Gå til innhold

Splitte regningen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Hasselnøtter skrev:

Jeg tenker omvent. At en mann som er sikker på egen maskulinitet ikke har problemer med en selvstendig kvinne som vil betale for seg selv. 

Dersom damer forventer full middag og at menn skal betale for alle første dater blir det fort en veldig stor utgiftspost for ham. Deling er supert, og så kan han evt spandere litt etterhvert hvis han vil det, når det er en relasjon det er verd å satse litt på. 

Full middag? Middag er middag 🙂 men ingen har nevnt akkurat det her da. Vi er uenige, men ok.

Hvor mange første dater er en mann på, når det blir en stor utgiftspost for han? Kanskje han tar ting litt mer seriøst og satser litt mer da. Hvem vet. 

Jeg snakker I grunnen mer folkeskikk og dannelse når jeg sier at den som inviterer skal spandere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor åpner ikke kvinner døra for menn og viser høflighet overfor oss?

Anonymkode: 8f33c...dc8

Fordi du er en mann!! 

Anonymkode: a8778...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Fordi du er en mann!! 

Anonymkode: a8778...c92

Ja, og? Har ikke kvinner armer de kan bruke til å åpne dører selv? Aldri i verden om jeg gjør drittarbeid (gratis) for folk kun fordi de er født med fitte i stedet for kukk. 

Anonymkode: 86c6a...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Fordi du er en mann!! 

Anonymkode: a8778...c92

Hva mener du med det?
Er som å si at kvinner skal tjene mindre fordi de er kvinner...

Jeg er mann enten jeg åpner døra for deg eller ikke. 

Anonymkode: 8f33c...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Full middag? Middag er middag 🙂 men ingen har nevnt akkurat det her da. Vi er uenige, men ok.

Hvor mange første dater er en mann på, når det blir en stor utgiftspost for han? Kanskje han tar ting litt mer seriøst og satser litt mer da. Hvem vet. 

Jeg snakker I grunnen mer folkeskikk og dannelse når jeg sier at den som inviterer skal spandere. 

Middag kan være en omelett på en kafe rett etter jobb. Full middag er to/tre retter og gjerne vin til, at man gjerne pynter seg litt ekstra osv. Beklager manglende presisering her, jeg tok for gitt at dette var underforstått. :)
Det er ikke diskutert i denne tråden, men ifølge andre tråder er det en del som forventer full pakke når de skal på date. Det er mange som mener at det ikke nok å gå en tur eller å ta en kaffe, og jeg har konkludert med at mange av disse er de samme som mener at mannen skal spandere. Dette er selvfølgelig ikke uten unntak.


En date i uken på en småfin restaurant blir fort noen tusen i mnd.

Helt greit at vi er uenige forresten, det kan jeg leve fint med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og? Har ikke kvinner armer de kan bruke til å åpne dører selv? Aldri i verden om jeg gjør drittarbeid (gratis) for folk kun fordi de er født med fitte i stedet for kukk. 

Anonymkode: 86c6a...7e1

Gratis!? Absolutt alle kvinner jeg kjenner står for 100% av husarbeidet i tillegg til bleieskift og full jobb. Er det så vanskelig å vise at man setter pris på det ved å være høflig? Står selvsagt ikke ved døra som et nek å venter på en mann. Jeg er ikke helt kørka heller. Hadde derimot ikke foraktet at han lukket opp for meg. 

Anonymkode: a8778...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og? Har ikke kvinner armer de kan bruke til å åpne dører selv? Aldri i verden om jeg gjør drittarbeid (gratis) for folk kun fordi de er født med fitte i stedet for kukk. 

Anonymkode: 86c6a...7e1

Og en annen ting.. Når mannen bærer handleposene etter en handletur! Takk! 🙏🏻

Anonymkode: a8778...c92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og en annen ting.. Når mannen bærer handleposene etter en handletur! Takk! 🙏🏻

Anonymkode: a8778...c92

Det lærer jeg sønnen min til å gjøre 😊 Han gjør det alltid for meg når vi er på butikken sammen. Her tenker jeg han kan sanke poeng i fremtiden 😁

Anonymkode: ce159...857

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Gratis!? Absolutt alle kvinner jeg kjenner står for 100% av husarbeidet i tillegg til bleieskift og full jobb. Er det så vanskelig å vise at man setter pris på det ved å være høflig? Står selvsagt ikke ved døra som et nek å venter på en mann. Jeg er ikke helt kørka heller. Hadde derimot ikke foraktet at han lukket opp for meg. 

Anonymkode: a8778...c92

Jeg kjenner ikke en eneste kvinne som står for mer enn 50-60% av husarbeid, så vet ikke hva for slags folk du omgås. Men det du skriver om her er jo noe helt annet, du mener altså at menn skal holde døren opp for konen sin etter mange år med forhold. Greit nok. Hvis man vil det, så kan man vel det. Men hvorfor i alle dager skal menn holde opp døra for tilfeldige kvinner eller noen man dater? 

