Gå til innhold

Riktig bruk av personlig pronomen for ikke å fornærme non-binære folk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

venus24 skrev (5 minutter siden):

Jo, de gjør faktisk det. At du baserer din argumentasjonsrekke på naturfagstimene fra ungdomsskolen får stå for din egen regning.

Uff...

Anonymkode: 5576c...766

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 3/11/2021 at 11:29 PM, Cherilyn said:

Bedre lykke neste gang, du prøver bare å rettferdiggjøre din handling. De aller fleste ville følt seg såret over feil pronomen, cis eller trans. 

Men ikke alle gidder å være med på den krenkelsesfesten som pågår i samfunnet.

Anonymkode: 1636e...f54

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.5.2021 den 23.17):

Men ikke alle gidder å være med på den krenkelsesfesten som pågår i samfunnet.

Anonymkode: 1636e...f54

Jeg blir ikke krenket av at enkelte mennesker ønsker å bli omtalt som "hen". Jeg blir heller ikke krenket av at transkvinner ønsker å bli omtalt som "hun". Kanskje du må revurdere hvem det er som egentlig deltar på denne krenkelsesfesten? Ekke meg, i alle fall.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (45 minutter siden):

Jeg blir ikke krenket av at enkelte mennesker ønsker å bli omtalt som "hen". Jeg blir heller ikke krenket av at transkvinner ønsker å bli omtalt som "hun". Kanskje du må revurdere hvem det er som egentlig deltar på denne krenkelsesfesten? Ekke meg, i alle fall.

Du blir krenket av at andre har andre oppfatninger enn deg om dette.

Noe som både er lett krenkbart og smått totalitært.

No offense.

Anonymkode: 5576c...766

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du blir krenket av at andre har andre oppfatninger enn deg om dette.

Noe som både er lett krenkbart og smått totalitært.

No offense.

Anonymkode: 5576c...766

Å være uenig er ikke det samme som å være krenket. Men når man mener at hele samfunnet står for forfall fordi noen ønsker å bli omtalt som "hen" (som noen skrev tidligere i tråden) er man virkelig krenket.

Jeg tenker det er lett krenkbart og smått totalitært å kreve at man skal få bestemme over andre menneskers kjønnsidentitet.

No offence.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (5 minutter siden):

Å være uenig er ikke det samme som å være krenket. Men når man mener at hele samfunnet står for forfall fordi noen ønsker å bli omtalt som "hen" (som noen skrev tidligere i tråden) er man virkelig krenket.

Jeg tenker det er lett krenkbart og smått totalitært å kreve at man skal få bestemme over andre menneskers kjønnsidentitet.

No offence.

Det skinner litt for godt igjennom at det klør i nevene dine etter å kontrollere andre menneskers bruk av språk, altså.

Som antifascist må jeg innrømme at jeg får smått frysninger av slikt. 

No offense.

Anonymkode: 5576c...766

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det skinner litt for godt igjennom at det klør i nevene dine etter å kontrollere andre menneskers bruk av språk, altså.

Som antifascist må jeg innrømme at jeg får smått frysninger av slikt. 

No offense.

Anonymkode: 5576c...766

Jeg ønsker å utvide språket slik at de som ønsker det kan bruke ordet "hen". De som er imot dette ønsker å nekte andre mennesker å bruke et ord av politiske årsaker.

Som antifascist må jeg innrømme at jeg får smått frysninger av slikt.

No offence.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (7 minutter siden):

Jeg ønsker å utvide språket slik at de som ønsker det kan bruke ordet "hen". De som er imot dette ønsker å nekte andre mennesker å bruke et ord av politiske årsaker.

Som antifascist må jeg innrømme at jeg får smått frysninger av slikt.

No offence.

Lolz, det er ingen som foreslår å forby noen å bruke 'hen'.

Synd at du må dikte opp momenter når ordskiftet ikke går helt din vei.

Anonymkode: 5576c...766

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lolz, det er ingen som foreslår å forby noen å bruke 'hen'.

Synd at du må dikte opp momenter når ordskiftet ikke går helt din vei.

Anonymkode: 5576c...766

Lolz, jeg har aldri forsøkt å nekte noen å bruke språket slik de ønsker.

Synd at du må dikte opp momenter når ordskiftet ikke går helt din vei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (4 minutter siden):

Lolz, jeg har aldri forsøkt å nekte noen å bruke språket slik de ønsker.

Synd at du må dikte opp momenter når ordskiftet ikke går helt din vei.

Liker at jeg argumenterer så sterkt at du bare kopierer meg.

imitation is the sincerest form of flattery.

Anonymkode: 5576c...766

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Liker at jeg argumenterer så sterkt at du bare kopierer meg.

imitation is the sincerest form of flattery.

Anonymkode: 5576c...766

Ok boomer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker hen for det representerer noe annet enn hun og han, men jeg begynner ikke med de og dem. Det har allerede en annen betydning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde dette med pronomener var en mem helt til jeg tok en titt på Twitter en dag og så at enkelte unge brukere faktisk hadde sine pronomener på profilene sine, og når man så hva de tweetet, så var dette helt uironisk.

