager tidligere også?

Eg fekk EL tidligare enn vanlig. Nå er fertilitetsboka mi i det andre huset, men det var 19.februar på CD10 trur eg. Kanskje eg har kort luteralfase, må telja over dagane snart.

On 3/4/2021 at 10:54 AM, Vevkjerring said:

Æsj, så kjedelig med mensen - men gratulerer med husovertakelse! 

Lykke til i PP5, jeg skal følge med her :)

Takk, hektisk tid men vi kjem oss i mål til slutt :)

Satser på at eg finner EL testane i flyttelasset til tanta stikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD5 snart ferdig med mensen. Kjenner eg er litt nedenfor når det kjem til babyprøving. Det har oppstått eit uventa logistikkproblem eg ikkje hadde kalkulert inn! Nå veit eg ikkje om vi bør prøva laga eit barn til. Heilt endå... :(

Veit ikkje kor detajert eg skal gå inn på det. Men konklusjonen er at eg må bli ferdig med førarkortet. Har komt ganske langt men blitt forsinket pga korona. Kvardagen går plutselig ikkje opp lenger, eg hadde tenkt å gå og sykkla... trille... Men nå går det kanskje ikkje.

Anna utfordring er at vi har ikkje råd til to biler uansett før om 24.månader. pga lån, inntekt og utgifter. 

Kvifor dukker det alltid opp hinder? 

Er det meininga barnet vårt skal væra enebarn? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mammahjarte skrev (21 timer siden):

CD5 snart ferdig med mensen. Kjenner eg er litt nedenfor når det kjem til babyprøving. Det har oppstått eit uventa logistikkproblem eg ikkje hadde kalkulert inn! Nå veit eg ikkje om vi bør prøva laga eit barn til. Heilt endå... :(

Veit ikkje kor detajert eg skal gå inn på det. Men konklusjonen er at eg må bli ferdig med førarkortet. Har komt ganske langt men blitt forsinket pga korona. Kvardagen går plutselig ikkje opp lenger, eg hadde tenkt å gå og sykkla... trille... Men nå går det kanskje ikkje.

Anna utfordring er at vi har ikkje råd til to biler uansett før om 24.månader. pga lån, inntekt og utgifter. 

Kvifor dukker det alltid opp hinder? 

Er det meininga barnet vårt skal væra enebarn? 

 

et barn passer alltid og aldri - min tanke er at man finner en løsning når barnet kommer uansett 💛og man angrer aldri på at barnet kom til 👶🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Godis - ikke tenk så mye på omstendighetene rundt. Det ordner seg alltids! :hug: Det kan være vanskeligere å blir gravid, så om dere ønsker barn så kan det være lurt å holde prøvingen i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @Godis og @Amatariel! 😊 Det ordner seg alltid på en eller annen måte, vi mennesker er flinke til å tilpasse oss. Jeg sier: kjør på med babylaging! Det ordner seg med lappen og bil 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/8/2021 at 8:53 PM, Snurrepurre said:

et barn passer alltid og aldri - min tanke er at man finner en løsning når barnet kommer uansett 💛og man angrer aldri på at barnet kom til 👶🏻

Du har rett.

On 3/8/2021 at 9:01 PM, Amatariel said:

Enig med Godis - ikke tenk så mye på omstendighetene rundt. Det ordner seg alltids! :hug: Det kan være vanskeligere å blir gravid, så om dere ønsker barn så kan det være lurt å holde prøvingen i gang.

Ja :)

On 3/8/2021 at 11:20 PM, EXB1987 said:

Enig med @Godis og @Amatariel! 😊 Det ordner seg alltid på en eller annen måte, vi mennesker er flinke til å tilpasse oss. Jeg sier: kjør på med babylaging! Det ordner seg med lappen og bil 😉

Håper det :)

Fant ikkje vanlig teip i flyttelasset. Er CD11 PP5. El ca 19.mars.

