Gå til innhold

Splitte regningen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Daraya said:

Greit nok men i mitt tilfelle går grensa ved klining. Det er 2 fluer i en smekk også, jeg får se om han er raus og om han er flink til å kysse. Dette er viktig og holder i massevis for første date. Jeg liker observere når han betaler, det kan være turn-off når man ser tydelig at han egentlig ikke vil. Da ville det vært bedre å splitte faktisk.

Dette sagt er det mange år siden jeg var singel, mine erfaringer og forventninger er kanskje utdatert. Er glad jeg slipper sjekke-markedet og venstre-høyre-sveip.

Herregud. Hadde aldri tatt kontakt med en som deg hvis det er sånn du oppfører deg på date. Hva gjør du når regningen kommer? Sitter du bare der og glor?

Anonymkode: 8f33c...dc8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Mezinchaleft said:

Hvis du ikke har planer om gjengjelde en gest så er det rimelig slemt å ta imot noe i første omgang. 

Tror virkelig kvinner at dere er så interessante å tilbringe tid med, at daten i seg selv er nok? Hvis jeg blar opp flere hundre kroner for en annen person, så forventer jeg da for pokker å få noe tilbake som står i stil med dette. 

Hva forventer du å få tilbake?

Anonymkode: 9982e...871

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er spesielt første date man bør splitte regningen. Blir ganske bortkastet å spandere på noen man kanskje ikke blir å treffe igjen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er han så blakk at han ikke man betale 80 kroner? 

Anonymkode: b02c8...bcd

Likestilling er noe dritt. 

Igjen, hvorfor skulle han betale for deg? Betal for deg selv! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Jobba sammen med en finsk dame som var litt eldre, som ga følgende tips til meg: "På første date tar du bare med en liten veske som har plass til leppestift og parfyme. Ingen lommebok". He he, når jeg tenker tilbake på det var det ganske cute og uskyldig opplegg. 

Anonymkode: 3f5fa...b2f

Når regninga kommer betaler jeg da for det jeg selv har spist/drukket så reiser jeg meg opp og går, da sitter du igjen med en regning uten noen måte å gjøre opp for deg 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Er han så blakk at han ikke man betale 80 kroner? 

Anonymkode: b02c8...bcd

Er hun så blakk at hun ikke kan betale 80 kroner?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Tension skrev:

Det er spesielt første date man bør splitte regningen. Blir ganske bortkastet å spandere på noen man kanskje ikke blir å treffe igjen.

Og dette er kanskje hovedpoenget. Mulig mennene som stemples som gjerrige normalt spanderer, men gidder ikke å spandere denne gangen fordi daten var helt håpløs og det garantert ikke blir noen date nr. 2.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt at begge betaler, men synes kanskje 80 kr er litt å snu på krona. Da er det vel litt vanligere at den ene tar en regning/runde og den andre neste uten at man egentlig har noe telling på det, og så går alt opp i livets store regnskap. Liker folk som er rause og spandable og ikke tenker så mye på å telle ned på kroner og øre, for jeg er sånn selv. 

Dårlig sjekketriks er det også å ikke bare ta den regningen, ser jo hvordan det gikk... tråd på KG.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg synes ikke det tar seg ut. I datingfasen betaler mannen, mener jeg.

Anonymkode: c9563...f90

Han skal betale for sex?

Anonymkode: 4fe20...9d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Jeg sier gjerne «Jeg tar denne, så tar du neste.» Da signaliserer jeg at:

1: Jeg vil gjerne at det blir en neste gang, og

2: Jeg liker frigjorte og selvstendige kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter mange år i forhold, er jeg nå i datinggamet igjen. Har møtt en kjempefin mann, men «problemet» er at han ber om å «splitte regningen» når vi er ute på ting, til og med på første date! Da kostet mitt 80kr.. kjenner jeg blir skikkelig flau og utent av dette, men er det normalt å «splitte regningen» nå for tiden? Merker jeg er litt gammeldags på dette 

Anonymkode: 50f19...82e

Hvorfor kunne ikke liksågodt bare du tatt regninga?? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han skal betale for sex?

Anonymkode: 4fe20...9d2

Med 80 kroner???

Anonymkode: b02c8...bcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AndreasBR skrev:

Hvorfor skal han betale for deg? Er du ikke en sterk selvstendig dame? 

For meg er 80 kroner omtrent det jeg bruker på take-away kaffe på en dag, eller en smoothie.  

Om noen sender meg et vippskrav på 80 kroner synes jeg det er utrolig merkelig, ja. Nærmest på nivå med de som tar med små shampooflasker fra hotellrom, og andre gjerrigknark-ting. 