Jeg finner meg likevel såklart ikke i det.

Anonymkode: db7ff...638

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg trodde dette med pronomener var en mem helt til jeg tok en titt på Twitter en dag og så at enkelte unge brukere faktisk hadde sine pronomener på profilene sine, og når man så hva de tweetet, så var dette helt uironisk.

Jeg finner meg likevel såklart ikke i det.

Anonymkode: db7ff...638

Det er ikke opp til deg å «finne deg i» andre menneskers kjønnsidentitet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg trodde dette med pronomener var en mem helt til jeg tok en titt på Twitter en dag og så at enkelte unge brukere faktisk hadde sine pronomener på profilene sine, og når man så hva de tweetet, så var dette helt uironisk.

Jeg finner meg likevel såklart ikke i det.

Anonymkode: db7ff...638

Er nok mer enn et meme, ja. Er en hel slags subkultur der ute bygd opp rundt sykelig opptatthet av kjønnskategorier.

Anonymkode: 5576c...766

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AntonymBruker

Komplett idioti, ja.

Men jeg tror man bør ha det i bakhodet at de som skriker høyest om sånne ting, og som mener de kan snakke på vegne av alle andre av samme legning/identitet/hudfarge, aldri har blitt demokratisk valgt til å være noens talsperson.

Dette handler i mye større grad om politisk ideologi (ny-marxisme) enn det det egentlig handler om hudfarge, legning og identitet. Disse tre tingene er egentlig bare midlene for å fremme identitetspolitikk, ikke fordi man faktisk bryr seg om enkeltmenneskets frihet.

Faktisk tror jeg også det er meningen at vi alle skal bli veldig hissige, og begynne å hate på folk av forskjellige legninger/hudfarger/identiteter, fordi vi får et inntrykk av at det er sånne ting som beskrevet i hovedinnlegget disse menneskene faktisk ønsker. Men som regel er det ikke de som ønsker det, det er marxistiske ideologer som ønsker det, som ønsker å skape splid og hat for å oppnå revolusjon. 

Her er f.eks. et innlegg hos Resett.no fra en transperson:

https://resett.no/2021/04/03/transaktivister-dere-snakker-ikke-for-oss/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AntonymBruker skrev (3 timer siden):

Komplett idioti, ja.

Men jeg tror man bør ha det i bakhodet at de som skriker høyest om sånne ting, og som mener de kan snakke på vegne av alle andre av samme legning/identitet/hudfarge, aldri har blitt demokratisk valgt til å være noens talsperson.

Dette handler i mye større grad om politisk ideologi (ny-marxisme) enn det det egentlig handler om hudfarge, legning og identitet. Disse tre tingene er egentlig bare midlene for å fremme identitetspolitikk, ikke fordi man faktisk bryr seg om enkeltmenneskets frihet.

Faktisk tror jeg også det er meningen at vi alle skal bli veldig hissige, og begynne å hate på folk av forskjellige legninger/hudfarger/identiteter, fordi vi får et inntrykk av at det er sånne ting som beskrevet i hovedinnlegget disse menneskene faktisk ønsker. Men som regel er det ikke de som ønsker det, det er marxistiske ideologer som ønsker det, som ønsker å skape splid og hat for å oppnå revolusjon. 

Her er f.eks. et innlegg hos Resett.no fra en transperson:

https://resett.no/2021/04/03/transaktivister-dere-snakker-ikke-for-oss/

Det er helt greit at du ikke forstår (eller bryr deg om?) kampen transpersoner og ikke-binære må kjempe for å få være den de er. Dette føles «nytt» for mange, selv om det har eksistert transpersoner og ikke-binære så lenge det har eksistert mennesker. Det kan sammenlignes med kampen homofile måtte kjempe for å bli forstått og få retten til å leve sine liv slik de ønsker - det tok lang tid og vi er fortsatt ikke i mål, men hjelpe meg så langt vi har kommet. Heldigvis står vi på rett side av historien.

Håper virkelig du forstår at Resett ikke er en troverdig kilde for noe som helst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (6 minutter siden):

Håper virkelig du forstår at Resett ikke er en troverdig kilde for noe som helst.

Men formoder nettavisen er det?

Så da kan man fastslå at alt hun sier er fakta da:

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/pinlig-noen-av-oss-er-faktisk-ikke-redde-for-biologien/o/5-95-210716

Anonymkode: 5576c...766

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men formoder nettavisen er det?

Så da kan man fastslå at alt hun sier er fakta da:

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/pinlig-noen-av-oss-er-faktisk-ikke-redde-for-biologien/o/5-95-210716

Anonymkode: 5576c...766

Det er jo en debattartikkel basert på hennes meninger, ikke en nøytral eller objektiv artikkel ment for å informere. Hun har all verdens rett til å mene det hun mener. Jeg har all verdens rett til å være uenig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...