Anonymkode: 86c6a...7e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dyrt nok med å betale for seg selv. Så andre kan gjerne dele på kostnaden. Det er da ingen menneskerettighet at mannen skal spleise på dama er det vel? Virker nesten ut som om det har blitt en menneskerettighet at dama skal både få pose og sekk.

Endret av Lasox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det lærer jeg sønnen min til å gjøre 😊 Han gjør det alltid for meg når vi er på butikken sammen. Her tenker jeg han kan sanke poeng i fremtiden 😁

Anonymkode: ce159...857

Så bra! 🥰 Det er de små tingene i hverdagen som betyr mest. En fin måte å vise at man bryr seg om andre på. 

Anonymkode: a8778...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor åpner ikke kvinner døra for menn og viser høflighet overfor oss?

Anonymkode: 8f33c...dc8

Hva mener du? Jeg holder da døren oppe for de som kommer bak meg, enten det er kvinne eller mann. Det er normal høflighet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og? Har ikke kvinner armer de kan bruke til å åpne dører selv? Aldri i verden om jeg gjør drittarbeid (gratis) for folk kun fordi de er født med fitte i stedet for kukk. 

Anonymkode: 86c6a...7e1

Får du date i det hele tatt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, og? Har ikke kvinner armer de kan bruke til å åpne dører selv? Aldri i verden om jeg gjør drittarbeid (gratis) for folk kun fordi de er født med fitte i stedet for kukk. 

Anonymkode: 86c6a...7e1

Åpne en dør for noen er drittarbeid? Og om du gjør det så gjør du det ikke gratis? Hva skal du ha igjen for å åpne en dør for noen?

Anonymkode: 9982e...871

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Clefable said:

Hva mener du? Jeg holder da døren oppe for de som kommer bak meg, enten det er kvinne eller mann. Det er normal høflighet. 

Selvfølgelig gjør folk flest dette, men det er visst flere her som tenker at dette er noe som kun skal gå en vei, kun basert på kjønn. 

7 minutter siden, SoWhat? said:

Får du date i det hele tatt? 

Jeg foretrekker å ikke være utro.

Anonymkode: 86c6a...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk drar likestillingskortet i slike sammenhenger, så mener jeg det er en dårlig unnskyldning for å være gjerrig. Høflighet overgår likestillingen i min verden, og som regel tjener vel vi menn bedre enn snittet av kvinner. Nei, om ikke en kvinne aksepterer at jeg betaler, og bruker likestilling som argument,så blir det nok med den daten. Ikkeno er vel hyggeligere enn å spandere, selv om det blir med den daten......en date er jo ikke nødvendigvis starten på no mer enn et hyggelig bekjentskap, og det er også verdt en middag for min del.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, ludden skrev:

g som regel tjener vel vi menn bedre enn snittet av kvinner.

Fordi vi jobber mer og tar andre valg. De kan tjene like mye om de tar samme valg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AndreasBR skrev:

Fordi vi jobber mer og tar andre valg. De kan tjene like mye om de tar samme valg. 

Det er direkte feil. Statistikken viser at menn og kvinner innenfor det samme yrket og de samme stillinger, samme ansiennitet osv får forskjellig lønn. Og dere "tar ikke andre valg". Dere lemper arbeid med barn og hus på kvinnen slik at dere kan gjøre karriere. Hvis alle kvinner skal slutte å gjøre husarbeid og få barn, skjønner du selv hvordan verden vil se ut. Hadde dere bidratt likt med hus og barn, ville dere ikke ha hatt mulighet til å jobbe veldig mye ut over normal arbeidstid.

Anonymkode: b02c8...bcd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er direkte feil. Statistikken viser at menn og kvinner innenfor det samme yrket og de samme stillinger, samme ansiennitet osv får forskjellig lønn. Og dere "tar ikke andre valg". Dere lemper arbeid med barn og hus på kvinnen slik at dere kan gjøre karriere. Hvis alle kvinner skal slutte å gjøre husarbeid og få barn, skjønner du selv hvordan verden vil se ut. Hadde dere bidratt likt med hus og barn, ville dere ikke ha hatt mulighet til å jobbe veldig mye ut over normal arbeidstid.

Anonymkode: b02c8...bcd

Feil, all forskning peker til at personlige valg er den eneste betydelige faktoren i vestlige land. Du vet at man kan få høyere lønn ved å forhandle eller bytte jobb? Dette er noe kvinner gjør mindre enn menn. Da blir det mindre penger. Menn jobber også betydelig mer overtid.

Anonymkode: 86c6a...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...