Kjenner eg synest det er krevjade når det blir usikkerhet rundt det å komme seg frå A til B. Skrekkscenario økonomisk er at mannen må henta og levera alle dagar, det blir for dyrt for oss når han er pendlar uansett. Men så veit eg ikkje korleis det blir. Eg rekker nok å bli ferdig med lappen til neste baby kjem. Men tenk om eg ikkje blir det? Liker ikkje tenk om ditt og tenk om datt...

Veit ikkje kor lang tid det tar å bli gravid heller. Baby vil vi veldig gjerne ha uansett. Greie vi det nå blir det desember baby. 

Er har gått ned 2 kilo til og føler meg mindre tjukk også. Har eit greitt utgangspunkt for graviditet nå. Tatt folsyra samanhengande sidan eg byrja dagboka. Føler meg frisk.

IMG_20210313_114037.jpg

Endret av mammahjarte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca tre døgn til EL. Testane blir mørkare og mørkare. Hadde litt slitsom dag etterfulgt av halvhjeta inseminering. Orka ikkje gi meg sjølv orgasme ein gong (det skal kanskje hjelpa). 

Om det klaffer blir det desemberbaby.

Tenkte ta det litt med ro. Kanskje heller inseminera kvar andre dag. Mannen forsikrer meg om at logistikken ordner seg og at vi finner ut av det.

Synest det er koselig at han er så involvert. Har ikkje noko særlig med testar igjen heima. Ikkje klar for DPO land på sikt eigentlig. Kun to digitale og one step testar.

Vurderer faktisk å ikkje testa før IKM denna runden. Vurderer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som at mannen legger så til rette som han kan 👍 tvi tvi for de neste dagene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at EL-testene gir klare tegn og faktisk øker jevnt i styrke. Er den positiv i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, Amatariel said:

Så godt at EL-testene gir klare tegn og faktisk øker jevnt i styrke. Er den positiv i dag?

CD11~15, alle tatt rett etter jobb (ettermiddag). Idag fekk eg eit blodig tørk når eg var på do. Det skjedde også sist syklus. Den eg tok idag virker svakare på meg.

Men blir nok EL om nokre dagar.

IMG_20210317_213620.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv EL test nå. CD19 PP5. 

Vi har wohoo kvar andre dag. Tatt det ganske med ro. Lite stress denna runden. Eigentlig lite forhåpninger. 

Då går det sakte mot DPO land. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Igår hadde eg sterke EL smerter på begge sider. Måtte ta paracet for å greie sova, nytt for meg. Som regel går det greitt og er kun på ei sida. Rakk ikkje wohoo igår...  Vi har hatt det veldig travelt. Men det skal kunne væra svømmere som venta på egget likevel. Litt sånn usikker på om det er best kvar dag eller kvar andre dag. Meir avslappa med kvar andre dag.

Tom for testar frå Babyplan. Så tenkjer faktisk forsøka testa 2 dager før IKM eller venta til IKM. Vi får sjå, men vil ikkje at tidlig testing skal væra eit stort fokus denna gongen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med overstått EL! Godt å vite at jobben er gjort og 'bare' vente nå. Skjønner du ønsker en syklus uten tidligtester... veldig greit å variere på det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/23/2021 at 1:15 PM, Amatariel said:

Herlig med overstått EL! Godt å vite at jobben er gjort og 'bare' vente nå. Skjønner du ønsker en syklus uten tidligtester... veldig greit å variere på det der.

Ja det tar opp ein del energi og tankar. Vil ikkje bli heilt besatt liksom.

CD22 PP5 2DPO 

Heile regionen under navlen buler ut og er hard. Det synest eg er litt spesielt. Har hatt veldig cravings for frukt og er ekstremt trøtt. 

Alt er stengt og avlyst her i gokk. Blir ingen reising i påsken. Ting her i huset er meir og meir på plass. Ikkje akkurat fått begynt på Babyrom. Tenkjer det er naturlig å bli gravid først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ein følelse av at eg kanskje er gravid. Er bare 3DPO men har ingen pms. Masse cravings for supper og frukt. IKM er i følje FLO om 7 dagar. Trur kanskje det klaffa denna gongen.

Endret av mammahjarte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...