Gå til innhold

Splitte regningen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis du blir invitert på middag hos noen, skal du ta med maten da? I mitt hode er en invitasjon, at den som inviterer spanderer. Akkurat som i bursdager er den som feirer som fikser maten. Hvis du ber meg på en date, da forventer jeg at du betaler hvis det er første. Det handler ikke om råd, er litt prinsippsak. Jeg inviterer ikke folk hjem til meg hvis jeg ikke har mat eller kaffe å tilby. Blir litt ddt samme tenker jeg. Er jo så idiotisk å spørre om han har trnkt il å betale på forhånd?🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: f1ce2...587

Ja, det er idiotisk å spørre om fordi da skyter du deg selv i foten. Hadde aldri dratt på date med noen som spurte om det, men det er jo det dere forventer selv om dere ikke spør om det rett ut. 
 

Anonymkode: 8f33c...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg liker ikke når mannfolk vil splitte regningen. Får en følelse av smålighet over det.  Hvis man f. eks er på kino og mannen betaler bilettene, spanderer jeg godis. Eller mannen betaler for maten, og jeg betaler felles taxitur f. eks. Handler ikke om at mannen skal betale alt. Men for meg handler det om raushet. 

Anonymkode: 9c40e...375

Hvorfor skal ikke kvinner vise raushet?

Anonymkode: 8f33c...dc8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor mange her som mener mannen skal betale om han inviterer på date, som selv ber en mann på første date og dermed spanderer? Eller er det å først invitere også noe menn er forpliktet til å gjøre i henhold til dette noe antikvariske synet deres? 

Anonymkode: 1a29d...32a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt inntrykk er at det er motsatt.

At norske kvinner er mer selvsikre og selvstendige, og ikke liker å føle at de skylder noen noe. 

 

Det er en forferdelig gammeldags tankegang, der mannen er forsørgeren. 

Jeg er forøvrig sammen med mannen jeg krevde å splitte regningen med for 15 år siden. Han sa det var en av tingene han umiddelbart falt for, at jeg ikke var av typen hjelpesløs snylter, som han ikke visste hvor han hadde økonomisk på sikt, og ikke satt der og gjorde meg dum i det regningen kom på bordet. 

Anonymkode: 0ae6e...80d

Der tar du feil. Norske kvinner er absolutt ikke mer selvsikre enn italienske kvinner altså! En trenger ikke å føle at man skylder noe for å bli spandert på. Er det selvsikker tankegang?? 

Ikke trenger man å være hjelpesløs snylter heller, for å bli spandert på. Merkelig å tenke sånn syns jeg. Ingen snakker om at mannen er forsørger selv om han spanderer når han inviterer. Slitsomt med alle de negative tankene 

Jeg har også spandert mye. Men når en mann inviterer til første date, så er det tafatt å be om splitter regning altså 

Men vi har ulike syn på ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal menn betale for kvinner? 
Blir flau av at dere forventer det. Hvem tror dere at dere er?

Anonymkode: 8f33c...dc8

Typisk... 

Det handler ikke om hvem vi tror vi er så mye som det handler om hvem mannen syns vi er. Nemlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SoWhat? said:

Typisk... 

Det handler ikke om hvem vi tror vi er så mye som det handler om hvem mannen syns vi er. Nemlig

Hæ?

Hvem tror du menn synes du er om du forventer å bli spandert på? 

Anonymkode: 8f33c...dc8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det tar seg ut. I datingfasen betaler mannen, mener jeg.

Anonymkode: c9563...f90

Hvis kvinnen svarer med sex så. 

Hvis dere derimot forventer å bli påspandert uten å gi noe i retur, så er det kanskje på tide å frata dere stemmeretten samt andre goder dere mener dere skal ha. 

Det at mannen skal betale for kvinnen henger igjen fra en tid der mannen var den som tjente penger. Kvinner hadde ikke mulighet til å betale selv. 

Personlig så ønsker jeg den tiden velkommen tilbake med de fordeler og ulemper det innebærer, for begge kjønn 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen, ja takk til splitting av regning.

80kr er det for lite til å splitte regningen? Så hvor går grensa for splitting?

Anonymkode: c2a20...509

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mezinchaleft skrev:

Hvis kvinnen svarer med sex så.

Jeg tviler på at du får en prostituert til å ha sex med deg for en 500-lapp så din forventning å få sex med en vanlig norsk kvinne er latterlig. Samme med en fyr som spanderer 2 øl på byen, noen tror seriøs at dette forplikter en kvinne til sex. Tipper at de fleste menn med den holdning går hjem alene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å enten betale annenhver gang, eller at man betaler sånn at en betaler for kino og en annen for godis som en annen nevnte. Akkurat første date ville jeg foretrukket å splitte regningen siden man ofte ikke vet om det blir en andre date med engang. Jeg liker ikke skulle føle at jeg skylder noen noe. Ser heller ingenting naturlig i at mannen skal betale for meg. 