Anonymkode: 0ae6e...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke forskjell på kjønnsroller og likestilling synes jeg. Jeg mener selvsagt at begge kjønn er like mye verdt, og at de burde ha like rettigheter politisk og i arbeidslivet. Likevel er jeg for kjønnsroller. Så absolutt. Forventer at mannen min bærer tunge ting for meg, og tar seg av det tyngste fysiske arbeidet. Til gjengjeld synes jeg det er helt greit at han ikke nærmer seg vaskemaskinen. Med mindre jeg er syk eller bortreist da, han må jo kunne klare seg selv i slike tilfeller. Ser ikke noe galt i det i det hele tatt. Hadde satt pris på at mannen betalte første date, handler litt om å anerkjenne at det er forskjell på mann og kvinne. Etter hvert må man dele på utgiftene selvsagt! I et forhold eller samliv skal man leve sammen, og dele med hverandre. 

Anonymkode: a8778...c92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som synes det er smålig å ikke betale 80 kr - hvorfor er det ikke smålig av dama?

Anonymkode: 6d47c...043

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter mange år i forhold, er jeg nå i datinggamet igjen. Har møtt en kjempefin mann, men «problemet» er at han ber om å «splitte regningen» når vi er ute på ting, til og med på første date! Da kostet mitt 80kr.. kjenner jeg blir skikkelig flau og utent av dette, men er det normalt å «splitte regningen» nå for tiden? Merker jeg er litt gammeldags på dette 

Anonymkode: 50f19...82e

Er du nitti? 😂

Jeg er i slutten av femtiåra, og selvsagt betaler jeg egen mat/drikke, særlig med helt ukjente folk!

Anonymkode: a969c...2d6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke forskjell på kjønnsroller og likestilling synes jeg. Jeg mener selvsagt at begge kjønn er like mye verdt, og at de burde ha like rettigheter politisk og i arbeidslivet. Likevel er jeg for kjønnsroller. Så absolutt. Forventer at mannen min bærer tunge ting for meg, og tar seg av det tyngste fysiske arbeidet. Til gjengjeld synes jeg det er helt greit at han ikke nærmer seg vaskemaskinen. Med mindre jeg er syk eller bortreist da, han må jo kunne klare seg selv i slike tilfeller. Ser ikke noe galt i det i det hele tatt. Hadde satt pris på at mannen betalte første date, handler litt om å anerkjenne at det er forskjell på mann og kvinne. Etter hvert må man dele på utgiftene selvsagt! I et forhold eller samliv skal man leve sammen, og dele med hverandre. 

Anonymkode: a8778...c92

Dette gir jo ingen mening?? Mange kvinner tjener mer enn mange menn, hvilken forskjell tenker du på her?

Anonymkode: a969c...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Med 80 kroner???

Anonymkode: b02c8...bcd

Hvor mye koster det å kjøpe deg?

Anonymkode: 8f33c...dc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter mange år i forhold, er jeg nå i datinggamet igjen. Har møtt en kjempefin mann, men «problemet» er at han ber om å «splitte regningen» når vi er ute på ting, til og med på første date! Da kostet mitt 80kr.. kjenner jeg blir skikkelig flau og utent av dette, men er det normalt å «splitte regningen» nå for tiden? Merker jeg er litt gammeldags på dette 

Anonymkode: 50f19...82e

Jeg for min del ønsker å betale for meg selv, jeg liker ikke å bli spandert på. Enten splitte regningen, eller betale annenhver gang :)  

Anonymkode: 42d5b...a0c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette gir jo ingen mening?? Mange kvinner tjener mer enn mange menn, hvilken forskjell tenker du på her?

Anonymkode: a969c...2d6

Forskjellen er jo selvsagt ikke hvor mye penger man har i banken. Bare for å pirke på det også, så tjener de aller fleste kvinner mindre enn menn, selv i like stillinger. Søk opp et hvert yrke på utdanning.no, så ser du oversikt hvor gjennomsnitt lønn for menn, og gjennomsnitt kvinner i samme yrke. En gjenganger at menn tjener bedre.
 

Uansett ikke det som var poenget. Det er mener med forskjell er så enkelt som at det finnes to forskjellig kjønn, de er det forskjell på. Jeg vet det er som å trå i vepsebolet, men jeg mener det likevel. Synes kjønnsroller er fint, og føler det passer meg. Liker å føle at vi er to parter som er like betydningsfulle, men at vi utfyller hverandre på hvert vårt område. Hadde derimot ikke tatt det ille opp om mannen mente vi skulle splitte, men hadde tenkt at det var et tegn på at det ikke blir noe mer. 

Anonymkode: a8778...c92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...