Anonymkode: d3fa5...e6d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at den som inviterer på middag betaler regningen. Og det er da ingen selvfølge at det må være mannen som inviterer! 
Da jeg møtte min mannen min for et par år siden, så inviterte han meg først på stand-up show og jeg inviterte han så på konsert. Det var jo kjempehyggelig å kunne invitere og spandere for begge to! 

Anonymkode: 9ccf0...a00

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Daraya skrev:

Jeg tviler på at du får en prostituert til å ha sex med deg for en 500-lapp så din forventning å få sex med en vanlig norsk kvinne er latterlig. Samme med en fyr som spanderer 2 øl på byen, noen tror seriøs at dette forplikter en kvinne til sex. Tipper at de fleste menn med den holdning går hjem alene.

Hvis du ikke har planer om gjengjelde en gest så er det rimelig slemt å ta imot noe i første omgang. 

Tror virkelig kvinner at dere er så interessante å tilbringe tid med, at daten i seg selv er nok? Hvis jeg blar opp flere hundre kroner for en annen person, så forventer jeg da for pokker å få noe tilbake som står i stil med dette. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ?

Hvem tror du menn synes du er om du forventer å bli spandert på? 

Anonymkode: 8f33c...dc8

En som skjønner hva dannelse, høflighet og normal folkeskikk er. Inviterer du, så spanderer du. Enkelt og greit.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, SoWhat? said:

En som skjønner hva dannelse, høflighet og normal folkeskikk er. Inviterer du, så spanderer du. Enkelt og greit.

 

Hva er dannet eller høflig ved å ikke betale for seg?

Anonymkode: 8f33c...dc8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobba sammen med en finsk dame som var litt eldre, som ga følgende tips til meg: "På første date tar du bare med en liten veske som har plass til leppestift og parfyme. Ingen lommebok". He he, når jeg tenker tilbake på det var det ganske cute og uskyldig opplegg. 

Anonymkode: 3f5fa...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg trivdes med det selv for 15 år siden. Men ikke 80 kroner...da hadde jeg reagert selv den gang. 

Etterhvert er det naturlig å ta omtrent annenhver gang. 

Anonymkode: 0ae6e...80d

Hvorfor skal han betale for deg? Er du ikke en sterk selvstendig dame? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jobba sammen med en finsk dame som var litt eldre, som ga følgende tips til meg: "På første date tar du bare med en liten veske som har plass til leppestift og parfyme. Ingen lommebok". He he, når jeg tenker tilbake på det var det ganske cute og uskyldig opplegg. 

Anonymkode: 3f5fa...b2f

Det er utspekulert og frekt.

Anonymkode: 8f33c...dc8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Mezinchaleft skrev:

Hvis du ikke har planer om gjengjelde en gest så er det rimelig slemt å ta imot noe i første omgang. 

Tror virkelig kvinner at dere er så interessante å tilbringe tid med, at daten i seg selv er nok? Hvis jeg blar opp flere hundre kroner for en annen person, så forventer jeg da for pokker å få noe tilbake som står i stil med dette. 

Greit nok men i mitt tilfelle går grensa ved klining. Det er 2 fluer i en smekk også, jeg får se om han er raus og om han er flink til å kysse. Dette er viktig og holder i massevis for første date. Jeg liker observere når han betaler, det kan være turn-off når man ser tydelig at han egentlig ikke vil. Da ville det vært bedre å splitte faktisk.

Dette sagt er det mange år siden jeg var singel, mine erfaringer og forventninger er kanskje utdatert. Er glad jeg slipper sjekke-markedet og venstre-høyre-sveip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mezinchaleft skrev:

Hvis kvinnen svarer med sex så. 

Hvis dere derimot forventer å bli påspandert uten å gi noe i retur, så er det kanskje på tide å frata dere stemmeretten samt andre goder dere mener dere skal ha. 

Det at mannen skal betale for kvinnen henger igjen fra en tid der mannen var den som tjente penger. Kvinner hadde ikke mulighet til å betale selv. 

Personlig så ønsker jeg den tiden velkommen tilbake med de fordeler og ulemper det innebærer, for begge kjønn 😉

Sex for 80 kroner????

Anonymkode: b02c8...bcd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AndreasBR skrev:

Hvorfor skal han betale for deg? Er du ikke en sterk selvstendig dame? 

Er han så blakk at han ikke man betale 80 kroner? 

Anonymkode: b02c8...bcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...